X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רפי פרץ על נטישת עוצמה יהודית:

"נתתי את המילה שלי, והפרתי אותה"

יו"ר הבית היהודי אומר כי לחץ הרבנים, עריקתה של עידית סילמן והחשש מכך שכישלון בבחירות יוביל לפינוי ישובים הוא שהוביך להחלטתו בצלאל סמוטריץ' לבן-גביר: הייתם שותפים ל'בגידה' של פרץ בנו במערכה הראשונה. מה לכם כי תלינו על הבגידה שלו בכם במערכה השנייה. תלמדו מסתיו שפיר
▪  ▪  ▪
רפי פר. עידית סילמן הפתיעה אותו [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

יו"ר הבית היהודי ויו"ר האיחוד הלאומי, השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', מסבירים (יום ה', 16.1.20) בנפרד את החלטתם לרוץ יחד עם הימים החדש במסגרת ימינה ולהשאיר את עוצמה יהודית מחוץ לאיחוד.
ברשומה בפייסבוק, כתב פרץ כי ההחלטה היא מהקשות בחייו. לדבריו, ההסכם בין האיחוד הלאומי לימין החדש "השאיר בידינו ברירות כואבות: לרוץ בנפרד ולהסתכן באי מעבר אחוז חסימה או לרוץ במשותף ללא עוצמה. האמירה של בנט הייתה חד-משמעית שהוא לא מוכן להתאחד עם בן גביר ולכן נערכנו ריצה נפרדת". לטענתו, התעקש על צירוף בן גביר, אך בפגישה שערך ראש הממשלה נתניהו איתו, עם בנט, "הייתי צריך לקבל החלטה קשה ולא פופולרית בניגוד להבטחה שלי ובניגוד גמור ליושרה הפנימית שמלווה אותי לאורך חיי. היו בפניי שתי אפשרויות, ששתיהן עם מחיר גדול וכבד: ריצה עצמאית עם סיכון גדול מאוד לא לעבור את אחוז החסימה או ריצה משותפת ללא עוצמה.
פרץ אומר כי יצא מראש הממשלה לכנסת בהחלטה לרוץ עם עוצמה יהודית, אך בדרך התקשרו אליו הרבנים דרוקמן ואייזמן והביעו דעתם בצורה חד-משמעית שצריך לרוץ במשותף עם הימין החדש חרף ההסכם עם עוצמה. מה שהכריע את הכף, לדבריו, הוא החלטתה המפתיעה של עידית סילמן להצטרף לימין החדש. "הבנתי שאין ברירה ואנחנו באירוע אחר לחלוטין. מה שעמד על כף המאזניים זו הקמת ממשלת שמאל. אם היינו רצים בנפרד ובסוף לא עוברים את אחוז החסימה היינו חוזרים לשנת 92', ועל זה איש לא היה סולח לנו. המראות הקשים של גירוש יהודים מביתם נחרטו בלב ובנפש של הציונות הדתית, של עם ישראל וגם בנפשי שלי. למראות האלו אסור לחזור".
"ההחלטה התקבלה בלב כבד", המשיך פרץ. "איש לא רוצה לא לעמוד במילתו. נתתי את המילה שלי והפרתי אותה, אני מצטער על כך בכל ליבי. מנהיגות צריכה לקבל החלטה גם אם יש בצידה מחיר אישי כבד. אומר זאת בצורה ברורה: למען עם ישראל וארץ ישראל הייתי מוכן שהתדמית הציבורית שלי תיפגע".
"הגענו למציאות הטובה ביותר שהייתה אפשרית בנסיבות שנוצרו"
יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' פנה באגרת פתוחה בפייסבוק לציונות הדתית וכתב בין היתר: "לאיתמר בן גביר ולחברי עוצמה יהודית: "אתם מדברים היום הרבה על תחושה של בגידה. אני מבין, וגם לא מבקש לפייס אתכם היום. חז"ל אמרו: 'אל תרצה את חברך בשעת כעסו'. אבל רק שתי נקודות: אתם הייתם שותפים לתרגיל הפוליטי שהרב רפי עשה על הראש של האיחוד הלאומי. אם לדבר בשפה שלכם, אז הייתם שותפים ל'בגידה' שלו בנו במערכה הראשונה. מה לכם כי תלינו על הבגידה שלו בכם במערכה השנייה. אם תרגילים פוליטיים הם לגיטימיים והמטרה מקדשת אותם, זה לא יכול לעבוד רק כשזה משרת אתכם. אני משתדל מאוד לפעול אחרת בעשיה הפוליטית שלי. אבל אתם פעלתם בדרך הזו ובסך-הכל משלמים עכשיו את המחיר שלה. החתימה שלכם עם הרב רפי סיכלה את מאמציי ומאמצי רבים אחרים להביא למיזוג ולבחירות דמוקרטיות והביאה במידה רבה לסאגה של השבועות האחרונים.
"ולגבי ההמשך, זו השעה שלכם להוכיח שאתם פועלים לשם שמיים ולא מתוך אגו ותחושת נקם. אתם הרי לא מאמינים שיש פרומיל של סיכוי שתעברו את אחוז החסימה. ריצה שלכם עכשיו תהיה מסע נקמה שיוריד לטמיון קולות רבים ועלול לסכן את עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. תקראו לתומכיכם להצביע לכל מפלגה שתרצו בגוש הימין, אבל אל תזרקו בפעם השישית קולות לפח.
"סתיו שפיר מצאה את עצמה במצב דומה וגילתה אחריות למחנה שלה. מכם אסור לצפות לפחות ממנה", סיכם סמוטריץ'.

