X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סניף סגור של המוסד לביטוח לאומי בירושלים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
הממשלה אישרה את הגדלת מסגרות התקציב
הדבר נועד כדי לממן את תוכנית הסיוע הכלכלית להתמודדות עם הקורונה ניתן יהיה לממן גם תשלומים לביטוח הלאומי בסך נוסף של כ-16 מיליארד שקלים וכן לבצע התאמות בניהול החוב הממשלתי בכ-40 מיליארד שקלים נוספים

הממשלה אישרה בישיבה לילית תיקון לחוק יסוד משק המדינה בהוראת שעה המאפשר להגדיל את מסגרות התקציב ולמממן את התוכנית הכלכלית להתמודדות עם הקורונה. על-פי התיקון לחוק היסוד, ניתן יהיה לממן גם תשלומים לביטוח הלאומי בסך נוסף של כ-16 מיליארד שקלים וכן לבצע התאמות בניהול החוב הממשלתי בכ-40 מיליארד שקלים נוספים, כתוצאה מהמצב הכלכלי הנוכחי. תיקון החוק יובא כבר היום (ב', 6.4.20) לאישור הכנסת.
נוכח משבר הקורונה נדרשת הממשלה להוציא סכומים ניכרים, הן לטובת התמודדות עם הנגיף והן לצורך סיוע למשק על-מנת לאפשר לו לצלוח את המשבר. מאחר שחוק יסוד מגביל את האפשרות להוציא כספים הן לפי תקרת התקציב ההמשכי והן לפי מגבלת ההוצאה החודשית, נדרש התיקון לחוק ונקבע כי ניתן יהיה להגדיל את ההוצאה הממשלתית עד לאישור תקציב 2020. הסכום ישמש אך ורק לשם מימון ההתמודדות עם המשבר והצעדים שיש לבצע לצורך התמודדות עם המשבר.
תיקון חוק יסוד בהוראת שעה הוא מהלך חריג אולם לנוכח הצורך המיידי להוציא מתקציב המדינה סכומים ניכרים שיש בהם כדי לפרוץ את תקרת התקציב ההמשכי, הוחלט כי הממשלה תהיה רשאית להוציא בכל חודש עד לאישור תקציב 2020, סכום נוסף לשם מימון ההתמודדות עם המשבר ולמטרה זו בלבד.
בנוסף, מאחר שחלק ניכר מההוצאות הצפויות בחודשים הקרובים לצורך ההתמודדות עם המשבר יבוצעו בידי הביטוח הלאומי, קובע התיקון לחוק כי ישולם סכום נוסף לביטוח הלאומי מתוך תקציב המדינה כהחזר חוב של המדינה וישמש את המוסד לביטוח לאומי להתמודדות עם המשבר ולמטרה זו בלבד. מאחר שחלק גדול מהתשלום ישולם באופן מיידי, הוחרגה תוספת זו ממגבלת ההוצאה החודשית והיא תעמוד על כ-16 מיליארד שקל. סכומים אלו כוללים, בין היתר, תשלום דמי אבטלה לשכירים שהוצאו לחל"ת או פוטרו בעקבות משבר הקורונה ותשלום מענק הסתגלות לבני 67 שנפלטו באופן פתאומי משוק העבודה כתוצאה ממצב החרום.

תאריך:  06/04/2020   |   עודכן:  06/04/2020
+בוטלה ישיבת השרים בעניין הגבלת תנועה על ערים חרדיות
15:00 06/04/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה ביטל את כינוסה של ועדת השרים שהייתה אמורה להטיל הגבלות על יישובים חרדים. במקום זאת מקדם נתניהו הגבלות תנועה בכל הארץ בערב החג, למרות המלצת משרד הבריאות המקורית (כאן חדשות).

+ממשלה מכשלה, עוד מכתב פרופסורים
14:47 06/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ממשלה ממשלה, עד מתי תחרישי? כל כך הרבה אקדמאים, מדענים ורופאים מנסים לשווא להעיר את עינייך, ואת בשלך, במדיניות המכשלה

רפי ולדן [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+"מכתב הפרופסורים": השפיות שבהיגיון
14:41 06/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

תחילה לא רצו להאזין להם, ביבי דהר בפיגור של מחצית הצעד אחרי אנשי משרד הבריאות בדרך לסגר מלא  ▪  לא הועילה ללס הטענה כי שפעת קוטלת יותר אנשים מדי שנה

שפעת. מסוכנת יותר [צילום: AP]
+יישמרו זכויות נשים הרות שייצאו לחל"ת
14:40 06/04/20  |  עידן יוסף

השרים מאשרים עכשיו במשאל טלפוני: נשים בהריון יוכלו לצאת לחופשה ללא תשלום ולקבל דמי אבטלה וזכויותיהן במקום העבודה עדיין יישמרו.

