X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"לישראל מגיעה כנסת מתפקדת" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
פעילי שמאל הפגינו מול הכנסת
התחדשה "מחאת הדגל השחור" של השמאל נגד אדלשטיין והממשלה באמצעות שיירה של כלי רכב ליד הכנסת ח"כ ניצן הורוביץ: "הימין ונתניהו בראשו פשוט רומסים את הדמוקרטיה"

מחאת השמאל נגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וממשלת הימין, המכונה "מחאת הדגל השחור", חודשה (יום ב', 23.3.20). שיירת כלי רכב נסעה ליד הכנסת בירושלים. זאת במחאה נגד שיתוק הכנסת, כלשון המארגנים, על-ידי אדלשטיין והממשלה.
"לישראל מגיע כנסת מתפקדת, יו"ר כנסת שפועל לפיקוח על עבודת הממשלה וראש ממשלה שלא עסוק בתיקיו הפליליים. אנחנו נלחמים על אבני היסוד של הדמוקרטיה", אמרו.
ח"כ ניצן הורוביץ (העבודה מרצ) שנכח בהפגנה אמר: "הימין ונתניהו בראשו פשוט רומסים את הדמוקרטיה. בגלל שאיבדו את הרוב בכנסת, הם מונעים את הקמת הוועדות שיפקחו על פעילות הממשלה, מסרבים לכנס הצבעה על בחירת יו"ר הכנסת ומנסים פשוט לסגור את הפרלמנט.
"ניאבק היום בכנסת ונמנע את ניסיון ההפיכה השלטונית של הנאשם שאיבד את המנדט. הגיבוי הציבורי של המפגינים כאן בשטח וברשתות החברתיות חשוב מאוד, בלעדיו לא נוכל לעבוד עבור הציבור בכנסת. את הקורונה ננצח, אבל אם נפסיד במאבק על הדמוקרטיה, נפסיד את המדינה".

תאריך:  23/03/2020   |   עודכן:  23/03/2020
+לדון תוך יומיים בבחירת יו"ר הכנסת
21:34 23/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אדלשטיין סירב להתחייב שיעלה לדיון בתוך יומיים את דרישת כחול-לבן להחליפו - ובג"ץ כפה זאת עליו  ▪  חיות: התנהגותו של אדלשטיין היא סיכול רצונו של הבוחר ופגיעה בעצמאותה של הכנסת, ומהווה חריגה ממתחם שיקול הדעת שבידיו  ▪  עמית: אין לחתור תחת עצם קיומה של השיטה  ▪  מלצר: דווקא ממשלת מעבר מחייבת פיקוח הדוק של הכנסת

אדלשטיין חותם על תשובתו לבג"ץ
חיות. התערבות נדירה ביותר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+סער: אין מקום לקריאה לאי-כיבוד פסיקות בג"ץ
16:57 23/03/20  |  עידן יוסף

ח"כ גדעון סער (ליכוד): "‏יושב-ראש הכנסת אדלשטיין רשאי ואף צריך לעמוד על עמדתו בהליך המתקיים עתה בבג״ץ. דבר אחד אינו בא בחשבון: קריאות לאי-כיבוד פסיקה שיפוטית עתידית, כזאת או אחרת".

+שטרית: 'האיזונים והבלמים' הפכו מזמן ל'בלמים ובלמים'
16:49 23/03/20  |  עידן יוסף

חברת הכנסת קטי שטרית (ליכוד): "החלטת בג״ץ היא רמיסה ברגל גסה של עקרון הפרדת הרשויות.‬ ‫בג״ץ חורג פעם נוספת מסמכותו כאשר 'האיזונים והבלמים' הפכו מזמן רק ל'בלמים ובלמים'. ‫לאן נעלמו כל המקוננים על קץ הדמוקרטיה?‬ ‫אה, נכון. הם הגישו את העתירה".

+סגלוביץ: הכנסת אינה של אדלשטיין למרות שהוא חושב כך
15:36 23/03/20  |  עידן יוסף

ח"כ יואב סגלוביץ (כחול לבן): "הכנסת היא מוסד חוקתי. יולי אדלשטיין אינו הכנסת, הוא יו״ר זמני, הוא אינו יכול להשתמש בה כרצונו. הכנסת אינה שלו למרות שהוא חושב כך. דבריו של השר לוין חמורים אף יותר, הלך רוח של אנרכיה מהשלטון עצמו".

+גוש הימין הסיר את החרם על הדיון בוועדה המסדרת
15:31 23/03/20  |  עידן יוסף

בגוש הימין החליטו לבטל את החרם על הדיון במליאת הכנסת בנוגע להקמת הוועדה המסדרת. חברי כנסת מהגוש נרשמים לנאום בדיון, אך טרם הוחלט אם להחרים את ההצבעה בסיום הדיון (כאן חדשות).

