X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנדלבליט. "תפקודו של אלדד לקוי" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
אלדד. "מנדלבליט מכשיל אותי" [צילום: משרד המשפטים]
מנדלבליט טוען שאלדד מסתיר ממנו פגישות עם אוחנה ומוסר לו דיווחים לא נכונים על תוכנן, אינו מכנס את הנהלת הפרקליטות, אינו מעדכן את בכיריה בנושאים שבאחריותם ואינו מנהל את הפרקליטות אלדד: קיבלתי פנייה המעלה תמונה מדאיגה בנוגע למנדלבליט, בכוונתי להעמיק חקר וברורים לי המניעים שמאחורי הנוסח האלים והמסולף
▪  ▪  ▪
מנדלבליט חשוף לסיכון ופרישה
יואב יצחק
הסיכון: בתקופה שהיועמ"ש נדרש להכריע בתיקי נתניהו * שלוש קלטות נפיצות מוחזקות בידי המשטרה והפרקליטות * הקלטות מתעדות שיחות שקיים מנדלבליט בהן הדליף מידע לוינר ולאשכנזי ושיבש החקירה בפרשת הרפז * שידור הקלטות עלול להציג את מנדלבליט כמאכער, לפגוע אנושות במעמדו וביוקרתו, ולאלצו לפרוש מכהונתו כיועץ המשפטי לממשלה * שי ניצן הוא האיש שמונע מסירת הקלטות, והוא האיש שמונע קבורת הקלטות בהסדר טיעון עם הרפז
לרשימה המלאה

מנדלבליט בניגוד עניינים במח"ש
איתמר לוין
הסיבה הנטענת: מח"ש שייכת לתביעה שהוא עומד בראשה * קוראים לבג"ץ לדון בסוגיית מעמדן של הנחיות היועץ המשפטי * דוחים את הטענה כאילו הקמת ועדת הבדיקה נובעת ממניעים פוליטיים
לרשימה המלאה