+מודיעין עילית: פוזר מניין שהתקיים על הגג
14:23 06/04/20  |  עידן יוסף

על גג בניין בישוב מודיעין עלית התקיים מניין בניגוד לצו בריאות העם שבו נכחו 20 מתפללים. על-פי הצו, נאסר להתכנס גם בשטח פתוח - גם לא לצרכי תפילה. השוטרים רשמו קנסות ופיזרו את המתפללים. המשטרה ביקשה מהציבור להימנע מהפרות העלולות לגרום נזק רפואי.

[צילום: דוברות המשטרה]
+תע"א תסב בואינג 737-800B למטוס מטען
14:18 06/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

סמנכ"ל התעשיה האוירית ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד, ציין כי לאור הביקוש ההולך וגובר בשנים האחרונות למטוסי מטען, האפשרות להסב דגם נוסף של מטוסים תסייע לחברה לענות על הביקוש בתחום

הסבת המטוס של בואינג למטוס מטען [צילום: התעשיה האווירית]
+שולחים קשישים לטפל בקשישים
14:10 06/04/20  |  אריה גל   |   לרשימה המלאה

אשתי בת 73, כמוני, וכל יום היא יוצאת לרשות הרבים ונוסעת למטופלת שלה שבדיור מוגן  ▪  כי אחרת לא תהיה לה משכורת, ולמטופלת שלה, שזקוקה לעזרה, לא תהיה עזרה

אין ברירה [צילום: מרטין מג'יה, AP]
+צווי סגירה ניתנו לעסקים בדרום הארץ
14:04 06/04/20  |  עידן יוסף

המשטרה, בליווי תביעות רישוי מחוז דרום, ערכה הליכי שימוע שבמסגרתם הוציאה צווי סגירה לבתי עסק שהפרו את צו בריאות העם והתקנות לשעת חרום. לבעל חנות צעצועים שהוזהר ניתן קנס של 7 ימים וקנס של 5,000 שקל. לבעל מזנון ולבעל מסעדה ניתנו צו סגירה למשך 17 ימים. בעלת חנות באשקלון לממכר כלים חד-פעמיים ואביזרי פלסטיק לבית נקנסה ב-5,000 שקל וצו סגירה לעסקה ניתן למשך 5 ימים.

+לוד: המשטרה פיזרה התקהלות אסורה במסגד
13:59 06/04/20  |  עידן יוסף

לפנות בוקר הגיעה המשטרה למסגד בשכונת נווה ירק בלוד ומצאה בו כשבעה מתפללים בניגוד לתקנות.בסריקה שביצעו השוטרים במקום, הם מצאו שני מתפללים שהסתתרו בתאי השירותים של המסגד. המתפללים פוזרו ונרשמו להם דוחות, מארגן התפילה נקנס ועוכב לחקירה בתחנת המשטרה.

+רהט: המשטרה סגרה חנות בגדים ל-10 ימים בלבד
13:54 06/04/20  |  עידן יוסף

מפקד תחנת המשטרה ברהט הורה בתם שימוע על צו סגירה למשך 10 ימים לחנות בגדים בעיר. החנות נסגרה אתמול בפעם השנייה ואף נצפתה בה התקלות, למרו שבעל העסק חתם על התראה שניתנה לו. מדובר בהחלטה סלחנית, שכן לבתי עסק רבים שפתחו שעריהם לאחר התראה ניתנו צווי סגירה ל-30 יום.

