X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מניות חברות התעופה, הנפט והבנקים ירדו בשיעור דו-ספרתי הבורסות העיקריות של אירופה התרסקו ב-11%-9% הירידות בתל אביב התמתנו מעט לקראת הסגירה: המדדים העיקריים ירדו ב-5.7%-4.8% התחדשה הצניחה החופשית במחיר הנפט: יורד ב-8%-6%
▪  ▪  ▪
וול סטריט הערב [צילום: ריצ'רד דרו, AP]
טראמפ בנאומו הבוקר [צילום: AP]

תשובה. 410 מיליון שקל ביום [צילום: פלאש 90]

מפולת לכל רוחב שוקי המניות בעולם. ההכרזה על הקורונה כמגיפה עולמית ואיסור הטיסות בין ארה"ב לאירופה, גורמים לנפילות שלא נראו כמותן מזה עשרות שנים. הן בורסת לונדון והן הבורסה של ניו-יורק (NYSE) רשמו את הירידות החדות ביותר מאז "יום שני השחור" באוקטובר 1987.
מדד דאו-ג'ונס קרס ב-10%, מדד סטנדרד אנד פור התרסק ב-9.5%, ומדד נסאד"ק - ב-9.4%. הקריסה באה למרות הודעת הפדרל ריזרב על הזרמת ענק של 1.5 טריליון דולר לשוקי האשראי לטווח הקצר - צעד חריג ביותר, שמטרתו היא להעמיד אשראי זול לעסקים ולבודדים אשר נפגעים מן הקורונה. בנוסף לכך, ירכוש הפד איגרות חוב ממשלתיות ב-60 מיליארד דולר, כדי לעודד את הביקוש לאג"ח אלו - הנחשבות למקלט הבטוח בשעת משבר.
עם פתיחת המסחר בבורסות בניו-יורק, הופעל - בפעם השנייה השבוע - מנגנון העצירה האוטומטי והמסחר הופסק ל-15 דקות בשל הירידות החדות. העצירה לא סייעה והנפילות החריפו עם חידוש המסחר. המנגנון, אשר במתכונתו הנוכחית נוצר בשנת 2013, הופעל בפעם הראשונה אי-פעם לפני שלושה ימים, אך גם אז לא הצליח למנוע את המפולת. מדד הדאו-ג'ונס נכנס אמש לטריטוריה "דובית" (ירידות מתמשכות), לאחר שאיבד 20% ממחיר השיא שלו, והיום הצטרף אליו מדד S&P.
ירידות חדות עוד יותר נרשמו בשלוש הבורסות המרכזיות של אירופה. מדד פייננשל טיימס של בורסת לונדון צנח ב-10% (כאמור - הירידה היומית החדה ביותר מאז 1987), מדד דאקס בפרנקפורט התרסק ב-11.7% ומדד קא"ק של בורסת פריז צנח ב-12%, בהמשך לירידות החדות בו בשבועיים האחרונים. הודעת הבנק המרכזי של אירופה על רכישת איגרות חוב ממשלתיות ב-120 מיליארד אירו - בניסיון להגביר את הביקוש להן ולסייע בייצוב השווקים - לא סייעה; הבנק נמנע מהורדת ריבית לה ציפו השווקים.
בבורסה בתל אביב המתמנו מעט הירידות לקראת סיום המסחר, אך הן עדיין חדות. מדד ת"א-35 איבד 4.8%, ומדד ת"א-125 צנח ב-5.7% (לאחר שקודם לכן איבדו 7%-6%). ההתרסקות הבולטת של היום שייכת לקבוצת דלק, אשר איבדה בדיוק מחצית משוויה - דהיינו 650 מיליון שקל ביום אחד. בעל השליטה, יצחק תשובה, הפסיד היום (על הנייר) 410 מיליון שקל. בשבועיים האחרונים איבדה דלק 67.5% משוויה, ומאז תחילת השנה צנח שווי השוק שלה ב-78.8% - שהם 2.3 מיליארד שקל.
כצפוי, מניות חברות התעופה משני עברי האוקיינוס האטלנטי צנחו בשיעורים חדים במיוחד: 12.3% במניית יונייטד איירליינס, 9% במניית דלתא, 14% בלופטהנזה, 16% בבריטיש איירווייס, 15% במניית סאות'ווסט, 17.9% באמריקן איירליינס ו-12.7% ב-KLM-אייר פראנס. מניית בואינג קרסה בשיעור חריג של 34.2%, ואילו מניית המתחרה איירבס איבדה 16.7%.
ירידות חדות במיוחד נרשמו גם במניות הבנקים, הן באירופה והן בארה"ב: דויטשה בנק צנח ב-18.4%, סיטיבנק ב-7.5%, קרדיט סוויס ב-16%, UBS ב-13.2%, מורגן-צ'ייס ב-8.2% ו-HSBC ב-8.4%.
גם מחיר הנפט שב לנפילה החופשית, הן בשל הודעת סעודיה על הגדלת התפוקה כחלק ממלחמת המחירים נגד רוסיה והן בשל המכה שספג הביקוש לדלק הסילוני. מחיר הנפט מטקסס - קנה המידה לנפט שמפיקה ארה"ב, המפיקה הגדולה בעולם - ירד ב-6.25% ל-30.90 דולר לחבית. מחיר הברנט מן הים הצפוני - המהווה את הסמן לכל יתר השוק ויעד מלחמת המחירים הסעודית - צנח ב-8.5% ל-32.70 דולר. ירידות אלו הפילו את מניות חברות הנפט הגדולות: רויאל דאץ'/של איבדה 15.9%, בריטיש פטרוליום ירדה ב-13.3%, ואקסון-מובייל - ב-11.4%.

