X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אורנשטיין. "תשמור עלי" [צילום: ליאב פלד]
נוה. "נילחם בשבילך" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
בית המשפט התיר לפרסם לאחר שבוע של שמועות:

אורנשטיין הוא השופט עימו התכתב נוה

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, התכתב עם ראש הלשכה דאז, אפי נוה, כאשר התמודד על התפקיד נוה כתב שהוא מצפה מאורנשטיין לקיים את הבטחתו לבצע רפורמה במחלקת הנזיקין בבית המשפט אורנשטיין: מדובר בהתכתבות עניינית הנוגעת לנושאים מערכתיים-מינהליים וללא כל ממד אישי
▪  ▪  ▪

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, הוא השופט הבכיר עימו התכתב ראש לשכת עורכי הדין דאז, אפי נוה, בנוגע לקידומו. שופט בית משפט השלום בתל אביב, עלאא מסארווה, התיר לפרסם (יום ד', 8.1.20) את זהותו של אורנשטיין ואת ההתכתבות בין השניים.
באפריל 2016 התמודד אורנשטיין, אז סגן נשיא בית המשפט, על תפקיד הנשיא לקראת פרישתה של דבורה ברלינר. נשיאי בתי המשפט ממונים בידי שר המשפטים בהסכמתו של נשיא בית המשפט העליון, ולפני כן מתייצבים המועמדים בפני ועדת איתור. נוה היה אחד הממליצים על אורנשטיין, בהליך מקובל; מחוזות הלשכה נוהגים דרך קבע להביע את דעתם על שופטים מועמדים לקידום, ולא היה כל פסול בכך שאורנשטיין ביקש וקיבל את המלצתו של נוה, שלפני כן היה ראש ועד מחוז תל אביב.
התכתבות הווטסאפ בין השניים התנהלה ב-8.4.16, החל מהשעה 14:04. נוה פתח אותה: "השבוע אני אצל ועדת האיתור". אורנשטיין: "תשמור עלי". נוה: "ברור. אם לא אתה לא הייתי בא לשם בכלל". אורנשטיין: "סומך עליך. תעדכן. שבת שלום ותודה רבה". נוה: "אתה הכי מתאים וראוי. לכן נילחם בשבילך". אורנשטיין: 👍 נוה: "אתה תצטרך רק לקיים את ההתחייבות היחידה שסיכמנו". נוה שלח הודעה נוספת: "לטובת ציבור הנזיקיסטים". ועוד אחת: "ששאר הענפים ישתתפו בנטל".
כוונתו של נוה הייתה לתוכנית שהציג אורנשטיין בפני ועדת האיתור, ואשר כללה רפורמה במחלקת הנזיקין של בית המשפט, בה היו פיגורים קשים. לשכת עורכי הדין תמכה בתוכנית; נוה עצמו עומד בראש משרד (נוה-אטיאס) העוסק בנזיקין בכלל ובתחום הביטוח בפרט. ההתכתבות עלולה לעורר את הרושם, כאילו תמיכתו של נוה באורנשטיין הותנתה בכך שיקדם את הרפורמה בתחום הנזיקין. כאמור, ברפורמה זו היה צורך אובייקטיבי.
התכתובת בין נוה לאורנשטיין נכללה בתוצרי הפלאפון של נוה, אליהם פרצה העיתונאית הדס שטייף. הם אינם חלק מחומר החקירה נגד נוה, ולכן דליפתם לרשת בשבוע האחרון מלמדת על החשש מפני דליפה נרחבת בכלל של אותם חומרים. בעקבות הפרסומים השונים, שרבים מהם היו מצוצים מן האצבע, הודיעה הנהלת בתי המשפט שאין לה התנגדות לפרסום ההתכתבות. מספר אמצעי תקשורת (החדשות 13, גלובס ותאגיד כאן) ביקשו מבית המשפט להסיר את איסור הפרסום על חלק זה של חומרי הפלאפון, שכולם אסורים בפרסום. הנהלת בתי המשפט ואורנשטיין הסכימו, נוה (אשר לבקשתו הוצא הצו הגורף) התנגד, אך כאמור הבקשה התקבלה.
מסארווה אומר, כי אכן מדובר בחומרים שהושגו תוך פגיעה קיצונית בפרטיותו של נוה, אשר עשויה להשליך על קבילותם כראיה בהליכים נגדו. הבקשה להתיר את פרסום התכתובות עם נוה מתעלמות מזכות היסוד שלו לפרטיות, שהיא זכות חוקתית. אולם לא ניתן להתעלם מעמדתו של אורנשטיין, המשליכה על עוצמת הפגיעה בו. מסארווה מגיע למסקנה, כי לא ניתן יהיה להבין את הדברים בלא פרסום הטקסט עצמו, וכי יש לחרוג רק במשורה מזכותו של נוה לפרטיות.
אורנשטיין מסר בתגובה, כי נוה קיים שיחות עם המועמדים לתפקיד הנשיא, "בהן ביקש לברר מהי תוכנית העבודה הארגונית שלו ומהם השיפורים הניהוליים שבכוונתו לבצע אם ייבחר לתפקיד". נוה ציין בפני אורנשטיין, כי יש לחזק את ההתמקצעות בתחומים השונים במחוזי, כולל הנזיקין, המינהלי והתביעות הייצוגיות, לגביהם קיימות תלונות של עורכי הדין ואשר מובילות להגשת התביעות במחוזות אחרים. אורנשטיין אומר, כי הוא השיב באומרו שבכוונתו לפעול בצורה זו, ולכן כתב לו נוה שעל-רקע התחייבותו זו - הוא המועמד המועדף על הלשכה. "מדובר בהתכתבות עניינית הנוגעת לנושאים מערכתיים-ניהוליים, והניסיון לייחס לה ממד של התחייבות על בסיס אישי כלשהו - אין לו שחר", הוסיף אורנשטיין.

