X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחד מכל ארבעה צעירים לא שמע על השואה אחד מכל חמישה סבור שדעות אנטישמיות הן לגיטימיות כמחצית מהצעירים לא יודעים שהמשטר הצרפתי שיתף פעולה עם הנאצים
▪  ▪  ▪
אושוויץ. בצרפת לא שמעו על השואה [צילום: מייקל זון, AP]

נשיא ועידת התביעות, יוליוס ברמן, הודיע (יום ד', 22.1.2020) על פרסום סקר מקיף, על רמת המודעות לשואה, שנערך בקרב מבוגרים בצרפת, ממנו עולה תמונה מדאיגה על בוורות ובאנטישמיות בקרב צעירים בצרפת.
תוצאות הסקר המתפרסמות על-רקע ציון 75 שנים לשחרור אושוויץ מצביעות על פערים מדאיגים בידע על עובדות היסטוריות לגבי השואה. פערי הידע המשמעותיים שנחשפו במחקר שנערך בצרפת מהדהדים את ממצאי הסקרים הקודמים שנערכו במקומות אחרים בעולם.
מהסקר הצרפתי עולה כי 57% מהנשאלים, כלל לא ידעו ששישה מיליון יהודים נרצחו במהלך השואה. שיעור זה עולה באופן משמעותי לכ-69% כשהמשיבים הם מלניאלז ובני דור ה-Z.
המחקר שנערך בצרפת מצביע על ממצא מטריד נוסף - יותר ממחצית מהנשאלים 52%, מאמינים שאירוע כמו השואה יכול להתרחש שוב באירופה, 36% השיבו כי שואה יכולה להתרחש גם בארצות הברית. עמדות אלו מזכירות את הממצאים שהתקבלו כשהסקר נערך באוסטריה בעבר: 47% מהנשאלים במדינה השיבו כי הם מאמינים שאירוע כמו השואה יכול להתרחש בארצות הברית. 20% מהמלניאלז השיבו כי הם סבורים שדעות אנטישמיות הן דבר שמקובל להחזיק בו, כפול מכלל המשתתפים בסקר המחזיקים בדעה זו.
בדומה לממצאי הסקר שנערך באוסטריה, תשובותיהם של הנשאלים בסקר שנערך בצרפת חשפו את הקונפליקט הפנימי של הצרפתים בנוגע למורשת השואה של ארצם. 58% מקרב הנשאלים בצרפת אמרו כי הם סבורים שצרפת הייתה קורבן של השואה אך גם מבצעת שלה.
קיים פער גילאי ברור כשמדובר במודעות להיסטוריה של השואה בצרפת, כולל לאירוע המעצר ההמוני הידוע לשמצה של יהודים על-ידי משטרת צרפת (Vel d'Hiv). רק 56% מהמילניאלז ומבני דור ה-Z היו מודעים לעצם התרחשותו של המעצר ההמוני שהתרחב ביולי 1942. בקרב כלל הנשאלים עמד שיעורם של המשיבים שידעו על האירוע על 74%. גם רמת הידע על אודות מחנה הריכוז דראנסי בפריז מזעזעת: רק 2% מכלל המשיבים על הסקר בצרפת ידעו עליו.
חוסר מודעות לגבי מספר היהודים שנרצחו
בארבע המדינות שהסקרים בוצעו בהם עד כה (ארצות הברית, קנדה, אוסטריה וצרפת) יותר ממחצית מהנשאלים כלל לא ידעו ששישה מיליון יהודים נרצחו בשואה. צרפת היא המדינה שבה השיעור הגבוה ביותר של אנשים שאינם מודעים לכך ששישה מיליון יהודים נרצחו במהלכה.
