X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רוג'ר סטון והשופטת איימי ברמן-ג'קסון [ציור: דנה ורקוטרן, AP]
התובע ג'ונתן קרוויס בעת עדותו של סטון [ציור: דנה ורקוטרן, AP]
סטון הורשע בעדות שקר ושיבוש הליכים בעת חקירת הפרשה התובעים ביקשו לגזור עליו שבע-תשע שנות מאסר טראמפ צייץ שמדובר ב"עיוות דין" ותקף את התובעים משרד המשפטים משך את הבקשה לעונש והותיר אותו לשיקול דעתה של השופטת - שגם אותה תקף טראמפ כל ארבעת התובעים בתיק התפטרו
▪  ▪  ▪

התערבות חריגה של הנשיא דונלד טראמפ ומשרד המשפטים בהליך פלילי נגד ידיד ותיק של טראמפ, כחלק מן הפרשה הרוסית, הביאה (יום ג', 11.2.20) להתפטרותם של ארבעת התובעים שטיפלו בתיק. אחד מהם התפטר לחלוטין ממשרד המשפטים, ושלושת האחרים הודיעו על פרישתם מן התיק.
רוג'ר סטון, פעיל שטח ותיק במפלגה הרפובליקנית, הורשע בעדות שקר ושיבוש הליכים במסגרת חקירת הפרשה הרוסית בידי הקונגרס. התובעים הפדרליים בוושינגטון ביקשו (יום ב', 10.2.20) לגזור עליו שבע-תשע שנות מאסר. אולם למחרת בבוקר צייץ טראמפ, כי הממשל נוהג כלפי סטון בצורה בלתי הוגנת. משרד המשפטים הודיע כעבור מספר שעות לבית המשפט, כי הוא מושך בחזרה את בקשתם של התובעים בתיק וכי הוא מותיר את העונש לשיקול דעתו של השופטת.
המקרה של סטון היה אחד הבולטים מבין למעלה מ-20 כתבי אישום שהוגשו בעקבות חקירתו של התובע המיוחד, רוברט מולר. סטון הורשע בחודש נובמבר בשיבוש החקירה בפרשה הרוסית שניהל בית הנבחרים, בעדות שקר לחוקרים ובניסיון למנוע את עדותו של אדם נוסף. הענישה בארה"ב על עבירות אלו כוללת לרוב מספר שנות מאסר.
התערבותו החריגה של משרד המשפטים - כאמור, מיד אחרי הציוץ של טראמפ - באה ארבעה ימים לאחר שטראמפ פיטר שניים מעדי המפתח בפרשת אוקראינה ואת אחיו של אחד מהם. יריביו של טראמפ טוענים מזה זמן רב, כי שר המשפטים, ויליאם באר, פועל במידה רבה כסניגורו של טראמפ - למשל, כאשר מיהר לסגור את התיק בפרשה הרוסית וכאשר הורה לנהל חקירה פלילית בשאלה מדוע בכלל החל ה-FBI לחקור אותה בשנת 2017. טראמפ גם הזכיר את באר כמי שמעורב בנסיונות להשיג מאוקראינה מידע שיסייע לו פוליטית - הפרשה עליה הועמד לדין בסנאט וזוכה בשבוע שעבר.
לאחר הטיעונים לעונש במשפטו של סטון צייץ טראמפ, כי דרישת התובעים היא "נוראה ומאוד בלתי הוגנת". הוא תקף את רשויות האכיפה, באומרו ש"הפשעים האמיתיים נמצאים בצד השני" - דהיינו במפלגה הדמוקרטית. "אסור לאפשר את עיוות הדין הזה!", הוסיף טראמפ. הוא גם כיוון את החיצים ישירות כלפי התובעים בתיק, כאשר שאל "מיהם עורכי הדין אשר ביצעו פגע-וברח לאחר שנחשפה ההמלצה המגוכחת לתשע שנות מאסר". לטענתו, סטון נתפס ב"חקירה בלתי חוקית - העלילה של מולר". מאוחר יותר הכחיש טראמפ באוזני עיתונאים את הטענה לפיה ניסה להתערב בעבודת משרד המשפטים, אך הגדיר את דרישת התובעים כ"חרפה".
פורמלית, הנשיא עומד בראש מערכת אכיפת החוק, ומשרד המשפטים יכול להתערב בעבודתם של התובעים הפדרליים הכפופים אליו. אולם בפועל נשמרת בקפדנות עצמאותן של רשויות החקירה והאכיפה, ובוודאי שנמנעת התערבות של הנשיא והשר ממניעים פוליטיים ואישיים - כפי שנעשה במקרה של סטון.