עו"ד דן אלדד אינו ראוי לכהן כממלא-מקום פרקליט המדינה, בשל "כשלים ערכיים, מקצועיים וניהוליים בעבודתו". כך טוען (יום ה', 23.4.20) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, במכתב ששיגר לנציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ. אלדד אומר בתגובה, כי הוא בודק חומרים הנוגעים למנדלבליט ומעלים תמונה מדאיגה, כלשונו.
מדובר בסיבוב נוסף של אירועי פרשת בועז הרפז, בתקופה בה שימש מנדלבליט כפרקליט הצבאי הראשי. על-פי החשד באותה עת, מנדלבליט שיבש לכאורה את החקירה בשיחותיו עם הרמטכ"ל דאז (ושר הביטחון המיועד), גבי אשכנזי, ועם מי שהיה ראש לשכתו, ארז וינר. התיק בעניינו נסגר בידי היועץ המשפטי הקודם, יהודה וינשטיין, בלא לקבוע האם מדובר בהעדר אשמה או בחוסר ראיות.
כאשר הוגשו עתירות לבג"ץ נגד מינויו של מנדלבליט ליועץ המשפטי טען פרקליט המדינה דאז, שי ניצן, כי התיק נסגר מחוסר אשמה - טענה שכאמור אין לה ביסוס בהחלטתו של וינשטיין. כפי שנחשף ב-News1 - קיימות שלוש של שיחות בינו לבין השניים, אשר תוכנן המלא לא נחשף. בג"ץ דחה מספר פעמים בקשות של התקשורת לחשוף את ההקלטות במלואן. כעת בודק אלדד מהו תוכן הקלטות, האם ניצן ומנדלבליט הסתירו מידע מבג"ץ בעת הדיון בעתירות והאם ניצן מסר לבית המשפט מידע שאינו נכון. כפי שנכתב ב-News1, התנהלות זו עלולה הייתה להפוך את מנדלבליט לנתון בידיו של ניצן.
שר המשפטים, אמיר אוחנה, מינה את אלדד - מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות - לממלא-מקום פרקליט המדינה לשלושה חודשים, בניגוד לעמדתו של מנדלבליט שטען שאלדד אינו מתאים ודרש למנות את אחד המועמדים מטעמו. המינוי יפקע בשבוע הבא (1.5.20), ומנדלבליט מביע את דעתו לפיה קיימת מניעה משפטית מחידושו, כפי שהוא סבור שאוחנה יבקש לעשות. הוא גם מותח ביקורת חסרת תקדים בחריפותה בצמרת הפרקליטות, כלפי מי שכאמור גם לפני כן היה אחד מבכיריה.
מנדלבליט טוען, כי אלדד הסתיר מפניו פגישות שקיים עם אוחנה, למרות שהנחה אותו לדווח לו עליהן, ומסר לו דיווחים חלקיים ואף לא נכונים על הנושאים שנדונו בהן. "מאז כניסתו לתפקיד קיים שיתוק בעבודת הצוות שהיא חיונית בהנהלת הפרקליטות, כתוצאה מחוסר אמון ומנתק כמעט מוחלט בינו לבין שכבת הניהול הבכירה של פרקליטות המדינה", ממשיך מנדלבליט.
"ניתן לומר - בצער רב - כי הוא אינו מנהל את פרקליטות המדינה": אינו מכנס את ההנהלה, אינו משתף את חבריה בפעולותיו בתחומיהם ומקדם בצורה תמוהה נושאים שאינם דחופים. מנדלבליט מוסיף, כי מדובר בפגיעה משמעותית דווקא בעת משבר הקורונה. News1 מעיר, כי לאחר מינויו של אלדד התעוררה תסיסה נגדו, כולל בקבוצת הווטסאפ של בכירי הפרקליטות - שהוא הועדף על פני כמה מהם - ומנדלבליט לא העניק לו גיבוי.
"תפקודו של עו"ד אלדד כממלא-מקום פרקליט המדינה הוא לקוי מבחינה ערכית, ניהולית ומקצועית באופן הפוגע בתקינות עבודתה של פרקליטות המדינה", טוען מנדלבליט. "הותרת מינויו רק תלך ותגדיל את הפגיעה ותשבש את יכולת המערכת לתפקד". בשל כך, סבור מנדלבליט, קיימת מניעה משפטית מהארכת הכהונה - עמדה שמשמעותה שלא יגן בבג"ץ על צעד זה.
לצד זאת, הוא אומר, קיימת ממילא בעייתיות בהארכת הכהונה בידי אוחנה כאשר עומדת לקום בקרוב ממשלה חדשה והוא עשוי לסיים את תפקידו. לדברי מנדלבליט, הפרקליטות יכולה לתפקד זמן מה בלא פרקליט המדינה, שכן הוא עצמו כבר מילא את התפקיד בחודש וחצי שעברו בין פרישתו של שי ניצן לבין מינויו של אלדד. לדעת מנדלבליט, למרות שפורמלית אין צורך כרגע באישורו - הרי שרק בנסיבות חריגות ניתן לסטות מחוות דעתו בנושא זה.
אלדד אומר בתגובה: "אמון הציבור במערכת המשפט חשוב מכבודי האישי. על כן, תגובתי, בשלב זה, מצומצמת. בהמשך אגיב לכל טענה, חסרת שחר ככל שתהיה, גם אם היא נכתבה לצערי על-ידי היועץ המשפטי לממשלה. לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט. כדי שאוכל להשיב לפנייה ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה. מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט. בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה.
"אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפי. מהיום הראשון למילוי המקום עשה מנדלבליט כל דבר אפשרי על-מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו. העובדה שנודע לי על המכתב מהתקשורת, אומרת הכל. היא מלמדת מי פועל ביושרה, ענייניות ודרך ארץ, ומי לא. אף גורם לא הרתיע אותי מעולם מלבצע את שליחותי בפרקליטות ללא מורא וללא משוא פנים, וכך יהיה גם בהמשך".
אוחנה התייחס קודם לכן בטוויטר למכתבו של מנדלבליט: "לא פגשתי הרבה פרקליטים ישרים, הגונים, ערכיים ומקצועיים כמו אלדד. פרקליט שלא חשש להתווכח איתי כשמצא לנכון (למשל סביב ועדת הבדיקה שהקמתי למח"ש) - אך שגם הכיר בחשיבות התיקון והבדיקה העצמית של מערכת המשפט ושל הפרקליטות. מערכת המשפט מתעקשת לחרב את מעט האמון הציבורי שעוד נותר בה".