תאריך:  16/01/2020   |   עודכן:  16/01/2020
+"נתניהו ופרץ סיכמו - חסינות תמורת מדינת הלכה"
09:43 17/01/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ישראל ביתנו, שעל פי הסקרים צפוי להישאר לשון המאזניים גם אחרי הבחירות לכנסת ה-23, תוקף את ראש הממשלה ואת יו"ר הבית היהודי ומצהיר כי ישראל ביתנו תשמור על ישראל ליברלית

"חלומות להקים בתי ספר לנבואה" [צילום: מנחם כהנא]
+ת"א: ראשי העבודה מרצ עשו סיבוב ברים
23:45 16/01/20  |  עידן יוסף

יו"ר העבודה גשר מרצ ח״כ עמיר פרץ יחד עם יו"ר מרצ ח״כ ניצן הורוביץ וחברות הכנסת תמר זנדברג ומרב מיכאלי עסו סיור פוליטי במגרש הביתי - ברים בתל אביב, וקראו להצביע עבורם.

+ישראל ביתנו תבקש לפסול את ח"כ היבא יזבק
23:38 16/01/20  |  עידן יוסף

סיעת ישראל ביתנו הודיעה כי תפנה ביום ראשון לחברי ועדת הבחירות המרכזית בבקשה כי יצטרפו לבקשת הפסילה של ח"כ היבא יזבק מהרשימה המשותפת, שהביעה צער על חיסולו של המחבל סמיר קונטאר, בירכה את המחבל ראווי סולטאני. מח״כ יזבק נמסר: ״כל הטענות נדונו ונדחו הן בוועדת הבחירות המרכזית והן בבית המשפט העליון. מדובר בבקשת פסילה שכל מטרתה היא פופוליזם ודה-לגיטימציה שישרתו את הקמפיין של ליברמן״.

+סמוטריץ': נתניהו חושש בשיחות סגורות
23:31 16/01/20  |  עידן יוסף

בתגובה לדברים מסביבת נתניהו כאילו הוא חושש שגם סמוטריץ' יצטרף לממשלת גנץ, צייץ השר בצלאל סמוטריץ' בטוויטר: "נתניהו בשיחות סגורות היום חושש שסמוטריץ': - יצביע בעד הגירוש מגוש קטיף; ישא את נאום בר אילן; - ישחרר אלפי מחבלים בעסקת שליט; - יקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון; - יגן עשר שנים עם מערכת המשפט וימנע בגופו כל תיקון הכרחי בה; - ימנע את פינוי חאן אל אחמר. חתיכת שמאלני הסמוטריץ' הזה...". בתגובה צייץ חזרה ח"כ מיקי זוהר: ‏"שמאלני אתה לא, חסר אחריות אתה כן".

