X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקמת הוועדה המסדרת אושרה ברוב של 61 תומכים מול נמנע אחד בלבד לאחר שגוש הימין החרים את ההצבעה בוועדה יהיו 17 חברים לפי מפתח של גודל הסיעות השרה רגב טענה בדיון: החלטת בג"ץ - הפיכה שלטונית
▪  ▪  ▪
השרה מירי רגב. התפרצה לדברי גנץ [צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת]

מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 23.3.20) את הקמת הוועדה המסדרת של הכנסת ה-23. ההצעה אושרה ברוב של 61 תומכים ללא מתנגדים, ונמנע אחד - יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שהיה הנציג היחיד מגוש הימין במליאה לאחר שחברי הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה החרימו את הדיון וההצבעות.
בעקבות הנחיות משרד הבריאות, האוסרות התכנסות של יותר מ-10 בני אדם במקום אחד, התקיימה הצבעה שמית. כל ח"כ שמזכירת הכנסת קראה בשמו, נכנס למליאה, הצביע ומיד יצא על-מנת לאפשר לבא אחריו להיכנס למליאה ולהצביע. חברי הכנסת אלון שוסטר ורם בן ברק ממפלגת כחול לבן שנעדרו מהשבעת הכנסת בשבוע שעבר מכיוון שהם נמצאים בבידוד, הצביעו והצהירו אמונים מאחורי זכוכית מיציע הציבור, תוך שהם עוטים מסכה, לובשים כפפות ושומרים על מרחק אחד מהשני.
על-פי ההצעה אותה הציג ח"כ אבי ניסנקורן, הוועדה המסדרת תורכב מ-17 חברים לפי מפתח מייצג את גודל הסיעות. ההרכב המוצע של הוועדה: הליכוד - 5 חברים, כחול לבן - 5 חברים, הרשימה המשותפת -2 ישראל ביתנו -1 ש"ס -1 יהדות התורה -1 העבודה מרצ -1 הימין החדש -1. יו"ר הוועדה ע"פ ההצעה יהיה ח"כ אבי ניסנקורן.
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, האשים בדיון כי במעשה חסר תקדים נעשה ניסיון לשתק את הכנסת. "דבר שלא נעשה באף דמוקרטיה מתפקדת ולא ייעשה לעולם במדינת ישראל. כל הדמוקרטיות הגדולות החלו את תהליך סופן כשהיה מצב חירום. עכשיו יש קריאות של שרים לא למלא אחר הוראות בג"ץ. חבריי בליכוד אתם השתגעתם? ירדתם מהפסים? כשנוח לכם אתם עותרים ועכשיו אתם קוראים לא לקיים את פסיקות בג"ץ. לא יקום ולא יהיה", אמר.
השרה מירי רגב (הליכוד) טענה בדיון כי היום מתנוסס דגל שחור על הכנסת ועל הדמוקרטיה שלנו. "מעולם כנסת ישראל לא פעלה באופן חד-צדדי ולא אפשרה הקמת ועדות כנסת שלא בתיאום ושלא מתוך הבנה והסכמות .החלטת בג"ץ מהיום היא בעצם השתלטות על הכנסת דבר שמנוגד לכל דמוקרטיה, בג"ץ יחד עם כחול לבן הפכו את הדמוקרטיה לדיקטטורה משפטית. רק יושב-ראש הכנסת על-פי התקנון יכול לקבוע מתי המליאה מתכנסת ומה על סדר יומה, החלטת בית המשפט היא בעצם הפיכה שלטונית שאינה מייצגת מנותקת מהציבור. המיעוט היהודי ציוני יחד עם תומכי טרור מבקשים לבצע פוטש ולהתנקש בדמוקרטיה שלנו, לכאורה בשם הדמוקרטיה. הם משתמשים בכלים הדמוקרטיים כדי להפוך את המשכן הזה לאנרכיה", טענה.

תאריך:  23/03/2020   |   עודכן:  23/03/2020
+פסק דין רע - מחוסר ברירה
08:27 24/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההתערבות חסרת התקדים של בג"ץ בניהול ענייני הכנסת נובעת מן המצב המטורף בו אנו מצויים, ומצירוף של שלושה נימוקים: אדלשטיין הוא יו"ר זמני, הנושא נוגע אליו אישית והוא מתעלם מעמדת הרוב  ▪  הפגיעה האמיתית בהפרדת הרשויות היא בין הממשלה לכנסת, והשופטים מנצלים את ההזדמנות כדי להזכיר מיהו הריבון  ▪  זהו פסק דין שמוטב היה שלא יינתן - אך במציאות של ישראל במארס 2020, לא היה מנוס מלפסוק כך

התעלם מן הרוב בנושא הנוגע אליו [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
הכנסת לא צריכה לחכות לממשלה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+הוועדה המסדרת אישרה הקמת 6 ועדות
00:56 24/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הוועדה המסדרת אישרה הקמת שש ועדות זמניות בכנסת  ▪  בראש הוועדה להתמודדות עם הקורונה יעמוד ח"כ עפר שלח  ▪  הרשימה המשותפת תנהל שתי ועדות - הוועדה לעבודה ורווחה והוועדה למיגור הפשיעה בחברה הערבית