תאריך:  08/01/2020   |   עודכן:  08/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אורנשטיין הוא השופט עימו התכתב נוה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מי שמאמין לשופט - שיקום !
אף אחד לא קם  |  8/01/20 15:39
2
כל המשפטים שניהל שופט פסול,
וולף  |  8/01/20 16:18
3
יכול להיות שחיים רמון צודק: "י
קורןנאוה טבריה  |  8/01/20 17:14
4
יוסף אלרון
א.ל. רמת-גן  |  8/01/20 17:27
 
- פגעת בול, לכאורה ל"ת
טייחים בעמ  |  8/01/20 18:21
5
חרפה ובושה
משה, עורך-דין  |  10/01/20 12:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת שופטים
איתמר לוין
כמה סוגיות משפטיות שהעסיקו אותנו השבוע: חוק החסינות, המשמעות של איסורי פרסום, הצפת מקצוע עריכת הדין, הליקויים ברישום הפלילי ושוב התנועה לקידום השרגא
איתמר לוין
הודיעה על בדיקה ראשונית של תלונת נוה על הפצה שלא כדין של חומרים מהמכשיר    המידע היה בידי הדס שטייף, גולן יוכפז ויוליוס רוזנברג
יואב יצחק
ליווה את ידידתו הדס שטייף וייעץ לה כיצד לנהוג במכשיר הסלולר ובתכנים שנגנבו מאפי נוה    קיבל לידיו את קבצי הסלולר, החזיקם ברשותו ואף העביר לעיונם של כמה עיתונאים בחברת החדשות של ערוץ 10, למרות שידע שהם נגנבו מאפי נוה ושעצם החזקתם והשימוש בהם מהווים עבירה פלילית
איתמר לוין
טוען שהדס שטייף ואיש המחשבים יוליוס רוזנברג ביצעו שורה של עבירות כאשר פרצו למכשיר הפלאפון שלו; החסינות הייתה חסרת בסיס משפטי; שטייף הפרה את תנאיה
איתמר לוין
מודיעה שאין לה התנגדות לחשיפת החומרים שהיו בטלפון הנייד של אפי נוה, וזאת כדי "לשים קץ למסע ההכפשות חסר האחריות נגד שופטי ישראל בכללותם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il