X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנסיעה במוניות השירות תעלה יותר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
בשקט-בשקט: מוניות השירות התייקרו ב-כ-2.5%
חלק מתעריפי מוניות השירות לישובים הכפריים בפריפריה עלו בצורה חדה באופן לא מוסבר במוניות המיוחדות יתייקררו נסיעות למרחקים קצרים ויוזלו נסיעות למרחקים ארוכים בוטלה התשלום עבור נוסע 3 ו-4 ובקרוב תבוטל התוספת עבור מזוודה

המפקחת על המחירים במשרד התחבורה, דפנה עין דור, חתמה על הודעה המייקרת את הנסיעה במוניות השירות בכ-2.5% בממוצע, ומשנה את מבנה התעריפים במוניות המיוחדות ("ספיישל"). ההודעה על כך פורסמה ברשומות לקראת 1 באפריל, אך לא יצאה הודעת דוברות כמקובל במשקרים של שינוי תעריפים.
מחיר נסיעה התחלתי במונית שירות יהיה 7.40 שקל עבור נסיעה של עד 6 ק"מ, ותוספת של 40 אגורות עבור כל קילומטר. על-אף האמור, בדיקת News1 מעלה כי לגבי חלק מן הישובים, בעיקר בהתיישבות הכפרית בפריפריה, נקבעו תעריפים אחרים, הגבוהים באופן תמוה מן התחשיב שביצע המשרד, לעיתים בהפרש של כמה שקלים ללא נסיעה. בניגוד לאוטובוסים, לא ניתן לקנות כרטיסי מינוי שיוזילו את הנסיעה.
עוד קובעת ההודעה מבנה תעריפים חדש עבור הסעה במוניות המיוחדות, עבור נסיעה לפי מספר הקילומטרים או לפי משך הנסיעה.
על-פי התעריפים החדשים, עבור כל שעת המתנה לנוסע, הוא יידרש להוסיף 140-100 שקלים, בהתאם לסוג התעריף. במהלך שנת 2020 עדיין יהיה ניתן לגבות תשלום בגין כבודה (מזוודה), אך לא ניתן לגבות בגין נוסע שלישי ורביעי. תוספת בגין הזמנה נשארה בתוקף גם לאחר השינוי, וכך גם הפטור ממע"מ לתושבי אילת.
עבור עגלת נכים של נוסע במונית לא ייגבה תשלום, אך נהג המונית רשאי שלא להוביל יותר מעגלת נכים אחת. עבור נסיעה מנתב"ג תשולם תוספת של 5 שקלים, ומיתר נמלי התעופה 2 שקלים. בנסיעה דרך כביש 6 (למעט הקטע ממחלף עירון למחלף עין תות) תשולם תוספת 15.72 שקל ובנסיעה בקטע האמור תוספת של 5.94 שקל. בנסיעה בנתיב המהיר בכביש 1 ישלם הנוסע את האגרה, אא"כ הרכב פטור מאגרה. על מנהרות הכרמל יהיה תשלום של 10 שקלים לנסיעה בקטע אחד ו-20 בשני הקטעים.