בציוץ נוסף תקף טראמפ את השופטת איימי ברמן-ג'קסון מבית המשפט הפדרלי בוושינגטון, אשר תגזור את עונשו של סטון. ברמן-ג'קסון טיפלה גם באחד משני התיקים נגד פול מנפורט, לשעבר יו"ר הקמפיין של טראמפ, אשר הודה בעבירות מס ותרמית בפעילותו באוקראינה בתחילת העשור ונדון ל-7.5 שנות מאסר. טראמפ תהה, האם ברמן-ג'קסון הורתה להחזיק את מנפורט בבידוד, וטען שהוא זוכה ליחס גרוע מזה שקיבל המאפיונר אל קפונה. תנאי המאסר נקבעים בידי מפקדי הכלא ולבית המשפט אין כל חלק בכך.
בטיעון המתוקן לעונש כותב טימותי שי, המנהל הזמני של התביעה הפדרלית בוושינגטון, כי התביעה סבורה שיש לשלוח את סטון למאסר, אך עונש של שבע-תשע שנים יהיה מוגזם. הוא ציין, כי סטון הוא אדם מבוגר (בן 67) ללא הרשעות קודמות, וכאמור הותיר את קביעת העונש בידי ברמן-ג'קסון.
דוברת משרד המשפטים, קרי קופץ', אמרה כי אנשי המשרד לא שוחחו על פרשת סטון עם איש בבית הלבן ובוודאי שלא עם טראמפ. לדבריה, צעדיו של המשרד לא באו בתגובה לציוצו של טראמפ. גם טראמפ אמר לעיתונאים, כי לא שוחח על הפרשה עם אנשי המשרד.
התובע ג'ונתן קרוויס הודיע על התפטרותו ממשרד המשפטים בעקבות ההתערבות החריגה. עמיתיו שפרשו מן התיק הם אדם ג'ד ואהרון זלינסקי (שהחלו לטפל בו כחלק מצוותו של מולר) ומייקל מרנדו. ככל הזכור, אין תקדים למקרה בו כל צוות התביעה מתפטר כאיש אחד מתיק פלילי. התפטרותם של הארבעה מלמד, כי לא מדובר רק בחילוקי דעות מקצועיים, אלא גם במה שהם רואים כהתערבות פוליטית פסולה.

תאריך:  12/02/2020   |   עודכן:  12/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ צייץ, משרד המשפטים התערב, והתובעים במשפטו של ידידו התפטרו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
פסקי דין פוליטיים של הדיפסטייט
למעשה מדובר פה  |  12/02/20 12:21
2
אז אתה רומז שטראמפ התערב?
הגלשנית  |  12/02/20 17:12
3
כרגיל, מידע חלקי
אמינות  |  14/02/20 06:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
התקציב המוצע לשנת הבחירות כולל קיצוצים בתוכניות פנים והוצאות מוגדלות בביטחון    הגרעון יהיה טריליון דולר ותאריך היעד לחיסולו נדחה שוב
איתמר לוין
ב-14 חודשי הנשיאות הראשונים שילם השירות החשאי לקבוצת טראמפ 471,000 דולר תמורת איכסון הסוכנים שהגנו על הנשיא באחוזותיו הפרטיות    טראמפ הוא הבעלים של הקבוצה כך שהכסף הלך לכיסו    התעריפים היו גבוהים בהרבה מן המקובל - למרות שהקבוצה טענה שאינה גובה תשלום כלל
איתמר לוין
מאמר ב-Foreign Affairs מזהיר מפני תוצאות השימוש הנרחב שעושה הממשל הנוכחי במערכת הפיננסית הבינלאומית, שמרכזה בוושינגטון, לקידום מטרותיו המדיניות והצבאיות    הכותבים, פרופסורים מאוניברסיטת ג'ורג'טאון, מוצאים הקבלה מדאיגה בין התנהגותה של ארה"ב לבין זו של אתונה העתיקה
איתמר לוין
עשרות אמירות של טראמפ היו שגויות ואף כוזבות - החל מנתונים כלכליים ואנרגטיים, דרך תוכניות הבריאות והחומה בגבול מקסיקו וכלה במצבו של דאעש
איתמר לוין
אהרון בלייק מצביע בוושינגטון פוסט על ארבע נקודות מפתח בנאום: הדם הרע בין המפלגות, הכלכלה, ברק אובמה והענקת מדליית החרות לשדרן ראש לימבו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il