כ-40 נהגי מוניות הגיעו בשעת לילה מאוחרת (יום ה', 3.1.19) לישוב קדומים כדי למחות מול ביתו של שר התחבורה
בצלאל סמוטריץ' על הצו לשינוי תעריפי הנסיעה במוניות המיוחדות, ונבלמו בשער הישוב. חלקם פרצו ברגל את שער הישוב והחלו לצעוד לעבר ביתו של השר, אך רק מעטים מהם הצליחו להגיע בשל התנאים הטופוגרפיים המצריכים עלייה תלולה וריחוקו של הבית משער הישוב.
בתגובה בטוויטר למחאת הנהגים, הציג סמוטריץ' בטוויטר צילומי מסך של איומים וקללות אותם קיבל מנהגי מוניות בימים האחרונים, וכתב: "אז קומץ נהגי מוניות צעקו וקיללו עכשיו מול הבית שלי. חברים, אתם כנראה לא מכירים אותי. מכבד את זכותכם הדמוקרטית למחות (יצאתי אפילו לדבר איתכם), אבל לא תזיזו אותי מעמדתי בקללות ואיומים. אני עושה את מה שטוב לאזרחי ישראל, מוריד את יוקר המחיה, ועושה סדר בענף שעד כה כולם חששו להתעסק איתו - כמו בענפים אחרים שחזקים במרכזי המפלגות ומהלכים אימים על פוליטיקאים".
לדבריו, הרפורמה יצרה תעריפים פשוטים, שקופים, והגונים, שיאפשרו לנהגי המוניות להתפרנס בכבוד, אבל לא יעשקו את הציבור. "כל עוד השוק לא פתוח לתחרות והמחירים מפוקחים, מחובתי לוודא שהתעריפים הגונים. אין שום סיבה בעולם שאזרחי ישראל ישלמו על נסיעה מנתניה לירושלים כשהתנועה זורמת חופשי 450 ש"ח, או 270 ש"ח מתנב"ג לירושלים, או 750 ש"ח מבית שאן לירושלים. בשנת תש"ף אין שום סיבה בעולם שתשלמו תוספת על הנוסע השלישי והלאה או 5 ש"ח על מזוודה".
עוד הוסיף השר כי "אין שום היגיון בתעריפים שבנויים כך שהם יוצרים תמריץ לנהגים לבצע רק נסיעות כלכליות, ולא נסיעות שהציבור צריך (מי כאן לא ניסה להזמין מונית ונתקל בסירוב בתירוצים שונים כי התברר שמדובר בנסיעה במסלול לא כדאי לנהג לפי שיטת החישוב המעוותת הישנה...).
"אז יצרנו תעריף פשוט והגיוני שמבוסס על תשלום ראשוני קבוע (10.50 ש"ח) וסכום קבוע לכל קילומטר ולכל דקת נסיעה (1.70 ש"ח בתעריף יום, תוספת לתעריף לילה, ועוד תוספת לתעריף לילות וסופ"ש). התעריף החדש פשוט ומובן לנוסע ולנהג, הוא מתבסס על תחשיב מרכיבי עלויות ורווח הגיוניים של הנהגים, ומשקף, כאמור, מרחק וזמן של הנסיעה. מדובר בהחלטה שהיא תוצר של עבודת מטה מקצועית שבוצעה במשך למעלה משנה, תוך הידברות והסכמות עם הגוף היציג של הנהגים".
סמוטריץ' דחה את הטענה על הפחתה של 30% בהכנסות הנהגים, ואמר כי זוהי מניפולציה לא אמיתית של מנהיגי המאבק, שמפחידים את הנהגים וגוררים אותם למחאה מיותרת. עם זאת הבהיר: "נעקוב מקרוב אחרי התעריפים החדשים ואם יתברר שטעינו לא נהסס לתקן".
אתמול מנעו הנהגים העלאת נוסעים בנתב"ג וגרמו שיבושים בכביש ירושלים תל אביב, בתל אביב ובכביש החוף. מנהיג המחאה, יו"ר ארגון נהגי המוניות, שי דיין, אמר כי קיים מסמך סודי ולפיו ההפחתה של 30% בתעריף נועדה להכניס את נהגי אובר (UBER), דבר שיביא לתחרות לא הוגנת. הנהגים מצידם מתכוונים להמשיך במחאה ולשבש את התנועה ברחבי הארץ.
שר התחבורה הגיב למחאה וכתב: "אני עובד אצל אזרחי ישראל ולא נרתע מקבוצות לחץ חזקות, ולעיתים גם אלימות. אני קורא למשטרת ישראל למנוע את חסימות הכבישים שמתכננים מובילי המאבק, כדי למנוע פגיעה באזרחי ישראל. מחוץ לבית שלי אתם מוזמנים בשמחה להפגין כמה שאתם רוצים. ברוך השם אנחנו חיים בדמוקרטיה וזו זכותכם המלאה. אמשיך בעזרת השם לפעול ללא מורא ולפי השקפתי המקצועית לטובת אזרחי ישראל, גם אם יהיה לזה מחיר אישי. אם אתם חושבים שאני טועה נסו לשכנע אותי. בצעקות ואיומים לא תשנו את עמדתי. סוף".