X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חתימת ההסכם הקואליציוני בין נתניהו לגנץ
הרכב 11 השופטים [צילום: הרשות השופטת]
הדיון בבית המשפט העליון, 4.5.20
חיות מבהירה בדיון על ההסכם הקואליציוני:

בג"ץ לא יתערב כרגע בחקיקה המרכזית

השופטים רומזים שימתינו להקמת ועדות הכנסת והוועדה לבחירת שופטים - ועשויים להתערב אם לאופוזיציה לא יהיה ייצוג ראוי בא כוחו של נתניהו: התערבות משפטית בסעיף אחד עלולה למוטט את ההסכם כולו; מבהיר שאין כוונה למנוע לחלוטין חקיקה ומינויים בכירים במשך חצי שנה ביקורת קשה של השופטים על החוק הנורבגי המדלג שמבקשת כחול-לבן
▪  ▪  ▪

בג"ץ מתכנס הבוקר (יום ב', 4.5.20) בהרכב של 11 שופטים לדון בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין כחול-לבן להקמת ממשלת האחדות. זאת, לאחר שאתמול (יום א', 3.5.20) נדונו במשך שבע שעות העתירות נגד הרכבת הממשלה בידי בנימין נתניהו על-רקע כתב האישום נגדו. News1 מעביר את הדיונים בשידור חי. הנשיאה אסתר חיות אמרה, כי בשלב זה לא יכריע בג"ץ בעתירות נגד החוקים העיקריים שבהסכם, משום שיש להמתין להשלמת החקיקה.
לצד זאת רמזו השופטים, כי ייתכן שבשלב זה לא יפסלו את הסעיפים הנוגעים לוועדה לבחירת שופטים ולהרכבי הוועדות בכנסת, אלא ימתינו עד להרכבתן בפועל. עוד עולה מדברי השופטים, כי אם האופוזיציה תקבל רק ראשות ועדה אחת בכנסת (הוועדה לביקורת המדינה, כקבוע בתקנון) ולא יהיה לה נציג בוועדה לבחירת שופטים - עשויה להיות התערבות של בג"ץ. חיות גם הזכירה, כי הביקורת המשפטית על הסכמים קואליציוניים היא צרה במיוחד, ולכן יש להתמקד בכמה נקודות בעייתיות בהסכם.
בראש ההרכב עומדת חיות, ולצידה עשרת השופטים הבאים בוותק שלהם בבית המשפט העליון (עקרון הסיניוריטי): חנן מלצר, ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נעם סולברג, דפנה ברק-ארז, מני מזוז, ענת ברון, ג'ורג' קרא ודוד מינץ. העתירות הוגשו בידי התנועה לאיכות השלטון, קבוצת מדענים ואנשי ציבור וביטחון, עמותת חוזה חדש, סיעת יש עתיד והעמותה לדמוקרטיה מתקדמת. לאחר שמיעת תגובות המשיבים, יצא בג"ץ להפסקה של חצי שעה.
העותרים יוצאים נגד הסעיפים בהסכם הקואליציוני היוצרים לראשונה ממשלה דו-ראשית ואשר מגבילים את יכולת הפעולה של הכנסת אל מול הממשלה. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אומר, כי סעיפים מרכזיים בו אכן מעוררים קושי, אך סבור שיש להמתין לסיום החקיקה וליישומם בפועל לפני הביקורת השיפוטית עליהם.
אין הגדרה ל"תקופת החירום"
חיות אמרה בפתח הדיון, כי ניתן לחלק את ההסכם לארבע קבוצות. האחת: ההוראות המצויות כעת בהליכי חקיקה ומוכנות לקריאה שנייה ושלישית, כגון קיצור תקופת כהונת הכנסת לשלוש שנים, הממשלה הדו-ראשית וביטול מגבלת מספר השרים. השנייה: התחייבויות והסמכות לחקיקה עתידית, כגון התקציב הדו-שנתי, חוק הגיוס והחוק הנורבגי המדלג. השלישית: פעילות עתידית פנים-פרלמנטרית, כגון הרכב הוועדה לבחירת שופטים, קביעת קווי היסוד לאחר השבעת הממשלה והרכבי ועדות הכנסת. הרביעית: התחייבויות החלות מאז חתימת ההסכם, כגון הקפאה של חקיקה ומינויים בכירים. היא ביקשה מן הצדדים למקד את הטיעונים בקבוצות השלישית והרביעית ובעיקר בקבוצה הרביעית. משמעות הדברים היא, שבג"ץ אינו מתכוון להתערב בשלב זה בחוקים המרכזיים שבהסכם הקואליציוני - ולהותיר אפשרות לעתור נגדם לאחר שיאושרו סופית.
בא כוחו של נתניהו, עו"ד מיכאל ראבילו, הזהיר, כי התערבות של בית המשפט בסעיף כלשהו מתוך ההסכם, עלולה להוביל לקריסת ההסכם כולו בשל היותו מארג שלם שהיה קשה במיוחד להגיע אליו. עוד אמר, כי כחול-לבן טענה בצדק שאינה מוכנה להיות סרח עודף לגוש הימין, ולכן לא היה מנוס מן המבנה הדו-ראשי. הוא הבהיר, כי מדובר בשינויי חקיקה שיחולו רק אם גם בעתיד תחליט הכנסת להקים ממשלה דומה, וחלק מן ההוראות הספציפיות יהיו הוראת שעה - גם אם יש בהן אלמנט פרסונלי. ממלאת מקום היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אביטל סומפולינסקי, עדכנה, כי הדיון בוועדה המיוחדת צפוי להסתיים היום, כך שהחוקים יאושרו סופית ביומיים הבאים.
החוק הנורבגי המדלג (להכניס לכנסת במקום שרי כחול-לבן את מועמדי חוסן לישראל ולא את מועמדי יש עתיד ותל"ם) לא הונח עדיין על שולחן הכנסת, אך ראבילו אמר שהוא לא ירד מעל סדר היום. ראבילו גם הבטיח, כי קווי היסוד המלאים של הממשלה יוצגו לפני השבעתה - הן כממשלת חירום (לחצי שנה) והן כממשלת אחדות. חיות, מלצר וברון ביקשו לדעת מהי ההגדרה של "תקופת חירום" ועמדו על כך, שהממשלה עשויה תיאורטית לשמש כממשלת חירום לכל אורך כהונתה; ראבילו לא סיפק הגדרה מדויקת.
