X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עבודות קידוח בסמוך לישוב ריינה (כביש 79) [צילום: חוצה ישראל]
רכבת קלה צפונית
4 חברות יקימו את קו חיפה-נצרת
פורסם מכרז לאיתור 4 חברות ניהול מיזמים לניהול ביצוע ארבעת מקטעי תוואי הרכבת הקלה חיפה-נצרת הקבלנים המבצעים לעבודות המוזכרות ייבחרו לקראת סוף 2020 בהתאם למקטעים השונים נמשכות עבודות קידוחי הקרקע לאורך התוואי
עבודות קידוח במתחם איקאה קרית אתא [צילום: חוצה ישראל]

חברת חוצה ישראל יצאה השבוע (יום א', 2.2.20) במכרז לאיתור חברות ניהול פרויקטים לניהול ביצוע ארבעת מקטעי הרכבת הקלה חיפה–נצרת. החברות הזוכות יתבקשו לנהל את עבודות הביצוע של הקבלנים בשטח ולפקח עליהן,לכל אורך המיזם. עבודות ביצוע אלה כוללות עבודות בעלות היבטים הנדסיים, הכוללות עבודות עפר, עבודות סלילה, גישור, והעתקת תשתיות לרבות הכנת התוואי לקראת כניסת זכיין.
תוואי הרק"ל מתפרס לאורך 41 ק"מ והוא יכלול כ-19 תחנות איסוף נוסעים, חניוני חנה וסע, מתחם דיפו ומרכז בקרה. עקב מורכבות המיזם ולצורך ביצועו המהיר, חולק המיזם לארבעה מקטעי ביצוע נפרדים, כך שעבודות ניהול קידום הזמינות וניהול הביצוע יבוצעו במספר חוזים נפרדים. החלוקה למקטעים במכרז היא:
  • מקטע A - מרכזית המפרץ – מחלף אתא צפון. מקטע בין-עירוני באורך 5 ק"מ.
  • מקטע B - מחלף אתא צפון–גלעם. מקטע בין-עירוני באורך 5 ק"מ.
  • מקטע C - גלעם–הר יונה (כביש 79), מקטע בין-עירוני באורך כ-25 ק"מ.
  • מקטע D - הר יונה-נצרת, מקטע עירוני באורך כ-6 ק"מ.
מיזם הרק"ל מתבצע בשני שלבים: הראשון - "עבודות אינפרא1", שבו מרוכזות כלל פעולות התשתית; השני - "עבודות אינפרא2" – השלב הזכייני. המכרז הנדון עוסק כאמור רק בשלב אינפרא1. החברות הזוכות במכרז זה יעבדו בניהולה של חברת דנה הנדסה אשר נבחרה זה מכבר לנהל את המיזם בכללותו יחד עם חברת 'ידום' הספרדית.
חוצה ישראל נמצאת כעת בעיצומו של התכנון המוקדם של תוואי הרכבת הקלה,אשר יסתיים עד לסוף הרבעון השלישי של 2020. התוואי, אשר יחל בתחנת מרכזית המפרץ בחיפה, יעבור דרך קריית אתא (כביש 781 החדש), לאורך כביש 79 בסמוך לשפרעם, ריינה, ביר אל מכסור ומשם יחצה את נוף הגליל ויסתיים בעיר נצרת.
בחודשים האחרונים מבצעת החברה עבודות קידוחי ניסיון בתוואי הרק"ל אשר מטרתן לבדוק את אופי הקרקע במקומות שונים לאורך התוואי. דגימות הקרקע נלקחות מעומקים של עד 50 מ' ונשלחות לבדיקות מעבדה. עבודות אלה ימשיכו ככל שיידרש בשנה הקרובה.
שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', אמר כי "מכרזי הניהול הם אבן דרך חשובה שהופכת את המיזם הזה למוחשי יותר מאי פעם. במשך יותר מדי שנים אזור הצפון לא קיבל מענה מספק בפיתוח, בתשתיות ובדחיפה לצמיחה. קידום התכנון בארבע המקטעים של הרכבת הקלה הוא אבן דרך חשובה, ואני סומך על חברת חוצה ישראל שתתקדם עם המיזם במקצועיות ובמהירות האפשרית. זהו צעד חשוב שיחזק את יישובי הצפון ויתרום לשיפור איכות חייהם של האזרחים. ברוך השם, עושים ציונות".
מיזם הרכבת הקלה חיפה-נצרת, שמקדם משרד התחבורה, מוגדר מיזם-על תשתיתי מורכב, ראשון מסוגו בישראל, המנוהל על-ידי חברת חוצה ישראל כזרוע הביצוע של המשרד. המיזם משלב מערכת תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית חדשנית להסעת המונים. הוא כולל תכנון רכבת קלה אזורית והקמתה, שאמורה לשרת את תושבי הצפון ותחבר את גושי ההתיישבות חיפה, גוש הקריות וגוש נצרת-נוף הגליל.
בקו הרכבת הקלה יפעלו כ-32 קרונות בתדירות נסיעה מרבית של כל 4 דקות. תחזית הנוסעים המתוכננת בשעת השיא היא כ-10,000 נוסעים לשעה ומהירות הנסיעה המתוכננת במקטע הבין-עירוני תעמוד על כ-100 קמ"ש. היקפו הכולל של מיזם הרק"ל, נאמד בכ-6 מיליארד שקלים.
דן שנבך, מנכ"ל חוצה ישראל, אמר: ״אנו מקדמים את תכנון הפרויקט במרץ ומבצעים את הפעולות הדרושות לקידום הוצאת המיזם לביצוע. במקביל, אנו נערכים ליציאה למכרז זכייני (PQ) כבר ברבעון הבא. לחברת חוצה ישראל ידע וניסיון רב במיזמים זכייניים גדולים ומורכבים אשר מאפשרים לנו לנהל את המיזם ביעילות ובאיכות גבוהה ללא פשרות, תוך עמידה קפדנית על לוחות זמנים".

תאריך:  04/02/2020   |   עודכן:  04/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חופשי-יומי תלת יומי ב-100 שקל מאילת וחבל אילות עד נתניה ואריאל לנסיעות באוטובוס וברכבת    הטסים מנמל התעופה רמון לנתב"ג יקבלו ביום הטיסה זיכוי חופשי יומי בטבעת תל אביב
רועי אורן
אין ספק שמדובר בשלב ראשוני של תוכנית גדולה אשר תהיה חייבת לכלול בשלב מסוים גם את נהגי הרכב הפרטי וכן הקמת נתיבי תחבורה ציבורית והכשרת נהגי אוטובוס ורכבת כדי שמרבית אזרחי ישראל יתרגלו לנסוע בתחבורה ציבורית
עומר מואב
אומנם אני מסכים שצריך להגדיל השקעה בתחבורה ציבורית, אבל הטענה של פרץ שצריך להחזיר את מיסוי הרכב לציבור דרך השקעה בתחבורה ציבורית, היא טענה מופרכת
עומר מואב
לפני שאתם ממהרים לתמוך בפרויקט שיעלה לכם בממוצע משהו כמו 20,000 שקל לנפש, אני מציע לכם לעשות את הניסוי המחשבתי הבא: דמיינו את העיר תל אביב עם כבישים ריקים מכלי רכב פרטי, ואוטובוסים גדולים וקטנים נוסעים במהירות די גבוהה (ללא פקקים) ובתדירות גבוהה
עידן יוסף
נתיב התחבורה הציבורית החדש בת"א הביא לקיצור משך נסיעת האוטובוסים בציר מ-25 ל-5 דקות    מחודש מרס: שני קווים חדשים לאורך ציר קפלן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il