X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
נתניהו עם מקרון. שוחחו על אירן, חיזבאללה וסוריה [צילום: לע"מ]
מקרון נפגש עם נתניהו וריבלין:
"לא נאפשר לאירן להיות גרעינית"
הוסיף: "אני מחויב להמשיך ולהיאבק נגד אנטישמיות, גזענות ושנאה" מוקדם יותר נפגש מקרון עם ראש הממשלה נתניהו, במהלכה הוא קרא לנשיא צרפת להצטרף ללחץ ולסנקציות על אירן בהמשך היום ישוחח עם יו"ר כחול לבן בני גנץ

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר (יום ד', 22.1.2020) במסיבת עיתונאים עם הנשיא ראובן ריבלין בירושלים כי "העמדה של צרפת מאוד ברורה - לאירן לא יהיה נשק גרעיני, צריך להגיע להסדר". הוא הוסיף: "לא נאפשר לאירן להיות גרעינית, אך נעשה הכל כדי למנוע הסלמה באזור שתערער את יציבותו".
מקרון התייחס בדבריו גם לנושא האנטישמיות והבהיר: "אנו אכן רואים שהצל האפל של האנטישמיות הולך ופורש כנפיים בכל מקום באירופה, וזה סימן שיש כאן סוגיה שהיא כמעט מחלה, סכנה גדולה. צרפת עשתה רבות ובאופן מאוד נחרץ במאבק נגד האנטישמיות, בעולם האמיתי ובעולם הוירטואלי. אני מחויב להמשיך ולהיאבק נגד אנטישמיות, גזענות, שנאה וכל הדברים שמחלקים ומפלגים את החברה שלנו."
הנשיא ריבלין אמר בפגישתו עם נשיא צרפת מקרון: "לצערי גם היום אנחנו שומעים על מקרי רדיפה וגזענות על-רקע אנטישמי וגזעני בצרפת וברחבי העולם. יש להשמיע קול ברור שמגנה את המקרים האלה, ולפעול ללא פשרות כדי לוודא שהם לא נשנים. יש לפעול ברמה המשפטית, החינוכית והאכיפתית. האימוץ של הגדרות IHRA על כל צורותיה היא צעד חשוב של הממשל הצרפתי למאבק באנטישמיות, ואנו מבקשים להודות לכם על כך".
עוד אמר ריבלין כי "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית וחזקה שיודעת להגן על עצמה, וגם לחקור את עצמה במידת הצורך בכל מה שקשור בזכויות אדם ודיני מלחמה". לדבריו, הפנייה של הפלשתינים לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג היא "ניסיון לדחוף את בית הדין למגרש הפוליטי ולגרור את המוסדות הבינלאומיים להכריע בשאלות שצריכות להתברר במו"מ בין הצדדים, ולא במסגרת הליך משפטי פלילי. לבית הדין הפלילי הבינלאומי אין היכולת, הרשות והסמכות לעסוק בנושאים אלה. הקריאה לבית הדין לחרוג מסמכותו מבקשת לא רק להפר אמונים לאופי השיפוטי, אלא להתפרק לחלוטין מיושרתו השיפוטית".
ריבלין פנה למקרון ואמר: "הסכסוך הישראלי-פלשתיני מורכב ורגיש ומצריך בניית אמון בין הצדדים, ולשם אנחנו צריכים לחתור. אתה יכול לעזור רבות בעניין זה".
בפגישה שקיים מוקדם יותר ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא צרפת, קרא נתניהו לנשיא מקרון להצטרף ללחץ ולסנקציות על אירן, בעקבות צעדיה בתחום הגרעין ופעולותיה התוקפניות באזור. כמו-כן שוחחו נתניהו ומקרון על המצב בלבנון ועל פרויקט ייצור הטילים המדויקים של חיזבאללה, וכן על המצב בסוריה ובלוב. בפגישה סיכמו השניים על כינון דיאלוג אסטרטגי, כדי להמשיך לחזק את שיתוף הפעולה בין המדינות וכדי להשיג את היעדים גם ביחס לסוגיות האזוריות.
בהמשך ייפגש מקרון עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, ויו"ר הרשות הפלשתינית אבו-מאזן. ראש הממשלה, בנימין נתניהו ייפגש במהלך היום עם יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, חברת המפלגה הדמוקרטית.
הבוקר נפגש הנשיא ריבלין עם נשיא צפון מקדוניה, סטבו פנדרובסקי, לפגישת עבודה. אחריו התקבל בבית הנשיא נשיא אלבניה איליר מטה, לפגישת עבודה אף הוא. עד עתה פגש הנשיא את המושל הכללי של אוסטרליה, נשיאת גאורגיה, נשיא רומניה, נשיא בולגריה, נשיא פורטוגל, נשיא צפון מקדוניה ונשיא אלבניה.
בתוך כך הגיעו לנמל התעופה בן-גוריון המשלחות של גרמניה, צ’כיה, איטליה, ונציגים של האיחוד האירופי. מהשעה 16:00 יגיעו עוד כ-20 משלחות ברכבת האווירית ובהן הנסיך צ’ארלס. בסך-הכל צפויות לנחות היום 42 משלחות
יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ נפגש עם נשיא רומניה, קלאוס יוהאניס. גנץ, אשר אביו ז"ל הינו ניצול שואה מרומניה, הביע את הערכתו האישית לקשר ההיסטורי העמוק בין ישראל לרומניה והקשר החזק שממשיך לאחד את שני העמים. השניים שוחחו על חשיבות שימור שיתוף הפעולה בין המדינות ואף חיזוקו.
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ינחת בישראל מחר לביקור בזק שיימשך 12 שעות בלבד, במהלכו יחנוך אנדרטה לזכר המצור על לנינגרד בגן סאקר בירושלים. בטקס ישתתפו וטרנים ממלחמת העולם השנייה וניצולי המצור. כמו-כן ייפגש פוטין ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו והנשיא ריבלין, שיבקשו ממנו לדון בשחרורה של נעמה יישכר.
אתמול נחתו בנתב"ג שני מטוסי תובלה של חיל-האוויר האמריקני עם רכבים וציוד לקראת הגעתו של סגן נשיא ארה"ב פנס שינחת גם כן מחר בשעה 11:30. בשבוע שעבר נחתו בנתב"ג ארבעה מטוסי תובלה של חיל-האוויר הרוסי עם רכבים משוריינים וציוד לקראת ביקורו של הנשיא פוטין.
11 אלף שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יאבטחו את האירוע. ביומיים הקרובים יירשמו שיבושי תנועה וחסימות בתוך ירושלים. ביום חמישי כביש מספר 1 מנתב"ג לכיוון ירושלים ייסגר מהשעה 9:00 בבוקר עד השעה 11:00 לסירוגין.

