X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יוכפז. שיתף פעולה בעבירות [צילום: עדי אורני]
שטייף. הובילה את הפריצה [צילום: פלאש 90]
ליווה את ידידתו הדס שטייף וייעץ לה כיצד לנהוג במכשיר הסלולר ובתכנים שנגנבו מאפי נוה קיבל לידיו את קבצי הסלולר, החזיקם ברשותו ואף העביר לעיונם של כמה עיתונאים בחברת החדשות של ערוץ 10, למרות שידע שהם נגנבו מאפי נוה ושעצם החזקתם והשימוש בהם מהווים עבירה פלילית
▪  ▪  ▪
נוה: להעמיד לדין את שטייף
איתמר לוין
טוען שהדס שטייף ואיש המחשבים יוליוס רוזנברג ביצעו שורה של עבירות כאשר פרצו למכשיר הפלאפון שלו; החסינות הייתה חסרת בסיס משפטי; שטייף הפרה את תנאיה
לרשימה המלאה

גולן יוכפז שיתף פעולה באופן עברייני עם העיתונאית הדס שטייף בפרשת הנייד של אפי נוה, בעת ששימש בתפקיד מנכ"ל חברת חדשות 13. כך נודע ל-News1. יוכפז ייעץ לשטייף עוד בטרם מסרה את מכשירי הנייד של נוה לפריצה בידי יוליוס רוזנברג, קיבל לידיו לאחר מכן קבצים ובהם תכנים מהסלולר הגנוב של אפי נוה, ואף עשה בהם שימוש במערכת חברת החדשות. למרות כל זאת הוא טרם נחקר באזהרה כחשוד בעבירות פליליות חמורות.
דליפת תכני הסלולר של אפי נוה לגורמים שונים מטופלת עתה על-ידי המשטרה והפרקליטות. החשש הוא כי הדליפה מסכנת את פרטיותם של מאות גורמים עימם שוחח נוה במשך השנים, ובהם: שופטים, עורכי דין, אנשי עסקים, עיתונאים, חברים ועוד ועוד. המשטרה והפרקליטות יידרשו להחליט בימים הקרובים: האם לקבל את דרישת אפי נוה ולפתוח בחקירה בניסיון לגלות: למי מסרו שטייף ורוזנברג עותקים מהקבצים שנגנבו, ומי הגורם האחראי להפצתם ולהעלאתם על שרתים בחו"ל.
בינואר 2019 חשפנו ב-News1 את דבר מעורבותו של יוכפז בפרשה. גולן שמר אז על שתיקה וזכה מן ההפקר - פרקליט המדינה שי ניצן העניק חסינות לשטייף, והוביל את החקירה במה שנראה כמטרה לסלק מדרכו את יריבו האישי אפי נוה שכיהן בתפקיד יושב-ראש לשכת עורכי הדין (והתנגד לכל מינוי עתידי של ניצן לתפקיד שופט בבית המשפט העליון). כלי התקשורת נמנעו מלעסוק בגולן והתמקדו בחקירת החשדות שיוחסו לנוה יחד עם השופטת אתי כרייף.
עתה נודע, כי עם היוודע הדבר בינואר 2019, ולאחר שהחלה החקירה בפרשה, בוצעה מטעמו של גולן פנייה לפרקליטות - כ"הקדמת תרופה למכה" ולשם הגנתו - ונמסר רשמית על הקבצים שנמסרו לו. גולן נדרש באותה עת על-ידי דובר משרד המשפטים משה כהן להחזיק בכספת את תכני הסלולר שהובאו לרשותו. וכך עשה, לדבריו. מאוחר יותר נדרש להשמיד את הקבצים, וכך עשה לדבריו.
ל-News1 נודע, כי גולן השתתף באופן פעיל בהפצת התכנים, בעצם זאת שקיבלם לידיו והעביר חלק מהם לעיונם של עיתונאים אחרים בחברת החדשות. גולן ידע היטב, כאמור, כי מדובר בתכנים גנובים ואסורים בשימוש, ולכן עשה זאת בחשאיות עם כמה גורמים הנמנים עם מקורביו האישיים. למרות זאת, גולן לא נקרא עד עתה לחקירה באזהרה כחשוד בעבירות פליליות, לרבות: האזנת סתר ופגיעה בפרטיות של מאות גורמים עימם שוחח נוה. גם המגיש רזי ברקאי (גלי צה"ל) טרם זומן לחקירה באזהרה, למרות שקיבל לידיו תדפיסים מתכני הסלולר ואף עשה בחלק מהם שימוש תקשורתי.
בין גולן לבין שטייף - המועסקת כעיתונאית בתחנת גלי צה"ל - התקיים שיתוף פעולה במשך שנים, עוד בתקופה שבה שימש גולן מגיש בכיר בגלי צה"ל. שטייף ראתה בו מורה ומדריך שניתן לסמוך על שיקול דעתו. בין השניים נרקמו במקביל יחסי אמון קרובים - שנוצלו לשיתוף פעולה עברייני בפרשה זו, תוך שיתוף פעולה האסור גם על-פי כללי האתיקה. למרות זאת, טרם הופסקה עבודתה של שטייף בתחנת גלי צה"ל.
ואלה התגובות שנמסרו
גולן מסר בתגובה: "חומר שהובא לידי חדשות עשר (היום חדשות 13, י.י.), הוחזק בהוראת משרד המשפטים בכספת סגורה ולא נעשה בו שימוש. החזקת החומר נעשתה תוך קבלת יעוץ משפטי שוטף מיועצים משפטיים של חדשות עשר ותוך התייעצות עם דוברות משרד המשפטים והמשטרה. לאחר קבלת הנחיה נוספת מהפרקליטות והמשטרה נתבקשנו להוציא את החומר הנעול, למחוק את החומר וכך נעשה... לא לקחתי שום חומר מהכספת, ולא קראתי את התוצרים שהוחזקו בה. כל טענה אחרת היא לשון הרע; אני שב וחוזר - טענתך, שאותה שבת ופרסמת בימים האחרונים, כאילו יעצתי לגב' הדס שטייף לפנות לפורץ טלפונים היא שקר ועולה כדי לשון הרע".
לשאלה האם נכון שקיבל את התוצרים מהדס שטייף, הגיב: "לא אמסור מי המקור שהעביר לידי חדשות עשר את החומר"; לשאלה האם קיבל את התוצרים בקבצים, הגיב: "בקובץ". לשאלה: מדוע הסכמת לקבל לידיך קבצים/תוצרים של סלולר, למרות שהדבר אסור על-פי הדין הפלילי, מסר גולן: "כאמור, כל דבר שנעשה עבר ייעוץ משפטי ופעלנו רק על-פיו". להערה/שאלה: "מר יוכפז, ביצעת עבירה פלילית בעצם זאת שקיבלת וקראת והחזקת תוצרים של סלולר גנוב. מה לא ברור כאן. תגובתך בבקשה", הגיב: "ראה תגובתי לעיל".
דובר משרד המשפטים, משה כהן, מסר בתגובה: "מר יוכפז דיווח על חומרים מסוימים שהגיעו לידי המערכת, והוא נתבקש שלא להפיצם ולשומרם בכספת מאובטחת עד לקבלת הנחיות. בהמשך נתבקש באמצעות המשטרה למחוק את החומר, וכך התחייב לפעול".
דוברת חדשות 13 מסרה בתגובה: "חדשות 13 פעלה כחוק תוך שהיא עומדת בקשר עם הפרקליטות והמשטרה ופועלת לפי הוראותיהן המפורשות. חדשות 13 אינה מחזיקה בקבצים האמורים".

