X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה הודיע בוועידת המנהיגים האירופית על השקעה ישראלית של 60 מיליון דולר במחקר ובפיתוח בתחומי האבחון והטיפול בקורונה ובפיתוח תרופות וחיסון לנגיף
▪  ▪  ▪
נתניהו. השתתף בוועידה בשיחת וידאו [צילום: מסך]

מדינת ישראל תשקיע 60 מיליון דולר במחקר ופיתוח בתחומי האבחון, הטיפול ופיתוח התרופות והחיסון לנגיף הקורונה. כך הודיע (יום ב', 4.5.20) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בוועידת המנהיגים העולמית בנושא ההתמודדות עם מגפת הקורונה.
נתניהו השתתף באמצעות שיחת וידאו בוועידת המנהיגים בנושא ההתמודדות עם מגפת הקורונה, בהזמנתה האישית של נשיאת האיחוד האירופי אורסולה פון דר ליין. לדבריו, מיגור מגפה גלובלית מחייב שותפות גלובלית.
בוועידה השתתפו נשיאים, ראשי ממשלות ושרים ממדינות שונות בהם נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלר גרמניה אנגלה מרקל, קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, ראש ממשלת יפן שינזו אבה, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה, ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, מלך ירדן עבדאללה השני, שר הבריאות של עומאן אחמד אלסעידי, שר הבריאות של ערב הסעודית תופיק בן פוזאן אלרביעה, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, יו"ר הפורום הכלכלי העולמי קלאוס שווב ומנהיגים ובכירים נוספים.
"כפי שכולנו יודעים, מגפת הקורונה רחוקה מלהסתיים. במקרה הטוב, אנחנו רק בסוף של ההתחלה; וכמו כל המדינות, ישראל חותרת כעת למצוא את האיזון הנכון בין ההגנה על בריאות אזרחינו באמצעות מניעת גל נוסף של הדבקות, לבין פתיחה מחדש של הכלכלה שלנו. אולם בסופו של דבר, על-מנת להבטיח הן את בריאות הציבור והן את השגשוג הלאומי, על כולנו לפעול יחד לשיפור האבחון, האצת הטיפולים ולבסוף פיתוח חיסון. אני משוכנע שמוסדות המחקר המובילים של ישראל, המדענים הישראלים בעלי השם העולמי ותרבות החדשנות הייחודית שלנו, יאפשרו לנו למלא תפקיד חשוב בקידום פתרונות בכל שלוש החזיתות. זאת הסיבה שישראל מתחייבת היום להקצות 60 מיליון דולר למאמצים הללו. אנו מקווים לעבוד עם מדינות אחרות ולמנף את יכולותינו הייחודיות למען מציאת פתרונות שיטיבו עם כולם", אמר.
ועידת המנהיגים התמקדה בשיפור התיאום של המאמצים הבינלאומיים לפיתוח פתרונות להתמודדות עם נגיף הקורונה, בדגש על פיתוח וייצור חיסון ופיתוח תרופות ומכשור לטיפול בחולים. בוועידה השתתפו מנהיגים מהעולם כולו, בכירים בארגונים הבינ״ל, קרן גייטס וגורמים נוספים. המנהיגים דנו במאמצים העולמיים בנושא, על-מנת ליצור שיתופי פעולה חוצי מדינות למציאת כלים רפואיים במאבק בנגיף הקורונה. מלבד ישראל תרמו מדינות אחרות סכומי כסף נכבדים לקרן לפיתוח חיסון לקורונה. בין היתר, תרמה גרמניה מעל לחצי מיליארד אירו לקרן.

תאריך:  04/05/2020   |   עודכן:  04/05/2020
+ארה"ב תגייס 3.7 טריליון דולר
07:58 05/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

משרד האוצר מתכנן ליטול הלוואות בהיקף חסר תקדים בחודשים אפריל-ספטמבר - פי שלושה מאשר בכל השנה הקודמת  ▪  סיוע נוסף למשק או התפרצות נוספת של הקורונה תחייב הזרמות נוספות ובמקביל להגדיל את היקף ההלוואות

לנצל את הריבית הנמוכה [צילום: AP]
+פריצת דרך במציאת נוגדן לקורונה
23:13 04/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון הודיע כי מדעני המכון הביולוגי בנס ציונה הצליחו להגיע לפריצת דרך משמעותית בפיתוח נוגדן לנגיף הקורונה  ▪  המכון נמצא בהליך רישום פטנט  ▪  "היצירתיות והמוח היהודי הביאו להישג מדהים זה"

טרם ניתן שם לנוגדן [צילום: AP]
המכון הביולוגי רושם פטנט
+"כסף עכשיו - התחשבנות אחר כך"
23:04 04/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מנהל רשות המיסים הודיע כי כל שיידרש מבעלי העסקים כדי לקבל את המענק הממשלתי לסיוע במשבר הקורונה הוא להיכנס לאזור האישי שלהם באתר הרשות ולהקליד את פרטי אובדן ההכנסה שלהם  ▪  נשיא התאחדות התעשיינים: הפיצוי עלול לסכן את יציבות המשק בגלל בעיית נזילות בכל המגזר העסקי

מנהל רשות המסים, ערן יעקב [צילום: ליאב פלד]
+"מגבלת ההתקהלות תוסר ב-14 ביוני"
21:23 04/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הודיע על הסרת מגבלת מרחק היציאה מן הבית והציג את לוח הזמנים להמשך ההקלות  ▪  הותר המפגש עם סבים וסבתות, אך יש להמשיך להישמר ממגע כדי להימנע מאפשרות הדבקתם בקורונה  ▪  "חייבים להיות מוכנים להתפרצות גל שני של תחלואה"

