X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ג'ונסון הכריז על צעדים חסרי תקדים:

שלושה שבועות הסגר בבריטניה

הבריטים הצטוו להישאר בבתיהם - למעט לקניית מזון ותרופות, טיפול רפואי, פעילות גופנית מוגבלת ויציאה לעבודה חיונית שלא ניתן לבצע מהבית
▪  ▪  ▪
ג'ונסון הערב. "ננצח ביחד" [צילום: AP]

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הכריז הערב (יום ב', 23.3.20) על שלושה שבועות של הסגר כמעט מוחלט במדינה, לשם מאבק במגיפת הקורונה. על הבריטים נאסר לעזוב את בתיהם, למעט לצרכים חיוניים מוגדרים, ונאסר עליהם להתאסף בקבוצות של יותר משני בני אדם (למעט בני אותו משק בית) במרחב הציבורי. אלו הם צעדים חסרי תקדים בתולדות בריטניה, שכמותם לא ננקטו אפילו בעת ההפצצות הגרמניות העזות במלחמת העולם השנייה.
הרוב המכריע של העסקים והמוסדות בבריטניה ייסגרו, למעט חנויות מזון, תרופות, מחשבים, ציוד לחיות, תחנות דלק, סניפי דואר, בנקים, דוכני עיתונים וחנויות בבתי חולים. הבריטים יורשו לצאת מבתיהם רק לצורך קניות חיוניות, ובמינימום ההכרחי. הם גם יורשו לצאת פעם ביום לפעילות גופנית, לבדם או עם בני ביתם. אין מגבלות על קבלת טיפול רפואי, על סיוע לבעל מוגבלות ועל מתנדבים בשירותי הרפואה. הורשו גם נסיעות לעבודה וממנה, בתנאי שמדובר בעבודה חיונית לחלוטין שלא ניתן לבצע מן הבית.
"זה הכל. אלו הנסיבות היחידות בהן מותר לכם לעזוב את בתיכם", הדגיש ג'ונסון. "אסור לכם לפגוש חברים. אם חברים ירצו להיפגש איתכם – תגידו: לא. אסור לכם לפגוש בני משפחה, למעט אלו המתגוררים איתכם. אסור לצאת לקניות, למעט מזון ותרופות – ועליכם לעשות זאת מעט ככל הניתן. ותשתמשו בשירותי שליחים ככל הניתן".
ג'ונסון הסביר, כי למרות שרוב הבריטים צייתו עד כה להנחיות בנוגע לריחוק החברתי ולהגבלת השהות במרחב הציבורי, אין מנוס מהחמרת האיסורים כדי להבטיח ציות כללי. גם בתי התפילה ייסגרו, למעט לצורך הלוויות. מאחר שמדובר כאמור בשלושה שבועות, המשמעות היא שבתי הכנסת יהיו סגורים לפחות בימים הראשונים של חג הפסח. הפארקים יישארו פתוחים כדי לאפשר פעילות גופנית, אך ייאכף בהם איסור ההתקהלות.
"כולנו מחויבים לפעול יחדיו כדי לעצור את התפשטות המחלה הזאת, כדי להגן על שירותי הבריאות וכדי להציל כמה שיותר אלפי בני אדם", אמר ג'ונסון. "אני יודע שתושבי ארצנו יתמודדו עם האתגר, כפי שעשו פעמים כה רבות בעבר, ונהיה חזקים וקשוחים יותר מאשר בעבר. ננצח את הקורונה וננצח אותה ביחד". ג'ונסון הדגיש, כי הוא מודע לנזק הכבד שצעדים אלו גורמים לחיי היום-יום ולכלכלה, והזכיר את חבילת הסיוע חסרת התקדים עליה הכריזה ממשלתו – שהיא למעשה צ'ק פתוח לכיסוי כל הנזקים.
המגבלות החדשות ייאכפו בידי המשטרה, אשר קיבלה סמכות לקנוס בו במקום ב-30 ליש"ט את מי שיתקהלו. ג'ונסון הבטיח שהן ייבחנו שוב בעוד שלושה שבועות ותהיה בהן הקלה ברגע בו הדבר יתאפשר. עד כה אובחנו בבריטניה 6,650 חולים ומספר המתים מגיע ל-335 – שיעור גבוה ומדאיג של 5%. בריטניה חוששת שתתדרדר למצבה של איטליה, בה מתו למעלה מ-5,000 בני אדם שהם 8% מכלל החולים.
במקביל מקדם הפרלמנט חקיקת חרום, אשר במידת הצורך תעמוד בתוקף עד 2022. היא תאפשר לממשלה לכפות בדיקות קורונה, לבודד את החולים ולקנוס אותם ב-1,000 ליש"ט אם יסרבו. המרכולים יחויבו לדווח על הפרעות בקבלת סחורה, והממשלה תורשה לסגור כל פאב, חנות ומועדון. במקביל, מבטיח החוק מימון ממשלתי לחופשות מחלה של חולי הקורונה. הסיוע למשק נכלל בתוכנית נפרדת.

