X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית עלמין תת-קרקעי בגבעת שאול [צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל/פלאש 90]
נערכים לתרחיש קשה
ארבעה מרכזי טהרה לקרבנות הקורונה
צוותים יעודיים של החברה קדישא יוכשרו לצורך טיפול במתים מהנגיף ויוקם מערך הסעים מיוחד לשינוע הנפטרים, למוקד מידע ולתיעוד מלא העלות: 6.5 מיליון שקל למשך ארבעה חודשים

עמותת "פורום חברות הקדישא הגדולות בישראל" תקים ותפעיל עבור המשרד לשירותי דת ארבעה מרכזי טהרה עבור אנשים שמתו כתוצאה מנגיף הקורונה, למשך ארבעה חודשים, וזאת בעלות עד 6.5 מיליון שקל.
בהתאם להנחיות נציג המשרד וכפוף להנחיות משרד הבריאות, תכלול ההתקשרות הכשרה והפעלה של צוותים ייעודיים שיבצעו את הטהרה באופן ממוגן.
כמו-כן, יופעלו כלי רכב ייעודיים או אמבולנסים לשינוע הנפטרים ממקום פטירתם אל מרכז הטהרה, ובמידת הצורך גם משם לקבורה בבית העלמין, כל זאת באופן ממוגן בהתאם להנחיות.
הפורום גם יפעיל מוקד פניות ארצי שייתן מענה לכלל הפניות בנושא זה וירכז את הטיפול בנפטרים על כל שלביו. כלל התהליכים שיבוצעו יתועדו, לרבות רישום כלל התהליכים שנעשו לגבי כל נפטר ורישום אנשי הצוות שטיפלו בו.

תאריך:  31/03/2020   |   עודכן:  31/03/2020
+שני חולי קורונה נוספים התגלו בעזה
23:48 31/03/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות בעזה: התגלו עוד שני חולי קורונה. המספר הכולל - 12 חולים. מספר הבדיקות ברצועה נמוך וממילא מספר הנדבקים שהתגלו.

+הטבלת כלים תתאפשר במקרים חריגים
23:40 31/03/20  |  עידן יוסף

המשרד לשירותי דת הנחה את המועצות הדתיות לאפשר הטבלה של כלים, ובלבד שהדבר ייעשה בתיאום מראש ובידי אדם אחד. כמו כן הורה המשרד לרוקן את בורות המים של מקוואות הגברים.
עוד הודיע המשרד כי בימים אלה לא ניתן לקיים חופות בשל במגבלות, אך עדיין מתאפשר רישום נישואים.

+הנפקה מוצלחת ב-5 מיליארד דולר
23:33 31/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

החשב הכללי השלים גיוס אג"ח בשווקים הבינלאומיים, מתוכו 1 מיליארד דולר לטווח של 100 שנה  ▪  מדובר לא רק בטווח ההנפקה הארוך ביותר של המדינה אי-פעם, אלא גם בהנפקה הגדולה ביותר בתולדות המדינה במסגרתה הונפקו גם 2 מיליארד דולר לטווח של 10 שנים ו-2 מיליארד דולר לטווח של 30 שנה  ▪  בהנפקה נרשמו הביקושים הגבוהים עד כה בהיסטוריית המדינה של מעל 25 מיליארד דולר

חזקיהו. מספר מצומצם של מדינות הנפיקו לטווח זה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ארה"ב שוקלת הקלה בעיצומים על אירן
23:08 31/03/20  |  עידן יוסף

שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו, אמר כי ארצו שוקלת להקל בעיצומים על אירן וכמה מדינות נוספות שבהן ונצואלה, כדי לסייע להן להיאבק בנגיף הקורונה. כך על-פי דיווח ברויטרס. העיצומים היום אינם כוללים איסור על העברת ציוד רפואי, אך הדבר יישקל לנוכח פנייה שהגיעה מן האו"ם.

