X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בהדלקה יהיו האדמו"ר ותשעה חסידים 19 רבנים ואדמו"רים ביקשו להדליק, וכל הדלקה תימשך כשעה ציון הקבר יהיה סגור לקהל הרחב, לא יוקמו אוהלים ולא תתאפשר עריכת טקסי חלאקה
▪  ▪  ▪
ישיבת המשרד לשירותי דת [צילום: אבי רוזן]

אפילו במשרד לשירותי דת לא בונים על עצירת המגפה בל"ג בעומר, כפי שהיה בימיהם של תלמידי רבי עקיבא. השר לשירותי דת יצחק וקנין חושף את המסגרת לקיום הילולת רבי שמעון בר יוחאי. מספר המשתתפים יוגבל, והכניסה והגישה להר מירון תותר רק למורשים. לא יוקמו השנה אהלים במתחם ההר, וזהות המדליקים תיקבע מראש בהתאם למסגרת הכללים שיקבע המרכז הארצי למקומות קדושים". עד כה הגישו 19 רבנים ואדמו"רים בקשה להדליק מדורות בהר.
    בדיון שנערך (יום א', 19.4.20) במשרד לשירותי דת, חשף השר את ההצעה שגיבש:
  • ההדלקות יבוצעו בארבעה מתחמים - בויאן, גנדי, מערת הלל, מתחם תולדות אהרון;
  • בהדלקה ישתתפו הרב או האדמו"ר ועשרה משתתפים נוספים;
  • כל הדלקה תימשך כשעה;
  • ייעשה מאמץ להתאים את שעת ההדלקה לשעה שבה נערכה בכל שנה;
  • ההדלקות תועברנה בשידור חי באופן שיוסכם מול האדמו"רים והרבנים. האירוע ישודר גם בערוצי הרדיו קול חי וקול ברמה המשדרים בכל שנה את מעמדי ההדלקה. לא נמסר האם יהיה שידור גם בכאן מורשת, שהיא תחנה ארצית;
  • לא תותר שהייה בציון או בסביבתו;
  • לא תותר פעילות הכנסת אורחים;
  • הציון לא ייפתח לכניסת הקהל;
  • לא תותר כניסת אח"מים, אלא כאלו שנוכחותם נדרשת לצורך מילוי תפקידם;
  • לא תותר עריכת טקסי חלאקה (גזיזת שערות ראשם של בני השלוש).
"נושא הילולת הרשב"י טופל על-ידי מפרוץ המשבר. לאחר שהבנתי כי אנחנו צפויים לשהות בהגבלות שונות לתקופה ממושכת, ביקשתי ממנכ"ל המשרד להכין את הצעה שתאפשר את המשך מסורת ההדלקה מחד-גיסא, ותשמור על תקנות משרד הבריאות מאידך-גיסא. חשוב לנו להמשיך את הרצף של מאות שנים בו נערכו הדלקות במתחם ציון הרשב"י במירון", אמר השר וקנין.
יוסף שווינגר, מנכ"ל המרכז הארצי למקומות קדושים, שהיה שותף לגיבוש הנהלים אמר: "נעשה כאן מאמץ גדול לשמר את מסורת ההדלקה, שעבור חלק מהאדמו"רים מדובר במסורות שעברו מדור דור. בתקופות הקשות ביותר נערכו במירון הדלקות לכבודו של רשב"י. אני שמח שיש לי את הזכות והחלק להמשיך את המסורות גם בתקופה מאתגרת זו".
בדיון השתתפו גם רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ, מוטי בבצ'יק יועץ שר הבריאות, הד"ר רועי סינגר סגן מנהל אגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, נציג משטרת ישראל רפ"ק מיכה טובל וישראל דרעי מנהל מחוז צפון במרכז הארצי למקומות קדושים.
השר לשירותי דת הטיל את המשך מלאכת הכנת תקנות לשעת חרום על מנכ"ל המשרד עודד פלוס. פלוס אמר בסיכום הדיון: "מדובר באחריות גדולה של שימור המסורות והמשכיות. לצד שמירה על כללי משרד הבריאות והכללים אותם מנחה המשרד".
השר בצלאל סמוטריץ' קרא לשר וקנין לכבד גם את רבני הציונות הדתית ולתת גם להם מקום ברשימת מדליקי המדורות.