למה לעצור את המינויים
הנדל העיר, כי הממשלה אינה מגדירה מיהי האופוזיציה ויש לתת לה ביטוי בעבודה הפרלמנטרית. פוגלמן, סולברג ומזוז ציינו, כי ייתכן שהמועד הנכון להכריע בנושא היא לאחר הקמת הוועדות בכנסת והוועדה לבחירת שופטים; ראבילו ביקש הכרעה כבר כעת, כדי שלא לפגוע בהסכם הקואליציוני. חיות שאלה האם הליכוד וכחול-לבן מוכנות להצהיר שהאופוזיציה תקבל - כמו בעבר - ראשות של ועדות מעבר לוועדה לביקורת המדינה; ראבילו השיב בשלילה, בנימוק שאין נוהג מחייב בנושא.
חיות אמרה, כי הסעיף המונע חקיקה כלשהי בתקופת החירום - למעט הקורונה - הוא חמור. ראבילו השיב, כי אין כוונה להימנע מכל חקיקה שהיא בששת החודשים הקרובים, אלא לקדם חוקים דחופים תוך הסכמה רחבה. חיות: "שמענו את התיקון, עכשיו נראה אותו קורה". חיות תהתה מדוע הוסכם שלא לבצע מינויים בכירים בתקופת החירום [כולל פרקליט המדינה, מפכ"ל המשטרה ונציב השב"ס] ומה הקשר בינם לבין הקורונה. ראבילו השיב, כי גם כאן אין המדובר להימנע מכל מינוי, אלא לתת קדימות לענייני הקורונה, והוא יבדוק האם יש מקום להבהיר זאת בהסכם.
פוגלמן ציין, כי אין שום סיבה להימנע ממינויים, שכן יש מנגנון קיים לביצועם, ולכן נוצר חשש מפני תקופה ארוכה של אי-ודאות שתחבל באינטרס הציבורי. ראבילו השיב, כי נושא המינויים בכל מקרה לא יידחה מעבר לששת החודשים הקרובים, וכי קיים רצון לבצע חשיבה נוספת בנושא המינויים. מזוז העיר, כי אין מקום להקפאת המינויים בעוד נבחנת רפורמה כזו או אחרת, שהפעלתה עשויה להימשך שנים. ראבילו הסכים להצהיר, כי המינויים יבוצעו על פי החוק והדין - כולל החובה לבצעם במהירות האפשרית.
בא כוח הליכוד, עו"ד אבי הלוי, הצהיר, כי החקיקה תימשך והביקורת הפרלמנטרית תעמוד בעינה, רק תוך מתן קדימות לטיפול בקורונה. ברון וקרא דרשו שוב לדעת מהי תקופת החירום.
הלוי השיב, כי ההערכה כרגע היא שמדובר בשישה חודשים; אבל אם חלילה הקורונה תתפרץ שוב - לא יהיה מנוס מלהאריך בשלושה חודשים את תקופת החירום. חיות שאלה שוב ושוב: "מה לזה ולמינויים בכירים?". הלוי הצהיר, כי ההסכם כפוף לחוק ולדין - ולכן ברור שמינויים דחופים ייעשו. חיות הבהירה, כי יש לשנות את ההסכם הקואליציוני כדי שישקף הבהרות אלו, להניחו על שולחן הכנסת ולהציגו לבית המשפט.
"משנים את הכרעת הבוחר"
בהתייחס לחוק הנורבגי המדלג, אמרה חיות: "ההקשר הוא שהצביעו בעד רשימה אחת ויקבלו חברי כנסת אחרים". בא כוח כחול-לבן, עו"ד שמעון בראון, הבהיר שהסיעה עומדת על קידומו של חוק זה, למרות שכאמור כרגע הוא לא על שולחן הכנסת. מלצר שאל, מה ההבדל בין מצב כזה לבין הקפצת חמישה מועמדים מסוף הרשימה, וזאת בניגוד לחוק יסוד הכנסת. "אנשים בחרו לפי רציו של הרשימות ואתם רוצים לשנות את הבחירה שהייתה. אתם למעשה משנים את הכרעת הבוחר", הוסיף. ברק-ארז הוסיפה: "משנים רטרואקטיבית את חוקי המשחק". חיות ביקשה מבראון לקבל הבהרה בנושא בתוך 24 שעות.
בראון גם הבהיר, כי ה"ערבויות ובטחונות מירביים" המופיעות בהסכם הן פוליטיות בלבד ולא כלכליות. חיות לחצה לדעת במה בדיוק מדובר, ובראון השיב שמדובר בהתחייבויות ג'נטלמניות. מלצר הגיב: "החוק אומר שאין דבר כזה בהסכמים קואליציוניים. כל דבר כזה חייב להיות בכתב ומונח על שולחן הכנסת". בראון שב ואמר, כי זהו ביטוי שנועד לתת ביטוי לרצינות של הצדדים ושל הסיעות שאינן צד להסכם. הוא קיבל את הצעתה של ברק-ארז, ולפיה מדובר ב"חובת השתדלות ונאמנות". עמית העיר: "כמו שבועת הצופים". בראון הצטרף להבהרתו של ראבילו בעניין החקיקה בששת החודשים הקרובים.
סומפולינסקי עדכנה, כי חלק מהוראות ההסכם הקואליציוני יהיו בהוראת שעה, משום שזהו הרע במיעוטו אל מול שינוי בחוקי יסוד. לדעתה, את הביקורת השיפוטית יש לערוך רק לאחר שהכנסת תשלים את החקיקה, ובג"ץ אינו אמור לתת חוות דעת מקדימה. היא עמדה על הצורך לחדש בהקדם את החקיקה וקביעת התקנות, וביקשה שהצדדים יבהירו שלא תהיה הקפאה מלאה של החקיקה בששת החודשים הקרובים.
פסק הדין בעתירות צפוי להינתן במהירות רבה, שכן יום חמישי הקרוב (7.5.20) הוא המועד האחרון בו יכולים חברי הכנסת של הליכוד וכחול-לבן להודיע לנשיא ראובן ריבלין, כי בחרו בנתניהו להרכיב את הממשלה; הודעה כזו מחייבת את ריבלין לפעול על פיה. בהעדר הודעה כזאת, תתפזר הכנסת ה-23 ויתקיימו בחירות בפעם הרביעית בתוך שנה וחצי. יצוין, כי בג"ץ אומנם לא הוציא צו ביניים נגד הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו, אך השופטים ירצו להימנע ממצב בו פסק דינם יינתן בדיעבד. לכן, פסק הדין צפוי כאמור להתפרסם עוד לפני יום חמישי - אולי ללא נימוקים, אותם ניתן לפרסם מאוחר יותר.