+לונדון: בן 13 מת מקורונה
23:07 31/03/20  |  עידן יוסף

המגיפה אינה פוסחת על צעירים. נער בן 13 שחלה בלונדון, מת כתוצאה מנגיף הקורונה. לנער, איסמעיל מוחמד עבדול וואהב, לא היו מחלות רקע.

+נשיא מועצת גדולי התורה: אין לארח בליל הסדר
23:05 31/03/20  |  עידן יוסף

נשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הרב גרשון אדלשטיין, בהוראה לציבור החרדי: תפילה במניין וקריאת התורה בימים אלו - עבירה, אסור לארח או להתארח בליל הסדר.

+פלאפון תאפשר גלישה ללא הגבלה בישומוני שיחות
22:53 31/03/20  |  עידן יוסף

חברת פלאפון תאפשר ללקוחותיה בכל המסלולים, גלישה ללא הגבלה ביישומוני זום ZOOM וסקייפ Skype.לחברה חבילות גלישה רבות אשר מאפשרות שימוש חופשי בחחשומוני וואטסאפ, אינסטגרם, וייז ועוד. ההטבה תינתן באופן אוטומטי ולא צורך בפנייה לשירות וללא צורך בהרשמה מוקדמת ותהיה בתוקף עד ה- 30.4.

+החשכ"ל הודיע על ביצוע הנפקת אג"ח ממשלתי במטבע דולר
22:41 31/03/20  |  עידן יוסף

החשב הכללי, רוני חזקיהו, החליט על ביצוע הנפקת אג"ח של מדינת ישראל במטבע הדולר לטווחים של 10, 30 ו-100 שנה. גיוס חוב בשווקים הבינלאומיים צפוי להתבצע ביממה הקרובה. ההחלטה התקבלה לאחר קיום התייעצויות נרחבות עם גופים פיננסיים זרים מתוך הבנה כי ישנו ביקוש גבוה של המשקיעים הגדולים בעולם לחוב של מדינת ישראל.
מדינת ישראל הנפיקה בפעם האחרונה בשוק הדולר בינואר 2020, כאשר סכום ההנפקה עמד על 3 מיליארד דולר לטווחים של 10 ו-30 שנה. ההנפקה האחרונה במטבע האירו התבצעה בינואר 2019 כאשר המדינה הנפיקה סכום של 2.5 מיליארד יורו לטווחים של 10 ו-30 שנה.
הבנקים שנבחרו לשמש כחתמים בהנפקה הם: Barclays, BofA Securities, Citibank, Goldman Sachs. מדינת ישראל מדורגת: A1 Positive/AA- Stable/A+ Stable על ידי Fitch/S&P/Moody's

+סמכות האיכון של השב"כ תוארך בחודש
22:24 31/03/20  |  עידן יוסף

הממשלה תאריך הלילה ב-30 יום נוספים את סמכות השב"כ לבצע איכונים ולקבל פרטי שיחות (חדשות 12).

+לא צפויות הקלות לפני סיום ימי הפסח
21:38 31/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

"די ביום אחד כמו פורים או בהתלקחות מקומית אחת, כדי להכשיל את כל מאמצינו" - הזהיר בן-שבת  ▪  המדיניות: חזרה זהירה, איטית ומדורגת לשגרה, בלימת המגיפה ומניעת התפשטות הנגיף

בן-שבת. חייבים להמשיך בהגבלות [צילום: פלאש 90]
לקיחת בדגימה לבדיקת קורונה מתושב בנ"ב [צילום: אריאל שליט/AP]
+חברות התקשורת חורגות מזמן ההמתנה המותר
21:21 31/03/20  |  עידן יוסף

סניפי הדואר יפעלו גם במהלך חול-המועד פסח. עוד מדווח משרד התקשורת, כי רשתות התקשורת פועלות בעומס גבוה מהרגיל, היום לא דווחו אירועים חריגים בליבת הרשתות לצד זאת דווח על גידול משמעותי בתעבורת הנתונים אך ללא חריגה מהנורמה ביחס לשבועיים האחרונים.
מענה במוקדי השרות של החברות - זמני המענה במוקדים ארוך מהרגיל, המשרד פנה היום לחברות על-מנת שאלו ישפרו את השרות הניתן לציבור בדגש על המוקדים הטכניים וכל זאת בהתאם למדיניות השר למיקוד ביציבות ורציפות תפקודית.
תחום שידורים- מועצת השידורים והלווין פנתה לחברות על-מנת להקל על האפשרות של לקוחות לבטל חבילות מסוימות.