תאריך:  12/03/2020   |   עודכן:  12/03/2020
+חולה מספר 94: אישה בת 50 ששבה מארה"ב
20:28 12/03/20  |  איציק וולף

חולה מספר 94 בקורונה היא אישה בשנות ה-50 לחייה ממרכז הארץ ששבה לישראל מארצות הברית. ממועד חזרתה היא נמצאת בבידוד בית. ממשרד הבריאות נמסר כי האישה יצאה ב-28 בפברואר בטיסת יונייטד איירליינס של השעה 00:20 מתל אביב לוושינגטון. בהמשך טסה מוושינגטון לניו יורק בטיסת יונייטד איירליינס.
היא שבה מניו יורק לוושינגטון בטיסת יונייטד איירליינס ב-8 במרס בשעה 19:25. באותו יום יצאה ב-23:45 מוושינגטון לתל אביב מטיסת יונייטד איירליינס ונחתה בנתב"ג ב-9 במרס.
"כל מי שהיה בטיסות הנ"ל מתבקש להכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות", נכתב בהודעת משרד הבריאות.

+בתי הספר והאוניברסיטאות נסגרים;
נתניהו: להקים מיד ממשלת אחדות
20:25 12/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מערכת החינוך מושבתת מיידית ללא הגבלת זמן - למעט פעוטונים, גני ילדים והחינוך המיוחד  ▪  נתניהו קורא להקים ממשלת חרום בדומה לזו שהוקמה ערב מלחמת ששת הימים, אשר תפעל עד להדברת הקורונה

נתניהו. "לשים בצד את הפוליטיקה" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+חולה מספר 95: קצין צה"ל שחזר מחו"ל
20:23 12/03/20  |  איציק וולף

חולה מספר 95 בקורונה הוא קצין צה״ל אשר חזר מחו״ל. מדובר בחולה המאומת השלישי בצה״ל. יודגש, כי עם חזרתו ארצה הוא לא נדרש בבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות. לאור הופעת תסמינים חשודים ולאחר אימות מעבדתי אובחן כחולה בנגיף ואושפז במצב קל.
‏במקביל בוצעה חקירה אפידמיולוגית במסגרתה מופו כלל אנשי יחידתו שבאו עימו במגע, קיבלו על כך הודעה והוכנסו לבידוד. חיל הרפואה, בשיתוף משרד הבריאות, ממשיך לבצע חקירה אפידמיולוגית מקיפה לאיתור מגעים נוספים, ממצאיה יפורסמו על ידי דובר צה"ל.