תאריך:  23/03/2020   |   עודכן:  23/03/2020
+72 עולים מאתיופיה שנחתו בישראל נשלחו לבידוד
12:54 24/03/20  |  מירב ארד

72 יהודים מאתיופיה שנחתו היום (יום ג') בארץ במסגרת תוכנית "איחוד משפחות", משלחו לבידוד עם הגעתם.

+השרה ציפי חוטובלי נשלחה לבידוד
12:50 24/03/20  |  מירב ארד

השרה ציפי חוטובלי נשלחה לבידוד בעקבות חשיפה לסמנכ"ל משרד התפוצות שאובחן כחולה קורונה. השרה וצוות הלשכה יכנסו לבידוד עד ליום רביעי 1.4.

+קול קורא
12:49 24/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אנו זוכרים מספרי הלימוד בהיסטוריה מה קורה כאשר שלטון זדוני סוגר את הפרלמנט ובית המשפט, ואנו לא נהיה כילדים של אותם רודנים עריצים שנזכרו לשאול את ההורים שלהם שאלות קשות רק לאחר שמלאכת הדיכוי הסתיימה

בנימין נתניהו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+החרגת ההיי-טק - צעד חיובי ראשון לשדרוג מעמדו של הענף
12:37 24/03/20  |  יהודה קונפורטס   |   לרשימה המלאה

לאחר מאבק של ראשי ההיי-טק, הממשלה החליטה להחריג את הענף מהתקנות המגבילות את מספר העובדים שיכולים לעבוד  ▪  מה המשמעות של ההחלטה? והאם מדובר בשינוי תודעתי שיחזיק גם אחרי שיחלוף המשבר?

לא ישרדו [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]
+הארכת מועדים אזרחית לתקופת המשבר
12:23 24/03/20  |  אייל נון   |   לרשימה המלאה

במצב דברים זה, יש לחוקק, תחילה בתקנות שעת חירום, ולאחר שלושה חודשים אם המשבר עדיין ימשך גם בחקיקה ראשית של הכנסת - חוק הארכת מועדים (הוראת שעה), להארכת מועדים אזרחית

שעת משבר [צילום: פלאש 90]
+אירן: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-1,934
12:18 24/03/20  |  מירב ארד

הקורונה באירן: משרד הבריאות במדינה עדכן כי מניין המתים המעודכן עומד על 1,934. 124 בני אדם מתו ביממה האחרונה. מספר מקרי ההידבקות על 24,811.

+משקרים, משקרים לכנסת
11:52 24/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

הקורונה היא מה שהיה אותו יום כיפור ארור ב-1973 לגולדה מאיר  ▪  היא תיזכר בגלל יום הכיפורים, וביבי בגלל הקורונה

אדלשטיין. אכזב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+כפרי פוטיומקין בעברית
11:37 24/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ענה לשאלה ואל תסתפק בשיסוי גסי הרוח מבין תומכיך המנאצים ומקללים ומגדפים ומאיימים ומאחלים גיהנום למבקריך: מה תהיה תמונת המצב בעוד חודש אם הקורונה לא תתנדב להתנדף?

תחת אש [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]
+ערוצי טלוויזיה נפתחו לצפייה חינם
11:36 24/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בין היתר נפתחו ערוצי ילדים, סגנון חיים וכושר גופני  ▪  שר התקשורת אמסלם: "מדובר במחווה קטנה עם משמעות גדולה - בשעה שכל ישראל ערבים זה לזה"

ערוצי הבידוד. מגוון ערוצים נפתחו [צילום: חן ליאופולד/פלאש 90]
+דואר ישראל יצמצם את שעות הפעילות
10:11 24/03/20  |  מירב ארד

שר התקשורת, חה״כ דוד אמסלם, אישר (יום ג') לחברת דואר ישראל להיערך לעבודה מותאמת למניעת התקהלות. ההחלטה התקבלה בהמשך לנתונים המצביעים על ירידה משמעותית במופעי הקהל ביחידות הדואר מכ-100 אלף לקוחות ויותר בממוצע יומי לכ-40 אלף לקוחות בממוצע ביום, כמו כן מרבית מופעי הקהל הינם בשעות הבוקר ועד לשעות הצהריים בעקבות כניסת תקנות שעת חירום לתוקף.
יחד עם זאת, השר הנחה כי בימי חלוקת קצבאות ביטוח לאומי על החברה להרחיב את שעות הפעילות ביחידות שבהן נהוג לחלק קצבאות, לאייש בהן עמדות ככל הניתן, וכן להרחיב את האפשרות לחלוקת הקצבאות באמצעות הטענה מרחוק של כרטיס פרי פייד ומסירת כרטיסים עד לבית הלקוחות. שעות הפעילות העדכניות פורסמו באתר הדואר.