תעבורה בתקשורת
+ליצמן: איני מקדם העברת גופות מחו"ל לישראל
21:06 31/03/20  |  עידן יוסף

שר הבריאות ליצמן אומר כי לא עסק בהבאת שום גופה לישראל, בניגוד לעמדת גורמי המקצוע. לדבריו, לא זו אף זו, בנוהל מיוחד שפורסם בידי ראש שירותי בריאות הציבור נקבעו הכללים להבאת גופות נפטרים חולי קורונה מארצות אחרות, בהתאם לחוק ולדרישות הקפדניות. "אנו רואים בחומרה פרסום דיווח מעין זה ללא בקשת תגובה מראש - הליך מינימלי מתבקש, שהיה מונע שידור חדשות בזב במקרה זה". לישראל הובאו שלוש גופות מצרפת של יהודים שמתו מקורונה.

+כמה מילים על המצב
21:04 31/03/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

מסכות ולא של פורים, וההכנות לפנדמיה/אסכולות  ▪  המסכה, כמו המרחק (2 מטר), מקטינים את הסיכון שא' יעביר את המחלה לב', וכאמור היא בעיקר מגנה על הסביבה מפני עוטה המסכה ופחות בכיוון השני

מסיכה רצויה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+האסימון מתחיל ליפול
21:03 31/03/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

מילה טובה על אמצעי התקשורת  ▪  מתברר יותר ויותר מי מסית ומי מגיב, מי עוסק בכבוד ובכסאות, ומי עובד שעות נוספות  ▪  מי מבין את גודל השעה, ומי מתעסק בשטויות

נתניהו. יותר פתוח [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+כ-8,000 איש נדגמו ע"י צוותי מד"א
20:53 31/03/20  |  עידן יוסף

לקיחת הדגימות לבדיקת נגיף הקורונה: צוותי מד"א בדקו כ-4,000 בני אדם שהגיעו למתחמי "היבדק וסע" הקבועים והניידים של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות. על פי ההערכות, בחצות יגיע מספר הנדגמים היום ברחבי הארץ לכ-8,000 בסך הכל, חלקם נדגמו בבתיהם.
במתחם "היבדק וסע" בתל אביב שיהיה פתוח במהלך כל הלילה נדגמו 1,200 בני אדם עד לשעה זו, בירושלים 791, בחיפה 822, ובבאר שבע נלקחו היום דגימות מ-567 נבדקים בסך הכל. במקביל, במתחם הנייד של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות שהגיע לבני ברק נדגמו 250 בני אדם, כשהמתחם ימשיך לפעול עד חצות, וגם מחר לאורך היום. במתחם הנייד שהגיע לטמרה נדגמו 261 בני אדם, ובמתחם הנייד שהגיע למודיעין נדגמו עשרות בני אדם עד לשעה זו, וצפויים להגיע עוד נבדקים בשעות הקרובות.

+עלה ל-20 מספר המתים מקורונה
20:45 31/03/20  |  עידן יוסף

עלה ל-20 מניין המתים מקורונה. בבית החולים וולפסוןמת הערב חולה קורונה כבן 90. מספר החולים בישראל עלה ל-5,358 מתוכם 117 במצב קשה - שבהם 76 מונשמים. 105 במצב בינוני ו-224 שוחררו.