תאריך:  23/04/2020   |   עודכן:  23/04/2020
+אביחי מנדלבליט נגד דן אלדד ולהפך
23:59 23/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

היועץ המשפטי ערך משפט שדה לממלא-מקום פרקליט המדינה, בו נטל לעצמו את כל התפקידים  ▪  חייבת להיערך בדיקה חיצונית של הטענות שמעלים השניים, והגיע הזמן לחשוף את הקלטות פרשת הרפז  ▪  העימות הנוכחי מוכיח שוב מדוע יש לפצל את תפקידי היועץ וראש התביעה, ומדוע חובה לשנות את צורת מינוי הבכירים בשירות הציבורי

שיקר למנדלבליט? [צילום: ערוץ חוק ומשפט]
מכזב לציבור? [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט: אלדד כושל ערכית ומקצועית; אלדד: בודק תמונה מדאיגה על מנדלבליט
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
אם זה לא היה עצוב
מבולבל  |  23/04/20 19:34
 
- הרוטויילר של ביבי אוחנה בפעולה
יהודה דרורי  |  24/04/20 11:52
2
איזו צביעות, בושה וחרפה!!!
אקטואלי  |  23/04/20 19:38
 
- רוב רגיל לא מספיק? ל"ת
למה 65  |  23/04/20 20:12
 
- אתה תותח ל"ת
רמי רצון  |  24/04/20 00:29
3
וממ מפכל ונציב שבס מותר ? ל"ת
רק שאלה   |  23/04/20 20:03
4
כל
שמ  |  23/04/20 20:16
5
יחליף אותך הוא לא שקרן כמוך ל"ת
ארגמן  |  23/04/20 20:17
6
מדנבליט מזכיר את יוסף בורג והפ ל"ת
יאקי  |  23/04/20 20:33
7
למנדלבליט, כל כלב יבוא יומו
בבר  |  23/04/20 20:39
8
האם בג"צ יעיז להתערב ?
א.ל. רמת-גן  |  23/04/20 21:18
9
זה כבר ברור כשמש.
7_7_7.  |  23/04/20 21:39
10
אם זו המדינה לא צריך לחגוג
שאול א.  |  23/04/20 22:26
11
טאוב + פליישמן
תקשורת אחרת  |  23/04/20 22:53
12
הסירחון של מנדלבליט עולה לשמיי
קורןנאוה טבריה  |  24/04/20 05:13
13
אמ תהיה הדלפה על התיק הסגור ? ל"ת
יאקי  |  24/04/20 17:34
14
פגעו להם בציפור הנפש
ישראל בר-ניר  |  25/04/20 04:28
15
פיקוח על רשויות האכיפה
שפרירית  |  26/04/20 08:55
16
ובכן קיא שמאל
שמעון הצדיק  |  26/04/20 15:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
העמידה לדין בנפרד שני נאשמים באותו מעשה רצח, והתוצאה הייתה קביעות סותרות בנוגע לסיבת המוות ולזהותו של מי שהנחית את המכה הקטלנית    אלרון מביע תמיהה, דוחה את הסברי הפרקליטות ומקווה שיופקו לקחים
איתמר לוין
נציב התלונות על שופטים מותח ביקורת חריפה על שופטת השלום הירושלמית, אשר הציעה "שייקח מנטוס" בהתייחסה למצב בריאותו של ברלנד ואמרה "הוא לא פרגית בת 17"
איתמר לוין
הנהלת בתי הדין הרבניים שילמה לדיינים "מענק שנים עודפות" על תקופות ארוכות מזו שקבעה ועדת הכספים ב-1989    הנהלת בתי המשפט ביצעה את התשלומים עד 2007; הנהלת בתי הדין - עד 2018
איתמר לוין
השופט ארז שני דחה את מועד פינויה של דירה בידי אישה - ולאחר מכן חייב אותה לפצות את הגבר ב-300,000 שקל בשל האיחור בפינוי    ביהמ"ש המחוזי ביטל את החיוב בפיצוי
איתמר לוין
המדינה הסכימה שלא להרשיע שלושה נערים שביצעו עבירות מין בילדה בת 12.5; השופטים הם שיזמו את זימון הילדה לעדות בטיעונים לעונש; המחוזי דחה זמן רב מדי את גזירת העונש
רשימות נוספות
בג"ץ ביטל פס"ד של העליון  /  איתמר לוין
ביה"ד הכריע אחרי שבע שנים  /  איתמר לוין
המדינה תשלם על אישום חסר יסוד  /  איתמר לוין
מה עושים עם המשטרה  /  איתמר לוין
האם מנדלבליט מושפע מפרשת הרפז  /  איתמר לוין
בחזרה לאלכסנדר המילטון  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il