X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו וטראמפ. שלב הגלולה המרה? [צילום: אוון ווצ'י/AP]
הדלפות ראשונות מעסקת המאה:
הקפאת בנייה בהתנחלויות לארבע שנים
6% מהישובים הישראלים יהיו בריבונות פלשתינית ויחליטו אם להתפנות מרצון הרש"פ תתחייב לפרק את החמאס מנשקו ותקים מדינה שבירתה אבו דיס שלושה מקורות ישראלים ואמריקנים: טראמפ נגד מהלכי החלת ריבונות חד-צדדיים מיידיים הטעמים: חושש שמהלך חד-צדדי ימנע את תמיכת מדינות ערב, ומקווה לזכות בתמיכה מאוחרת של הפלשתינים

הדלפות ראשונות סותרות באשר לתוכנית המדינית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. על-פי גלי צה"ל מדובר בהקפאת הבנייה בכל ההתנחלויות למשך ארבע שנים או בהקפאה תכנונית בשטחי C למשך ארבע שנים. במקביל, תתחייב הרשות הפלשתינית לפרק את החמאס מנשקו בתקופה זו, ואז תוכל להקים בירה פלשתינית שבירתה אבו דיס, הכפר הסמוך לירושלים העתיקה.
ישראל תוכל להחיל ריבונות על 94% מהיישובים ביהודה ובשומרון, ו-6% מהמתנחלים שיישארו בתחומי הרשות הפלשתינית יחליטו אם הם נשארים תחת שלטון פלשתיני או מתפנים ברצון. כמו-כן יובטח רצף פלשתיני.
על-פי דיווח אחר בגלי צה"ל, מדובר על החלת החוק הישראלי על 30% מהשטח עכשיו אך בתום ארבע שנים לא תוחל הריבונות על 30% מהישובים באזורים בהם אין יהודים.
בבית הלבן הבהירו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הם מתנגדים לצעדים חד-צדדיים מידיים בעקבות הצגת "תוכנית השלום" של הנשיא טראמפ, כמו החלת ריבונות על בקעת הירדן או חלקים אחרים ביהודה ובשומרון, כך לפי שלושה מקורות ישראלים ואמריקנים שמעורים בנושא ושוחחו עם כתב חדשות 13 ברק רביד.
על-פי הדיווח, עמדת הבית הלבן הובהרה גם ליו"ר כחול לבן בני גנץ, כשהלה הדגיש בפני הנשיא טראמפ כי הוא סבור שיישום תוכנית המאה יכול להתרחש רק אחרי הבחירות בישראל. הסיבה העיקרית להתנגדות האמריקנית למהלכי החלת ריבונות היא רצונם לזכות לתמיכה של מדינות ערביות רבות ככל האפשר לתוכנית טראמפ. כמה מדינות ערביות כבר הודיעו לבית הלבן שיפרסמו הודעות חיוביות לגבי התוכנית ויגדירו אותה "התחלה טובה" והבית הלבן סבור שמהלכי ריבונות ישראלים ימוטטו את התמיכה הערבית בתוכנית, וזאת לנוכח איתותים שכבר התקבלו מצידם.
עוד דווח כי הבית הלבן יודע שהפלשתינים ידחו את התוכנית על הסף, אך מעוניין לאפשר להם הזדמנות לשנות את דעתם במהלך הזמן. וושינגטון מתכוונת להבהיר שלפלשתינים יש פרק זמן של כמה שנים לחזור לשולחן המו"מ מתוך מחשבה שאם טראמפ ינצח בבחירות, הפלשתינים יחשבו מסלול מחדש ויהיו מוכנים לדון על תוכניתו המדינית של הנשיא. לכן הבית הלבן מעוניין לשמר את מרחב התמרון הזה ולא לסגור אותו סופית עם מהלכים ישראלים חד-צדדיים.
הסיבה השלישית להתנגדות האמריקנית למהלכי סיפוח ישראלים היא עמדתו של מלך ירדן עבדאללה שמתנגד לכך בחריפות ואף מאיים כי סיפוח של בקעת הירדן בידי ישראל יביא לפירוק הסכם השלום עם ישראל.
בבית הלבן לא הכחישו את הדברים אך סירבו להתייחס.