+"לנהל את המאבק בקורונה בעצמנו"
13:43 06/04/20  |     |   לרשימה המלאה

התכתבות בין ראשי ערים מובילים שהגיעה לידי ישראל היום חושפת אי-שביעות רצון מהתנהלות משרד הבריאות  ▪  היוזמה: לאסוף עצמאית את מסלולי החולים

חיים ביבס [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+מענק של מיליון ש"ח לרכישת משחקים לבעלי מוגבלויות
13:32 06/04/20  |  מירב ארד

קרן שלם הקצתה מענק של מיליון שקל שחולק ב-220 רשויות מקומיות, לטובת רכישת משחקים ואביזרי פנאי לאנשים עם מוגבלויות שנותרו בבתיהם ללא מסגרת. המתנות הותאמו לכל ילד או בוגר באופן אישי בהתאם לצרכיו ויכולותיו על-ידי העו"סים ממחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות. מנכ"לית קרן שלם ריבה מוסקל: "משבר הקורונה כפה על כולם מציאות חיים קשה, אשר קשה הרבה יותר עבור משפחות שבהן ילד או בוגר עם צרכים מיוחדים".

מתנות בנתניה [צילום: יח"צ]
+מנכ"ל סייטק: "זום אינה בשלה להתמודד עם סיכוני אבטחה בהיקף גבוה"
13:28 06/04/20  |  מירב ארד

בעקבות האיסור של עיריית ניו יורק על מוסדות חינוך לבצע שימוש באפליקציית זום, אמר (יום ב') חן חפר, מומחה סייבר ומנכ"ל חברת סייטק כי זום בשלב הזה היא אפליקציה שאינה בשלה להתמודד עםסיכוני אבטחה בהיקף גבוה. יש סיכון גבוה בדליפת מידע שמשותף באפליקציה וגם במידע נוסף שנמצא במחשב או המכשיר הנייד של כל משתמש לגורמי סייבר שונים שעשויים לנהל באמצעות המידע מתקפות סייבר, הפצת תוכן לא חוקי ועוד.

+בניין עיריית ת"א יואר בכיתוב: "אוהבים את בני ברק"
13:27 06/04/20  |  עידן יוסף

ראש עיריית ת"א-יפו, רון חולדאי: "ניצול משבר הקורונה למערכת שיסוי נגד הציבור החרדי אינו ראוי. חג הפסח הוא עת לערבות הדדית וסולידריות. הערב נאיר את בניין העירייה עם הכיתוב ״אוהבים את בני ברק״ מתוך הזדהות עם שכנתנו שמעבר לירקון".

+ליצמן: אנשי המשטרה והביטחון אינם צריכים להקשות על הציבור
13:15 06/04/20  |  עידן יוסף

שר הבריאות ליצמן אומר כי המאמץ הלאומי מתמקד במניעת כל יציאה מהבית ללא צורך חיוני ועל פי ההנחיות. אולם פנה לגורמי המשטרה, לאנשי הביטחון והחרום לפעול בהבנה וברגישות כלפי הציבור, במטרה לסייע לאזרחים להתמודד בימים מורכבים אלו, ולא להקשות עליהם במצב הקשה שהאוכלוסייה נמצאת בו.
כמו כן קרא להפסיק את השיח המגזרי, לטובת שיח מקצועי, בטחוני ורפואי. "הנגיף אינו מבדיל בין אוכלוסיות ומגזרים ולכן העמדה המקצועית כפי שמובאת בדיונים היא כי עיר, אזור, ישוב או שכונה, בהם קיימת סכנת הידבקות, דורש הידוק תנועה וטיפול משותף של זרועות הבטחון, זאת ללא קשר לזהות האוכלוסייה או השתייכות מגזרית.
האמירות כביכול החרדים מדבקים בנגיף מוטעות ומסוכנות. הציבור החרדי ממושמע להנחיות ושומר על כללי הזהירות בהקפדה. בכל אוכלוסיה יש מיעוט קטן שאינו שומר מספיק וכלפיו נדרשת אכיפה בידי הגורמים המוסמכים. אך אין להכליל וחלילה מלהפוך את משבר הקורונה לנקודת עימות בין האוכלוסיות והמגזרים בישראל", דבריו.