+נסיעות שגלשו לשבת: כך הפך חיסכון בכספי ציבור למאבק דת
23:09 16/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נסיעות בקווים עם ביקוש מועט הוקדמו או בוטלו ב-16 קווים  ▪  ynet הצית תבערה תקשורתית ובשמאל תקפו בחריפות נגד שר התחבורה שמצידו צינן את המהומה

נהג מסיע בשישי אחה"צ אוטובוס כמעט ריק [אילוסטרציה]
+יוראי להב הרצנו יחליף את גדי יברקן
20:43 16/01/20  |  עידן יוסף

לאחר הפטרותו של גדי יברקן יצהיר יוראי להב הרצנו אמונים וישמש כחבר כנסת מטעם כחול לבן. עו״ד עידן רול, שאמור היה להיכנס, עובד בימים אלו בתפקיד בכיר בחברת טכנולוגיה עילית ובחר לא להיות חבר כנסת למשך חודש וחצי עד השבעת הכנסת החדשה. עם זאת, רול יישאר מועמד לכנסת ה-23.

+נתניהו: אולי גם סמוטריץ' יילך עם גנץ
20:25 16/01/20  |  עידן יוסף

בליכוד מנסים לשתות קולות בימין, ומפיצים כי ‏נתניהו אומר בשיחות סגורות היום שהוא חושש שלא רק בנט ושקד ילכו עם גנץ אלא גם סמוטריץ'.

+נתניהו לפרץ: גם אם תודח מהבית היהודי - תהיה שר החינוך שלי
20:23 16/01/20  |  עידן יוסף

‏נתניהו לשר רפי פרץ: גם אם תודח במפלגתך תהיה מינוי אישי שלי כשר חינוך (חדשות 12).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נתתי את המילה שלי, והפרתי אותה"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
רפי פרץ יפול בפח שכרה לחברו
חשדנית  |  16/01/20 22:29
2
רצחתי, גנבתי, אנסתי. הצביעו לי
עמוס שנער  |  17/01/20 00:37
 
- מעניין אם סחטו את רפי פרץ
חשדנית  |  18/01/20 13:40
3
דבר אמת!
שמואל ד.  |  17/01/20 02:03
4
מסורת עתיקה של הקומוניסטים:
בן נאמן  |  17/01/20 09:48
5
צער בעלי חיים
ארי כספי  |  17/01/20 21:50
6
יש רק מסלול אחד לכפר על החטא
כפרות !  |  19/01/20 16:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
איציק וולף
בסביבת ראש הממשלה מאשימים את יו"ר הבית היהודי בכך שהווטו שהטיל על בן גביר העמיד את שלטון הימין בסכנה    הזעם הרב בקרב פעילי מפלגת הבית היהודי על יו"ר המפלגה הופך היום לזימון לכינוס חרום שמטרתו בחינת הדחת רפי פרץ מראשות המפלגה
יהודה שלם
היה קשה לאתר בנאומו של הורוביץ קשר למציאות. קשה אבל אפשרי: הורביץ צדק בדבריו כשטען ש"האיחוד הזה הוא בשורה מצוינת לכל מי שדוגל בשלום צדק חברתי זכויות אדם ואזרח..." השמאל אכן דוגל ברעיונות נשגבים, אבל ניסיונותיו להרים דגלים אלו הסתיימו בכישלונות מהדהדים
עמוס שנער
סמוטריץ' ופרץ לא יצליחו למחוק את התדמית שלהם ולהתחפש לאנשים נאורים ומתקדמים ותמיד ימקמו אותם באותה קטגוריה קיצונית ופרימיטיבית ביחד עם איתמר בן גביר שממנו הם ניסו להתנער. אם הם בכל זאת יצליחו להתנקות מתדמיתם הקיצונית, אז בהכרח הם יבגדו בציבור שיצביע עבורם. החיבור בימין יבריח מצביעים מתונים מבנט ומהימין בכלל ויזמין את ראש הממשלה לשתות מנדטים בכיף מבלי לחשוש לאחוז החסימה. זה מה שנתניהו רצה לכתחילה
איציק וולף
יו"ר הימין החדש הודיע כי רשימת ימינה הכוללת את מפלגתו עם מפלגת האיחוד הלאומי ועם רסיסי הבית היהודי לא תתפצל לפעילות סיעתית נפרדת כפי שקרה מייד לאחר הבחירות הקודמות    "לא בלוק טכני, סיעה מאוחדת לפני ואחרי הבחירות"
מירב ארד
שרת התרבות טוענת כי ראש הממשלה ניסה למנוע את תרחיש בחירת 92 שבהן איבד הימין את השלטון בגלל איבוד מנדטים שנבע מפיצול סיעות    "קוראת לעוצמה יהודית לקבל על עצמה מנהיגות אחראית ולפרוש מן המרוץ כדי שלא נחזור על שגיאת העבר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il