תאריך:  28/01/2020   |   עודכן:  28/01/2020
+אבו מאזן: אלף פעמים לא לתוכנית טראמפ
23:51 28/01/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הרשות הפלשתינית הודיע כי הפלשתינים לא יקבלו את תוכנית המאה של הנשיא האמריקני  ▪  "עמדתנו לא השתנתה - אנחנו אומרים אלף פעם - לא, לא, לא"

"אלף פעמים לא". אבו מאזן [צילום: פלאש 90]
המלך סלמאן. להגיע לשלום צודק
+אלון מורה: ויתורים ביו"ש הם התנכרות לתנ"ך
22:44 28/01/20  |  איציק וולף

תושבי היישוב אלון מורה, הנמצא מזרחית לשכם, טוענים כי תוכנית המאה של הנשיא האמריקני כוללת חלקים קשים ובלתי אפשריים, של ויתורים על חלקים בארץ ישראל לטובת האויב שוחר הטרור.
"ויתורים כאלו הם גם התנכרות לאמת ההיסטורית ולתנ"ך וגם סכנה בטחונית למדינת ישראל וליישובים שישארו כמובלעות. אנו, ממשיכי הדרך של גרעין ההתישבות הראשון בשומרון, גאים על חלקנו במשימת ההתיישבות שמביאה להכרה בחזון הגדול של השיבה למרחבי ארצנו ולישיבה בהרי השומרון. אנו קוראים לממשלת ישראל להחיל מייד את החוק הישראלי על כל מרחבי ארץ ישראל. נפעל ככל יכלתנו, יחד עם ממשלת ישראל, להעמיק שרשים בארץ אבותינו, לחזק את בניין העם היהודי ולמנוע את הסכנות הפוטנציאליות שעלולות להופיע", אמרו.

+ח"כ שקד: להחיל ריבונות מייד, מדינה פלשתינית לא תקום
22:25 28/01/20  |  איציק וולף

ח"כ איילת שקד אמרה הערב כי שהעלתה בשנת 2012 יחד עם נפתלי בנט את אפשרות הריבונות ביהודה ובשומרון חשבו שהם הזויים. "עברו 7 שנים והגענו לרגע הזה. ממשלת ישראל צריכה להחיל ריבונות מיד על בקעת הירדן ויהודה ושומרון. החלק המסוכן של התוכנית, קרי הקמת מדינה פלשתינית או הכרה במדינה פלשתינית לא יקרה", אמרה.

+ליברמן: מברך את טראמפ שאימץ את נוסחת חילופי השטחים
21:33 28/01/20  |  איציק וולף

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הודה לנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, על שכלל בתוכנית המאה שפרסם את תוכניתו לחילופי שטחים ואוכלוסיות שפורסמה בשנת 2004. "עמידה על עקרונות והצגת משנה סדורה תמיד מוכיחות את עצמן", טען.

+מנדלבליט: אבחן משפטית החלת ריבונות ישראלית בממשלת מעבר
21:14 28/01/20  |  איציק וולף

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס לאפשרות סיפוח היישובים היהודיים ובקעת הירדן לשטח ישראל על ידי ממשלת המעבר המכהנת כיום בישראל וציין כי יבחן את האפשרות משפטית.
"יש צורך בהקפדה על ריסון בממשלת מעבר. אם תוגש בקשה - אבחן זאת משפטית. יש בממשלת מעבר דברים דחופים שאפשר לעשות בממשלת מעבר. אשמע מה הבקשה, ואת ההנמקה לדחיפות ועל בסיס זה אחליט", אמר.