+סמוטריץ': לעמוד כחומה בצורה על עצמאותה של הכנסת
14:49 23/03/20  |  עידן יוסף

השר בצלאל סמוטריץ' (ימינה) בתגובה להחלטת בג"ץ: "בתוך אחד המשברים הקשים ביותר מאז קום המדינה מנסה המערכת המשפטית לבצע הפיכה שלטונית במדינת ישראל. לא פחות. הרשות השופטת כבר שנים רומסת את המוסדות הדמוקרטיים הנבחרים, והיום מתיימרת לקבוע גם את סדר יומה של הכנסת.
"גם התערבותו החמורה של היועץ המשפטי לממשלה בפרוצדורות של הכנסת רומסת את עקרון הפרדת הרשויות, ותרשם לדראון עולם בדברי הימים של מדינת ישראל. למרות שאני נמנה על אלו שתומכים ודוחפים לפיקוח פרלמנטרי בימי הקורונה ורוצה מאוד בהקמת הוועדות בכנסת, אני קורא ליו"ר הכנסת להתעלם מההחלטה הדורסנית של בג"ץ ולעמוד כחומה בצורה על עצמאותה של הכנסת".

+הלו"ז של גנץ
14:44 23/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

כחול-לבן תודיע מיד עם קבלת המנדט בבית הנשיא ראובן ריבלין על מחווה מרחיקת-לכת לקראת הליכוד, שבממשלת אחדות הוא ימנה את המועמד הראשון ברוטציה לראשות הממשלה, ובלבד שלא יהיה אדם הנאשם במעשים פליליים ועניינו תלוי ועומד בבית המשפט

גנץ. ישיבה עם הרביעייה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+ביבי, לוח הצגות
14:34 23/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

לנוכח העתיד שאתה צופה למדינתנו בלי חוק ובלי כלכלה ועם תבהלה - אולי דווקא את הקלסיקה של ליידי מקבת: "oh never shall sun that morrow see"

נתניהו [צילום: גלי טיבון]
+ח"כ קרעי: "בג"ץ משתלט על הכנסת"
14:30 23/03/20  |  מירב ארד

ח"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "היום אנחנו בצומת של המדינה, האם לדיקטטורה או לדמוקרטיה פנינו. בג"ץ משתלט על הכנסת ומקבל תמיכה מח"כים חסרי אחריות שמעבירים את השלטון לידי שופטים ופקידים וזורקים את הכרעת הציבור לפח האשפה. נאבק בזה בכל הכלים העומדים לרשותנו. הציבור יבוא חשבון בהמשך עם אלו שמנסים לדרוס את הדמוקרטיה".

+שקד: רק הכנסת סוברנית להחליט מתי תתכנס ומתי תצביע
14:22 23/03/20  |  עידן יוסף

ח"כ איילת שקד (ימינה) בתגובה להחלטת בג"ץ: "‏הדמוקרטיה בישראל לא 'מתה'. יש כאלו שמנסים להרוג אותה, וזה לא יו"ר הכנסת. אלו שפונים לבג"ץ בשבתו כגננת של הכנסת, הם אלו שממיתים את הדמוקרטיה. בדמוקרטיה, בג"ץ לא קובע לכנסת כיצד להתנהל ולא שם עצמו מעל הכנסת. רק הכנסת סוברנית להחליט מתי תתכנס ומתי תצביע בהתאם לחוק ולתקנון. לא בג"ץ".

+לוין: בג"ץ עושה הפיכה שלטונית; אדלשטיין לא צריך לציית
14:20 23/03/20  |  עידן יוסף

השר יריב לוין (ליכוד) בתגובה להחלטת בג״ץ: ״בית המשפט השתלט באופן רשמי על הכנסת, ומהיום הפך העליון את יו״ר הכנסת לחותמת גומי, כאשר את הכנסת והמליאה מנהלים שופטי העליון. אין דבר כזה באף דמוקרטיה. אני קורא ליו״ר הכנסת להודיע שרק הוא יקבע מתי המליאה תתכנס ומה יהיה על סדר יומה".
לדבריו, אם הנשיאה חיות רוצה לשים עצמה מעל הכנסת, היא מוזמנת להגיע לבניין עם משמר בתי המשפט ולפתוח את ישיבת המליאה בעצמה. כך יהיה ברור שמדובר בהפיכה שלטונית של קומץ שופטים הבוחרים את עצמם בחדרי חדרים. אגב, אולי כדאי שנשיאת העליון תוותר לזמן מה על שאיפותיה לשלוט בכנסת, ותתפנה סוף-סוף לכנס את בית המשפט לדון באינספור תיקים שממתינים חודשים ושנים לדיון ולהכרעה, ובכך תסתיים הפגיעה הקשה בזכויות המתדיינים המחכים לשווא להכרעה בעניינם״.