נתניהו במסיבת העיתונאים [צילום: מן הטלוויזיה]
חוזרים לשגרת קורונה במרחב הציבורי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+השר הנגבי: חשוב להחזיר את הספורט המרומם את רוחנו
20:31 04/05/20  |  איציק וולף

השר צחי הנגבי קרא להחזיר את ליגת הכדורגל לפעילות מלאה. זאת, כחלק מההקלות בהסגר הקורונה שמאשרת ממשלת ישראל.
"אישרנו היום בממשלה שורת הקלות משמעותיות בתחומים חשובים. הקניונים והשווקים נפתחים. כך גם הצימרים ובתי המלון. חדרי הכושר והחוגים שבים לפעול. בקרוב מאד תפעל מערכת החינוך באופן מלא, וההורים ישובו למקומות עבודתם. הכל כמובן תוך ציות להנחיות משרד הבריאות. בדיון היום תמכתי בכך שגם ליגת הכדורגל תשלים את העונה. טרם נפלה החלטה, אבל כשהכל חוזר לשגרה חשוב להחזיר לנו גם את הספורט המרומם את רוחנו", אמר.

+יו"ר ועדת הקורונה: דיירי בתי האבות לא מעניינים את נתניהו וליצמן
20:07 04/05/20  |  איציק וולף

יו"ר ועדת הקורונה בכנסת, ח״כ עפר שלח (יש עתיד-תלם), טען כי ההימנעות ממינוי מחליף למנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, לטיפול בבתי האבות, מוכיח שלא אכפת לראש הממשלה ולשר הבריאות מבריאותם של השוהים בבתי האבות.
״‫משרד הבריאות החליט לא למנות מחליף לרוני גמזו, שיהיה אחראי על בתי האבות. מה איכפת לנתניהו וליצמן שבתי האבות הם מוקד של סכנת חיים. ‬
‫אז מה אם התכנית של גמזו לשמירה על אוכלוסיית הסיכון מס 1 תיזרק לפח. ‬
‫זה לא מעניין אותם‬״, טען.

+נתניהו יציג הערב שורת הקלות נוספות
19:40 04/05/20  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יציג הערב הקלות נוספות בהסגר הקורונה. יחד איתו יהיו גם שר האוצר, שר הבריאות, שר הכלכלה, שר החינוך, שרת התרבות והספורט, מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל רשות המיסים.

+מאבק על חל"ת ביד ושם
18:16 04/05/20  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

כוח לעובדים: ההנהלה פעלה בצורה חד-צדדית בטענה שהיא חוששת ממשבר כספי, תוך ניצול הקורונה כדי להיפטר מעובדים שלא ניתן לפטר

"הטעו את העובדים" [צילום: אחינעם וולף]
+ג'יי לנו ואמנים ישראלים בהצדעה לאיחוד הצלה
15:03 04/05/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

לנו הוא תומך ותיק של איחוד הצלה שתרם לארגון שני אופנועי אמבולנס שמשמשים להצלת חיים בישראל  ▪  עוד השתתפו במופע: ליאור סושרד, אדם קנטור, דודו אהרון ורונה לי שמעון

ג'יי לנו במשדר מיוחד לאיחוד ההצלה [צילום: איחוד הצלה]
+"אף אסיר לא חלה בקורונה"
14:45 04/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מ"מ נציב שב"ס: "בשבועיים האחרונים הוכנסו 1500 טיפולים לאסירים על-ידי רופאים מומחים חיצוניים; מתגבש רעיון שיוצג לי מחר להקמת מתחמים טכנולוגיים בהם יוכלו להתקשר עורכי הדין עם אסירים"  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: "הקורונה איננה מצדיקה שינוי בשום דבר הנוגע לזכויות אדם. נראה שאתם משתדלים לשמור על כך, וזה צריך להדריך אתכם גם הלאה"

ח"כ אוסאמה סעדי [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+שומרים מרחק
14:40 04/05/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

ימי קורונה [צילום: ג'ון סופר/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל תשקיע 60 מיליון דולר בחיסון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
60מיליון$ הולכים לביל גייטס??? ל"ת
חיסון+שבב=מוות  |  4/05/20 20:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
מ"מ נציב שב"ס: "בשבועיים האחרונים הוכנסו 1500 טיפולים לאסירים על-ידי רופאים מומחים חיצוניים; מתגבש רעיון שיוצג לי מחר להקמת מתחמים טכנולוגיים בהם יוכלו להתקשר עורכי הדין עם אסירים"    יו"ר ועדת הקורונה: "הקורונה איננה מצדיקה שינוי בשום דבר הנוגע לזכויות אדם. נראה שאתם משתדלים לשמור על כך, וזה צריך להדריך אתכם גם הלאה"
יפעת גדות
יפעת גדות
התופעה של עשרות כרישות עפרוריות שמגיעות למים החמים שליד תחנת הכוח בחדרה היא ייחודית במינה בים התיכון    בעוד שברוב אזורי הים התיכון הכרישים נמצאים בסכנת הכחדה, החופים שלנו ידידותיים אליהם בצורה יוצאת דופן
איתמר לוין
טיים בוחן את הדרך בה התמודדו קוריאה הדרומית, טייוואן, סינגפור, יפן וניו-זילנד עם הקורונה - ומה אירע כאשר הסירו את המגבלות    ההצעה שלו לארה"ב: להשקיע כעת סכומי עתק בתשתיות
רונן פרידמן
ההתפתחות הרפואית טכנולוגית של המצאת מכשיר הנשמה מלאכותית העלתה את הצורך לדון מחדש בשאלת משמעותו של "המוות המוחי", ואם מהווה הוא קריטריון נוסף ונפרד לקביעת המוות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il