X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין לעבודה דחה את בקשתו של גדי ספיר להורות זמנית לכנסת לקלוט אותו לעבודה לאחר שגילאון לא נבחר: מעסיקו האחרון היה גילאון ולא הכנסת
▪  ▪  ▪
גילאון. העסקה ישירה [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

גדי ספיר, ששימש תשע שנים כנהגו של אילן גילאון כאשר הלה כיהן כחבר כנסת, לא יועסק בידי הכנסת לאחר שגילאון לא נבחר לכנסת ה-23. כך קובע (27.3.20) נשיא בית הדין האיזורי לעבודה בירושלים, אייל אברהמי, בדחותו את בקשתו של ספיר לצו זמני עד להכרעה בתביעתו נגד פיטוריו.
גילאון, המרותק לכסא גלגלים, קיבל מן הכנסת נהג צמוד וספיר שימש בתפקיד במשך תשע שנים. עד שנת 2018 הוא הועסק בידי הכנסת, ולאחר מכן - במסגרת שינוי כולל בתחום זה - הוא עבר להיות מועסק בידי גילאון. מאחר שגילאון לא נבחר לכנסת ה-23, ביקש ספיר לקבוע שעל הכנסת להעסיק אותו כרכז תחבורה, וכאמור ביקש סעד זמני למניעת פיטוריו.
בדחותו את הבקשה הזמנית אומר אברהמי, כי מאחר שגילאון היה המעסיק האחרון של ספיר ולא הכנסת - הרי שלכאורה אין בסיס לכל טענותיו בתביעה העיקרית, ולכן אין מקום למתן הסעד הזמני. ייתכן שבהליך העיקרי יהיה מקום לבחון את חוקיות המהלך להעברת הנהגים מן הכנסת אל הח"כים, אך בשלב מקדמי זה - עומדת לכנסת חזקת תקינות המעשה המינהלי.
אברהמי מוסיף, כי סעד של אכיפת יחסי עבודה ניתן רק במשורה, ואין זה המקרה לנקוט בו. אומנם התוצאה של הפיטורין קשה מבחינתו של ספיר, אך העסקתו במשרת אמון ובשכר גבוה יותר הייתה פיצוי על העדר ביטחון תעסוקתי. אם ייקבע שפיטוריו היו פגומים, הוא יהיה זכאי לפיצוי, ולכן מאזן הנוחות נוטה לטובת הכנסת. ספיר גם לא הוכיח שהוא הופלה בשל גילו או לעומת עובדים אחרים שנקלטו בכנסת.
ספיר חויב בתשלום הוצאות בסך 4,000 שקל. נציגי הציבור אלי קדוש ואיריס שליט הסכימו עם אברהמי. את ספיר ייצגו עוה"ד רוקסנה שרמן-למדן ושרי אברמוב, ואת הכנסת - עו"ד אביטל סומפולינסקי.

תאריך:  29/03/2020   |   עודכן:  29/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נהגו לשעבר של גילאון לא יועסק בכנסת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הודיעה כי הגיעה להסכמה עם מוכרת המטוסים בדבר ביטול מכתב הכוונות בין הצדדים בקשר עם רכישת המטוסים    כספי הפיקדון שהפקידה אצל המוכרת יוחזרו לה בימים הקרובים
מירב ארד
ציין: "לתוכנית שתובא לממשלה השבוע יהיו 3 רגליים - אחת לאפשר רשת ביטחון סוציאלית לציבור ולעסקים, השנייה לאפשר המשכיות לעסקים קטנים ובינונים, והשלישית תוכנית יציאה, תוכנית האצה, להמשך לראות איך יוצאים מהמשבר"    ח"כ פורר: "מאז פרוץ המשבר הממשלה הזניחה את העצמאים והמגזר העסקי"
איציק וולף
ביג הודיעה כי תעניק זיכוי לשוכרים בגין שכר הדירה ודמי הניהול על הימים שבהם נסגרו הקניונים הסגורים על-פי הנחיית הרשויות בשל משבר הקורונה    בשבוע הקרוב תתבצע בדיקת עומסים בקניונים הפתוחים וייתכן זיכוי בהתאם לאחוז מפדיון החנויות    שכר הדירה לאפריל של כל השוכרים מלבד הפארם והסופרמרקטים ייגבה באחוזים מהפדיון    חשש לקריסה כלכלית של חלק מהשוכרים בקניוני ביג
יצחק דנון
חברת צמרות טוענת, כי יונתן חודאדאד הסתיר ממנה את התנגדות השכנים החרדים להקמת הפרויקט אם הוא לא ייועד רק לחרדים; תובעת 13 מיליון שקל
מירב ארד
שי באב"ד בכנסת: "המשימה של משרד הבריאות היא לעצור את הנגיף, המטרה שלנו היא לדאוג למשק"    הוסיף: "העסקים הקטנים הם אלו שנפגעו הכי קשה, לכן דחיית התשלומים עבורם היא הכי גדולה. אנחנו מודעים לבעיה, שמה שנתנו לעסק עד כה לא מספיק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il