+ועדת הכנסת אישררה החלטת הממשלה
לעיקוב אזרחים במאבק למגיפת קורונה
20:44 31/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכנסת לענייני השב"כ אישררה את הסמכת השב"כ לסייע במאמץ לצמצום התפשטות הקורונה  ▪  הגבלות על שמירת המידע שייאסף והשימוש בו ובהן איסור על שימוש בתכני שיחות  ▪  הוועדה תעקוב אחר המידע שנמסר למשרד הבריאות אחת לשישה ימים בחודש הקרוב  ▪  דורשת מהממשלה למצוא חלופות או להסביר מדוע אין חלופה אחרת

יעלון. למנוע חשיפת מקור עיתונאי [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
אשכנזי. נשמר האיזון הנכון [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+מנכ"ל משרד הכלכלה: "נייבא ביצים מאוקראינה"
19:59 31/03/20  |  יואב יצחק

מנכ"ל משרד הכלכלה, שי רינסקי, מסר בסקירה בפני ועדת הכספים, כי משרדו מאשר לייבא ביצים מאוקראינה. כמו-כן מסר, כי שני מפעלים הוכשרו לייצור מסכות בארץ. רינסקי מסר עוד, כי אין חשש למחסור במזון, נוכח זאת ש-95 אחוזים מחומרי הגלם מיוצרים בארץ. בהתיחסו למחסור במסכות אמר כי הייצור בארץ לא יספיק לענות על הביקוש, וגם הצלחת הייבוא מוטלת בספק. בתגובה להערה מצד יו"ר ועדת הכספים, ח"כ עודד פורר, אמר רינסקי, כי משרדו פועל להעניק רשת ביטחון למטוסים פרטניים, על-מנת שתמשכנה לצאת טיסות לשם הספקת תוצרת חיונית למשק, ממספר יעדים בעולם.

רינסקי. מאשרים יבוא ביצים [צילום: יח"צ]
+הרב קניבסקי: שריפת החמץ - באמצעות שליח
19:37 31/03/20  |  עידן יוסף

בשל הצפיפות הרבה בריכוזים החרדים והסכנה לבריאותם הורה הרב חיים קניבסקי, כי קיום שריפת חמץ כמדי שנה הוא שאלה של פיקוח נפש, ולכן צריך לדאוג לשריפתו באמצעות שליח, בלי התקהלות. הרב הורה לנציגי הציבור לסדר את העניין באופן שלא תיגרם סכנת חיים.

הרב קנייבסקי. [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+אל על נערכת לטיסה ישירה למלבורן של כמעט 18 שעות
19:35 31/03/20  |  עידן יוסף

אל על נערכת להוצאת טיסת חילוץ ישירה למלבורן באוסטרליה ללא עצירת ביניים בזמן שיא בתולדות חברת התעופה: 17 שעות ו-40 דקות. זוהי הטיסה הארוכה ביותר בתולדות ענף התעופה הישראלי. המטוס ימריא מאוסטרליה לישראל ביום חמישי הקרוב בשעה 22:00 שעון מקומי.

+המדינה לא תכיר בעיכובי בנייה כתוצאה מהמשבר
19:33 31/03/20  |  עידן יוסף

מכה לקבלנים: משרד האוצר שיגר באחרונה מסמך למשרדי הממשלה שלפיו אין להכיר בעיכובים בענף הבנייה כנובעים מכוח עליון זאת בשל ההכרה בענף כחיוני. המשמעות, קבלנים יהיו חשופים לתביעות ענק במקרים של איחור במסירת דירות (כלכליסט).

+הממשלה תצביע על הגבלת מעבר בין קופות החולים
19:31 31/03/20  |  עידן יוסף

שרי הממשלה נדרשים לאשר כעת במשאל טלפוני הגבלות על מעבר בין קופות חולים, על מנת להקל על המערכת.