[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+הוועדה המסדרת אישרה הקמת ועדת חוץ וביטחון
23:35 23/03/20  |  איציק וולף

‏הוועדה המסדרת של הכנסת ה-23 אישרה פה אחד את הקמת ועדת חוץ וביטחון. בראש הוועדה יעמוד ח"כ גבי אשכנזי ממפלגת כחול לבן.
להלן הרכב הוועדה לפי ח"כים במפתח סיעתי:
הליכוד – 5: השמות יועבר ע"י הסיעה
כחול-לבן – 6: בני גנץ, אבי אשכנזי – מועמד ליו"ר הוועדה, יאיר לפיד, משה בוגי יעלון, אלעזר שטרן, אורנה ברביבאי
ש"ס – 1: השם יועבר ע"י הסיעה
עבודה-מרצ – 2: עמיר פרץ, יאיר גולן
יהדות התורה – 1: השם יועבר ע"י הסיעה
ישראל ביתנו – 1: אלי אבידר
ימינה – 1: השם יועבר ע"י הסיעה

+אושר: ח"כ פורר יעמוד בראש ועדת הכספים
23:16 23/03/20  |  איציק וולף

הוועדה המסדרת הצביעה בעד הקמת ועדת כספים זמנית בראשות ח"כ עודד פורר ממפלגת ישראל ביתנו. תשעה חברים הצביעו בעד ההחלטה. נציגי הליכוד לא הצביעו.
להלן הרכב הוועדה לפי ח"כים במפתח סיעתי:
הליכוד – 5: השמות יועברו ע"י הסיעה
כחול-לבן – 4: אורית פרקש-הכהן, מיקי לוי, מיכאל ביטון, אבי ניסנקורן
הרשימה המשותפת: 3:
ש"ס – 1: השם יועבר ע"י הסיעה
עבודה-מרצ – 1: איציק שמולי
יהדות התורה – 1: השם יועבר ע"י הסיעה
ישראל ביתנו – 1: עודד פורר – מועמד גם לעמוד בראש הוועדה
הרשימה המשותפת - השמות יועברו על-ידי הסיעה

[צילום: איציק וולף]
+אושר פיצול גשר מסיעת העבודה-מרצ
22:21 23/03/20  |  איציק וולף

ועדת הכנסת אישרה את פיצול סיעת גשר מסיעת העבודה-מרצ. יו"ר גשר, ח"כ אורלי לוי אבקסיס אמרה בדיון בוועדה כי החיבור של מפלגתה עם העבודה ועם מרצ היה חיבור כפוי. "הנסיבות הביאו אותנו לחיבור שאין בו מהות וכך הצהרנו גם בפני ועדת הבחירות. לא הסתרתי ולו לרגע את השוני בעמדות בין גשר ובין מרצ. אדרבה, אמרתי כי תהום פעורה בינינו בכל הזדמנות. כשהתברר לי שאותן הבטחות שהובטחו לי בעת החיבור, לא היה בכוונת הצדדים לקיימן לאחר הבחירות, הבנתי שאין ברירה אלא להתפצל. לכן פניתי לוועדת הכנסת וביקשתי את הפיצול", אמרה.

[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+כחול לבן לאדלשטיין: אל תתבצר, אפשר לכנסת לבחור יו"ר
21:58 23/03/20  |  איציק וולף

במפלגת כחול לבן תקפו את תשובת יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לבג"ץ. "יולי, אל תתבצר, אפשר לכנסת לבחור יושב-ראש כנסת, אחרת תיזכר לדראון עולם כמי שהיה שותף למשימת נתניהו להרס הדמוקרטיה", טענו בתגובתם לתשובת אדלשטיין שהוגשה לבג"ץ.

+ח"כ זנדברג: הליכוד מונע את דיון הוועדה המסדרת
21:56 23/03/20  |  איציק וולף

חברת הכנסת תמר זנדברג ממפלגת העבודה-גשר-מרצ טוענת שבליכוד מעכבים את תחילת העבודה של הוועדה המסדרת שהקמתה אושרה מוקדם יותר במליאת הכנסת. "אז מה שקורה כרגע זה שחברי כנסת מהליכוד שאינם חברים בוועדה המסדרת נמצאים בחדר הוועדה ומסרבים לצאת, וכך הדיון לא יכול להתחיל מפני שיש יותר נוכחים ממה שמאפשרות ההנחיות. זה כמה שלליכוד אכפת מבריאות הציבור וממגפת הקורונה" כך צייצה חברת הכנסת זנדברג בחשבון הטוויטר שלה.

