X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

פרדי מרקיורי - אייקון מכל נקודת מבט
רבים מכירים את פרדי מרקיורי בזכות היותו הסולן המפורסם של להקת קווין המצליחה והאיש שעומד מאחורי המילים והלחנים של כמה מלהיטיה הגדולים ביותר כמו רפסודיה בוהמית ו-We Are The Champions.
בנוסף, פרדי מרקיורי מפורסם גם לאור מותו הטרגי מדלקת ריאות שהוחמרה בעקבות מחלת האיידס שחלה בה, דבר אשר העלה את המודעות סביב המחלה וגם קיבע את מעמדו של מרקיורי כאייקון חשוב בקהילה הגאה. עם זאת, לא רבים יודעים על ההיסטוריה של מרקיורי והקשר שלו לאיי זנזיבר אשר בטנזניה.
זנזיבר - ערש הולדתו של מרקיורי
פרדי מרקיורי נולד בשם פארוך בולסרה וכמו כוכבים רבים שינה את שמו על-מנת להתפרסם. שמו המיוחד ניתן לו על-ידי הוריו, בומי וג'ר בולסרה, אשר הינם ממוצא פרסי-הודי וחיו במדינת גוג'ראט אשר בהודו. אך פרדי לא נולד בהודו אלא בכלל בזנזיבר. הוריו עברו לזנזיבר לפני לידתו כדי שאביו יוכל לעבוד במשרד המושבות הבריטי שם.
משפחתו של מרקיורי גרה בסטון טאון, עיר הבירה של זנזיבר. העיר, אשר מוכרת כאתר תרבות ומורשת עולמית של אונסקו, היא מרכז של שילוב תרבויות ויש בה השפעה ניכרת של התרבויות הערביות והאירופיות אשר כבשו את האזור ושל התרבות ההודית, הודות לסוחרים הודים שעברו בה. במשך שנים זנזיבר נחשבה ל"אי התבלינים" והייתה מוקד של סחר ימי וכן מוקד לסחר בעבדים אפריקנים. בסוף המאה ה-19, הבריטים השתלטו על האי, ולמעט ניסיון מרד שנמשך 38 דקות ונחשב למלחמה הקצרה בהיסטוריה, שלטו בו בהצלחה והקימו בו נמל.
רחוק מזנזיבר - קרוב למוזיקה
משפחתו של פרדי הגיעה לאי בזכות הכיבוש הבריטי, אך פרדי לא בילה שם את מרבית ימי ילדותו. הוא גדל במדינה האקזוטית עד גיל שמונה, ולאחר-מכן עבר ללמוד בפנימייה בשם "סנט פיטר" בקרבת מומביי. שם צמחו ניצניה הראשונים של הקריירה של מרקיורי כמוזיקאי, הוא למד פסנתר והקים להקה עם תלמידים נוספים מבית-הספר אשר ביצעה גרסאות כיסוי ללהיטי רוק אנד רול.
באותו תקופה הוא גם שינה את שמו מפארוך לפרדי. בגיל 17 הוא חזר לבית הוריו בזנזיבר, אך במהרה הם נאלצו לברוח מהמדינה בשל מהפכת זנזיבר. המהפכה הובילה להחלפת הסולטן ובזנזיבר הוקם שלטון פרו קומוניסטי. הדבר הוביל את הממשלה הבריטית לפנות משם את נציגה מחשש לחייהם וביניהם הייתה גם משפחת בולסרה, משפחתו של פרדי מרקיורי, אשר עברה לפרבר קטן של לונדון.
אי-אפשר בלי כמה מילים על זנזיבר וטנזניה
בשלב זה, מרקיורי המשיך במסלול המהיר להצלחה מוזיקלית וזנזיבר אוחדה יחד עם טנגנייקה ושתיהן מוכרות היום כטנזניה. טנזניה מפורסמת היום בזכות איי זנזיבר היפהפיים והמיוחדים אך גם הודות לפסגת הקילימנג'רו, ההר הגבוה ביותר באפריקה, השוכן בצפונה, וכן בזכות הפארק הלאומי סרנגטי - סוואנה עצומת ממדים בה חיים מגוון גדול של בעלי-חיים. הסרנגטי מפורסם בעיקר באירוע המכונה "הנדידה הגדולה" בו נודדים מאות אלפי פריטים של זברות וגנו כחול צפונה אל עבר קניה. אירוע זה הוא המוקד לרבים מטיולי ספארי בטנזניה.
הקשר האמביוולנטי בין מרקיורי לזנזיבר
כפי שמרקיורי זנח את מקורותיו הזנזיבריים מאחור, ומקום הולדתו הייחודי הפך לפרט טריוויה שלא השפיע על הקריירה שלו, כך גם זנזיבר לא מתגאה במיוחד בקשר המפתיע שלה לכוכב הבין לאומי ובשנת 2004 הוציאה מחוץ לחוק קיום יחסים הומוסקסואליים והטילה עונשים חמורים על כל מי שהפר את האיסור.
על אף הולדתו ומגורי משפחתו באיי זנזיבר, פרדי מרקיורי מוכר בעיקר בהיותו אמן בריטי, זמר יוצא דופן, מלחין מחונן וגיי אייקון שהשפיע על חיי רבים. עם זאת, בביקורכם הבא במדינה, בין עצי הציפורן, הקינמון ואגוז המוסקט, או ברחובותיה וסמטאותיה המפותלות של סטון טאון, נסו להיזכר בדמותו של פרדי מרקיורי ולדמיין כיצד ילדות במקום אקזוטי כזה יכלה להשפיע על התפתחותו של אמן מיוחד ופורץ דרך כמרקיורי.

תאריך:  12/03/2020   |   עודכן:  12/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
מתי כדי לפנות ולשכור את שירותיו? כפי שאנו מחפשים איש מקצוע אשר יפתור לנו את הבעיה הייחודית בין אם מדובר בחיפוש בתים, טיפול במכוניות וכיוצא בזאת? כך הדבר נכון גם כאשר מדובר בייצוג בפני בתי הדין הרבניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il