X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלדשטיין. אפשר לדון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מנדלבליט. אין מניעה לפעילות פרלמנטרית [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מנדלבליט לבג"ץ בעתירות נגד אלדשטיין:

הכנסת יכולה לפעול בקורונה

אומר שהתקנות לעניין ההתנהלות בקורונה מחריגות במפורש את הכנסת - וגם אדלשטיין עצמו שהיא מסוגלת לתפקד הקמת הוועדה המסדרת תידון מחר
▪  ▪  ▪
הוארך החרום בבתי המשפט
שר המשפטים, אמיר אוחנה, הודיע על הארכת מצב החרום בבתי המשפט עד 16.4.20. בתקופה זו יידונו בעיקר עתירות לבג"ץ ונושאים דחופים בערכאות האחרות, בהתאם לרשימה שקבע מנהל בתי המשפט, יגאל מרזל. ההארכה נעשתה בתיאום עם נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, ועם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

הכנסת יכולה להמשיך לפעול גם במגבלות הקורונה - אומר (יום א', 22.3.20) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. בכך הגיב מנדלבליט לעתירות נגד יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אשר לטענת העותרים מונע בחסות הקורונה את פעילות הבית ובמיוחד את החלפתו כפי שדורשות כחול-לבן והסיעות התומכות בה.
מנדלבליט אומר כי בישיבות הממשלה האחרונות הביע את העמדה לפיה "מצב החירום בו נמצאת המדינה אכן מחייב נקיטת צעדים חסרי תקדים בכדי להגן על שלום הציבור ובריאותו. אולם בתוך כך, גם במצב זה, ואפילו ביתר שאת, ממשיכים לחול העקרונות הדמוקרטיים הבסיסיים של שלטון החוק וההגנה על זכויות הפרט. שתיים מהערובות היסודיות לשמירתם של ערכים אלה הן קיומה של ביקורת שיפוטית עצמאית ואפקטיבית וקיומה של ביקורת פרלמנטרית על עבודת הממשלה".
המגבלות על תנועת הציבור אינן חלות על חברי הכנסת ועל עובדיה, ממשיך מנדלבליט (ומציין בדרך אגב, כי את הכללים לעבודת בתי המשפט קובע מנהל בתי המשפט, יגאל מרזל, ולא שר המשפטים, אמיר אוחנה). הוא אומר כי אדלשטיין עצמו קבע שניתן לנהל דיונים והצבעות במליאה ולהפעיל את הוועדות, ומזכיר שכל התקנות בנושא הקורונה מחריגות במפורש את הכנסת.
לגבי כינון הוועדה המסדרת אומר מנדלבליט, כי אדלשטיין כבר הודיע שהנושא יידון בישיבת הכנסת מחר (יום ב', 23.3.20), ובכך ניתן מענה לדרישותיהם של העותרים בנושא זה. לדברי מנדלבליט, הקמתה של הוועדה המסדרת חיונית כדי לפקח על עבודת הממשלה, שכן היא תאפשר להקים באופן זמנית את ועדת החוץ והביטחון ואת ועדת הכספים. העתירות יידונו אחה"צ בפני הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופטים ניל הנדל, עוזי פוגלמן ויצחק עמית - ההרכב הבכיר ביותר של בית המשפט העליון.

תאריך:  22/03/2020   |   עודכן:  22/03/2020
+ח"כ שמולי מוכן לתת רשת ביטחון לממשלת נתניהו
23:36 22/03/20  |  עידן יוסף

ח"כ איציק שמולי (העבודה מרצ): "מוכנים לתת רשת ביטחון לממשלה הקיימת בכל הקשור לקורונה, כולל תקציב".

