X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: PIXABAY]

השימוש הנרחב באינטרנט והנגישות שהוא מאפשר לכמויות אדירות של מידע, השפיע רבות על האופן שבו אנו מחפשים עבודה. האינטרנט הפך לכלי לגיטימי ונפוץ מאוד לגיוס עובדים ולחיפוש עבודה, לכן גם קורות החיים שלנו צריכים להיות מותאמים לטכנולוגיה המתפתחת ולהרגלי הגיוס וחיפוש העבודה החדשים מתפתחים עם השנים.
לדוגמא: בעוד שבעבר היינו מדפיסים את קורות החיים שלנו ומביאים עותק פיזי למקום העבודה, כיום נהוג הרבה יותר לשלוח קורות חיים דיגיטליים בדואר אלקטרוני. אומנם זה הופך את תהליך חיפוש העבודה לכה קל ופשוט שניתן לעשות אותו בלי לקום מהמיטה, אך עם זאת השינויים האלה מציבים בפנינו אתגרים חדשים, ועלינו להתגבר עליהם ולהתאים את קורות החיים שלנו לנורמות המקובלות ולתהליכי גיוס טכנולוגיים שלא הכרנו בעבר. כיצד נוכל לעשות זאת? ריכזנו עבורכם 5 דגשים חשובים שכדאי לקחת בחשבון לפני שאתם שולחים את קורות החיים הדיגיטליים שלכם.
מערכות סינון קורות חיים אוטומטיות
חברות השמה וארגונים גדולים משתמשים לעיתים במערכות סינון קורות חיים אוטומטיות, על-מנת להקל על עבודתם של המעסיק/ה, המגייס/ת או אנשי כוח האדם, שמתמודדים עם מיון קורות חיים רבים. מערכות אלה סורקות את המסמכים הדיגיטליים ומחפשת מילות מפתח שהוגדרו מראש. יש מערכות שאף מסדרות את קורות החיים לפי ההתאמה של המועמד לתפקיד לפי סדר יורד, ולא מציגות בפני המגייס/ת קורות חיים שלא נמצאו מתאימים.
על-מנת להתאים את קורות החיים שלנו לאופן והסינון הטכנולוגי החדש הזה, כדאי לנו לשלב בקורות החיים שלנו ביטויי מפתח חשובים, שלדעתנו המערכת תחפש. כיצד נדע באילו ביטויים להשתמש? קראו את מודעת הדרושים וחשבו על אלו פרמטרים מגייס אנושי היה שם דגש כשהוא מחליט אם להזמין מועמד לראיון עבודה או לא (שכן, הביטויים שהמערכת מחפשת הוגדרו על-ידי בן-אדם).
באיזה פורמט לשלוח את קובץ קורות החיים?
הפורמטים הנפוצים ביותר לשליחת קורות חיים כיום הם Word ו-PDF ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו. בהמשך לאמור בסעיף הקודם, קורות חיים שלא הותאמו למערכות סינון אוטומטיות עלולים לא להגיע לידיו של קורא אנושי, אם אכן נעשה שימוש במערכות האלה במקום העבודה או חברת ההשמה שאליה אתם שולחים אותם. רוב המערכות סורקות מצוין קבצים שנשמרו בפורמט Word וקבצים בפורמט PDF סורקות טוב פחות או כלל אינן מצליחות לסרוק אותם. לכן נראה שהפורמט הנכון הוא WORD.
עם זאת, צריך לקחת בחשבון את עניין הוויזואליות של קורות החיים, ולכן מומלץ ראשית למצוא קורות חיים לדוגמה שרלוונטיים למקצוע שלכם. זכרו: כשאתם שולחים קובץ בפורמט WORD, ייתכן שהמסמך לא ייראה על מסך המחשב של המעסיק/ה או המגייס/ת כפי שהוא נראה על מסך המחשב שלכם, וזאת בשל הבדלי הגרסאות של תוכנת הוורד, או עצם העובדה שהגופן שבו כתבתם את הטקסט לא מותקן על המחשב של הקורא. לדוגמא: מסמך שמופיע אצלכם באורך של עמוד וחצי יכול להיראות כקובץ של שלושה עמודים על מסך המחשב של המעסיק/ה. אורך בלתי סביר שכזה יכול להניא אותו/ה מלהתחיל לקרוא. לעומת זאת, קובץ שנשמר בפורמט PDF יישאר זהה בכל מחשב, וזה אחד היתרונות של השימוש בו.
אם ניקח בחשבון את האפשרות שמקום העבודה שאליו אנו שולחים את קורות החיים לא משתמש במערכות סינון אוטומטיות, ושקורות החיים שלנו מגיעות ישירות לקורא אנושי, אולי כדאי לשקול את השימוש בפורמט PDF. כך תוכלו לוודא שהמסמך שהקורא יראה, נראה בדיוק כפי שהתכוונתם.
כתובת המייל שלכם
זה אולי נשמע עניין שולי, אך אפילו לכתובת המייל שלכם יש השפעה על הרושם הראשוני שאתם יוצרים. כתובת מייל שמשדרת חוסר בגרות או רצינות (כמו למשל shirathequeen@gmail.com) עלולה ליצור רושם ראשוני בלתי רצוי עוד לפני שהקורא פתח את מסמך קורות החיים שלכם. לכן עליכם לעשות שימוש בכתובת דואר אלקטרוני פשוטה, שכוללת שילוב של שמכם ושם המשפחה שלכם, ואם ישנו צורך בכך, אפשר להשתמש גם במספרים. כך תוכל לשדר רשמיות, בגרות ורצינות כבר ברגע שקורות החיים שלכם יופיעו בתיבת הדואר האלקטרוני של המעסיק/ה.
שם המסמך
בחירת שם לקורות החיים שלנו זה לא עניין שהיינו צריכים להתעכב עליו בעבר, אבל כיום בחירת שם נכונה היא עוד התאמה קטנה שאנחנו צריכים לעשות כדי לצלוח את תהליך הגיוס הדיגיטלי.
בדומה לאמור בסעיף הקודם, גם שם המסמך צריך לשדר רשמיות מסוימת. למה הכוונה? שם הקובץ צריך לכלול את המילים קורות חיים ואת שמכם המלא (אפשר להוסיף בסוגריים גם את מספר המשרה אליה אתם מגישים את קורות החיים, אם הוא ידוע לכם על-מנת לוודא שקורות החיים יגיעו למקום הנכון). הימנעו מלהשאיר את שם הקובץ כפי שהוא היה בזמן עריכתו. לדוגמא: קורות-חיים-משה-סופיבהחלט(1).
רשתות חברתיות
רשתות חברתיות כבר מזמן הפכו לחלק שגרתי בחיי היום יום של רובנו. התרגלנו לשתף את חברינו הווירטואליים ברגעים מהחיים שלנו בפלטפורמות החברתיות השונות, וזה הולך והופך לדבר טבעי יותר ויותר עם השנים. השימוש הנרחב שלנו ברשתות חברתיות מאפשר גם למעסיקים לעשות עלינו חיפוש קצר באינטרנט ולגבש רושם מסוים על בסיס הפעילות שלנו בפלטפורמות השונות. לכן כדאי לוודא שאין בפרופילים החברתיים שלכם משהו שאתם מתביישים בו, או שלא הייתם רוצים שיהיה גלוי לקהל הרחב (או לחלופין להגדיר את החשבונות שלכם כפרטיים).

תאריך:  22/04/2020   |   עודכן:  22/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il