X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר התחבורה הגיב למחאת נהגי המוניות ליד ביתו: "עובד אצל אזרחי ישראל ולא נרתע מקבוצות לחץ חזקות" "הנהגים יתפרנסו בכבוד, אבל לא יעשקו את הציבור" "לא תזיזו אותי מעמדתי בקללות ואיומים"
▪  ▪  ▪
נהגי המוניות בשערי קדומים [צילום: פלאש 90]

מבנה תעריפים חדש בענף המוניות
עידן יוסף
מחיר הנסיעה במונית על-פי המבנה החדש יחושב על-פי שלושה מרכיבים עיקריים: מחיר התחלתי, מחיר בגין מרחק ומחיר בגין זמן הנסיעה * תבוטל התוספת בגין הובלת מטען יד של הנוסע * מחיר הנסיעה ההתחלתי: כ-10.5 שקלים
לרשימה המלאה

כ-40 נהגי מוניות הגיעו בשעת לילה מאוחרת (יום ה', 3.1.19) לישוב קדומים כדי למחות מול ביתו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על הצו לשינוי תעריפי הנסיעה במוניות המיוחדות, ונבלמו בשער הישוב. חלקם פרצו ברגל את שער הישוב והחלו לצעוד לעבר ביתו של השר, אך רק מעטים מהם הצליחו להגיע בשל התנאים הטופוגרפיים המצריכים עלייה תלולה וריחוקו של הבית משער הישוב.
בתגובה בטוויטר למחאת הנהגים, הציג סמוטריץ' בטוויטר צילומי מסך של איומים וקללות אותם קיבל מנהגי מוניות בימים האחרונים, וכתב: "‏אז קומץ נהגי מוניות צעקו וקיללו עכשיו מול הבית שלי. חברים, אתם כנראה לא מכירים אותי. מכבד את זכותכם הדמוקרטית למחות (יצאתי אפילו לדבר איתכם), אבל לא תזיזו אותי מעמדתי בקללות ואיומים. אני עושה את מה שטוב לאזרחי ישראל, ‏מוריד את יוקר המחיה, ועושה סדר בענף שעד כה כולם חששו להתעסק איתו - כמו בענפים אחרים שחזקים במרכזי המפלגות ומהלכים אימים על פוליטיקאים".
לדבריו, הרפורמה יצרה תעריפים פשוטים, שקופים, והגונים, שיאפשרו לנהגי המוניות להתפרנס בכבוד, אבל לא יעשקו את הציבור. "כל עוד השוק לא פתוח לתחרות והמחירים ‏מפוקחים, מחובתי לוודא שהתעריפים הגונים. אין שום סיבה בעולם שאזרחי ישראל ישלמו על נסיעה מנתניה לירושלים כשהתנועה זורמת חופשי 450 ש"ח, או 270 ש"ח מתנב"ג לירושלים, או 750 ש"ח מבית שאן לירושלים. בשנת תש"ף אין שום סיבה בעולם שתשלמו תוספת על הנוסע השלישי והלאה או 5 ש"ח על מזוודה".
עוד הוסיף השר כי "‏אין שום היגיון בתעריפים שבנויים כך שהם יוצרים תמריץ לנהגים לבצע רק נסיעות כלכליות, ולא נסיעות שהציבור צריך (מי כאן לא ניסה להזמין מונית ונתקל בסירוב בתירוצים שונים כי התברר שמדובר בנסיעה במסלול לא כדאי לנהג לפי שיטת החישוב המעוותת הישנה...).
"‏אז יצרנו תעריף פשוט והגיוני שמבוסס על תשלום ראשוני קבוע (10.50 ש"ח) וסכום קבוע לכל קילומטר ולכל דקת נסיעה (1.70 ש"ח בתעריף יום, תוספת לתעריף לילה, ועוד תוספת לתעריף לילות וסופ"ש). התעריף החדש פשוט ומובן לנוסע ולנהג, הוא מתבסס על תחשיב מרכיבי עלויות ורווח הגיוניים של הנהגים, ‏ומשקף, כאמור, מרחק וזמן של הנסיעה. מדובר בהחלטה שהיא תוצר של עבודת מטה מקצועית שבוצעה במשך למעלה משנה, תוך הידברות והסכמות עם הגוף היציג של הנהגים".
סמוטריץ' דחה את הטענה על הפחתה של 30% בהכנסות הנהגים, ואמר כי זוהי מניפולציה לא אמיתית של מנהיגי המאבק, שמפחידים את הנהגים וגוררים אותם למחאה מיותרת. עם זאת הבהיר: "נעקוב מקרוב אחרי התעריפים החדשים ואם יתברר שטעינו לא נהסס לתקן".
אתמול מנעו הנהגים העלאת נוסעים בנתב"ג וגרמו שיבושים בכביש ירושלים תל אביב, בתל אביב ובכביש החוף. מנהיג המחאה, יו"ר ארגון נהגי המוניות, שי דיין, אמר כי קיים מסמך סודי ולפיו ההפחתה של 30% בתעריף נועדה להכניס את נהגי אובר (UBER), דבר שיביא לתחרות לא הוגנת. הנהגים מצידם מתכוונים להמשיך במחאה ולשבש את התנועה ברחבי הארץ.
שר התחבורה הגיב למחאה וכתב: "אני עובד אצל אזרחי ישראל ולא נרתע מקבוצות לחץ חזקות, ולעיתים גם אלימות. אני קורא למשטרת ישראל למנוע את חסימות הכבישים שמתכננים מובילי המאבק, כדי למנוע פגיעה באזרחי ישראל. ‏מחוץ לבית שלי אתם מוזמנים בשמחה להפגין כמה שאתם רוצים. ברוך השם אנחנו חיים בדמוקרטיה וזו זכותכם המלאה. אמשיך בעזרת השם לפעול ללא מורא ולפי השקפתי המקצועית לטובת אזרחי ישראל, גם אם יהיה לזה מחיר אישי. אם אתם חושבים שאני טועה נסו לשכנע אותי. בצעקות ואיומים לא תשנו את עמדתי. סוף".