+אירן חופרת קברי אחים המוניים בשל הקורונה
19:52 12/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

תצלומי לוויין המתפרסמים בוושינגטון פוסט מצביעים על עבודות מואצות בבית הקברות של העיר קום, הקדושה לאיסלאם השיעי  ▪  מספר המתים הרשמי: 429; ההערכות: המספר האמיתי גבוה בהרבה

קורבנות קורונה, בית ההלוויות, קום
+אל-על משעה הטיסות למרבית היעדים
18:25 12/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

תמשיך להפעיל קווי טיסות לארצות הברית, קנדה, בריטניה, צרפת ודרום אפריקה  ▪  תאפשר גמישות ללקוחותיה להקדמת הזמנות לטיסות מוקדמות יותר ללא תשלום דמי שינוי  ▪  צפי לעומסים חריגים במוקדי שירות הלקוחות

רוב המטוסים יישארו על הקרקע [צילום: משה שי, פלאש מ9]
+קסטרו: הייצור בסין התחדש, אזהרת רווח בשל ההאטה
16:52 12/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יצרנית הבגדים הודיעה כי למרות שמרבית פעילות הייצור של מוצריה בסין התחדשה, קיים חשש מההאטה במשק הישראלי ומפגיעה כלכלית בחברה בשל הקיטון המשמעותי של תנועת מבקרים בחנויות ובשל היעדרות עובדים הנובעים מהנחיות משרד הבריאות

[צילום: דודי חסון ]
+תיאטרון ירושלים: האירועים הקרובים מבוטלים
15:09 12/03/20  |  מירב ארד

האירועים הקרובים שהיו אמורים להתקיים בתיאטרון ירושלים מבוטלים, זאת עקב הנחיות משרד הבריאות.

+ספרד: מניין המתים מקורונה עלה ל-84 בני אדם
15:04 12/03/20  |  מירב ארד

ספרד: משרד הבריאות מדווח שמניין המתים מקורונה עומד על 84 בני אדם, עלייה של 37 מאתמול.

+בנק הפועלים מאפשר דחייה בתשלומי משכנתא בשלושה חודשים
14:50 12/03/20  |  מירב ארד

בשל התפשטות הקורונה בישראל בנק הפועלים מאפשר ללקוחותיו אשר ברשותם משכנתא בבנק להקפיא את תשלומי ההלוואה (קרן וריבית) לתקופה של עד שלושה חודשים. התשלומים אשר יידחו, ייפרסו מחדש על פני יתרת תקופת המשכנתא.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
הרב דוד לאו פרסם הנחיות הלכתיות שבהן נקבע כי הנחיות משרד הבריאות בנושא ההתגוננות מנגיף הקורונה מחייבות הלכתית    לימוד תורה ומנייני תפילה יש להמשיך בהתאם להנחיות
מירב ארד
10 אנשי צוות רפואי שבאו במגע עם רופא נשלחו לבידוד    שני אחים מכפר יונה נדבקו מאביהם ששב מספרד   האוניברסיטה העברית דוחה את פתיחת הסמסטר    עיריית ירושלים מפסיקה את קבלת הקהל
איציק וולף
מזכ"ל הסתדרות המורים פנתה לראש הממשלה בדרישה להורות באופן מיידי על סגירת גני ילדים ובתי ספר והאשימה את הממשלה בהעדפת אינטרסים כלכליים על פני הדאגה לבריאות התלמידים, המורים ובני משפחותיהם    "זו לא הפעם הראשונה שמשרד החינוך מפקיר את עובדי ההוראה והתלמידים ושם אותם בחזית"    השר פרץ: "אין צורך בביטול הלימודים בסיטואציה הנוכחית"
איילת פישביין
בהודעת המערכת נמסר לחולים שבמקום להגיע לבית החולים עליהם לפנות למוקד משרד הבריאות העוסק בטיפול בחשודים כמי שנדבקו בקורונה
מירב ארד
ההצכות ידחו לחודשים מאי-יולי    השחקנים והעובדים של הבימה יזכו לגיבוי כלכלי מהמוסד לביטוח לאומי    אתמול הודיע תיאטרון הקאמרי על סגירתו עד להודעה חדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il