מי שמע על מחנות ריכוז וגטאות
• בעוד ש-66% מהמשיבים על שאלות הסקר אמרו כי הם שמעו על מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, רק 19% מהנשאלים בצרפת אמרו כי הם שמעו על קיומו. 10% ידעו על קיומו של מחנה הריכוז בוכנוולד; רק 6% שמעו על מחנה ההשמה טרבלינקה, 5% בלבד שמעו על מחנה ההשמדה סוביבור ורק 4% שמעו על מחנה הריכוז ברגן-בלזן.
האנטישמיות נפוצה יותר מעבר
69% מהנשאלים בצרפת אמרו כי הם מאמינים שהאנטישמיות במדינה נפוצה יותר (35%) או באותה מידה (34%) מכפי שהייתה לפני 10 שנים. רק 18% אמרו כי הם חושבים שהאנטישמיות נפוצה פחות מכפי שהייתה לפני 10 שנים.
כשליש מהנשאלים הצרפתים (30%) אמרו כי ישנם כיום הרבה או הרבה מאוד ניאו-נאצים בצרפת. 44% מהנשאלים אמרו שישנם ניאו-נאצים רבים בצרפת כיום. לשם השוואה, ארבעה מכל עשרה צרפתים 43% אמרו שהם סבורים שבארצות הברית ישנם כיום הרבה או הרבה מאוד ניאו-נאצים.
59% מהנשאלים בצרפת אמרו כי הם מסכימים לאמירה לפיה נראה שלפחות אנשים אכפת כיום מהשואה לעומת המצב בעבר. רק 18% אמרו כי הם מאמינים שאנשים עדיין מדברים יותר מדי על מה שקרה בשואה.
חינוך חסר אודות השואה
25% מהמלניאלז אמרו כי הם לא בטוחים אם אי-פעם שמעו על השואה. זאת, לעומת 16% מכלל המשתתפים בסקר.
79% מהנשאלים בסקר בצרפת אמרו כי הם סבורים שכל התלמידים צריכים ללמוד על השואה בבית הספר. 75% מהנשאלים אמרו כי הם סבורים כי חינוך על השואה צריך להיות בבחינת לימודי חובה. בנוסף, 82% מהנשאלים אמרו שחשוב להמשיך וללמד על השואה, גם כדי למנוע את שואה נוספת בעתיד.
4 מכל 10 משיבים (41%) אמרו כי ניתן היה לשפר את איכות השיעורים שניתנים בבתי הספר בנושא השואה.
כמעט שני שלישים ממלניאלז ומבני דור ה-Z אמרו שהם למדו על השואה לראשונה בבית הספר. זאת, לעומת 46% בקרב כלל המשתתפים בסקר.
64% מכלל הנשאלים בצרפת הזכירו את יומנה של אנה פרנק כסוג התוכן שבאמצעותו הם למדו על השואה לראשונה, אולם רק 20% מהנשאלים ידעו לומר שהשואה התרחשה גם בהולנד, שבה הוסתרה אנה פרנק בזמן הכיבוש הנאצי ושבה היא כתבה את יומנה. נתונים אלו מצביעים על עבודה לא מספקת בהעברת ההקשר הרחב של השואה בעת הלימוד.
סמנכ"ל ועידת התביעות, גרג שניידר ציין: "מצער לראות שבימים בהם אנו מציינים 75 שנים לשחרור אושוויץ, רמת הידע על אודות השואה הולך ומידלדלת. נדיר למצוא נושא כלשהו שבני אדם בכל רחבי העולם יכולים להסכים לגביו, אך אנו צריכים להסכים שקיים צורך בחינוך על אודות השואה ולראות בנתונים האחרונים הזדמנות לקריאה מיידית לפעולה".