+ח"כ שי: יתכן שנצטרך להפר אחת מהבטחות הבחירות שלנו
14:17 23/03/20  |  עידן יוסף

ח"כ יזהר שי (כחול לבן) בתגובה להחלטת בג"ץ: "הליכוד יכול להמשיך בספינים ובפלנגות ואנחנו נמשיך בעבודה הפרלמנטית. החלפת היו"ר לא תפגע בסיכויי האחדות. כבר היו מקרים של יו"ר שלא ממפלגת ראש הממשלה, שיפסיקו להפחיד את הציבור". הוא הביע תקווה ששר האוצר יקבל גיבוי מהכנסת והוסיף: "אם יו"ר ועדת הכספים יהיה מטעמנו הוא יתן גיבוי לעבודת הממשלה לצד ביקורת פרלמנטרית". עוד אמר: "הכנסת בסופו של דבר משקפת את תוצאות הבחירות ורצון הציבור. יתכן שנצטרך להפר אחת מהבטחות הבחירות שלנו, לא יודע עדיין לומר איזו מהן, לא ניתן ללכת לבחירות רביעיות".

+השרה גמליאל: נכבד החלטת בג"ץ
14:14 23/03/20  |  עידן יוסף

השרה גילה גמליאל (ליכוד) בתגובה להחלטת בג"ץ: "קיווינו שבג"ץ לא יתערב בפעילות הכנסת, חבל שזו ההחלטה שהתקבלה ואנחנו נכבד אותה".

+בג"ץ לאדלשטיין: תן תשובה עוד היום
13:53 23/03/20  |  איתמר לוין, מירב ארד   |   לרשימה המלאה

השופטים דורשים לדעת האם אדלשטיין מוכן להעלות להצבעה בתוך 48 שעות את כוונת כחול-לבן להחליפו במאיר כהן  ▪  הליכוד: החלפת אדלשטיין תהיה סוף המו"מ לממשלת אחדות  ▪  הכנסת תקים אחרי הצהריים את הוועדה המסדרת ואמורה לבחור ועדות זמניות לחוץ וביטחון, כספים ומאבק בקורונה

אדלשטיין. זה שיוצא? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
כהן. זה שנכנס? [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פעילי שמאל הפגינו מול הכנסת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בשביל מה ההפגנות?
אולי תסבירו  |  23/03/20 15:36
2
ישנן ממשלות בעולם שלא רואות
לומדים במשפטים שנ  |  24/03/20 12:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
דן מרגלית
כחול-לבן תודיע מיד עם קבלת המנדט בבית הנשיא ראובן ריבלין על מחווה מרחיקת-לכת לקראת הליכוד, שבממשלת אחדות הוא ימנה את המועמד הראשון ברוטציה לראשות הממשלה, ובלבד שלא יהיה אדם הנאשם במעשים פליליים ועניינו תלוי ועומד בבית המשפט
דן מרגלית
לנוכח העתיד שאתה צופה למדינתנו בלי חוק ובלי כלכלה ועם תבהלה - אולי דווקא את הקלסיקה של ליידי מקבת: "oh never shall sun that morrow see"
איתמר לוין, מירב ארד
השופטים דורשים לדעת האם אדלשטיין מוכן להעלות להצבעה בתוך 48 שעות את כוונת כחול-לבן להחליפו במאיר כהן    הליכוד: החלפת אדלשטיין תהיה סוף המו"מ לממשלת אחדות    הכנסת תקים אחרי הצהריים את הוועדה המסדרת ואמורה לבחור ועדות זמניות לחוץ וביטחון, כספים ומאבק בקורונה
מירב ארד
הפעם השנייה עושה שיירה של כלי רכב את דרכה לכיוון הכנסת בירושלים    בהמשך היום צפויה הכנסת להצביע על הקמת הוועדות    מפלגת הליכוד הודיעה שתחרים את דיוני המליאה
יוסי אחימאיר
גנץ בהחלט יכול להיות בקרוב הרמטכ"ל השלישי שייבחר לראש ממשלה, אחרי שישתפשף שנה וחצי בממשלה משותפת עם האיש המנוסה מכולם, בנימין נתניהו
רשימות נוספות
מחלוקת על בחירת יו"ר הכנסת  /  איתמר לוין
הכנסת יכולה לפעול בקורונה  /  איתמר לוין
הליכוד: יו"ר כנסת שלנו או שאין ממשלה  /  איציק וולף
רוטציה עם פרץ על ראשות הממשלה  /  עמוס שנער
בין בשורה לשררה  /  רפי לאופרט
אדוני הנשיא, זו השעה שלך  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il