גנץ בפגישה עם נשיא רומניה [צילום: אלעד מלכה]
הכנות במעון ראש הממשלה בירושלים [צילום: חיים צח, לע"מ]
[צילום: חיים צח, לע"מ]
תאריך:  22/01/2020   |   עודכן:  22/01/2020
+"השאירו את ההיסטוריה להיסטוריונים"
20:19 22/01/20  |  עידן יוסף, איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נשיא המדינה נאם בפתיחת אירועי ה-75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ: "מאוחדים במאבק באנטישמיות וגזענות. צו השעה - להגן על הדמוקרטיה"

ריבלין בנאום בפני המנהיגים
+מקרון מנע כניסת מאבטחי השב"כ לכנסייה
17:36 22/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נשיא צרפת נזף במאבטחים על כך שלא כיבדו את כללי הפרוטוקול ונכנסו לכנסיית סנטה אנה בעיר העתיקה, שנחשבת שטח צרפתי  ▪  המאבטחים יצאו לאחר שמקרון דרש מהם לעשות זאת

עמנואל מקרון בכנסייה
+צוות השלום של הבית הלבן לא יגיע לפורום השואה
17:11 22/01/20  |  עידן יוסף

צוות השלום של הבית הלבן, בראשות חתנו של הנשיא ג'ארד קושנר, לא יגיע הערב לפורום השואה הבינלאומי בישראל - זאת בשל קשיי מזג אוויר בשווייץ, שם הוא שוהה כעת (ישראל היום).

+סקר: עליה בבורות ובאנטישמיות בקרב צעירים בצרפת
09:17 22/01/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אחד מכל ארבעה צעירים לא שמע על השואה  ▪  אחד מכל חמישה סבור שדעות אנטישמיות הן לגיטימיות  ▪  כמחצית מהצעירים לא יודעים שהמשטר הצרפתי שיתף פעולה עם הנאצים

אושוויץ. בצרפת לא שמעו על השואה [צילום: מייקל זון, AP]
+דיסוננס דלוח
08:26 22/01/20  |  יצחק מאיר   |   לרשימה המלאה

והמצלמות, והמיקרופונים, והעיתונים, והטבלטים, והניידים, בכולם ייאמר "אירוע כזה לא היה מעולם בארץ הזאת, ועיני העולם המשתאה כולו עלינו, ואנחנו נושמים פסגות"  ▪  ובאוויר יעמוד אד דלוח של דיסוננס שיקשה על הנשימה

"אירוע כזה" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא נאפשר לאירן להיות גרעינית"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מושלם,בכנס נגד אנטישמיות הוא
נפגש עם מכחיששואה  |  22/01/20 11:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
יצחק מאיר
והמצלמות, והמיקרופונים, והעיתונים, והטבלטים, והניידים, בכולם ייאמר "אירוע כזה לא היה מעולם בארץ הזאת, ועיני העולם המשתאה כולו עלינו, ואנחנו נושמים פסגות"    ובאוויר יעמוד אד דלוח של דיסוננס שיקשה על הנשימה
עידן יוסף
בתחבורה הציבורית נערכים לציון 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ ולשיבושים הצפויים בעקבות ביקורי משלחות הנכבדים מהעולם בשלושת הימים הקרובים
פרופ' דוד נבון
ניתוח פסק דינו של בית המשפט העליון, אשר זיכה את ג'ון דמיאניוק מחמת הספק, מותיר לכל הפחות תמיהות    הרבה יותר הגיוני היה לומר, שהראיות המזכות דווקא חיזקו את ההרשעה
יצחק מאיר
העולם לא קורס רק מפני שהיהודים שעושים רעשים מימי בראשית באשר שם הינם ועורמים על עצמם בכל דור בושות ומטילים צללים על הכל
פרופ' דוד נבון
הסבירות שהניצולים טעו כאשר זיהו את ג'ון דמיאניוק כאיוון האיום ממחנה טרבלינקה היא נמוכה מאוד    גם בשלב הערעור לא התממשה האפשרות הקלושה לפיה היו שני ווכמנים דומים להפליא - האחד בטרבלינקה והאחד בסוביבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il