שאלות ותשובות

מה הסיבה לשינויים במבנה התעריפים?
מבנה התעריפים הקודם היה מסורבל והתבסס על תמורה או בגין הזמן או בגין המרחק, והקשה מאוד על תחזית למחיר הנסיעה הן עבור הנהג והן עבור הנוסע. התעריף החדש ופשוט ומתבסס על ערך זמן הנסיעה בתוספת ערך מרחק הנסיעה ובתוספת מחיר הנסיעה הראשוני. ככל שנסיעה מתארכת בשל פקקים הפיצוי בגין ערך הזמן יילך ויגדל ללא תלות בתמורה בגין רכיב המרחק.
מדוע בוטל המחירון הבין עירוני?
המחירון הבין עירוני שגילם בתוכו עיוותים בשל אופן החישוב ובשל העובדה כי נדרש לקבוע מראש את היעד והמוצא לצורך חישוב המחירון, מה שבהגדרה מייצר עיוות ביחס לנסיעות רבות בפועל. לדוגמה, נסיעה מתל אביב לנתניה נעשתה במחירון זהה בין אם הנסיעה היא מצפון נתניה לדרום תל אביב ובין אם מדרום נתניה לצפון תל אביב. באותה מידה נסיעה על-פי מחירון מחד-גיסא, והתארכות הנסיעה בשל פקקים מאידך - פגעו בנהגי המוניות. במקביל, במקרים רבים אחרים המחירים בפועל היו נמוכים משמעותית ממחירי המחירון. לפיכך, המחיר בכל נסיעה נקבע אך ורק לפי מונה.
האם ניתן לקבוע מחיר "פיקס"?
ניתן לסכם על מחיר 'פיקס' ובלבד שמחיר ה'פיקס' אינו עולה על המחיר של נסיעה על-פי מונה.
מהו תעריף 3?
בלילות סופי-שבוע נקבע תעריף 3 הגבוה מתעריף 1 ו-2 כדי לייצר תמריץ לנהגי המוניות לעבוד בזמנים בהם נרשם מחסור בהיצע מוניות זמינות.
האם נסיעות בתוך העיר יתייקרו? ומחוץ לעיר?
בשל העובדה כי בנוסחה החדשה ניתן מענה טוב יותר לפיצוי בגין זמן הנהג (משקל הזמן ביחס לסה"כ התמורה לנהג), הרי שנסיעות במרחקים קצרים (עד 15 ק"מ) בעיקר בזמני גודש תורמות לעליית מחירים בעוד שבמרחקים גדולים יותר נרשמות ירידות מחירים. בשל האופי השונה של מבנה התעריפים הישן והחדש הפערים אינם אחידים.
מה זה מונה חכם?
מונה חכם ייכנס לתוקף בהמשך השנה ומשרד התחבורה ינחה לגבי המועד המדויק והוראת מעבר ביחס למונים הישנים. המונה נועד לסייע באיסוף מידע לשימוש של נהג המונית (על גבי השרת לפרק זמן ארוך, ובפילוחים שונים), וכן לאסוף מידע לגבי הנסיעות וההתפלגות בין התעריפים, כמו גם במרחקי הנסיעות. המונה יאפשר עידכון של תעריפים מרחוק ללא צורך להגיע לתחנות השירות. לא פחות חשוב - המונה יימנע באמצעות הצלבה של זהות הנהג, הרכב והמונה - מונים כפולים ונסיעה של נהגים לא מורשים ללא ביטוח בתוקף וללא דיווחים לרשויות.
האם התעריפים יתעדכנו מעת לעת?
התעריפים יתעדכנו ב-1 באפריל מדי שנה בהתאם לשיעור העידכון גם אם הוא יעמוד על 0.1 אחוז. העידכון יהיה אוטומטי ולא מצריך חתימות שרים והוא ייעשה בהתאם לפרסומי משרד התחבורה המבוססים על השינויים במדדים.
האם ייתכן מצב שבו שיעור השינוי יגיע לירידה של למעלה מ-10 אחוזים כפי שקרה לפני שנתיים?
וועדת המחירים קבעה כי מרכיב השכר יגדל משמעותית ויעלה על 60 אחוזים - העלייה בשכר במשק תביא אם כן לעידכון של התעריף כאמור; מצד שני, משקל הדלק ירד משמעותית ביחס לסך ההוצאות והוא עומד על 7 אחוזים בקירוב. המשמעות היא כי גם אם יהיו שינויים כלפי מטה במחירי הדלק בעולם ההשפעה על תעריפי הנסיעה במוניות תהיה מצומצמת בהרבה.
כיצד הנוסחה החדשה תסייע לנוסעים?
יתאפשר לנוסע לבצע חישוב מראש של מחיר הנסיעה ברמת דיוק גבוהה בהתבסס על מפות ניווט המחשבות את אומדן הזמן ואומדן המרחק של נסיעה נתונה. יצויין כי מחיר הנסיעה בפועל ייקבע רק בתום הנסיעה בהתאם לזמן ומרחק הנסיעה בפועל.

תאריך:  05/04/2020   |   עודכן:  05/04/2020
+היסטוריה ברכבת: הקו מי-ם הגיע לת"א סבידור
15:36 05/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

קו הרכבת המהיר מירושלים מגיע עד תחנות השלום וסבידור בתל אביב  ▪  בשבועות הקרובים תבצע הרכבת נסיעות ניסוי סדרתיות לקראת הפעלה לנוסעים

הגעת הקו לתחנת סבידור [צילום: רכבת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשקט-בשקט: מוניות השירות התייקרו ב-כ-2.5%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
כל התחבורה הבין-עירונית לעיר לא תופעל    יפעלו ארבעה קווים עירוניים בלבד, מהם שניים במתכונת סיבובית ללא הגעה לקניון איילון    קווים החוצים את העיר דרך ז'בוטינסקי יעקפו דרך אם המושבות ללא עצירה בב"ב
עידן יוסף
המכרזים להחלפת מפעיל שהופשרו - בשומרון, בבית שמש, בירושלים וסביבותיה, במטרונית, ברהט ובקרוב גם בשירות העירוני בנתניה    ההפשרה התאפשרה בזכות פסיקה משפטית שקיבלה את עמדת המדינה בנושא העדפת תוצרת הארץ
עידן יוסף
שר התחבורה סמוטריץ' בסיור לסקירת עבודות החשמול שהואצו בימים אלו בעקבות השבתת רכבת ישראל: "מיזם החשמול מקבל זריקת עידוד שתאפשר לנו לגשר על חלק מהפערים ולקלוט את 24 המערכים החשמליים שאנחנו אמורים לקבל במהלך 2021"
עידן יוסף
פסיקת בית המשפט בתל אביב לפיה הסעי השבת הן בגדר "הסעה מיוחדת" שרשאית לפעול מהווה טלטלה של דיני התעבורה    מעתה יוכל כל מסיע פרטי הממומן בידי גוף חיצוני או קהילתי להפעיל הסעות בעלות מאפייני שירות בכל ימות השבוע - דבר העלול להביא לתוהו ובוהו בענף ההסעות
עידן יוסף
ההסתדרות הלאומית לכחלון: "דורשים כי נהגי התחבורה הציבורית ימשיכו לקבל שכר מלא גם בעת השבתת התחבורה הציבורית, בדיוק כפי שנעשה במגזר הציבורי"    תחבורה בדרך שלנו לשר התחבורה: "לא להשבתת התחבורה הציבורית ללא מציאת פתרונות חלופיים לציבור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il