+ראש מועצת רמת נגב: נתניהו ויתר על הנגב
21:04 28/01/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ערן דורון טוען כי מצער לראות שראש ממשלת ישראל מוכן בתמורה על שמירה של התיישבות יהודית ביהודה ושומרון לוותר על התיישבות יהודית בנגב

מפת תוכנית המאה
+שר המשפטים: שעתם הגדולה של טראמפ ונתניהו
21:00 28/01/20  |  איציק וולף

שר המשפטים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אמיר אוחנה, אמר כי היום הזה יזכר בדברי הימים של עם ישראל.
"זו היא באמת שעתם הגדולה של נשיא ארה"ב טראמפ ושל ראש הממשלה נתניהו, שאלמלא הניסיון המדיני העשיר שצבר במשך כהונתו, אלמלא התבונה, האיפוק והראיה למרחוק - לא היתה באה לעולם. בשעה הגדולה הזו, בה נשמע משק כנפי ההיסטוריה - בה צדקת דרכו של עם ישראל מתממשת בארץ ישראל - נברך שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה", אמר.

+ח"כ עודה: כמו האפרטהייד - גם הכיבוש יסתיים
20:59 28/01/20  |  איציק וולף

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר כי כמו מדיניות ההפרדה בדרום ארה"ב, האפרטהייד, מלחמת וייטנאם ואינספור כתמים אחרים בהיסטוריה האנושית גם הכיבוש יסתיים והעם הפלשתיני יחיה במדינה עצמאית לצד מדינת ישראל. "בסוף, הדרישה הצודקת לשוויון ושלום תגבר על הכניעה לעליונות ומלחמה", אמר בעקבות פרסום תוכנית המאה של הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ.

+לשכת רה"מ: פעימה ראשונה של ריבונות - ביום ראשון הקרוב
20:59 28/01/20  |  איציק וולף

מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב כי פעימה ראשונה של החלת החוק הישראלי על הישובים בבקעה ויהודה והשומרון תהיה כבר ביום ראשון הקרוב בישיבת הממשלה.

+בנט: להחיל בימים הקרובים הריבונות על כלל ההתיישבות
20:55 28/01/20  |  איציק וולף

שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר כי התוכנית שהציג נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, היא דפיקת ההיסטוריה בדלתה של מדינת ישראל.
"אנו עומדים בפני הזדמנות שהיא פעם בתולדות מדינה. הזדמנות לקבוע את עתידנו. הזדמנות לקבוע את שטחי ארצנו. הזדמנות להכניס את כל ההתיישבות הישראלית בארץ ישראל לתוך מדינת ישראל הריבונית", אמר.
לדבריו, נשיא ארה"ב אמר לנו הערב: "ההחלטה בידיים שלכם - החילו את החוק הישראלי על כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון באופן מיידי, עכשיו, בימים הקרובים, ואנחנו ארה"ב נכיר בריבונות מיד".
"לכן, המערכה עוברת מהבית הלבן בוושינגטון לחדר הממשלה בירושלים - הכדור בידי ממשלת ישראל. בידינו. בימים הקרובים יש להביא להחלטת ממשלה את הצו להחלת הריבונות הישראלית על כלל שטחי ההתיישבות - בקעת הירדן, גוש-עציון, גוש מעלה אדומים, גוש אריאל, אלפי מנשה, גוש קרני שומרון, גוש שילה, גוש עפרה-בית אל, גוש טלמונים, גב ההר ודרום הר חברון.
על כל 150 היישובים שנבנו ביהודה ושומרון מאז שחרור השטח במלחמת ששת הימים. אסור להחמיץ את ההזדמנות. אסור לדחות לאחרי הבחירות, כי זה לא כבר לא יקרה. אסור להסתפק בריבונות חלקית, רק על בקעת הירדן למשל. אסור להותיר בחוץ חצי מיליון ישראלים, או לומר להם: חכו לאחרי הבחירות".
בנט הוסיף כי אם ראש הממשלה נתניהו יעשה את הצעד המלא והאמיץ של הכנסת כלל ההתיישבות בארץ ישראל לתוך מדינת ישראל, תעניק לו מפלגת ימינה נעניק לו את מלוא הגיבוי והתמיכה.
"ארץ ישראל חשובה מבחירות. שיהיה ברור - לא נאפשר שממשלת ישראל תכיר במדינה פלשתינית בשום מצב. לא נאפשר שישראל תמסור סנטימטר של אדמה לערבים. בשביל זה אנחנו כאן, לשמור על ארץ ישראל", אמר.