+לוין: מערכת המשפט מנסה להשתלט על הכנסת
21:47 22/03/20  |  עידן יוסף

שר התיירות יריב לוין מאשים את מערכת המשפט בנקיטת צד במחלוקת הפוליטית ומאשים אותה בהרס הדמוקרטיה. ברשומה בפייסבוק כתב:
"בשקט-בשקט, כמעט בלי שמישהו שם לב, מערכת המשפט מתגייסת שוב למען השמאל וכדי להשתלט על הכנסת בדרך אנטי דמוקרטית. זה מתחיל עם היועץ המשפטי לממשלה, כן היועץ לממשלה, שלפתע פתאום הופך למומחה לענייני הכנסת ומופיע בבית המשפט עם עמדה מקצועית כביכול, באשר לדרך הנכונה בה צריכה הכנסת לפעול. באיזו מדינה היועץ המשפטי של הרשות המבצעת מתערב באופן עבודת הרשות המחוקקת? נכון, רק בישראל".
הדיון בבג״ץ, או ליתר דיוק ההצגה שסופה ידוע מראש, כלשונו, הוא שיא חדש של רמיסת עקרון הפרדת הרשויות. "אינספור עתירות חשובות שמובאות בפני בג"ץ נדחות ונדחות ללא שום הצדקה. האם מישהו חושב שנשיאות הכנסת יכולה להורות לבג"ץ להתכנס ולדון בהן? אז למה בג״ץ יכול לקחת לידיו את סמכות ההכרעה בניהול הכנסת? באיזו דמוקרטיה מתרחש דבר כזה?".

+נתניהו: סירוב לפיד יגרור לבחירות וימנע הצלת חיים
20:07 22/03/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר, בעקבות הראיון של ח"כ יאיר לפיד לערוץ 13 (ציטוט):
כחול לבן רוצים לקבוע דברים שלא היו בכנסת מעולם בהסכמה והם רוצים להדיח את יושב-ראש הכנסת. יאיר לפיד רוצה לשים אדם שלו כיושב-ראש הכנסת אדם שלו שלא נוכל לעבוד איתו.
הגענו להסכמה שאהיה ראש הממשלה לשנה וחצי ובני גנץ יבוא אחריי לאותה תקופה ובכל תקופה יהיה יושב-ראש כנסת ושר אוצר מהמפלגה של ראש הממשלה. אחרת הממשלה לא יכולה לתפקד. אז ביד אחת כחול לבן מדברים על אחדות וביד שנייה הם מנסים להדיח את יושב-ראש הכנסת. זאת לא אחדות.
לפיד מנסה עם היבא יזבק ובל״ד להעביר חוקים אירניים שימנעו ממני להתמודד לראשות הממשלה ולעשות בחירות תוך כדי הקורונה. הסירוב של כחול לבן לאחדות בהכרח יגרור את ישראל לבחירות רביעיות שלא נוכל לטפל בבריאות ובחיים של אזרחי ישראל והם יביאו לקריסה כלכלית של המוני אזרחים. אני קורא לגנץ לעשות את הדבר הנכון, לבוא לממשלת חירום לאומית, שנסיבות הקורונה מחייבות.

+מחלוקת על בחירת יו"ר הכנסת
19:52 22/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מנדלבליט: בשל דרישת 61 ח"כים, יש לדון בנושא כבר מחר  ▪  ינון: יש להמתין עוד מספר ימים בשל המו"מ להקמת ממשלת אחדות  ▪  הכרעת בג"ץ צפויה בזמן הקרוב

שבוע אחרי ההשבעה [צילום: גדעון שרון, הכנסת]
+האנרכיסטים ממשיכים בשגרה
15:48 22/03/20  |  מאיר אינדור   |   לרשימה המלאה

בכל שעה מתייצב עיתונאי או "לשעבר", כדי לגנות את המשטרה  ▪  פתאום שלטון החוק כבר לא חשוב

שמירה על החוק [צילום: דוברות המשטרה]
+ח״כ זנדברג: "דווקא לאור האיומים צריך לבחור מיד יו"ר כנסת חדש"
14:49 22/03/20  |  מירב ארד

ח״כ תמר זנדברג: ״דווקא לאור האיומים, דווקא לאור השבתת הכנסת, דווקא לאור הניסיון לצמצם את המרחב הדמוקרטי - צריך לבחור מיד יור כנסת חדש במקום אדלשטיין. מי שמרים ידו על הדמוקרטיה הישראלית, לא יכול להישאר יור הכנסת. גנץ, אל תפחד ואל תתקפל התייצבנו מאחוריך למען מהפך״. עוד הוסיפה זנדברג: ״השבוע אגיש הצעה לביטול החוק שיצר את העיוות הזה על מנת להחזיר את הכנסת למתכונת הקודמת לפיה הח"כ הותיק ביותר משמש כיור הכנסת עד לבחירת יו"ר קבוע״.