+"דגל שחור" המדליק נורות אדומות
10:05 24/03/20  |  ד"ר רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה

מפגיני ה"רק לא ביבי" שהניפו דגלים שחורים כתחליף לדגל המדינה, סביר שלא התעמקו במשמעויותיו ההיסטוריות של הדגל השחור, ומכאן, בקלות דעת בלתי נסבלת, נמצאו, אולי מבלי משים, מתריסים נגד כבודה של המדינה וסמליה הלאומיים

סמל [צילום: וינסנט יו/AP]
+משרד הבריאות: 1,656 חולי קורונה בישראל
09:46 24/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מספר החולים זינק ב-214 בני אדם תוך יממה, 31 במצב קשה  ▪  הממשלה צפויה לאשר במהלך היום החמרה משמעותית בהגבלות התנועה

הכי קרוב לסגר מלא [צילום: פלאש 90]
האכיפה תוגבר [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+שארם-א-שייח' והקורונה
09:34 24/03/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

עוד כמה שבועות כאלה, שהממשלה משתקת את כל הפעילות והרחוב מתמלא בהפגנות של מובטלים, והקורונה הופכת למשהו כמו דבר או שחפת וזיהומים אחרים, ואנשים מתים מפני שמונעים מהם טיפול במחלותיהם הקשות פי כמה

נהרגו יותר מ-900 ישראלים [צילום: משה מילנר/לע"מ]
+איגוד הגינקולוגים: לשקול היטב הריונות חדשים
09:21 24/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה שלח לרופאים מסמך ובו הוא ממליץ לנשים המתכננות להיכנס להריון להתייעץ עם רופא הנשים המטפל ולשקול זאת בשל האתגר הכרוך לטענת האיגוד בביצוע בדיקות, מעקב וטיפול בהריון צעיר בימי קורונה  ▪  קובע כי אין להתחיל מחזורי הפריות חדשים וכי יש לשקול ביטול החזרת עוברים - טריים או מוקפאים - במטופלות שהגיעו לשלב זה בטיפול

"לשקול היטב נושא זה ולהתייעץ" [צילום: AP]
+הכי מפחיד: משבר עולמי בלי מנהיג
09:05 24/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

לראשונה מזה 75 שנה, אי-אפשר לסמוך על ארה"ב שתוביל את העולם במאבק במשבר גלובלי. הדבר נובע בראש ובראשונה מכל התכונות השליליות של טראמפ, וזאת לצד הפילוג המעמיק בארה"ב - גם באשמת הדמוקרטים - והמבנה השלטוני המקשה מלכתחילה על ניהול משבר בהיקף שכזה. אין מי שיטול לידיו את ההגה, כדי להתמודד עם מגיפה ומיתון הפוגעים בצורה קשה בעולם כולו

האמין לסין ולא למודיעין [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
מקונל ושומר עסוקים בחילופי האשמות
+אל-על דחתה הצגת הדו"ח השנתי עד 30 באפריל
08:57 24/03/20  |  איציק וולף

חברת אל-על הודיעה (יום ב', 23.3.20) כי תדחה את פרסום הדו"ח השנתי שלה לשנת 2019 בחודש. זאת, בשל הנסיבות החריגות של משבר הקורונה.
"החברה החליטה היום ליישם את הארכה בפרסום הדוח התקופתי לשנת 2019, כך שמועד פרסומו יחול לא יאוחר מיום 30 באפריל 2020 (חלף 31 במרץ 2020)", נמסר בהודעת אל-על לבורסה.

