X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חיטוי מרכול בצפת [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
בניגוד לשמועות הבלתי מבוססות
אין צפי למחסור בבשר לחג
למרות בידוד השוחטים השבים מחו"ל, הבשר כבר נשחט ולכן מבהירים ברבנות כי אין סיבה להעלאת מחירים משום שיש מספיק בשר לפסח משרד החקלאות קורא לצרכנים לרכוש מוצרי מזון, לרבות בשר, רק לפי הצורך ולא לאגור רציפות כשרותית למפעלים חיוניים

מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, הרב משה דגן, אומר כי לא צפוי מחסור של בשר כשר לקראת חג הפסח ואין הצדקה לעליית המחירים. במכתב (יום ב', 23.3.20) לרבני הערים, כתב כי צוותי השחיטה מטעם הרבנות הראשית, האחראים על 95% מיבוא הבשר הכשר לארץ, פעלו במתכונת מלאה בחמשת החודשים האחרונים במפעלי הבשר ברחבי העולם. מדובר במדינות עתירות בשר כגון ארגנטינה ואורוגוואי.
הרבנות שומרת על הרציפות התפקודית לרבות של צוותי השחיטה בעולם, וממשיכה את פעילותה מול כל הגורמים הרלוונטיים גם בעתות חרום, כדי למנוע מחסור של בשר.
50 צוותי השחיטה של הרבנות הראשית בכל רמות ההכשרים וההידורים, חוזרים בימים אלו למשפחותיהם ארץ, וייכנסו לבידוד של 14 יום בהתאם להנחיות משרד הבריאות, לאחר שבצעו שחיטה במתכונת מלאה בחמשת החודשים האחרונים במפעלי הבשר ברחבי העולם, וזאת כדי להמשיך לתת מענה כבשגרה ל-95% מתצרוכת הבשר בישראל, כך שכאמור לא צפוי כלל מחסור של בשר לקראת החג.
בהתאם למידע הקיים ברשות הרבנות, נכון להיום, מחסני היבואנים מלאים בתוצרת בשר "חלק" ו"כשר" וזאת לאור היערכות נכונה ומאומצת של הרבנות הראשית לישראל לקראת חג הפסח, ובשים לב לכך שעם ישראל נמנע מלצאת לחו"ל לחג. מנגד, תיירות הפנים אינה פעילה במצב החרום, והבשר מגיע לצריכה ביתית.
הרב דגן אמר כי "הרבנות הראשית לישראל פועלת בכל המישורים ובכל הכלים העומדים לרשותה לצמצום יוקר המחיה ודואגת לתת מענה הולם לביקוש הבשר בחירום כבשגרה, בכל מערך השחיטה בחו"ל, כך שאיננו רואים שום הצדקה לידיעות על עליית מחירים צפויה בעת הזו. אנו מבקשים לעודד, לחזק ולאמץ את ידי כלל הציבור בארץ ובעולם מתוך תפילה, איחולי רפואה שלימה וציפייה לישועה, שימים אלו יעברו מעלינו במהרה 'וכימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות'".
גם במשרד החקלאות מאשרים את דברי הרבנות. דוברת המשרד מסרה ל-News1: "ראשית, אין צפי למחסור בבשר, לא כעת ולא לקראת חג הפסח. שנית, כמו בכל שנה אנו נערכים ליבוא מוגבר של בשר לקראת חג הפסח, שהצריכה בתקופה זו מוגברת. אוניות עם בשר עושות את דרכן לישראל, ויגיעו כתמיד לפני חג הפסח בזמן. לא זאת בלבד, רוב הבשר המגיע למדינת ישראל מגיע כבר לאחר שחיטתו, כך שסוגיית הבידוד לשוחטים השבים מחו"ל אינה רלוונטית. משרד החקלאות קורא לצרכנים לרכוש מוצרי מזון, לרבות בשר, רק לפי הצורך ולא לאגור".
אגף שירותי הדת במשרד לשירותי הדת הודיע בשבוע שעבר לעובדי הכשרות, לרבני הערים ולמועצות הדתיות, על הערכות למתן השגחת כשרות רציפה במפעלים אותם הגדירה הרשות העליונה למזון, הפועלת תחת רשות החרום הלאומית (רח"ל), כמפעלים החיוניים למשק בשעת חרום.