+משרד החוץ: אלו הטיסות הישירות לישראל מרחבי העולם
13:04 06/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+מה תחליט ועדת החקירה למשבר הקורונה
12:59 06/04/20  |  חיים שטנגר   |   לרשימה המלאה

נראה כי ידיה של וועדת החקירה הממלכתית שתוקם ללא כל ספק שהוא לחקור את מחדלי טיפולה של ממשלת המעבר, במשבר הקורונה, תהיינה מלאות עבודה - ולא בכדי

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+מבול הקורונה ומטריית הממשלות
12:54 06/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חברות גדולות יקבלו סיוע ממשלתי ענק, וגם חלק מן הסיוע לעסקים הקטנים יגיע אליהן  ▪  אם הללו יוכלו לגייס הון בשוקי הכספים, כולם ירגישו טוב יותר  ▪  חברות התעופה מקבלות עזרה ישירה ואולי ייאלצו להעניק מניות לממשלות  ▪  ייתכן שהפעם לשם שינוי הבנקים יהיו חלק מהפתרון ולא חלק מהבעיה

פולקסוואגן. 2 מיליארד אירו בשבוע [צילום: ינס מייר, AP]
אליטליה. הולאמה שוב [צילום: דארקו וויג'נוביץ, AP]
+אלו התרופות אשר יעילותן נבדקת לטיפול בחולי קורונה
12:47 06/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המסמך מתעדכן באופן תדיר בהתאם לתוצאות מחקרים מהארץ והעולם, מידע זה מתעדכן ברמה יומית ושבועית, בנוגע לטיפולים שנמצאים יעילים או לא יעילים

מטפלים בחולי קורונה [צילום: רוברט מישל DPA דרך AP]
+ירושלים: כ-60 איש התפללו בבתי כנסת בניגוד לצו
12:31 06/04/20  |  עידן יוסף

בשכונות הבוכרים ומאה שערים בירושלים, פשטה המשטרה על שני בתי כנסת, שבכל אחד מהם התפללו כ-30 חרדים, בניגוד להנחיות צו בריאות העם. לנוכחים נרשמו קנסות על סך 500 ש"ח בגין הפרת ההנחיות, למעט קטינים שהשתתפו בתפילה.

[צילום: דוברות המשטרה]
[צילום: דוברות המשטרה]
+ר"ג הציבה גדרות לא חוקיות בינה לב"ב
12:18 06/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הגדרות שהוצבו על שבילי הולכי רגל בחוסר סמכות מוסרות ע"י שתי העיריות, וגררו חילופי מהלומות מילוליות ביניהן  ▪  רובינשטיין: מעשה נבזי ומכוער של 'שכנות טובה'  ▪  שאמה הכהן: אמשיך להגן על בריאות הציבור לא משנה איזה מניפולציות שפלות או ציניות יעשו אחרים

אחת הגדרות בין הערים [צילום: תושב ב"ב]
+הגדת תש"ף
12:08 06/04/20  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

יעברו שנים עד שנוכל לחזור למצבנו מלפני המגיפה. סדרי עולם ישתנו באופן מרחיק לכת, עם הרבה מפעלים ועסקים שייעלמו או שישתקמו רק כעבור זמן רב. עם מיליוני אנשים בעשרות מדינות שנפלטו ממקומות העבודה וספק אם יהיה לחלקם לאן לשוב. נחמה פורתא: בישראל המכה תהיה קשה פחות בזכות איתנותה הפיננסית ורפואתה המתקדמת

השלכות הקורונה בישראל [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+גב-ים תרמה 1.5 מיליון ש"ח למאבק בנגיף הקורונה
11:36 06/04/20  |  

חברת גב-ים הודיעה (יום ב') כי תרמה סך כולל של 1.5 מיליון ש"ח למאבק - הן הרפואי והן הכלכלי - בנגיף הקורונה. במסגרת זו נתרם סך של 350 אלף ש"ח לבית החולים רמב"ם וסך נוסף של 350 אלף ש"ח לבית החולים סורוקה, לרכישת ציוד רפואי למחלקות הקורונה הפועלות בבתי חולים אלו .יתרת הסכום הועברה כתרומה לשלושה ארגוני צדקה שונים, ביניהם סך של 350 אלף ש"ח לעמותת "לתת", לטובת רכישת חבילות מזון וציוד הכרחי לנזקקים לקראת חג הפסח.

+מנכ״ל משרד הפנים הורה להסיר גדרות שהוצבו בגבולות בני ברק
11:34 06/04/20  |  מירב ארד

עיריית רמת גן הציבה הבוקר מחסומים שימנעו מעבר הולכי רגל מבני ברק. מנכ״ל משרד הפנים הורה לראש עיריית רמת גן להסיר את הגדרות.