+ח"כ קרעי: לא ניתן לבג"ץ לדרוס את הדמוקרטיה
21:44 23/03/20  |  איציק וולף

ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד, מברך את יו"ר הכנסת על תשובתו לבג"ץ, שאותה הגדיר כעמידה איתנה על עצמאות ועליונות הרשות המחוקקת.
"רק במדינה דיקטטורית אנשים שלא נבחרו יכולים להורות לרשות המחוקקת, לנבחרי העם, מה לעשות ומתי, בניגוד לחוק ולתקנון. נמשיך להיאבק. לא ניתן להם לדרוס את הדמוקרטיה ולא להעביר חוקים שיכולים להעביר גם לארדואן קורס מזורז בדיקטטורה." אמר.

+לדון תוך יומיים בבחירת יו"ר הכנסת
21:34 23/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אדלשטיין סירב להתחייב שיעלה לדיון בתוך יומיים את דרישת כחול-לבן להחליפו - ובג"ץ כפה זאת עליו  ▪  חיות: התנהגותו של אדלשטיין היא סיכול רצונו של הבוחר ופגיעה בעצמאותה של הכנסת, ומהווה חריגה ממתחם שיקול הדעת שבידיו  ▪  עמית: אין לחתור תחת עצם קיומה של השיטה  ▪  מלצר: דווקא ממשלת מעבר מחייבת פיקוח הדוק של הכנסת

אדלשטיין חותם על תשובתו לבג"ץ
חיות. התערבות נדירה ביותר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+אדלשטיין לבג"ץ: לא אסכים לאולטימטום
21:25 23/03/20  |  איציק וולף

יושב-ראש הכנסת יולי אדלשטיין הגיש תגובה לבג"ץ בעתירה המבקשת לחייבו לקיים במליאת הכנסת הצבעה על תפקיד יושב-ראש הכנסת וטען כי לא יסכים לקבל אולטימטום מבג"ץ.
"בכל הכבוד הראוי, ככל שבית המשפט הנכבד מציב בפניי ובפני כנסת ישראל אולטימטום בדורשו ממני לקיים את הדיון "לא יאוחר מיום 25.3.20", לא אוכל להסכים לכך. שהרי משמעות הדבר שסדר יומה של הכנסת ייקבע בידי בית המשפט העליון ולא על-ידי יושב-ראש הכנסת, שלו מסור תפקיד זה", טען בתשובתו.

+סקר: 74% לא רוצים חקיקה נגד נתניהו
20:06 23/03/20  |     |   לרשימה המלאה

מכון הסקרים של שלמה פילבר ערך סקר שבחן האם הציבור מעוניין בחקיקה שתמנע את כהונת נתניהו למרות מצב החירום  ▪  22.75% בלבד מעוניינים בכך

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  ש"ס  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכנסת אישרה הקמת ועדה מסדרת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ערב-רב בהמי ןצוררים בכנסת!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  23/03/20 21:37
2
בג"ץ הוא ריבון הכנסת
נגעלת  |  24/03/20 08:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איתמר לוין, מירב ארד
השופטים דורשים לדעת האם אדלשטיין מוכן להעלות להצבעה בתוך 48 שעות את כוונת כחול-לבן להחליפו במאיר כהן    הליכוד: החלפת אדלשטיין תהיה סוף המו"מ לממשלת אחדות    הכנסת תקים אחרי הצהריים את הוועדה המסדרת ואמורה לבחור ועדות זמניות לחוץ וביטחון, כספים ומאבק בקורונה
עידן יוסף
עד שישה ח"כים במליאה    מתחמי המתנה עם מסך צפייה בשידורי המליאה    ארבע ועדות יוקמו, והנוכחים יפוצלו לחדרים שונים    מאמצים לפתור את מגבלת הח"כים הנתונים בבידוד
איתמר לוין
מנדלבליט: בשל דרישת 61 ח"כים, יש לדון בנושא כבר מחר    ינון: יש להמתין עוד מספר ימים בשל המו"מ להקמת ממשלת אחדות    הכרעת בג"ץ צפויה בזמן הקרוב
איציק וולף
על-פי הצעה שהעביר הליכוד לכחול לבן אמור לכהן נתניהו כראש ממשלה לשנה וחצי וגנץ יכהן כממלא-מקום ראש הממשלה וכשר החוץ    אשכנזי יכהן כשר ביטחון    יו"ר הכנסת ושר האוצר יהיו בתקופה זו אנשי הליכוד    לאחר שנה וחצי יכהן גנץ כראש ממשלה ותפקידי יו"ר הכנסת ושר האוצר יעברו לכחול לבן    ח"כ שלח: אחיזת עיניים
איציק וולף
יו"ר הכנסת הודיע שלמשך שבועיים לא תתקיים התקהלות בהשתתפות 10 אנשים ומעלה באולם אחד וכן תוקפד שמירת מרחק של 2 מטרים    "אין בהוראותיי אלה גם כדי לפגוע בסדירותם של דיוני הכנסת וועדותיה, שכן ההוראות הן לגבי אופן התנהלותם של הדיונים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il