+משרד הביטחון מסר 30 מכונות הנשמה ראשונות למשרד הבריאות
19:29 31/03/20  |  עידן יוסף

מפא"ת ומינהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, חברת אינוויטק ומפעל הטילים של התעשייה האווירית, השלימו הקמת פס ייצור ראשון מסוגו של מכונות הנשמה מסוג Ventway Sparrow ומסרו 30 מכונות ראשונות למשרד הבריאות.

+ב"ב: זק"א ופקע"ר חילקו מזון לאלף קשישים
19:23 31/03/20  |  עידן יוסף

מתנדבי זק"א ישראל בשיתוף פיקוד העורף ביצעו חלוקת מזון ל-1,000 קשישים בבני ברק שאינם מורשים לצאת מפתח ביתם. יו"ר זק"א ישראל חזי שבקס הודה למאות המתנדבים וקרא לנוספים להתנדב כדי להיערך כיאות לסגר הצפוי על העיר.

אריזת חבילות המזון
+חולה קורונה בן 70 מת מהמחלה
19:20 31/03/20  |  עידן יוסף

בבית החולים אסותא באשדוד מת מטופל כבן 70 שחלה בקורונה וסבל ממחלות רקע.

+מערכת הביטחון תישא באחריות להגנת האוכלוסייה המבוגרת
19:15 31/03/20  |  עידן יוסף

תוכנית "משמרות הזהב" יוצאת לדרך: על פי החלטת רה"מ נתניהו, צה"ל ומערכת הביטחון תישא באחריות להגנה על האוכלוסייה המבוגרת.

+הוקם פורום תיאום בין צה"ל, המוסד ומשרד הבריאות
19:14 31/03/20  |  עידן יוסף

הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, קיים שיחת וידאו עם ראש המוסד, יוסי כהן, ומנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. בשיחה נדונו מאמצי הסיוע של צה״ל והמוסד למאבק בנגיף קורונה וכן בוצע תיאום בנוגע לפעולות משותפות נוספות. כמו כן סוכם שפורום זה ימשיך לפעול יחד בהמשך.

+ועדת חו"ב אישרה מעקב השב"כ אחרי חולי קורונה
18:52 31/03/20  |  איציק וולף

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה את החלטת הממשלה להסמיך את שב"כ לסייע במאמץ לצמצום התפשטות הקורונה - למשך חודש ימים, עד 30 באפריל 2020. יו"ר הוועדה, ח"כ גבי אשכנזי, אמר כי נשמר ככל הניתן האיזון הנכון בין הצורך להגן על בריאות הציבור לבין שמירה על הזכות לפרטיות של אזרחי ישראל.

דיון ועדת הכנסת [צילום: דוברות הכנסת]
+מקלב: חרדים מקפידים על ההנחיות
18:39 31/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ח"כ אורי מקלב טוען שהתקשורת מבליטה מקרים חריגים של הימנעות מציות להנחיות משרד הבריאות שהיו במגזר החרדי למרות שהיו מקרי אי-ציות גם במגזר הכללי

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+תוכנית יציאה עבור ארה"ב
18:03 31/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ד"ר עמנואל יחזקאל מאוניברסיטת פנסילבניה ומתוכנית היזמות המובילה Global Initivatives מציג בוושינגטון פוסט תוכנית להחזרת ארה"ב למסלול החל מתחילת יוני

שמירת מרחק בסיאטל [צילום: טד וורן, AP]
+600 חיילים מתגברים את השוטרים
17:54 31/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מאות חיילי צה"ל החלו בשעות הצהריים לפעול יחד עם שוטרי משטרת ישראל בתגבור הנוכחות המשטרתית בניסיון לצמצם את תנועת האזרחים ולאכוף את הנחיות הסגר

חיילים מסייעים למשטרה ביישום נהלי קורונה (צילום: משטרת ישראל)
החיילים המתגברים לא נושאים נשק [צילום: משטרת ישראל]
סיוע באכיפת הסגר [צילום: משטרת ישראל]
+אבטלה, חל"ת ופייק ניוז
17:22 31/03/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