במהלך השנתיים האחרונות התבצעה במשרד לשירותי דת היערכות מקיפה לשעת חרום בכל התחומים ובין היתר בתחום הכשרות. במסגרת זו, לפני כשלושה חודשים, אגף שירותי הדת מיפה את כל המפעלים החיוניים בכל הארץ ושלח מכתבים לכל מועצה דתית בנפרד עם טבלה של המפעלים החיוניים הנמצאים בתחומה. המועצות התבקשו להעביר לאגף את פרטי המשגיח ופרטי המפקח במפעלים החיוניים ולהיערך כנדרש על-מנת להבטיח את רציפות ההשגחה על הכשרות במפעלים הללו.
לנוכח כניסתה של מדינת ישראל למצב חרום, בפרט לאור העובדה שבעוד שבועיים בלבד יחל חג הפסח, התבקשו גורמי הכשרות להעביר גם רשימה של משגיחים מחליפים למקרה בו משגיחים ייאלצו לשהות בבידוד או ייעדרו מן העבודה מסיבה אחרת.

תאריך:  23/03/2020   |   עודכן:  23/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין צפי למחסור בבשר לחג
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הקורונה הזו באה מחיות, ואת
ה' ישמור  |  23/03/20 17:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עידן יוסף
נוהל חדש לא יאפשר הדלקה של מורשע בעבירה במשך שבע שנים מיום ההרשעה    לא תתאפשר הדלקה של אנשים פרטיים או גופים מסחריים    המבקשים להדליק יפקידו ערבות של עשרת אלפים שקל להבטחת עמידתם בתנאי ההיתר
נסים ישעיהו
ממרדכי היהודי אנחנו אמורים ללמוד שאין טעם במו"מ ישיר עם המתנתקים אלא יש לעמול בדחיפות על חיזוק הזהות היהודית אצל עצמנו    הרי זה הצעד הראשון שמרדכי עשה, כשהתייחס אל הבעיה כבעיה אישית שלו למרות שזהותו הייתה איתנה תמיד
ורד כהן
ה"שי לחג" שמוענק לעובדים (בדרך כלל בראש השנה ובפסח) חרג מזמן מגבולות הקומקום החשמלי/סט מגבות המטבח    מעסיקים שונים בוחרים להעניק לעובדיהם תלושי שי, או בונוסים כספיים, בסכומים נכבדים    האם עובד יכול לדרוש ממעביד את השי לחג אותו התרגל לקבל? האם יכולה להישמע טענה נגד מעביד שבחר השנה במקום בונוס כספי נכבד לחלק לעובדיו בקבוקי יין? להלן מדריך לעובד המצפה לשי לחג
עמנואל בן-סבו
פורים הוא חג שמח, חג של הסתרה, חג המאפשר ליהודי בכל מקום שהוא, אתנחתה משגרת חייו    להוריד מסכות, לעטות מסכות, להשתכר עד לא ידע ולהיות מישהו אחר למשך 48 שעות    פורים הוא היכולת של היהודי להביט בעיני הרוע, להינצל מחבל התליה, לחצות את רוביקון השמד ולהרים כוסית לחיים
יצחק מאיר
בארבע השנים הארוכות בהן חייתה אסתר בהצלחה מרשימה את חיי ההרמון, על סריסיו נאמני המלך ועל הנשים שקינאו כל אחת בהן בירך חברתה ובוודאי היו ממהרות להיבנות אפילו מן המופרך בפגמי זולתן, ועל אחת כמה וכמה מפגם מוסתר בייחוס חברתי ולאומי, היא הצלחה הקרובה לנס
רשימות נוספות
פירות יבשים? בריא זה לא  /  איילת פישביין
משרד החקלאות: הישראלים התאהבו בשקדים  /  יפעת גדות
רוסיה מפזרת שלג מלאכותי  /  יפעת גדות
הקורה-הקורונה בשטח   /  ארי בוסל
מאה שנות צבאיות עברית  /  יוסי אחימאיר
מגילת אסתר שלי (ב)   /  איתן קלינסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il