+ח"כ שקד: ח"כים מבודדים צריכים לקבל קיזוז עד שינוי התקנון
14:38 22/03/20  |  מירב ארד

ח"כ שקד בטוויטר: "הכנסת צריכה לעבוד גם במשבר הקורונה. ח"כים מבודדים צריכים לקבל קיזוז עד שינוי התקנון".

+כלנתריסטית פוליטית
14:02 22/03/20  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה

שנותיה הפוליטיות של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס היו מהיותר סוערות שידעו ח"כים אחרים  ▪  במסעותיה ה"רעיוניים" היא עברה משמאל לימין וחוזר חלילה ללא שום קושי והכול תחת המסווה ה"חברתי"  ▪  זוהי מילת הקוד להסתרת העמדה המדינית, כשהאחרונה עלולה להפריע אלקטוראלית

לוי-אבקסיס. סיחח רדוד [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+ח"כ שי לאדלשטיין: ""להכניס במיידי שימוש בכלים דיטיליים לקיום דיוני הכנסת"
13:55 22/03/20  |  מירב ארד

ח״כ יזהר שי (כחול לבן) שלח (יום א') מכתב ליו״ר הכנסת עם הצעה לנוהל קיום דיונים והצבעות באמצעות פלטפורמות דיגיטליות (דוגמת Zoom). "לאור הצפי לשבועות ארוכים של סגר ובידוד אפשרי של אוכלוסיות נרחבות ברחבי מדינת ישראל, חובה עלינו, במסגרת הצורך החיוני לוודא המשכיות ורציפות בעבודת הכנסת, להכניס לשימוש באופן מיידי, ללא דיחוי, כלים שיאפשרו דיונים והצבעות ללא נוכחות פיזית באולם המליאה. פרלמנטים רבים בעולם הדמוקרטי כבר התאמו את פעילותם לימים קשים אלה. גם הכנסת חייבת להתקין ולהתאים את עצמה בדחיפות ליכולות אלו", כותב ח"כ שי לאדלשטיין.

דוגמה למסך דיונים בזמן המליאה
+כחול לבן: "ניסיון האולטימטום של הליכוד מראה שנתניהו רוצה בחירות רביעיות"
13:42 22/03/20  |  מירב ארד

בכחול לבן הגיבו על הודעת הליכוד: "הניסיון של הליכוד להציב אולטימטומים ולפגוע בדמוקרטיה מראה שנתניהו רוצה לגרור את ישראל לבחירות רביעיות, גם בשיאו של משבר. מקום המדינה, יו"ר כנסת נבחר תמיד על ידי רוב חברי הכנסת - וכך יהיה גם הפעם"

+הליכוד: הדחת יו"ר הכנסת תחסל את ממשלת האחדות
13:27 22/03/20  |  מירב ארד

הליכוד: "הדחת יושב ראש הכנסת תחסל את ממשלת האחדות ותביא בהכרח לבחירות רביעיות. הצעת האחדות המוסכמת עם ״כחול לבן״ קובעת שראש הממשלה נתניהו יכהן שנה וחצי ולאחריו יכהן בני גנץ לתקופה זהה. בזמן שראש הממשלה נתניהו יכהן, תפקיד יו״ר הכנסת ותפקיד שר האוצר, הנחוצים להעברת התקציב וניהול משבר הקורונה, יהיו בידי ״הליכוד״. תפקידי החוץ והביטחון יהיו בידי ״כחול לבן״.
לאחר מכן, בתקופת כהונתו של בני גנץ כראש ממשלה, התפקידים יתחלפו. ראש הממשלה לא יוכל לעשות זאת מול יו״ר כנסת לעומתי. יאיר לפיד יודע זאת. הסיבה האמיתית שהוא מתעקש על הדחת יו״ר הכנסת היא כדי לסכל את ממשלת האחדות וכדי להעביר בכנסת חוקים אנטי דמוקרטיים נוסח אירן".