+הרהורים מהבידוד
08:31 24/03/20  |  עו"ד אברהם פכטר   |   לרשימה המלאה

השב"כ - פועל נגד הטרור מבית, ובודק מי נשא של הנגיף שמאיים על ביטחון ישראל ומדווח למוקד מד"א והמשטרה גם על משתפים שהיו בסביבה  ▪  המוסד - מגן על ישראל מבחוץ - ובמבצע נוסח אירן, מביא לארץ ערכות מגן לפני מדינות אחרות שמנסות להשיג את האמצעים האלה לפני ישראל  ▪  אין כמו המוסד

מדינה במצור [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+דאו-ג'ונס זינק בשיעור הגבוה ביותר מ-1933
07:45 24/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הדמוקרטים בקונגרס וממשל טראמפ קרובים להסכמה על חבילת סיוע חסרת תקדים - 1.8 טריליון דולר  ▪  הדאו-ג'ונס המריא ב-11.4%  ▪  המסחר בתל אביב הסתיים בעליות של קרוב ל-7%  ▪  עליות חדות גם בבורסות של לונדון ופרנקפורט

פתיחת המסחר בוול סטריט [צילום: AP]
מצפים לבשורות מהקונגרס [צילום: סקוט אפלווייט, AP]
+260 ישראלים ששבים מאיטליה ישוכנו במלון כינר
23:10 23/03/20  |  איציק וולף

260 ישראלים הצפויים לשוב הלילה לישראל מאיטליה ישוכנו בבידוד במלון כינר שעל שפת הכנרת. שר הביטחון, נפתלי בנט, הודיע כי פיקוד העורף יפעיל את המלונית. "המטרה תהיה לבדוק אותם ואז להעביר את החולים למלונית בידוד, ואת אלה שלא נמצאו עם וירוס לבידוד בית מונע (כי ייתכן שבכל זאת נשאים)", צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו.

+נעצרו 3 חשודים בהפרת הוראות איסור ההתקהלות
22:34 23/03/20  |  איציק וולף

משטרת ישראל עצרה שלושה חשודים שסירבו לפזר התקהלות אסורה ברחוב אבן האזל בירושלים. השוטרים הוזעקו למקום בעקבות התקהלות המנוגדת לצו בריאות העם שפורסם בשל התפשטות נגיף הקורונה. שלושה חשודים שסירבו להישמע להוראות השוטרים לפזר את ההתקהלות נעצרו, וצפויים להירשם כנגדם דוחות.

+הרבנות הראשית הכריזה על תענית ביום ד'
22:06 23/03/20  |  איציק וולף

הרבנות הראשית לישראל הכריזה על יום תפילה ותענית בשל התפשטות מגיפת הקורונה. על פי הודעה שפרסמה הרבנות, הרבנים הראשיים לישראל יחד עם חברי מועצת הרבנות הראשית, מכריזים על יום רביעי כ"ט אדר תש"פ, ערב ר"ח ניסן כיום תפילה עולמי עם תענית עד חצות היום. "בישראל יש להתחיל את התפילה בשעה 16:30 אחה"צ (בדיוק). כמו כן יש להתענות מעלות השחר עד חצות היום", לשון הודעת הרבנות.

+מספר חולי הקורונה בישראל: 1,442
21:42 23/03/20  |  איציק וולף

עידכון משרד הבריאות: 1442 חולי קורונה בישראל, מתוכם 29 במצב קשה - מונשמים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
העיתון מצביע על הכשלים הקשים של טראמפ וממשלו בטיפול במגיפה ועל ההשלכות החמורות של המשבר - אך תולה תקוות במועמדותו של ג'ו ביידן לנשיאות
עידן יוסף
בדיון שקיים ראש הממשלה עם נציגי משרדי הבריאות, האוצר והביטחון הוחלט לעצור את התחבורה הציבורית ולסגור את כלל החנויות, למעט חנויות פארם ורשתות מזון. המטרה לצמצם ככל האפשר את היציאה של האזרחים אל מחוץ לבתים
איציק וולף
עמותת עלה מאיימת לעתור לבג"ץ אם עד מחר לא תקבל אספקה של ציוד מגן עבור מעון 'עלה מוריה' בגדרה    מתוך 112 החוסים נמצאים 81 בבידוד ו-6 נמצאו כבר נשאי קורונה    מחצית מן המטפלים בבידוד והעמותה מבקשת סיוע של צה"ל
איתמר לוין
הדוח נכתב לפני התפרצות הקורונה, אך הוא עוסק בפירוט בהכנות של משרד הבריאות וקופות החולים למגיפת שפעת    הממצאים: חוסר בתרופות, משאפים שתוקפם פג, העדר נוהל לרכישת חיסונים, אין תוכנית להתמודדות עם אשפוז של רבבות חולים    מחדלים גם בטיפול במגיפת החצבת בשנים 2019-2018
איציק וולף
דירוג אגרות החוב של קבוצת דלק מתרסק 14 מקומות כלפי מטה    "דירוג החברה משקף את הערכת מידרוג לכשל פרעון ברמת וודאות גבוהה באגרות החוב שהנפיקה דלק"    דלק איבדה מתחילת השנה 60% מערכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il