X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
העולם המודרני רצוף באתגרים ולחצים, לכן אין פלא שרבים נאלצים להתמודד עם החרדה, שהפכה למחלה שמתפשטת בקצב גבוה במאה ה-21 עם זאת, באפשרותנו להתמודד איתה בדרכים מקוריות, רבות ואפילו נעימות איך? טיפים מרגיעים לפניכם
▪  ▪  ▪
[צילום: Shutterstock]

אי שקט כלכלי או ביטחוני, יחסים חברתיים המנוהלים על-ידי המתווך המוכר מסך הטלפון, טבע ונופים ההולכים ונעלמים ותקשורת בה מסוקרים לרוב אירועים שליליים - אלה רק חלק מההתמודדויות העשויות להביא לעליית מפלס הלחץ והחרדה. דוגמה לכך היא ארצות הברית, בה כ-40% חשים חרדים יותר ביחס לשנה החולפת, וכ-8% מהאוכלוסייה חווים רמת חרדה המצריכה התערבות תרופתית.
החדשות הטובות הן, שלמרות הדאגות, יש דרכים להתמודדות עם חרדה. עבור רמות חרדה שמפריעות לתפקוד היומיומי ומצריכות היוועצות עם איש מקצוע, קיימות גם תרופות הומאופתיות ותוספים העשויים לסייע ולחסוך את תופעות הלוואי שלעיתים נגרמות כתוצאה מנטילת תרופות פסיכיאטריות. לפניכם חמש דרכים יצירתיות שיאפשרו לכם להירגע ולעבור אותה בקלות.
מדיטציה
במצבי חרדה אנו נוטים לחשוב רבות על מה שאין ביכולתנו לשנות ועשוי לאיים על שלוותנו. מדיטציה מניעה לחשיבה הפוכה - על מה שכן נתון לשליטתנו, באמצעות תרגילי נשימה, הקשבה לקולות הפנימיים בגוף ומתן תשומת לב לשרירים מתוחים.
ניתן לתרגל נשימה איטית בספירה עד חמש, לחכות עד שתיים ולנשוף לאט בספירה עד 10. זהו תרגול בסיסי שמלבד תחושת השליטה שמספק, הוא גם מאט את קצב הנשימה ונותן למערכת העצבית להירגע. לכן 30 דקות של מדיטציה ביום עלולים להשפיע עליכם באופן דומה להשפעתן של תרופות נוגדות חרדה.
מה יותר טוב מחברים?
פתיח הסדרה חברים הפופולרית משנות ה-90, מציג סיפור חיים מוכר ושגרתי עבור כל אדם - עבודה קשה, קושי כלכלי וחיי אהבה מסובכים אך עם זאת - סיומו אופטימי.
בעודכם חשים חרדה, ייתכן שקצת אסקפיזם יסייע לכם בהתמודדות. בריחה מוצלחת ביותר יכולה להיות הסדרה "חברים" - או סדרות דומות בז'אנר בהן הדמויות חוות קשיים ובעיות שנפתרות לרוב עד תום הפרק - דווקא בסיוע החברים שסביבן. לדברי הפסיכולוג הקליני מארק הקסטר, מה שמסייע לאנשים להירגע בעת חרדה היא הצפייה בבעיה ובפתרונה. כלומר, הידיעה כי קיים פתרון ממשי שניתן בסמוך למתרחש - מרגיעה כשלעצמה.
לשתות חם, ורצוי קמומיל
חומו וריחו המתקתק של ספל תה המקרין לכפות הידיים ומעברו בגרון ובחלל הבטן יסייעו לכם בהרגעה, ובפרט קמומיל - המרגיע מצבי חרדה ומקדם שינה טובה. מאידך-גיסא, הראו מחקרים שלשתיית קפה המכיל קפאין, השפעות שליליות על מצבי חרדה וכן על כאלו חוזרים. לכן מומלץ שתימנעו משתיה מרובה של קפה ותרבו בשתיית תה קמומיל מפנק במקום.
שיר, שיר, הוא לא רק מילים
בקורסי הכנה ללידה מרבים להדגיש שכלל השרירים הטבעתיים בגוף קשורים זה לזה - אם תרפו אחד, תרפו את כולם. מאחר שחרדה יכולה לגרום להתכווצות בשרירי הגוף, שירה בטונים נמוכים תסייע לכם בשחרורם וגם אם אין מדובר בפעולה של ממש - לאחר מספר דקות תחושו רגועים יותר. אז אם אתם מרגישים חרדים, הרשו לעצמכם לשיר בקול רם.
ארומתרפיה - להריח ולהירגע
ארומתרפיה הינה שימוש בשמנים אתריים בעלי ניחוחות מגוונים, שחלק לא מבוטל מהם אף תורם להרגעה. בין אם בחירתכם היא לוונדר, ברגמוט, מרווה או אשכולית או ריח מרגיע אחר - תוכלו להריחם בעת מצוקה, להוסיף כמה טיפות לאמבט מים חמימים או סתם לקחת נשימה עמוקה מכוס תה ארל גריי בניחוח אהוב.
לסיכום, חרדה היא כבר חלק משגרה יומיומית בזמנים אלו, אך עדיין ניתן לשלוט ברמתה ולהקל על חיינו באמצעים פשוטים וזמינים.

תאריך:  09/01/2020   |   עודכן:  13/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
שולי הזלקורן
עם אילו אתגרים מתמודדים נהגים בחורף? מה כוללת חוויית הקרח של פורשה? ואיפה תזכו לתרגל החלקות כוח מבוקרות בלמבורגיני? כל מה שכדאי לדעת על תיירות נהיגת חורף אתגרית
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il