האם כמות המובטלים מאמירה על-פי המספרים המתוארים בתקשורת? לא ולא  ▪  תיאור כל מניין העובדים אשר הוצאו לחל"ת כמובטלים איננו תואם את המציאות

בדרך לדמי אבטלה [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+הרבנים הראשיים: איסור שימוש בזום בליל הסדר
16:49 31/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף פרסמו קובץ הלכות לקראת פסח תוך התייחסות לתנאים הייחודיים שבהם יש לקיים את מצוות החג בימי סגר הקורונה  ▪  טענו שפסק הלכה שביקש להתיר שימוש באמצעי טכנולוגי לקשר ויזואלי בליל הסדר "אינו מוסמך"

"מענה לבדידות - בערב החג" [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+הרמטכ"ל ומפקד פיקוד העורף - לבידוד
16:36 31/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש המטה הכללי רב אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד העורף וראש אגף המבצעים בצה"ל השתתפו ב-22 במרס בדיון שבו נכח קצין מילואים שהתגלה היום כחולה קורונה  ▪  השלושה ישהו בבידוד עד לסוף השבוע  ▪  הרמטכ"ל ישהה במשרדו וימשיך בלוח הזמנים הרגיל

כוכבי. מרגיש טוב וללא תסמינים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
אלוף ידעי. דיון עם מפקדי יחידות קישור לרשויות [צילום: גדי סיארה]
+האוצר ינפיק אג"ח ממשלתי ל-100 שנה
16:28 31/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

האוצר ינפיק אגרות חוב בדולרים לטווח של 10, 30 ו-100 שנה  ▪  ההחלטה על גיוס החוב - כחלק מגיוס המשאבים להתמודדות עם משבר הקורונה

[צילום: מארק לניהאן, AP]
+איטליה מבקשת להשתמש בסרטון המתאר את שרשרת ההדבקה
15:46 31/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לגורמי הממשל האיטלקי הצטרפו גם גורמי ממשל מהמדינות גאורגיה ואוקראינה, אשר פנו לסמנכ"לית הסברה ויחסים בינלאומיים, עינב שימרון, בבקשה לאפשר להם להשתמש בסרטון

[צילום: פלאש 90]
+בנט: "המשימה העיקרית - לשלוט בקורונה ולפתוח את ישראל אחרי פסח"
15:32 31/03/20  |  מירב ארד

שר הביטחון נפתלי בנט, התייחס במהלך תדרוך לתקשורת להתפשטות הקורונה בישראל: "אם לא נתנהל נכון עם התפשטות הקורונה יהיו יותר מתים מהתאבדויות מאשר מתים מקורונה". לדבריו, "המשימה העיקרית כעת היא לייצר את התנאים כדי לשלוט על הקורונה וכדי לפתוח מחדש את מדינת ישראל אחרי סוף השבוע של פסח. השאיפה היא שנשחרר בהדרגה את הכלכלה, ראשית את הצעירים , אחריהם המבוגרים יותר, ונפתח דברים בהדרגה ותחת פיקוח", אמר בנט.

+הולנד: 175 בני אדם מתו ביממה האחרונה מהנגיף
15:24 31/03/20  |  מירב ארד

הולנד: רשויות הבריאות במדינה עדכנו שביממה החולפת מתו 175 בני אדם מהנגיף, ומניין המתים עלה ל-1,039.

+סגן ראש עיריית בני ברק: "הטלת סגר - צעד פופוליסטי"
14:57 31/03/20  |  מירב ארד

עו"ד גדליהו בן שמעון, סגן ראש עיריית בני ברק התייחס לבקשה להטיל סגר על העיר: "אלו ימים לא פשוטים לעיר. ראש העיר וההנהגה כולה משלבים כוחות על-מנת לסייע למשרד הבריאות ולכוחות הביטחון לצלוח את המשבר הזה לטובת כלל תושבי העיר. אנחנו בטוחים כי הפקדת הפרויקט בידיו של האלוף רוני נומה היא הדבר הנכון בעת הזו. עם זאת, חשוב לזכור שאסור לנו להיכנע לצעדים פופוליסטים. הטלת סגר על העיר תהיה מכת מוות לעסקים ולא תסייע כלל במניעת התפשטות המגיפה. על-מנת לטפל במשבר הקורונה, אנחנו נדרשים לצעדים מקצועיים ולא להחלטות פופוליסטיות שנועדו למצוא חן בעיני ראש העיר השכן."