הסכם קואליציוני לכינון ממשלת חירום ואחדות לאומית / הסכם
הסכם שנחתם בין יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין יו"ר כחול לבן, יו"ר הכנסת בני גנץ, להקמת ממשלת אחדות.
חלוקת ראשות ועדות הפרלמנט לפי שיוך לקואליציה ולאופוזיציה – מידע משווה / מחקר
החזרה ההדרגתית לשגרת פעילות ולימודים בבתי הספר מציבה בפני כולנו אתגר הכרחי של שינוי התפישה הבריאותית, תוך יישום אורח חיים בריא, והיא מהווה את אחד התנאים הראשונים לתחילתה של שגרה במדינתנו. ריכזנו עבורכם את המידע הרלוונטי במצגת זו, על מנת שנחזור באופן מיטבי לשגרה בטוחה. (29 עמ')
בג"ץ 2592/20, התנועה לאיכות השלטון נ' היועץ המשפטי לממשלה ואח' / פרוטוקול, 4.5.20
דיון בעתירות נגד ההסכם בין הליכוד לבין כחול-לבן להקמת ממשלת האחדות
אסתר חיות, חנן מלצר [צילום: הרשות השופטת]
ענת ברון, דפנה ברק-ארז [צילום: הרשות השופטת]
יצחק עמית, ניל הנדל [צילום: הרשות השופטת]
מני מזוז, ג'ורג' קרא [צילום: הרשות השופטת]
עוזי פוגלמן, נעם סולברג [צילום: הרשות השופטת]
תאריך:  04/05/2020   |   עודכן:  05/05/2020
+מה ניתן ללמוד (בזהירות) מדברי השופטים
20:32 04/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שופטי בית המשפט העליון אינם מפזרים יותר מדי רמזים על הכרעותיהם הצפויות, ודאי לא בעתירות כה מהותיות כמו אלו הנוגעות להקמת הממשלה. ובכל זאת, דבריהם ביומיים של הדיונים מאפשרים לנסות ולנחש מה תהיה התוצאה  ▪  ההימור של הח"מ: העתירות נגד נתניהו יידחו בנימוק שאין מקום להתערב בהכרעת הח"כים, ואילו רוב הטענות נגד ההסכם הקואליציוני יידונו כאשר הוא ייצא מן הכוח אל הפועל