תאריך:  31/12/2019   |   עודכן:  31/12/2019
+המשטרה תבדוק: מי הדליף
והפיץ תכני סלולר של אפי נוה
15:22 31/12/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הודיעה על בדיקה ראשונית של תלונת נוה על הפצה שלא כדין של חומרים מהמכשיר  ▪  המידע היה בידי הדס שטייף, גולן יוכפז ויוליוס רוזנברג

נוה. הגיש תלונה [צילום: קוקו, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גולן יוכפז שיתף פעולה עם שטייף בהפצת תכני הסלולר שנגנבו מנוה
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
לא תהיה חקירה כנגד שטייף יוכפז
פשע מאורגן  |  31/12/19 10:17
2
לא תהיה חקירה כנגד שטייף יוכפז
פשע מאורגן  |  31/12/19 10:17
3
שניהם צריכים לעמוד לדין.
7_7_7.  |  31/12/19 10:19
4
אנשים מכוערים תרתי משמע,
יהודה ק.  |  31/12/19 10:27
5
איפה החקירה.
7_7_7.  |  31/12/19 10:51
6
כמה טוב שיש עיתונאי כזה.
7_7_7.  |  31/12/19 10:54
7
כל העיוותים למיניהם כמו שאנו
שמחה חן  |  31/12/19 11:10
8
כבשירי "תֵיבָת פָּנְדוֹרַע":)
א. וינשטיין  |  31/12/19 12:07
9
יחידה מורדת בוגדת גלי אש''ף
דן אבני  |  31/12/19 19:59
10
השאלה שאף אחד לא שואל
יוסף 4452  |  31/12/19 21:15
11
השאלה שאף אחד לא שואל
יוסף 4452  |  31/12/19 21:15
12
מדינת כל
עבריניה  |  1/01/20 09:58
13
הגנה על פרטיות ומה לגביי
avshalom  |  15/01/20 21:46
14
תחנת גלצ המקור לצרה "כמחנכת"
ארכימדס_  |  18/01/20 04:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת שופטים
איתמר לוין
מודיעה שאין לה התנגדות לחשיפת החומרים שהיו בטלפון הנייד של אפי נוה, וזאת כדי "לשים קץ למסע ההכפשות חסר האחריות נגד שופטי ישראל בכללותם"
איתמר לוין
ישראל היא מדינה הסובלת משחיתות, אך עד כה היה ברור שהיא איננה מושחתת - משום שמדובר במקרים יוצאי דופן המטופלים ביד קשה. אך כאשר נחשפים חשדות חמורים לפגיעה בחופש העיתונות, במינוי שופטים ובביטחון המדינה, וכאשר כל זה קורה במקביל להתנהלות בעייתית ברשויות האכיפה - חייבת להידלק נורה אדומה גדולה
איתמר לוין
הפרקליטות: שטייף ושני חשודים אחרים אומנם פגעו קשות בפרטיות של נוה, אך הם סיפקו מידע חיוני שבלעדיו לא הייתה נחשפת פרשת השחיתות במינוי השופטת כרייף
איתמר לוין
הפרקליטות: נוה וכרייף קיימו קשר אינטימי, לרבות מפגשים פיזיים, בשלוש השנים שקדמו למינויה של כרייף לשופטת ותוך כדי התהליך    נוה הפעיל את עו"ד אילנה סקר והח"כ-דאז נורית קורן כדי להביא למינויה של כרייף - אשר זכה לתמיכתן של נאור ושקד    כרייף חשודה גם שמחקה שיחות מן הטלפון שלה בעיצומה של חקירתה במשטרה
איתמר לוין
המשטרה מייחסת "עבירות מתחום טוהר המידות" לראש לשכת עורכי הדין לשעבר ולשופטת השלום, אשר ניהלו מערכת יחסים במקביל לקידום מועמדותה של כרייף לשיפוט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il