X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שחם. ניצל את מעמדו [צילום: פלאש 90]
מלמד. דגש על הרתעת הרבים
הניצב בדימוס ממשיך לטעון שהוא חף מפשע

עשרה חודשי מאסר בפועל לניסו שחם

המפקד לשעבר של משטרת מחוז ירושלים הורשע בידי בית המשפט המחוזי בשמונה פרשות של הטרדה מינית ומרמה והפרת אמונים והתיק הוחזר לשלום לגזירת העונש השופט שמואל מלמד: קיים פער עצום בין המציאות לבין יכולתו של שחם להכיר בחומרת מעשיו
▪  ▪  ▪

מפקד משטרת מחוז ירושלים לשעבר, ניצב בדימוס ניסו שחם, נדון (יום ב', 10.2.20) לעשרה חודשי מאסר בפועל, לאחר שהורשע בהטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים. את העונש גזר שופט בית משפט השלום בתל אביב, שמואל מלמד, אליו הועבר התיק לאחר שבית המשפט המחוזי קיבל את ערעורה של המדינה על זיכויו של שחם מרוב ההאשמות נגדו.
בספטמבר אשתקד קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב, כי שחם יצר שיטה שאפשרה לו לקיים יחסי מין עם שוטרות שהיו כפופות לו. שחם הואשם בשמונה פרשיות של קשרים מיניים עם שוטרות צעירות ממנו בהרבה שהיו כפופות לו. המדינה טענה, כי בכל המקרים הוא פעל בניגוד עניינים המגיע כדי עבירה פלילית, כאשר טיפל בענייניהן של אותן שוטרות. בחמישה מקרים יוחסו לו גם עבירות מין כלפיהן.
השופט בני שגיא (כיום במחוזי בתל אביב) זיכה את שחם כמעט מכל האישומים, למעט הטרדה מינית אחת, באומרו שיש לבחון כל מקרה לעצמו - וכי בחינה כזאת מעלה שלכל היותר פעל שחם בניגוד עניינים שאינו פלילי. הוא גזר עליו 240 שעות שירות לתועלת הציבור (של"צ). שופטי המחוזי דחו את גישתו של שגיא ואמרו שיש להסתכל על התמונה בכללותה, המלמדת על התנהגות פלילית מובהקת.
לדברי המחוזי, "המדובר בשיטת מיזוג שבין יחסים אינטימיים עם כפיפות לבין עיסוק בתנאי שירותן במשטרה שפיתח שחם והפעיל לאורך שנים... אין ולא צריך להיות קושי מיוחד לזהות את התנהלותו של שחם ככזו המגבשת את מעשיו לעבירה של מרמה והפרת אמונים.
"המדובר בהתנהלות כוללת, ממושכת וחוזרת של קצין משטרה בכיר המצוי ברום ההירארכיה הארגונית, שרק מעטים בכירים ממנו, היוצר שוב ושוב זיקה אישית חריגה ואסורה על-פי הדין המשמעתי וכללי ההתנהלות המחייבים בדמות קשרים מיניים עם שוטרות צעירות שדרגתן נמוכה, תוך ניצול מעמדו ותפקידו, כל זאת מבלי לחשוף את דבר הזיקה החריגה. כך, אף מבלי שאותו קצין ייזקק להחליט בעניינן של השוטרות. ובמקרה דנן - קל וחומר שכך, בשים לב לכך ששחם לא טרח למשוך את ידיו מקבלת החלטות בעניינן".
מלמד מצטט בגזר הדין את תסקיר שירות המבחן, ולפיו שחם מתקשה לקבל את הרשעתו, רואה את עצמו כמצוי במאבק ואינו פנוי לחשבון נפש על התנהגותו. בהערכת המסוכנות נקבע, כי שחם מהווה סכנה ברמה בינונית לנשים המצויות תחת מרותו. אותה גישה ניכרה גם בדבריו של שחם בבית המשפט, בהם שב וכפר בעבירות שיוחסו לו ולא ביקש את סליחתן של השוטרות.
מלמד אומר: "הנאשם עושה הפרדה בין קשריו האינטימיים לבין ההחלטות שקיבל לגבי אותן נשים. הפרדה זו יוצרת פער עצום בין יכולתו להכיר בפגיעה בערך המוגן לבין המציאות. הערך המוגן הוא לא הפגיעה בנשים כפי שתופס זאת הנאשם, אלא הפגיעה באמון הציבור" - שהיא קשה, הן לגבי הציבור בכללותו והן לגבי השוטרים. "הגיע הזמן כי בארגונים ציבוריים הפועלים בצורה היררכית יפנימו, כי הקץ ל'קשרים'" וכי הקידום נעשה על בסיס ענייני בלבד, מעיר מלמד.
עוד קובע מלמד, כי מדובר בריבוי מקרים ולא בעבירה אחת מתמשכת, וכי הדבר מהווה שיקול נוסף לחומרה. הוא קבע את מתחם הענישה בין מאסר על תנאי לבין 18 חודשי מאסר. בשיקולים הספציפיים מצביע מלמד על הפגיעה הקשה במשפחתו של שחם, על פיטוריו מהמשטרה, על העדר החרטה והימנעותו של שחם מלתקן את הנזקים שגרם, על תרומתו לחברה בשירותו הצבאי והמשטרתי ועל חלוף הזמן (כתב האישום הוגש בשנת 2013).
מלמד מוסיף: "במקרה הנוכחי הרתעת הרבים ביחד עם עיקרון ההלימה הם השיקול היחיד שרלוונטי במצבו של הנאשם. זאת בהתחשב, כי הנאשם אינו משרת יותר במשטרה והסיכון להישנות עבירות או להרתיע עצמו מביצוע עבירות אינו רלוונטי. כמו גם הנאשם אינו מעוניין בהליך שיקומי וגם שיקול זה אינו רלוונטי. לעניין שיקול הרתעת הרבים, מוצא המחוקק להנחות את בית המשפט להחמיר בענישה וזאת בתוך מתחם הענישה".
מלמד גם הטיל על שחם קנס בסך 7,500 שקל וחייב אותו לפצות 3,500 שקל לשלוש מן המתלוננות. את המדינה ייצגו עוה"ד רונן יצחק וליאת יונניאן, ואת שחם - עוה"ד בועז בן-צור ודקלה סירקיס.

