X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
האדום של הרכבת הקלה בירושלים חוזר למדינה
נחתם הסכם עם סיטיפס לרכישת הקו המדינה תשלם לקבוצת אשטרום, אשטרום נכסים, קבוצת הראל וקרן תש"י כ-1.6 מיליארד שקל

קבוצת אשטרום ואשטרום נכסים מדווחות (יום ד', 12.2.20) כי נחתם הסכם עם מדינת ישראל בנוגע להעברת הזכויות בפרויקט הרכבת בירושלים חזרה למדינה (BuyBack), וכן הסכם גמר חשבון בנוגע להקמת המיזם והעדר תביעות הדדי.
המדינה מממשת בכך סעיף בחוזה שנחתם לפני מספר שנים עם היזם, לפיו תוכל לפדות את הזיכיון שניתן לתקופה של 27 שנה תוך מתן פיצוי לבעלי האחזקות העיקריים. נושא רכישת הזיכיון החל להתקדם לאחר שהובהר שסיטיפס בוחרת לצאת מירושלים - ולא להשתתף במכרזי בניית קווי הרכבת החדשים בעיר.
על-פי ההסכם, הכפוף למספר תנאים, תשלם מדינת ישראל סכום כולל המוערך בכ-1.6 מיליארד שקל לחברת סיטיפס, שהיא הזכיין של הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים.
קבוצת אשטרום מחזיקה ישירות בכ-29% ממניות סיטיפס (זכיינית המיזם) וממניות חברת קונקט (קבלנית התפעול של המיזם), ולצד זאת מחזיקה חברת-הבת שלה, אשטרום נכסים, בכ-21% נוספים ממניות סיטיפס וממניות קונקט. לצידן של קבוצת אשטרום ואשטרום נכסים, מחזיקות במניות סיטיפס וקונקט גם הראל חברה לביטוח (20%) וקרן תשתיות ישראל (30%).
הראל רואה בהשקעתה הישירה במיזם הרכבת הקלה בירושלים (20%) - ובכוונת רכישת הקו חזרה לידי המדינה, בהתאם להסכם הזיכיון שנחתם בין המדינה לבין סיטיפס ב-2004 - כהשקעה מוצלחת מאוד. הראל השקיעה במיזם עבור עמיתיה (קרן י') כ-25 מיליון שקל. עמיתי הראל נהנו לאורך שנים מהכנסות שוטפות מנכס התשתית בסך של כ-46 מיליון שקל ובנוסף חלקה הצפוי של הראל (עמיתי קרן י') בסך התקבולים העתידיים צפוי לעמוד על כ-280 מיליון שקל. השקעה זו צפויה להיות בעלת השפעה חיובית לתשואת קרן י' ולתרום כ-0.6 אחוז מעסקה זו בלבד לתשואת הקרן הכוללת (כפוף לחתימת העסקה וביצועה וכן בכפוף לשינויים בשער הריבית, בשער החליפין ובמשתנים נוספים).
בעקבות חתימת ההסכם, צפויה אשטרום נכסים לרשום רווח נקי של כ-200 מיליון שקל. חברת האם, קבוצת אשטרום, צפויה לרשום רווח נקי של כ-530 מיליון שקל (כ-430 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות). קבוצת אשטרום ואשטרום נכסים צפויות לרשום את הרווחים האמורים במועד שבו יבוצע ה-BuyBack. להערכת החברות, מועד זה יהיה במהלך הרבעון השני של 2021.
על-פי ההסכם, חברת סיטיפס תמשיך להפעיל תמורת תשלום את הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים עד למסירתו לידי המדינה.
להערכת אשטרום, המדינה תודיע על הפעלת הזכות לבצע את הרכישה חזרה (BuyBack) מכוח ההסכם במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2020, כאשר מועד ביצוע ה-BuyBack בפועל צפוי לרבעון השני של 2021. במסגרת ההסכם, יועברו לבעלות המדינה כל נכסי הרכבת הקלה, לרבות צי הרכבות וכלל התשתיות והמערכות של הפרויקט.