+מנהל רשות המיסים: "105 אלף עצמאים קיבלו זכאות למענק"
11:31 06/04/20  |  מירב ארד

מנהל רשות המיסים ערן יעקב בדיון ועדת הכספים הזמנית בראשות ח"כ עודד פורר: "105 אלף עצמאים כבר קיבלו זכאות למענק בגובה ממוצע של 4,000 ש"ח. הפוטנציאל הוא ל-300 אלף עצמאים". יעקב הודה כי לא כל העצמאים זכאים למענק וציין: "לחלק גדול מהדברים ניתן את דעתנו בפעימה השנייה, וחלק גדול מהאנשים שלא קיבלו בפעימה הראשונה, יכנסו לפעימה השנייה, שתתאים עצמה, יותר אנשים יוכלו להיות במסגרת הזכאים".

+"ללא עזרה בימים הקרובים אל-על עלולה להיסגר"
11:24 06/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אל-על דחתה את פרסום דוחותיה ל-2019 לסוף חודש אפריל, כדי להימנע מאזהרת עסק חי  ▪  החברה האריכה את הפסקת הטיסות הסדירות עד לתחילת חודש מאי והוציאה 95% מהעובדים לחל"ת

דפס. תמרור אזהרה [צילום: יח"צ]
+מפעל חד-אסף בעכו ייסגר לפחות לחודש
11:10 06/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

פעילות ההתכה של חד-אסף תיעצר  ▪  החברה מוציאה 55 עובדים לחופשה או לחל"ת ותנצל את עצירת פעילות ההתכה לביצוע עבודות תחזוקה שוטפות  ▪  פעילות עיבוד הברזל והעברתו ללקוחות נמשכת תוך שימוש במלאי הקיים ובברזל מיובא  ▪  גם פעילות איסוף הגרוטאות נמשכת

יו"ר דירקטוריון חד אסף, אברהם נובוגרוצקי [צילום: מיקי קורן]
+ח"כ אורלי פרומן: "על משרד החינוך להיערך לחודשי הקיץ"
11:00 06/04/20  |  מירב ארד

ח''כ אורלי פרומן (יש עתיד - תל''ם) בוועדת החינוך: "על משרד החינוך להיערך לחודשי הקיץ ולהכין תוכנית לפתיחת מסגרות חינוכיות ומפוקחות". ח"כ פרומן הוסיפה ואמרה: "אם אנו רוצים לסייע למשק, ובתקווה שנגיע לשם והמשק יחזור לפעילות סדירה, אסור לאפשר מצב בו תלמידים רבים ישבו בבית. ללא התאמת מערכת החינוך לקליטתם, חודשי הקיץ יובילו הורים רבים לכאוס. יש להיערך כבר עכשיו ולתכנן להפעיל תוכניות כמו: בתי הספר של החופש הגדול (לכל הילדים) וקייטנות חינוכיות. ללא תוכנית חינוכית מסודרת לכל ילדי ישראל ובמיוחד לכיתות א' - ו' , המשק לא יוכל לחזור לפעילות סדירה."

+המשטרה: עלייה של 50% בפניות למוקד להגנת קטינים מפגיעות ברשת
10:58 06/04/20  |  מירב ארד

המשטרה מדווחת כי בימים האחרונים זיהו ביחידה 105 בלהב 433 (המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת) עלייה של כ-50% במספר השיחות המתקבלות במוקד, החל מדיווחים פליליים של הפצת סרטונים ותמונות אינטימיות וביצוע עבירות מין ועד לפגיעות שאינן פליליות כביוש (שיימינג).

+קרן הלוואות של חצי מיליארד ש"ח לעצמאים
10:47 06/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אישור מתן ההלוואות ייעשה באופן דיגיטלי  ▪  שירות נוסף: דחייה מיידית של הלוואות באמצעות שיחת טלפון, אתר הבנק והאפליקציה

בנק הפועלים. הלוואה מיידית לחשבון
+"העבירו לידי צה"ל את הטיפול במשבר הקורונה"
10:37 06/04/20  |  חדשות מחלקה ראשונה   |   לרשימה המלאה

במכתב סודי ששלח לנתניהו ובנט מבקש הרמטכ"ל, רא"ל כוכבי: העבירו לידי צה"ל את האחריות להתמודד עם המגפה  ▪  מבקשתו ניכר כי ניסה להימנע מהתערבות בעימות בין שרי הממשלה  ▪  צה"ל: "מקיימים שיח שוטף עם הדרג המדיני לאורך המשבר, מתוך תפיסת אחריות מרחיבה"