תאריך:  10/02/2020   |   עודכן:  13/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עשרה חודשי מאסר בפועל לניסו שחם
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ניסו ניסה לאנוס, וסופו עצוב.
עו"ד יורם שפכטל  |  10/02/20 10:13
2
אין שמחה כמו שמחה לאיד.
מדמוני אסף  |  10/02/20 10:38
3
עַל דַּאֲטֵפְתְּ, אַטְפוּךְ
אנונימוס 1000  |  10/02/20 11:21
4
קשה לשפוט ביושר-אדם מהסוג הזה. ל"ת
בן נאמן  |  10/02/20 15:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
שיעור פענוח הפשעים נמצא בצניחה, מספר הקורבנות המסרבים לשתף פעולה מזנק, ההמתנה לסיום התיקים עלתה בצורה חדה - ואין פלא שרבים פשוט אינם מתלוננים
איתמר לוין
חיים מור קיבל 22,000 שקל וטובות הנאה נוספות מבעלי עסקים, תמורת הקלות בדרישות האבטחה ומסירת מידע על פשיטות צפויות    ביהמ"ש: אלמלא ההסדר היה נשלח ל-30 חודשי מאסר
איתמר לוין
הנער בן ה-17 - שהורשע באונס נערה בת 16 - נחקר לפנות בוקר לאחר לילה ללא שינה ואף נרדם במהלך חקירתו    המשטרה הפרה את החוק כאשר לא זימנה את הוריו ולא הודיעה על החקירה לסניגוריה הציבורית    סולברג וברק-ארז הותירו את ההרשעה על-כנה, בנימוק שהפרת הזכויות אינה מצדיקה זיכוי; מינץ סבר שיש לזכותו משום שהמחדלים מצטרפים לפגמים נוספים בהרשעה
איתמר לוין
שוטרים טענו שביצעו "סריקה" ולא "חיפוש", ולכן לשיטתם יכלו שלא לעמוד בתנאים שנקבעו בצו שהוציא בית המשפט    נאשמים בניהול מעבדת קנביס זוכו בשל החיפוש הבלתי-חוקי תוך שבית המשפט מדגיש שלמשטרה אין סמכות לבצע סריקות כאלו
איתמר לוין
שופט השלום שמאי בקר אסר על התביעה המשטרתית לזמן לעדות שוטרים שההגנה ויתרה עליהם, בקובעו שאם הם יוסיפו על דוחותיהם הכתובים - הרי שהדבר יפתיע את ההגנה בניגוד לדין
רשימות נוספות
שורת מחדלים קשים באישום נגד עו"ד  /  איתמר לוין
ראש אגף החקירות הבא: יגאל בן-שלום  /  עידן יוסף
שוטר ייצג בביהמ"ש למרות תלונה על בידוי חקירה  /  איתמר לוין
המשטרה רוצה סמכות גם לערער  /  עו"ד פנחס (פיני) פישלר
פושעים טיפשים  /  איתמר לוין
לוגיקה שגויה - "השועל המקצוען המחונן"  /  עו"ד פנחס (פיני) פישלר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il