X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנט. "אתמול ההיסטוריה דפקה על דלתנו" [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
השר בנט הודיע:
"הורתי על הקמת צוות מיוחד שיחל לפעול להחלת הריבונות"
הבהיר: "מה שיידחה לאחר הבחירות, לעולם לא יקרה. כולנו מבינים את זה" ח"כ שמולי פנה ליועמ״ש בדרישה למנוע מהלכי סיפוח חד-צדדים בתקופת ממשלת מעבר השר לוין: "מתכוונים להביא את החלטת הסיפוח כמה שיותר מהר לממשלה"

שר הביטחון נפתלי בנט בכינוס המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב על הקמת צוות מיוחד במערכת הביטחון להחלת ריבונות ביו״ש ובבקעת הירדן. "אתמול ההיסטוריה דפקה על דלתנו והעניקה לנו הזדמנות חד-פעמית להחלת החוק הישראל על כלל ההתיישבות. בעקבות כך, הוריתי על הקמת צוות מיוחד להחלת הריבונות הישראלית על ההתיישבות היהודית באזורי יהודה ושומרון, בקעת הירדן וים המלח. הצוות יחל לפעול מיד וישלב גורמים שונים במערכת הביטחון" אמר בנט, והוסיף: כשאראלה ממפעל הפיס דופקת בדלת, אתה לא אומר לה תחזרי אחרי הבחירות".
עוד אמר בנט: "בחלוף השמחה הגדולה, הבוקר השאלה הגדולה היא: האם ממשלת ישראל תיטול את ההזדמנות או תחמיץ אותה. אתמול סביבת ראש הממשלה הודיעה שהחלטת הריבונות תובא ביום ראשון הקרוב להצבעה בממשלה. הבוקר נשמעה כבר מוזיקה אחרת. שרי ממשלה מסבירים לנו שיש עבודת מטה, שצריך תהליך מול היועץ המשפטי לממשלה, שיש ביורוקרטיה".
"אני גם שומע עוד זמירות שמדאיגות אותי על חלוקת הריבונות לפעימות - חלק לפני הבחירות, חלק אחרי הבחירות. את הישובים עצמם, אומרים לי, נכניס. אבל כל השטח הסובב אותם, יושאר בחוץ. זו שגיאה נוראה, ואין שום סיבה לעשות אותה. אהיה ברור: מה שיידחה לאחר הבחירות, לעולם לא יקרה. כולנו מבינים את זה".
בנט דיבר על שלושה עקרונות ליישום ההזדמנות: 1. החלת ריבונות עכשיו, לא לאחר הבחירות. 2. החלת ריבונות על כל השטח שהנשיא טראמפ מוכן לו. אסור שאף יישוב ואף ישראלי יישאר בחוץ. 3. ממשלת ישראל לא תכיר במדינה פלשתינית".
בסיכום דבריו הדגיש שר הביטחון "אסור לדחות לאחר כך את מה שניתן לקבוע כבר עכשיו.
במעשים, בהצבת בעובדות בשטח. במצב כזה, אנחנו נעניק לראש הממשלה נתניהו את מלוא הגיבוי והתמיכה במהלך היסטורי זה״.
מנגד פנה יו״ר סיעת העבודה ח״כ איציק שמולי ליועמ״ש בדרישה למנוע מהלכי סיפוח חד-צדדים בתקופת ממשלת מעבר. על כך אמר ח"כ שמולי: "ברור למדי כי בהתאם לאמות מידה שקבעת בהתאם לפסיקת בג"ץ - כוונה הממשלה להכריז על סיפוח חד-צדדי חורגת מהן באופן קיצוני בהיותה יוזמה חדשה ומרחיקת לכת הרחוקה מקונצנזוס ציבורי, קובעת עובדות מוגמרות שלא תוכל הממשלה הבאה לשנות ואין בה כל דחיפות מיוחדת. היעלה על הדעת כי שינויים הכרחיים בתקציב המדינה קפואים, מינויים רבים בממשלה מעוכבים ויוזמות חקיקה ממשלתיות דחופות מעוכבות מתוך חובת האיפוק והריסון בתקופה זו, אך בה בעת יאושר מהלך של סיפוח חד-צדדי? איך ייתכן הדבר וכיצד מתיישבים הדברים?״.