תאריך:  22/01/2020   |   עודכן:  22/01/2020
+"השאירו את ההיסטוריה להיסטוריונים"
20:19 22/01/20  |  עידן יוסף, איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נשיא המדינה נאם בפתיחת אירועי ה-75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ: "מאוחדים במאבק באנטישמיות וגזענות. צו השעה - להגן על הדמוקרטיה"

ריבלין בנאום בפני המנהיגים
+מקרון מנע כניסת מאבטחי השב"כ לכנסייה
17:36 22/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נשיא צרפת נזף במאבטחים על כך שלא כיבדו את כללי הפרוטוקול ונכנסו לכנסיית סנטה אנה בעיר העתיקה, שנחשבת שטח צרפתי  ▪  המאבטחים יצאו לאחר שמקרון דרש מהם לעשות זאת

עמנואל מקרון בכנסייה
+צוות השלום של הבית הלבן לא יגיע לפורום השואה
17:11 22/01/20  |  עידן יוסף

צוות השלום של הבית הלבן, בראשות חתנו של הנשיא ג'ארד קושנר, לא יגיע הערב לפורום השואה הבינלאומי בישראל - זאת בשל קשיי מזג אוויר בשווייץ, שם הוא שוהה כעת (ישראל היום).

+"לא נאפשר לאירן להיות גרעינית"
08:39 22/01/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיף: "אני מחויב להמשיך ולהיאבק נגד אנטישמיות, גזענות ושנאה"  ▪  מוקדם יותר נפגש מקרון עם ראש הממשלה נתניהו, במהלכה הוא קרא לנשיא צרפת להצטרף ללחץ ולסנקציות על אירן  ▪  בהמשך היום ישוחח עם יו"ר כחול לבן בני גנץ

נתניהו עם מקרון. שוחחו על אירן, חיזבאללה וסוריה [צילום: לע"מ]
+דיסוננס דלוח
08:26 22/01/20  |  יצחק מאיר   |   לרשימה המלאה

והמצלמות, והמיקרופונים, והעיתונים, והטבלטים, והניידים, בכולם ייאמר "אירוע כזה לא היה מעולם בארץ הזאת, ועיני העולם המשתאה כולו עלינו, ואנחנו נושמים פסגות"  ▪  ובאוויר יעמוד אד דלוח של דיסוננס שיקשה על הנשימה

"אירוע כזה" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר: עליה בבורות ובאנטישמיות בקרב צעירים בצרפת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זה מתרחש באירופה כולה ובארהב
הגוי..  |  22/01/20 10:39
2
בדבוס הם קובעים את חלוקת השלל. ל"ת
הגוי..  |  22/01/20 10:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
מירב ארד
הוסיף: "אני מחויב להמשיך ולהיאבק נגד אנטישמיות, גזענות ושנאה"    מוקדם יותר נפגש מקרון עם ראש הממשלה נתניהו, במהלכה הוא קרא לנשיא צרפת להצטרף ללחץ ולסנקציות על אירן    בהמשך היום ישוחח עם יו"ר כחול לבן בני גנץ
יצחק מאיר
והמצלמות, והמיקרופונים, והעיתונים, והטבלטים, והניידים, בכולם ייאמר "אירוע כזה לא היה מעולם בארץ הזאת, ועיני העולם המשתאה כולו עלינו, ואנחנו נושמים פסגות"    ובאוויר יעמוד אד דלוח של דיסוננס שיקשה על הנשימה
עידן יוסף
בתחבורה הציבורית נערכים לציון 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ ולשיבושים הצפויים בעקבות ביקורי משלחות הנכבדים מהעולם בשלושת הימים הקרובים
פרופ' דוד נבון
ניתוח פסק דינו של בית המשפט העליון, אשר זיכה את ג'ון דמיאניוק מחמת הספק, מותיר לכל הפחות תמיהות    הרבה יותר הגיוני היה לומר, שהראיות המזכות דווקא חיזקו את ההרשעה
יצחק מאיר
העולם לא קורס רק מפני שהיהודים שעושים רעשים מימי בראשית באשר שם הינם ועורמים על עצמם בכל דור בושות ומטילים צללים על הכל
רשימות נוספות
היערכות שיא לקראת בואם של פוטין ופנס  /  מירב ארד
אישום: שוחד במשלחת בית ספר לפולין  /  איתמר לוין, יצחק דנון
ממציאים "עבר שימושי" לשואה  /  איתמר לוין
עדי הראייה לא טעו  /  פרופ' דוד נבון
ילד בשואה - שבר בין שני עולמות  /  הרצל חקק
זוכרים ומחויבים  /  יוסי אחימאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il