+הדמוקרטיה חיה גם בימי קורונה
12:13 22/03/20  |  בצלאל לביא   |   לרשימה המלאה

הרעיון לראות בממשלת אחדות את המוצא מהבוץ הטובעני של אי-הכרעה ברורה בבחירות היא גם בריחה מאחריות לתוצאות וגם התעלמות מהמציאות הקשה בה מצויה המדינה

נתניהו. לו היה מוותר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המזימה של כחול לבן
12:08 22/03/20  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה

כחול לבן פועלת עתה, בשם הדמוקרטיה כמובן, להפעיל את הכנסת ולשלוט בה ובוועדותיה החשובות, וכך - יהיה ביכולתה לשתק את הממשלה או להכתיב לה מהלכים וקווי פעולה כראות עיניה של כחול לבן

לפיד. לשתק ולהכתיב מהלכים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
גנץ. ממשלה "על הנייר" [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+ביבי הזמן את טיבי
10:05 22/03/20  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה

ברומניה ידע העם הרומני - לפני כעשור, להתעלות על עצמו ולצאת לרחובות עבור רופא זר שהטיב עימו  ▪  לנתניהו יש את ההזדמנות ללחוץ את ידה של האוכלוסייה הערבית דרך יד רפואית של פוליטיקאי ערבי מנוסה, שהוא גם רופא  ▪  קבלו את הצעת שר הבריאות לשעבר - חיים רמון

טיבי. שפה משותפת [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכנסת יכולה לפעול בקורונה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מברך את איתמר לוין על ההגינות
אודי173  |  22/03/20 12:48
 
- איתמר לוין הוא לא ימין
רן ב  |  22/03/20 16:29
2
מזמן אין צדק ידין צדק  ל"ת
יאקי  |  22/03/20 13:02
3
נימוקי היוע"מ ,פיפול תלמידי יש ל"ת
יאקי  |  22/03/20 13:05
4
ללפיד ולמנדלבליט
מה חשוב יותר?  |  22/03/20 13:28
5
עבודת הכנסת
יהודה אלידע  |  22/03/20 14:43
6
בימים אלו, כשמפלגת הגנרלים חוב
בן נאמן  |  23/03/20 09:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
אליהו קאופמן
ברומניה ידע העם הרומני - לפני כעשור, להתעלות על עצמו ולצאת לרחובות עבור רופא זר שהטיב עימו    לנתניהו יש את ההזדמנות ללחוץ את ידה של האוכלוסייה הערבית דרך יד רפואית של פוליטיקאי ערבי מנוסה, שהוא גם רופא    קבלו את הצעת שר הבריאות לשעבר - חיים רמון
עמוס גלבוע
דעתי היא שבמקרה של כחול לבן והרשימה המשותפת הגיעה התקשורת שלנו (ברובה) לשיא של צביעות תוך שיתוף פעולה הדוק וצמוד עם התעמולה של כחול לבן, כאילו הייתה חלק ממנה
זוהר בן-אשר
נתניהו מראה שוב ושוב כיצד הוא נכשל בכל הנוגע לקבלת החלטות רציונאלית וסדורה וכיצד הוא פועל אך ורק כדי להיענות ללחצים מצד גורמים שהוא חושב שיצטרך אותם ותוך התעלמות מהצרכים האמיתיים של המדינה ואזרחיה
אפרים הלפרין
אחרית הימים כבר כאן, בני גנץ הוא הוא המלך המשיח המגיע אלינו משום מקום, רכוב על פגר החמור, האם נתעורר?
איציק וולף
על-פי הצעה שהעביר הליכוד לכחול לבן אמור לכהן נתניהו כראש ממשלה לשנה וחצי וגנץ יכהן כממלא-מקום ראש הממשלה וכשר החוץ    אשכנזי יכהן כשר ביטחון    יו"ר הכנסת ושר האוצר יהיו בתקופה זו אנשי הליכוד    לאחר שנה וחצי יכהן גנץ כראש ממשלה ותפקידי יו"ר הכנסת ושר האוצר יעברו לכחול לבן    ח"כ שלח: אחיזת עיניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il