עו"ד גדליהו בן שמעון, סגן ראש עיריית בני ברק
+ח"כ כהן: "הוצאת העובדים הסוציאליים לחל"ת - כמו לצאת למלחמה בלי חיילים"
14:49 31/03/20  |  מירב ארד

חה"כ מירב כהן על הוצאתם לחל"ת של 70% מהעובדים והעובדות הסוציאליים לחל"ת: "זה כמו לצאת למלחמה בלי חיילים. מישהו היה מעלה על דעתו דווקא עכשיו להוציא את מרבית הרופאים בבתי החולים לחל"ת? למישהו חייב ליפול האסימון: העובדים הסוציאליים עוסקים בהצלת נפשות."

+מוות נוסף מקורונה בישראל: אישה בשנות ה-90 לחייה מתה בבי"ח קפלן
14:47 31/03/20  |  מירב ארד

מנין המתים מקורונה בישראל עלה ל-18: בבית החולים קפלן נקבע מותה של חולה בת 90, שסבלה ממחלות רקע.

+שר הביטחון: "ישראל היא המדינה עם היקף התמותה הנמוך ביותר"
14:46 31/03/20  |  מירב ארד

שר הביטחון נפתלי בנט אמר בתדרוך לעיתנואים בנושא התמודדות עם משבר הקורונה: "אנחנו רואים בשלב הזה שאין צמיחה אקספוננציאלית בקרב החולים הקשים והתמותה. אני רוצה לשבח את הציבור. אנחנו אולי המדינה עם היקף התמותה הנמוך ביותר ביחס להיקף החולים המאומתים. באיטליה 11% מהחולים המאומתים מתים, בארה"ב - 1.7%, בצרפת - 6.7%, בשוויץ - 2%, ובישראל 0.3% - המספר הנמוך ביותר בקרב המדינות שיש בהם הדבקה משמעותית.

+לזכרם של שני עמודי התווך
14:43 31/03/20  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה

נגיף ה"קורונה" גבה בלונדון - בירת בריטניה הגדולה, שני קורבנות יהודיים שהיוו את עמודי התווך של החסד, הצדקה והרחמים לציבור העניים, למחוסרי ישע ואפילו עבור סטודנטים ישראלים אי-שם בוילנא, בירת ליטא הרחוקה  ▪  יהי זכרם ברוך ונשמתם צרורה בצרור החיים

בלונדון הרחוקה [צילום: איתמר לוין]
+פרופ' גרוטו: "אם יש תסמינים חמורים - להגיע לבית החולים"
13:55 31/03/20  |  מירב ארד

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו בכאיון לכאן חדשות: "אם יש מישהו שיש לו תסמינים חמורים שיגיע לבית החולים - לא צריך לחכות שמד"א יבואו".

+אויב מבית: סיר הלחץ של הקורונה
13:53 31/03/20  |     |   לרשימה המלאה

ההסגר וההגבלות משאירים בבית משפחות שלמות - מה שמגביר את החיכוך בין בני הבית  ▪  משרד העבודה והרווחה מזהיר מהתגברות אירועי האלימות במשפחה

סיר לחץ [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+"כרגע אין החלטה על הלימודים לאחר פסח"
13:40 31/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לגבי בחינות הבגרות אמר השר: "מקווים שאחרי פסח יהיה ניתן לקיים התכנסויות קטנות של 10-15 איש ואז נוכל לקיים את הבגרויות כמו שצריך"  ▪  בעניין החינוך המיוחד הודיע כי "ממחר אנחנו מחזירים חלק מהשירותים בכפוף להוראות משרד הבריאות"  ▪  יו"ר איגוד מנהלי בתי הספר העל יסודיים ביקש בדיון בכנסת לבטל את רוב בחינות הבגרות