רחבת הכותל תחולק למתחמי תפילה

לפי החלטת הממשלה אמש, תותר תפילה לפי ההנחיות לאנשים הגרים במרחק של עד 500 מטרים ממקום התפילה בשטח פתוח תוך שמירה על מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם.
הקרן למורשת הכותל המערבי פועלת לפי ההנחיות, ומהערב תחולק רחבת הכותל המערבי למספר מתחמי תפילה במרווחים הנדרשים. ההגעה לתפילה בכותל המערבי היא עדיין לתושבים אשר הכותל המערבי נמצא במרחק של 500 מטר בלבד ממקום מגוריהם דהיינו לתושבי העיר העתיקה בלבד. קיימים מחסומים בכניסות לעיר העתיקה והמשטרה לא מכניסה לעיר העתיקה מי שאינו תושב.
בתיאום המשטרה, הכניסה לכותל המערבי תהיה דרך הבידוק הביטחוני מהכניסה מכיוון שער האשפות וכן מהכניסה מכיוון רחוב דוד (השוק).
בכל כניסה יעמוד דייל של הקרן למורשת הכותל המערבי שיערוך רישום מדויק. המתפללים ייכנסו על-פי הרישום לזמן תפילה מוגדר, לטובת מעקב כנדרש. כמו-כן, תיעשה בדיקת חום ויוודא שכל מתפלל חובש מסכה בהתאם להנחיות. מתפלל שיגיע לרחבת הכותל המערבי וימצא עם חום או ללא מסכה לא יורשה להכנס.

תאריך:  19/04/2020   |   עודכן:  19/04/2020
+אירועי יום העצמאות: המטס המסורתי של חיל האוויר לא יתקיים השנה
07:55 20/04/20  |  מירב ארד

אירועי יום העצמאות: המטס המסורתי של חיל האוויר ברחבי הארץ לא יתקיים השנה על מנת למנוע התקהלויות. במסגרת האירועים יתקיים מעבר כלי טיס של הצוות האווירובטי של חיל האויר מעל בתי החולים ברחבי הארץ. ארבעה מטוסי "עפרוני", יחלפו בטיסה מעל בתי החולים ברחבי הארץ ויצדיעו לעשיית הצוותים הרפואיים ומערכת הבריאות כולה, העוסקים בימים אלה במלחמה בנגיף הקורונה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
הרצל חקק
פרקי שיר מתוך מחזור שירים "שיר חיים משדות המוות"    הרצל חקק שב לשדות המוות של הקיום היהודי, לעדויות האילמות של קהילות שנמחקו בשואה, בבורות השרופים - המשורר מבקש אות חיים, לתת חיים לאות הצורב שנחקק על זרוע, להפיח רוח חיים בעצמות היבשות - דיאלוג עם ההפטרה - חזון העצמות היבשות של הנביא יחזקאל, פרק ל"ז - והלב לוחש תקווה, כן, תחיינה העצמות האלה!... עוד לא אבדה תקוותנו, זה ההמנון שלנו
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - ליום השואה, חומת סואץ, נזק כבד, "יש סוף לצער", פלט ומסכות    שבת שלום ובריאות שלמה לכולנו    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    רבי יהושע אומר: "בניסן נגאלו, בניסן עתידין ליגאל" (תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף י"א, עמ' א')
אסתר שניאורסון גרי
מי אחראי באופן ישיר לשיח הזה? דומני שמאז שבית המשפט העליון והנשיא אהרן ברק הכריז על מהפכה חוקתית, ועל סמכותו לבטל חוקים של הכנסת, הוא עורר בלבול במוחות
שרון נריה בר-און
סיכום הערך הנומרולוגי של הספרות הוא 7=1312. הספרה 1 הנמצאת בחזית השנה (1312), מתארת את הרעיון והעוצמה הגלומה בתקופה זו לחולל התחלה חדשה, פעולה יזומה בעלת גוון של תעוזה ללא פחד
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - נדבקה, בלבול ביצים, הסכנה הבאה ודייג    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    בריאות שלמה ומועדים לשמחה    רבי יהושע אומר: "בניסן נגאלו, בניסן עתידין ליגאל" (תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף י"א, עמ' א')
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il