יו"ר סיעת רע"ם בכנסת, ח״כ מנסור עבאס, אמר בנאום שנשא במליאת הכנסת ביום הזיכרון לשואה ולגבורה כי הוא עומד ונושא תפילה מהקוראן למען עילוי נשמתם של ששה מיליון יהודים שנספו בשואה במלחמת העולם השנייה.
"לפני עשרים ושש שנים עמדתי בפעם הראשונה שתי דקות דומייה, בעיקר נתתי כבוד לקולגות על ספסלי הלימודים, באוניברסיטה העברית", אמר. לדבריו, כערבי פלשתיני וכמוסלמי דתי, שהתחנך על מורשתו של שיך עבדאללה נמר דרויש עליו השלום מייסד התנועה האיסלאמית, יש בו אמפטיה לכאבם וסבלם לאורך השנים של ניצולי השואה ומשפחותיהם של הנספים.
"אני עומד כאן ומביע סולידריות עם העם היהודי, כאן ובעולם. העם שנבחר ע״י הנאצים כמטרה להשמדה המונית ורצח עם. ואומר כאן לעולם לא. אני מרכין ראש בפני גבורתם של נשים וגברים שיצאו במרד גטו ורשה, נגד גזירת המוות ותחושת היאוש כדי לשמור על צלם אנוש. אני גם מרכין ראש בפני גיבורים מעמים שונים חסידי אומות העולם נוצרים ומוסלמים ואחרים, והמיוחד ערבים ומוסלמים במסגד הגדול של פריז, ובמדינת אלבניה המוסלמית, שחיבקו ונתנו יד ומחסה ליהודים במהלך המלחמה", אמר.
הוא הזכיר את אלברט אסולין, יהודי שברח ממחנה השמדה גרמני שסיפר כי יותר מ-1,700 לוחמי מחתרת, חלק קטן מהם לא-יהודים, מצאו מחסה במסגד. בעיקר בזכות האימאם של המסגד. עוד ציין שאלבניה, המדינה האירופית היחידה בעלת רוב מוסלמי, הצליחה במקום בו נכשלו מדינות אירופיות אחרות- למרבה הפליאה מספר היהודים באלבניה בתום מלחמת העולם השנייה היה רב יותר מאשר בתחילתה.
"הכחשת השואה היא שריד של האידיולוגיה הנאצית, היא כישלון מוסרי, ובגידה בערכי האמת והצדק, ועבירה על עיקרון יסוד באיסלאם ״شهادة الصدق والعدل" עדות האמת וצדק", אמר. עוד ציטט את המופתי הגדול של בוסניה לשעבר, מוסטפה צ'ריק, אשר קבע כי הסכנה בהכחשת רצח עם אינה רק הכחשת האמת לגבי רצח העם הפיזי. היא גם מתן צידוק לרצח עם אפשרי בעתיד, משום שכל מי שמתכחש לרוע האמיתי של רצח העם, מוכן לבצע את הרוע הזה שוב.
"עוצמתה של השואה מכריחה אותנו כבני אנוש להשאיר לרגע את המחלוקות הלאומיות והדתיות, וכמובן את הדעות הפוליטיות ולהתייחד עם הקורבן ולהרגיש את הכאב. אין לי הסבר למה זה קרה, אני לא יודע. יש לי הבנה שהאדם מסוגל לעשות את זה שוב, כאשר מאבד את צלם אלוהים בתוכו, וכאשר מתעלם מזכותו של האחר לחיים בכבוד ובחירות. פוליטיקאי או איש דת או כל אדם שלא מצליח להתנער מהגזענות ושנאת האחר ולא מפסיק לחרחר ריב ומלחמות, שלא יגע בשואה ולא יחלל את קדושתה", אמר.
לדבריו, יש יהודים שאומרים ומדגישים ״לעולם לא״ בהקשר היהודי הקולקטיבי ויש יהודים שאומרים ״לעולם לא״ בהקשר האוניברסאלי, לכל האנושות. שניהם צודקים. כמוסלמי מאמין וכבן לעם הפלשתיני שסבל וממשיך לסבול, כאב וממשיך לכאוב במשך עשרות שנים, אני מתפלל שכל יושבי הארץ הארץ, יהודים וערבים ידעו ויפנימו את הלקח ההומני האנושי, להכיר בסבלו של העם האחר, ובזכיותיו לחרות ולחיות בכבוד, ונזכה להגשים את חזון השלום הביטחון השותפות והסובלנות בין שני העמים ושתי המדינות".