תאריך:  03/01/2020   |   עודכן:  03/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ': תעריפי המוניות הקודמים לא היו הגונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
תינוק שפונה ללא רוח חיים לבית החולים הדסה הר הצופים ביום שני האחרון מת מסיבוך של מחלת השפעת    התינוק ומשפחתו לא חוסנו מפני המחלה    הודעה נמסרה למשרד הבריאות
איציק וולף
סגן נשיא ארצות הברית לשעבר תקף את הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, על ההחלטה לחסל את קאסם סולימאני    "אני חושש שהממשל הזה לא הוכיח בשום שלב את המשמעת או את הראיה לטווח הרחוק הנצרכת והמחיר על כך עלול להיות גבוה"
איתמר לוין
החיסול בא לאחר ההסתערות של המונים פרו-אירניים על שגרירות ארה"ב בבגדד    כוח קודס הוא הזרוע של המשטר האירני לפעולות טרור ברחבי האיזור, ובין היתר מפעיל את חיזבאללה וחמאס    סולימאני חוסל בתקיפה אווירית בנמל התעופה של בגדד, יחד עם בכירים בארגונים שפעלו בשליחותו
עידן יוסף
כחול לבן הכי גדולה, אך גם הליכוד עולה    כוחה של ישראל ביתנו יורד במושב אחד או שניים    הבית היהודי בלי סמוטריץ' לא עוברת את אחוז החסימה    סתיו שפיר לא מביאה קולות למרצ    איחוד של מרצ עם העבודה יעלה את כוחן
עידן יוסף
הכריעה כי אין בכוחה להתמודד בבחירות בהעדר מנגנון פוליטי מבוסס ומוסדות, שלא הוקמו בשל פרק הזמן הקצר שניתן    הודיעה שתתכונן לרוץ במערכת הבחירות הבאה ותקיים בקרוב כינוס פעילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il