השר יריב לוין העריך כי הצעת הסיפוח לא תעלה לדיון ביישבת הממשלה ביום ראשון. "אנו מתכוונים להביא את החלטת הסיפוח כמה שיותר מהר לממשלה, אבל זה לא יקרה ביום ראשון ממניעים טכניים", אמר לוין והוסיף "יש צורך צורך להביא את ההצעה בפני היועמ"ש ולתת לו לבחון את הדברים. היעד שלנו לעשות את זה בימים הקרובים. אבל ממש ביום ראשון מבחינה טכנית לא נוכל".
בתוך כך העריכה שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא יבלום מהלך היסטורי כמו החלת הריבונות ביו"ש. בדברים שאמרה לגלי צה"ל הדגישה שקד את החשיבות של החלת ריבונות ביו"ש כבר עכשיו: "אנחנו יודעים מה קרה ביום שאחרי הכרזת העצמאות. גם כשבגין החיל את החוק הישראלי ברמת הגולן הזהירו אותו שתפרוץ מלחמה". שקד התייחסה בבריה גם להחלת ריבונות בתקופת בחירות ואמרה כי "כל ההגבלות על ממשלות מעבר הן הידרדרות של פסקי דין שהחלו לפני 20 שנה וכבלים ששמים יועצים משפטיים. אין לזה עיגון בחוק".

תאריך:  29/01/2020   |   עודכן:  29/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הורתי על הקמת צוות מיוחד שיחל לפעול להחלת הריבונות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תוכנית המאה
יוני בן-מנחם
מדינות ערב המתונות מגלות זהירות ומוכנות לדון בתוכנית "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ בהובלתה של ארה"ב. הכדור עבר למגרשה של ההנהגה הפלשתינית, מחמוד עבאס ממשיך בקו הסרבנות הפלשתיני המסורתי ומתכנן להיאבק בתוכנית האמריקנית, הפלשתינים מזהירים כי סיפוח שטחים מיידי ע"י ישראל יביא להסלמה גדולה
מירב ארד
בראיון לרשת CNN התייחס חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ לתוכנית המאה: "יש שם 5 מיליון פלשתינים שלכודים בגלל הנהגה רעה. אם הפלשתינים יפספסו עוד הזדמנות, כמו פעמים רבות בבר, תהיה להם בעיה עם הקהילה הבינ"ל"
איציק וולף
ראש הרשות הפלשתינית הודיע כי הפלשתינים לא יקבלו את תוכנית המאה של הנשיא האמריקני    "עמדתנו לא השתנתה - אנחנו אומרים אלף פעם - לא, לא, לא"
איציק וולף
ערן דורון טוען כי מצער לראות שראש ממשלת ישראל מוכן בתמורה על שמירה של התיישבות יהודית ביהודה ושומרון לוותר על התיישבות יהודית בנגב
איציק וולף
נשיא ארצות הברית מציג את עיקרי תוכנית המאה    "מדינת ישראל רוצה שלום, לראשונה אישרה מפת גבולות, נדרוש מהפלשתינים לעזוב את דרך הטרור, ייתכן שזו ההזדמנות האחרונה של הפלשתינים    הצהיר על שמירת ירושלים מאוחדת, אך גם על הכרה בה כבירה הפלשתינית    נתניהו הדגיש בדבריו את ההכרה האמריקנית בריבונות בבקעה ובחלקים מיהודה והשומרון    אמר לטראמפ: אתה הידיד הטוב ביותר שהיה לישראל אי-פעם בבית הלבן
רשימות נוספות
הקפאת בנייה בהתנחלויות לארבע שנים  /  עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il