בין הצדדים סוכם עוד, כי התשלום הכולל, בסך של כ-1.6 מיליארד שקל, ישולם באופן הבא: סכום ראשוני של כ-200 מיליון שקל ישולם בינואר 2021, כפוף לאישור תקציב המדינה והודעת המדינה לגבי ביצוע ה-BuyBack; סכום נוסף של כ-600 מיליון שקל ישולם במועד הביצוע בפועל של ה-BuyBack, ויתרת הסכום תשולם לאחר 9 חודשים ממועד ה-BuyBack, ולא לפני ינואר 2022. כמו-כן, במסגרת ההסכם, ויתרו כל הצדדים על טענות ותביעות הדדיות.
במקביל להסכם בגין הרכישה בחזרה של נכסי הרכבת הקלה מידי סיטיפס, נחתם גם הסכם בין סיטיפס לבין קבוצת אשטרום וחברת אלסטום הבינלאומית, בהמשך להסכם ה-EPC, שנחתם בין הצדדים בעבר בנוגע להקמת המיזם. על-פי ההסכם הנוכחי, סוכמו תנאי גמר החשבון הכולל בין הצדדים, ונקבע כי סיטיפס תשלם לקבוצת אשטרום ולאלסטום סכום של כ-380 מיליון שקל, מתוכו חלקה של קבוצת אשטרום הוא כ-285 מיליון שקל. עד כה הכירה קבוצת אשטרום בדוחותיה הכספיים בהכנסה בסך של כ-255 מיליון שקל בגין הקמת המיזם. מתוך הסכום האמור צפויה סיטיפס לשלם לאשטרום ואלסטום סך של כ-200 מיליון שקל בינואר 2021, והיתרה במועד ביצוע ה-BuyBack.
רמי נוסבאום, יו"ר דירקטוריון קבוצת אשטרום ואשטרום נכסים: "אנו שמחים על חתימת ההסכם עם מדינת ישראל ועל שיתוף הפעולה לאורך 8 שנות ההפעלה של פרויקט הרכבת הקלה בירושלים".

מפת הקו האדום
תאריך:  12/02/2020   |   עודכן:  12/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אשטרום נכסים בע"מ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האדום של הרכבת הקלה בירושלים חוזר למדינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בעקבות האתגר אושפז בשבוע שעבר נער בן 15 עם פגיעות ראש בבית החולים שערי צדק    במשחק האתגרי קופצים שלושה נערים, ובמהלך הקפיצות שניים מן הנערים עושים תרגיל לאמצעי, בועטים ברגליו בעודו באוויר, והוא נופל לאחור על גבו
עידן יוסף
דוח של נציבות המדינה חושף: סך המשרות בסגל בכיר הפנויות בכלל שירות המדינה אינן מאוישות ולא מתנהל לגביהן הליך מכרזי - 57%    בדרג הביניים השיעור גדל ומגיע ל-64%
איציק וולף
הקניון נסגר בתחילת ינואר לאחר השיטפון שהציף חלקים נרחבים מהעיר נהריה    נזקי ההצפה מכוסים במלואם על-ידי פוליסת הביטחון של הקניון
איתמר לוין
הורה להנחות את משרד הפנים והרשויות המקומיות להקפיד על מניעת תעמולה אסורה באירועים אלו ועל מתן אפשרות לקשת רחבה של מועמדים להציג את עמדותיהם
איציק וולף
חברת רפאל הודיעה על הצלחה של 100% בניסוי יירוט מטרות מרובות באמצעות מערכת יירוט הרחפנים והמל"טים מתוצרתה    הניסוי כלל איתור יעד, מעקב באור יום ובתנאי לילה, ולבסוף, יירוט באמצעות קרן לייזר רבת עוצמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il