17 שעות דיונים [צילום: הרשות השופטת]
היו אמירות ברורות [צילום: הרשות השופטת]
+פס"ד הממשלה - עד יום חמישי
19:42 04/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המועד האחרון להטלת הרכבת הממשלה על נתניהו הוא יום חמישי בחצות; בג"ץ יפרסם לפני כן את החלטתו בעתירות נגד נתניהו ונגד ההסכם להקמת ממשלת האחדות, לצד עיקרי הנימוקים  ▪  הליכוד וכחול-לבן יתקנו את ההסכם לאור ההערות בדיון

חיות בדיון היום [צילום: הרשות השופטת]
+דיון בן 30 שעות על ההסתייגויות
17:32 04/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

דיוני מליאת הכנסת על אלפי ההסתייגויות שהוגשו על הצעת החוק לתיקון חוק יסוד הממשלה יחלו מחר בשעה 10:00 בבוקר והדיון ימשך ברציפות עד למחרת בשעה 16:00 אחר-הצהריים  ▪  90% מ-30 שעות הדיון במליאה, יינתן לסיעות שנציגיהם אינם נמנות על חברי הכנסת הנמנות על מציעי החוק

[צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן]
+הח"כים בעד דחיית כניסת חברות כרטיסי האשראי לביטוח
16:27 04/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכספים: "זה לא הזמן, אם האירוע יקרה אחרי שתהייה ממשלה יכול להיות שהרפורמה תצא עם שינויים"  ▪  מיכל הלפרין: "טובת הצרכן היא הרבה תחרות ומגוון מוצרים"  ▪  ברקת: "להגיד שמה שאנחנו עושים זה מחטף - זו שערורייה"

משה ברקת. "פועלים בצורה מאוזנת" [צילום: משרד האוצר]
+הביקורת על הסכם פוליטי - נדירה וצרה
15:04 04/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