+בצלם: תוכנית טראמפ מקבעת הפרת זכויות אדם
20:05 28/01/20  |  איציק וולף

בארגון השמאל בצלם טענו כי תוכנית המאה של הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, מקבעת ואף מרחיבה את היקף הפרות זכויות האדם שביצעה ישראל לטענתו ב-52 השנים האחרונות ואינה חלופה מתקבלת על הדעת.
"תוכנית טראמפ מרוקנת מתוכן את עקרונות המשפט הבינלאומי ומעקרת לחלוטין את העיקרון של דין וחשבון בגין הפרתם. אזרחים ישראלים שחיים בשטחים ימשיכו ליהנות מכל הזכויות הניתנות לאזרחים ישראלים אחרים, כאילו אינם גרים בתוך שטח כבוש, ובכלל זה מזכויות פוליטיות מלאות ומחופש תנועה", טענו.

+"מוכנים לשנות את ההיסטוריה"
19:25 28/01/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

נשיא ארצות הברית מציג את עיקרי תוכנית המאה  ▪  "מדינת ישראל רוצה שלום, לראשונה אישרה מפת גבולות, נדרוש מהפלשתינים לעזוב את דרך הטרור, ייתכן שזו ההזדמנות האחרונה של הפלשתינים  ▪  הצהיר על שמירת ירושלים מאוחדת, אך גם על הכרה בה כבירה הפלשתינית  ▪  נתניהו הדגיש בדבריו את ההכרה האמריקנית בריבונות בבקעה ובחלקים מיהודה והשומרון  ▪  אמר לטראמפ: אתה הידיד הטוב ביותר שהיה לישראל אי-פעם בבית הלבן

טראמפ. "שום סיכון בטחוני לישראל" [צילום: אלכס ברנדון, AP]
נתניהו. "אם לא עכשיו - אימתי" [צילום: אלכס ברנדון, AP]
+אבו מאזן על עסקת המאה: "מוכן למות למען עמי"
18:45 28/01/20  |  עידן יוסף

מקורות פלשתיניים מדווחים שאבו מאזן אמר ליועציו לפני פגישת החירום שכינס לקראת פרסום תוכנית טראמפ: "מעולם לא דחפתי את עמי למות, אבל אני מוכן למות למען עמי".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקפאת בנייה בהתנחלויות לארבע שנים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
על חרבך תחיי
ששון לוי  |  28/01/20 18:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מיקי אילוז נאסר למשך למעלה מחודשיים לאחר שלא קיים פסק דין שהורה לו להחזיר מחשבים, בטענה שאינם ברשותו    ביהמ"ש העליון קובע: אין טעם בהמשך מאסרו
איתמר לוין
שני אבידן טענה, כי אסי סגל ושי שמחיוב העתיקו קטעים מתביעה שהכינה - אך בית המשפט קבע שהתביעה הוכנה בידי השלושה יחדיו ולכן ההעתקה אינה הפרת זכויות יוצרים
יצחק דנון
מפעילה Easy2give תובעת 2.5 מיליון שקל מחברת ETC, בטענה לרשלנות שהובילה לאובדן מידע במתקפת כופר באוקטובר שעבר
יצחק דנון
המדינה: גבריאל לוין זייף החלטות של רשם ההוצאה לפועל, כך שהחברה סברה שבוטלו העיקולים שהוטלו על משכורתו
יצחק דנון
חברת אלקטרה אלקו התק"ש תובעת 3.8 מיליון שקל מחברת סולאריס סינרג'י והמנכ"ל יוסי פישר, בעקבות כישלון השותפות שהקימו
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il