שר החינוך בתדרוך וירטואלי לעיתונאים
פרץ. "יפחיתו את התשלומים עד למינימום" [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+המשותף לקורונה ולאינפלציה
13:20 31/03/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מנהיגים פוליטיים מתקשים לשלם מחיר בטווח הקצר כדי להגיע להישגים בטווח הארוך, כותב וושינגטון פוסט. יש להקיש מן המאבק באינפלציה למאבק בקורונה

וולקר ורייגן. ניצחו את האינפלציה [צילום: סקוט אלפווייט, AP]
+כדורגלני ישראל: "נשארים בבית, נשארים בריאים"
13:20 31/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הטוטו איגד תחת מצלמה (או כמה למען האמת) את מיטב שחקני הכדורגל בישראל, שגם כן נמצאים בבידוד, על-מנת לקרוא לאוהבי וחובבי הספורט לשמור על הנחיות משרד הבריאות ולהיכנס לבידוד הביתי

אוראל דגני, הפועל ת"א משתתף בסרטון [צילום: מסך]
+"מגבשים המלצות ללבישת מסכות מאולתרות"
13:18 31/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בר סימן טוב הזהיר מפני הפרת ההנחיות: "אנחנו משלמים עכשיו את המחיר על חג פורים, וחוששים מפני פסח"  ▪  פרופ' סדצקי: "הגברנו את כמות הסקרים כדי לגלות את שיעור הנדבקים"

בר סימן טוב. "אפשר להשתמש גם בחתיכות בד" [צילום: פלאש 90]
מניין המתים עלה ל-17 [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+"אין ניהול אירוע אלא חלמאות, תנו לנו לנהל את המשבר"
13:08 31/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ראש עיריית דימונה: "אנחנו מגיעים למצב ש-25% מהתושבים צריכים לקבל מזון"  ▪  ראש עיריית אשדוד: "אנחנו צפויים לפגיעה של 200 מיליון ש"ח ב-2020 בעקבות ירידה בהכנסות מארנונה. זאת תהיה קריסה טוטאלית"

דוברות הכנסת, עדינה ולמן
חיים ביבס. "פופליסטים על גבינו" [צילום: מוקי שוורץ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארבעה מרכזי טהרה לקרבנות הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
יוסף קנדלקר
אני לא חושב שמישהו כאן רצה לראות בתי כנסת שסגורים בשבת    בתי מדרש נעולים    אני נאלץ להתפלל בשבת לבד בבית, דבר שלא זכור לי שקרה לי בעשרים שנה האחרונות, מלבד היותי חולה, אני חושב
איציק וולף
מספר הנפטרים ממחלת הקורונה עלה ל-17    אחת הנפטרות היא תמר פרץ לוי, בת 49 מלוד שהשאירה אחריה תאומים בני ארבע    מספר החולים עומד על 4,831 - 83 מהם במצב קשה    משלוח ראשון של מכונות הנשמה ומסכות מגן הגיע לפנות בוקר לישראל
שאול מנשה
אסופת אמירות אודות יחסי הערבים כלפי ישראל - רוב האמירות בוטאו על-ידי סופרים, עיתונאים ומעצבי דעת-קהל בעולם הערבי
משה ניסנבוים
הרבי 'מניח את אצבעו הקדושה' על הבעיה הקשה ביותר של העידן המודרני - ה'דאגות' (או בשמן המודרני - 'חרדות') האוכלות את האדם מבפנים
איציק וולף
ימי הסגר שנכפו על בני הגיל השלישי הביאו נכד אל מחוץ לבית סבתו, שם שר לה במרוקאית את השיר 'יא מאמא'    צפו בסרטון המרגש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il