השופטים שבים ומבהירים, כי לא יתערבו בהליכי החקיקה להקמת ממשלת האחדות, ויהיו מוכנים לדון בעתירות נגדה רק לאחר שתושלם  ▪  מלצר: התערבות נדירה בהסכם יכולה הייתה להיות בשל החוק הנורבגי ובשל האפשרות שהחקיקה תוקפא לשישה חודשים

הדיון בבית המשפט העליון, 4.5.20
חיות ומלצר. לא כרגע [צילום: הרשות השופטת]
פוגלמן וסולברג. אחרי החקיקה [צילום: הרשות השופטת]
+"אף אסיר לא חלה בקורונה"
14:45 04/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מ"מ נציב שב"ס: "בשבועיים האחרונים הוכנסו 1500 טיפולים לאסירים על-ידי רופאים מומחים חיצוניים; מתגבש רעיון שיוצג לי מחר להקמת מתחמים טכנולוגיים בהם יוכלו להתקשר עורכי הדין עם אסירים"  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: "הקורונה איננה מצדיקה שינוי בשום דבר הנוגע לזכויות אדם. נראה שאתם משתדלים לשמור על כך, וזה צריך להדריך אתכם גם הלאה"

ח"כ אוסאמה סעדי [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit  אביטל סומפולינסקי / Avital Sompolinsky  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אסתר חיות / Esther Hayut  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  ג'ורג' קרא / George Kara  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דוד מינץ / David Mintz  דפנה ברק-ארז / Daphne Barak-Erez  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  חנן מלצר / Hanan Melcer  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק עמית / Issac Amit  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל ראבילו /  "  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  מני מזוז / Meni Mazuz  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניל הנדל / Neal Hendel  ניסים ואטורי  נעם סולברג / Noam Sohlberg  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  ענת ברון / Anat Baron  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמעון בראון / Shimon Baron  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ לא יתערב כרגע בחקיקה המרכזית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בג"צ ;בלרינה על חבל מעל תהום ל"ת
יאקי  |  4/05/20 14:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איציק וולף
ח"כ מאי גולן הניחה הצעת חוק להחלת החוק הישראלי בשטח בקעת הירדן, צפון ים המלח, וביישובים היהודים ביהודה ושומרון
איתמר לוין
אחת הטענות המרכזיות נגד קבלת העתירות בנושא כשירותו של נתניהו היא, שמדובר בפעילות חוקתית ולא מינהלית של הכנסת, ולכן הביקורת השיפוטית עליה היא צרה מאוד    השופטים גם רומזים שהם נוטים לקבל את הטענה לפיה לריבלין אין שיקול דעת כאשר 61 חברי כנסת ממליצים על אחד מהם    מלצר: אתם רוצים שאנחנו נמלא חסר חקיקתי במקום המחוקק    יש עתיד: לפסול נאשם - אבל רק מהפעם הבאה
איציק וולף
סיעת ימינה מעלה הסתייגות בוועדה המיוחדת שדנה בחוקי היסוד    ההסתייגות כוללת פסקת התגברות לנושא ההגירה או פסקה כללית ברוב של 61
איתמר לוין
שמונה עתירות מבקשות למנוע מבנימין נתניהו להרכיב את הממשלה בשל כתב האישום נגדו ויוצאות נגד סעיפים מרכזיים בהסכם בין הליכוד לבין כחול-לבן    בא-כוחו של נתניהו: בג"ץ לא יכול לבוא במקום הבוחרים; נתניהו לא יתערב בבחירת היועץ המשפטי ופרקליט המדינה    הפרקליטות: יש לאפשר את מימוש רצון הבוחר    השופטים מציינים שהגורם היחיד שניתן לבדוק את שיקול דעתו - הם הח"כים שימליצו על נתניהו
עידן יוסף
ח"כ מיקי לוי תקף את יועמ"ש הוועדה שמכינה את חוק ממשלת החילופים וזכה לביקורת מצד חבריו ליש עתיד    היועמ"ש בליי: "המתקפה הזו לא ראויה בעיניי והיא לא תרתיע אותי"    "קשיים שנובעים מהסדרים חדשים שלא מוכרים במשטר הישראלי ולא ברור איך ישתלבו עם הדוקטרינות הקיימות"    "בגלל שעוסקים בחוקי יסוד, הרף של התערבות משפטית הוא גבוה מאוד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il