X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

מדינת ישראל, מבחינה גאוגרפית, ממוקמת על השבר הסורי אפריקני אשר מועדת לרעידות אדמה ואלו אכן התרחשו במהלך ההיסטוריה. לדעת מומחים, קיים סיכוי סביר שבישראל תתרחש רעידת אדמה חזקה והשאלה היא רק מתי.
לאור האמור ולאור דעת המומחים, נוצר הצורך בגיבוש תוכנית מקיפה וכלל ארצית אשר תפחית, במידת הצורך, מנזקי רעידת האדמה וזאת באמצעות תוכנית מתאר ארצית מספר 38.
תמ"א 38 היא - תוכנית מתאר ארצית אשר נועדה לחזק מבנים שמהווים סכנה בעת רעידת אדמה. התוכנית אושרה על-ידי ממשלת ישראל בשנת 2005. מטרתה של התוכנית הינה לקבוע הסדרים במישור התכנוני, הכלכלי והחוקי ולהביא לידי שיפור וחיזוק מבנים על-מנת שיהיו עמידים בפני רעידות אדמה. תמ"א 38 חלה על כל שטח המדינה ואין לה הגבלה מבחינת אזורים במדינת ישראל.
תמ"א 38 מתחלקת לשתי אופציות אפשריות מצד הדיירים והיזמים:
1. תמ"א 38/1 - הוספת דירות על הבניין הקיים ללא הצורך בהריסת הבניין וחיזוקה.
2. תמ"א 38/2 - במסגרת התיקון השני משנת 2010 הוסיפו את האפשרות ליהנות מתוספת של זכויות הבנייה גם במסגרת פרויקטים של הריסה ובנייה ובכך הבניין נבנה מחדש ולא על היסודות הקיימים.
משרד עו"ד אביב טסה מייצג גם יזמים וגם דיירים בפרויקטים מסוג זה.
עו"ד אביב טסה על מנגנון תמריצים:
ממשלת ישראל בהוראות תוכנית תמ"א 38 קבעו מנגנון אשר יתמרץ דיירים ויזמים לבצע חיזוק מבנה והתאמתם לתקן גבוה יותר. במסגרת התוכנית נקבע, כי יקוצרו ההליכים הביורוקרטיים לקבלת היתר בנייה ויינתנו זכויות בנייה מוגדלות ובכך יוכלו ליהנות כל הצדדים מרווחים בעת ביצוע חיזוק במבנה. כלומר, הדיירים יוכלו להתחדש בדירה גדולה יותר וממוגנת למקרה של רעידת אדמה והיזם יוכל ליהנות ממכירת הדירות אשר יתווספו לבניין הקיים כתוצאה מהגדלת זכויות הבנייה ובכך דיירי הבניין לא צריכים להשקיע מכספם האישי לצורך שיפור המבנה.
עו"ד אביב טסה על זכאות:
במדינת ישראל ישנם בניינים רבים אשר אין בהם הגנה בפני רעידות אדמה, אך לא כל בניין מתאים, מבחינה חוקית, להיכלל בתוכנית תמ"א 38. במסגרת התוכנית נקבע, כי רק בניינים אשר נבנו לפי היתר בנייה שהוצא לפני ה-01.01.1980, ושנקבע על-ידי מהנדס שאינם בנויים לפי תקן ישראלי 413, יוכל להיעשות בו תוכנית של תמ"א 38 עם הגדלת זכויות הבנייה.
לאחרונה התבשרנו על כך שתוכנית המתאר הארצית 38 עתידה להסתיים בשנת 2022 ולכן דיירים אשר מעוניינים להתחיל בתהליך של חיזוק המבנה נדרשים להתחיל זאת בהקדם.
משרד עורכי דין אביב טסה הוא מבין המובילים בתחום של תמ"א 38 לכל היבטיו, עורך דין אביב טסה מייסד ומנהל משרד עורכי דין אביב טסה, חזה את ההתפתחויות בתחום זה עוד בתחילת הדרך ומתוך הבנה וידע עמוקים בתחום. במהלך השנים משרד עורכי דין אביב טסה ליווה עשרות פרויקטים של תמ"א על כל רבדיהם. צוות משרד עורכי דין אביב טסה מורכב מעורכי דין בעלי ידע עמוק וניסיון רב בתחום זה.
מאמר זה נכתב על-ידי משרד עו"ד אביב טסה אשר נמנה בין המשרדים המובילים בתחום ההתחדשות העירונית בארץ, משרדנו מספק שירות משפטי מקיף ושוטף בעשרות מיזמים מתחום תמ"א 38, פינוי בינוי ועוד.
משרד עורכי דין - אביב טסה
דרך אבא הלל 7, רמת גן
03-612-1313
tasalaw.co.il

תאריך:  17/03/2020   |   עודכן:  17/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il