אביב כוכבי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+עלייה חדה בצריכת אינטרנט במגזר החרדי
10:34 06/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חברת בזק מדווחת כי חרדים מהווים 8% מן המצטרפים החדשים לשירותי האינטרנט - פי שלושה מבתקופה רגילה  ▪  סקר שערכה החברה חושף שימוש מוגבר בחברה החרדית במדיה הדיגיטלית  ▪  12% התחילו להשתמש באינטרנט ככלי עבודה מהבית  ▪  78% דיווחו שהם גולשים באינטרנט יותר מבעבר  ▪  8% התחילו להשתמש לראשונה במדיה דיגיטלית

יותר נשים מגברים, יותר צעירים ממבוגרים [צילום: AP]
+"היציאה מהסגר לא תלויה בבדיקות המוניות"
10:24 06/04/20  |     |   לרשימה המלאה

עדות יוצאת דופן של פרופסור רונגמנג ג'יאנג, מהרופאים הבכירים שניהלו את המאבק בקורונה במוקד ההתפרצות בווהאן  ▪  המידע שהעביר ישמש את משרד הבריאות ואת זרועות הביטחון שנלחמים בנגיף  ▪  הערכה: "גיל החולה אינו הגורם המשפיע על התחלואה והתמותה"

עדיין עם מסיכות [צילום: נג האן גואן/AP]
+נתב"ג: נחת מטוס אל על הראשון ברכבת האווירית מסין
10:08 06/04/20  |  מירב ארד

בנמל התעופה בן-גוריון נחת (יום ב') מטוס אל על הראשון ברכבת האווירית מסין, כשעליו כ-20 טונות של ציוד מיגון חיוני לצוותים רפואיים. המטוס השני המריא הבוקר מסין וינחת בישראל בצהרים. המטוס השלישי עושה את דרכו בשעה זו מישראל לסין.

+ליברמן: "מנהיגי הציבור החרדי צריכים לעשות חשבון נפש"
10:00 06/04/20  |  מירב ארד

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב כעת בחשבון הפייסבוק שלו: "חשוב להזכיר את עבודת הקודש שעושים צוותי מד"א וכוחות הביטחון בעת הזאת, וחשוב לזכור שרוב הציבור החרדימקשיב להוראות ופועל על פיהן. אולם מה שצריך להדאיג אותנו זה לא המיעוט פורע חוק, אלא ההנהגה החרדית. אני שב ואומר, אין לי טענות כלפי המגזר החרדי, אלא כלפי המנהיגים שפועלים בחוסר אחריות ומסכנים לא רק את בריאותו של הציבור החרדי, אלא את בריאותם של כלל אזרחי מדינת ישראל. אני קורא למנהיגי הציבור החרדי לא לחכות לסוף משבר הקורונה, אלא לעשות חשבון נפש אמיתי כבר עכשיו.

+עובדי חדשות 13 יפסיקו עבודתם למשך שעה
09:59 06/04/20  |  עידן יוסף

במחאה על הקיצוצים הדרמטיים וצעדי הנהלת חדשות 13, בשעה 12:30 כל עובדי חדשות 13 יפסיקו את עבודתם למשך שעה.
מוועד חדשות 13 נמסר: ״כחלק מתכנית הקיצוצים הנרחבת, בהוראת הנהלת רשת בראשות אבי בן טל ונדב טופולסקי, הורידה בהתראה מיידית שתי תוכניות מהאוויר, והודיעה לצוותי התוכניות, חברים שלנו, שלא יתייצבו יותר לעבודה. הם מצטרפים ל-16 מחברינו שכבר הוצאו לחל"ת בגל הראשון לפני כשבוע. - ובסך הכל מדובר כבר על כ-30 מחברינו שנשלחים הביתה!!! הנהלת רשת מכנה זאת כחל"ת, בחסות הקורונה, אבל אותה הנהלה ממש כבר הודיעה על פיטורים נרחבים בחברה, כך שהכוונה האמיתית מאחורי ה'חל"ת' כבר ברורה לכולם. אנחנו מתכוונים להיאבק בכך בכל אפיק - ארגוני, משפטי, ותקשורתי. צעדים קשים ייענו בצעדים קשים״.

+ח"כ הורוביץ: "באילת יש כבר 70% מובטלים. עיר שלמה קורסת"
09:54 06/04/20  |  מירב ארד

יו"ר מרצ, חה"כ ניצן הורוביץ, צייץ לפני זמן קצר בחשבון הטוויטר שלו: "שימו לב לנתון הזה: באילת יש כבר 70 אחוז מובטלים. תחשבו רגע מה זה אומר. התיירות נמחקה ועיר שלמה קורסת. במקומות כאלה יש ממש צורך בהול לפתוח מחדש מה שרק אפשר. איך? להגביר בדיקות, לבודד חולים (יש כנראה מעט מאוד), ולחזלש - מוסדות חינוך, עסקים, תחזוקה - מה שרק אפשר. אחרת יהיה רע מאוד."

+סכסוכים בחדשות 13 ובפלאפון על-רקע הקורונה
09:42 06/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עובדי פלאפון: ההנהלה מוציאה עובדים לחל"ת ללא הסכמה והודיעה על סיום יחסי העבודה  ▪  עובדי חדשות 13: קיצוצים נרחבים מבוצעים תוך תפיסת טרמפ על הקורונה

מרכזי השירות נסגרו
+בנפשנו הדבר
09:36 06/04/20  |  סיון חורש תמיר   |   לרשימה המלאה

התקופה הנוכחית, מהווה סיר לחץ על חיי המשפחה  ▪  הבידוד שנכפה עלינו, הניתוק מאחרים, מהשגרה ומכל פעילות, בנוסף להתמודדות עם הפחד, המגיפה והמצוקה הכלכלית, מהוות מכבש לחצים על חיי המשפחה

תגובה מורכבת [צילום: אל אם אוטרו/AP]
+ח"כ שקד: "אין איתנו התייעצויות"
09:29 06/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיפה: "לאחר שיסתיים המו"מ נחליט אם אנחנו חלק מהממשל"  ▪  על מסירת תיק המשפטים לכחול לבן: "עצירה של מהפיכת הנגד שיצרתי וחזרה לאחור"  ▪  על משבר הקורונה העריכה: "אם נחזיק את המשק בסגר לאורך זמן רב - לא יהיה לאן לחזור"

שקד. ממתינה לתום המו"מ [צילום: איציק וולף]
+הקורונה משפיעה גם על הנדל"ן
09:17 06/04/20  |  עו"ד צבי שוב, עו"ד ספיר זילבר   |   לרשימה המלאה

נכון לעכשיו המגיפה אינה מהווה "כוח עליון" המאפשר לבטל עסקות ולדחות מסירת נכסים  ▪  במקביל עולות שאלות מורכבות של מס שבח, מס רכישה והיטל השבחה

רחוב בן-יהודה בתל אביב
+ימי קורונה
09:12 06/04/20  |  מיכל שמש   |   לרשימה המלאה

הדבר הראשון שנפגע במצבי חרום הינו הרציפות - מה שהיה הוא לא מה שיהיה, במובנים רבים. הקטיעה לכשעצמה עלולה ליצור טראומה, שיקח זמן רב לתקן את נזקיה

טראומה [צילום: נג האן גואן/AP]
+משרד הבריאות: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-51
09:04 06/04/20  |  מירב ארד

‏משרד הבריאות עדכן הבוקר (יום ב') כי מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-51 בני אדם. מספר החולים עלה ל-8,611, מהם 141 במצב קשה ו-107 מונשמים.

+הסיוע לעסקים הקטנים הוא בלוף
08:34 06/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ניתוח של דמי השכירות הממוצעים למשרדים ולחנויות בשמונה ערים, לצד הארנונה שערים אלו גובות מן המגזר העסקי, מוביל לתוצאה ברורה: במקרה הטוב ביותר – הוצאות קבועות אלו יבלעו מחצית מן הסיוע החד-פעמי המירבי  ▪  מ-6,000 שקל לחודש לא יישאר כמעט כלום להוצאות מימון והוצאות אחרות של העסק, ולא יישאר דבר לפרנסתם השוטפת של בעלי העסקים ומשפחותיהם

התל-אביביים ישלמו הכי הרבה
דיזנגוף סנטר. הוצאות בהעדר הכנסות
+לשמור על הבריאות הנפשית
08:29 06/04/20  |  עדי בליי   |   לרשימה המלאה

נגיף הקורונה מאיים להדביק את הבריאות שלנו  ▪  איך לא לתת לו להדביק גם את הבריאות המנטלית שלנו

דברים חיוביים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+מי יקבל טיפול בבריטניה
08:11 06/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המחסור במכונות הנשמה עלול לחייב את הרופאים הבריטיים להחליט מי יקבל אותן קודם, ומי יישאר ללא הטיפול שאמור להציל את חייו - מדווח ניו-יורק טיימס

תפירת מסיכות בלונדון [צילום: קירסטי וויגלסוורת', AP]
+ארה"ב: מעל 1,100 מקרי מוות ביממה
01:53 06/04/20  |  עידן יוסף

כלי תקשורת בארה"ב מדווחים כי אירעו 1,106 מקרי מוות חדשים כאמור מניין הקורבנות עלה ל-9,557 ו-22,875 מקרי הידבקות התווספו בכך מספר החולים עלה ל-334,232.

+מספר הנדבקים הפלשתינים עלה ל-237
01:52 06/04/20  |  עידן יוסף

דובר רשות הפלשתינית, איברהים מלחם מעדכן כי נרשמו 3 מקרי הידבקות חדשים בכך עלה מספר החולים ל-237.

+ניו-יורק: נקבת טיגריס נדבקה בקורונה
01:43 06/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בגן החיות בברונקס דווח על טיגריס שנבדקה ונמצאה חיובית לנגיף  ▪  טיגריס מלאי, שני טיגריסים סיביריים ושלושה אריות אפריקניים פיתחו שיעול יבש  ▪  מצב כולם קל והם צפויים להחלים

גן החיות בברונקס [צילום: פרנק פרנקלין/AP]
+טבריה: יוגבר הפיקוח על יציאה לצרכים חיוניים בכניסות לעיר
23:53 05/04/20  |  עידן יוסף

בטבריה תוגבר (ב') אכיפת ההנחיות על ידי גורמי האכיפה באופן משמעותי על מנת להאט דרמטית את התפשטות הנגיף. בקרה משמעותית תבוצע בכל הכניסות והיציאות של העיר כך שתותר כניסה ויציאה רק לצרכים חיוניים. אין מדובר בסגר בטבריה אלא רק על אכיפה משמעותית יותר של ההנחיות הקיימות ולא נדרשים להמציא אישורי תנועה כלשה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אישרה את הגדלת מסגרות התקציב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
}}}להפסיק המליארדים לדתיים....
חרדים ושסניקים.  |  6/04/20 07:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
הוא אושפז לצורך ביצוע בדיקות והאשפוז הוא צעד שננקט ליתר ביטחון, בעקבות התסמינים מהם הוא סובל    המלכה אליזבת נשאה נאום היסטורי לאומה    במקביל, ראש ממשלת אירלנד חוזר לתפקד כרופא
עידן יוסף
סקר בזק של הלמ"ס בחן שאלות מרכזיות לגבי מצב התעסוקה ואופי התעסוקה במגבלות שהפעילה הממשלה כתוצאה מהתפשטות הנגיף: כמה עובדים יצאו לחל"ת, כמה פוטרו, כמה עבדו מהבית וכמה הגיעו לעבודה
עידן יוסף
היישובים שעליהם יוטל הסגר: מספר שכונות בירושלים, אלעד, מגדל העמק, ביתר עילית, אשקלון, טבריה, אור יהודה ומודיעין עלית    השרים דרעי וליצמן מכחישים כי התנגדו להטלת הסגר על היישובים החרדיים אלעד ומודיעין עילית
איציק וולף
מטוסי חברת אל על יביאו מסין לישראל מיליוני פריטים של ציוד רפואי חיוני הכולל מסכות, חליפות מיגון, מכונות הנשמה ועוד    המטוס הראשון ינחת מחר בבוקר בנתב"ג כשעליו 900 אלף מסכות כירורגיות, חצי מיליון חליפות מיגון לצוותים וציוד חיוני נוסף    רכישת הציוד בוצעה בסיוע חברת כי"ל ונציגיה בסין
איציק וולף
שר הביטחון נפגש בבני ברק עם מפקדי פיקוד העורף, אוגדה 98 וחטיבת הצנחנים    במהלך היום חולקו 12,000 מנות לתושבי העיר    "צה"ל ופיקוד העורף ערוכים לפעול בכל עיר שבה נצטרך"    נתניהו: מגנה את ההסתה נגד החרדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il