X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / פַּנְדוֹרָה
שימש במשך שנים רבות כראש ישיבת ההסדר "ברכת משה" שבמעלה אדומים התמחה במשנת הרמב"ם ובמתמטיקה למרות שלא היה מתלמידי הרבנים קוק וסולובייצ'יק היה מהבולטים ברבנים הדתיים לאומיים
▪  ▪  ▪
הרב נחום אליעזר רבינוביץ [צילום: פלאש 90]

הרב נחום אליעזר רבינוביץ', ראש ישיבת מעלה אדומים ומן הבולטים ברבני הציונות הדתית, הלך לעולמו (יום ד', 6.5.20). בן 92 היה במותו.
הוא נולד במונטריאול שבקנדה. נסמך לרבנות בגיל 20. במקביל ללימודיו בישיבה בבולטימור סיים תואר שני במתמטיקה באוניברסיטת ג'ונס הופקינס. שימש כרב קהילה בצ'ארלסטון שבדרום קרוליינה. ב-1963 שב לקנדה ושימש כרב בטורונטו. במקביל הרצה באוניברסיטה והחל בכתיבת דוקטורט במתמטיקה, בנושא סטטיסטיקה והסתברות בתלמוד.
הרב רבינוביץ שימש כסגן עורך הביטאון התורני 'הדרום' של הסתדרות הרבנים דאמריקה. ב-1971) עבר ללונדון ושימש כדיקן בית המדרש לרבנים באנגליה. ב-1983 עלה ארצה עם משפחתו והתמנה כראש ישיבת ההסדר "ברכת משה" שבמעלה אדומים. ב-2015 צירף את הרבנים חיים סבתו ויצחק שילת לראשות הישיבה לצדו.
הוא היה מומחה בולט למשנתו של הרמב"ם ועסק מזה שנים בכתיבת פירוש "יד פשוטה" על "משנה תורה". הפירוש כלל גם עיסוק בנוסח. כמו-כן, תמך בעיסוק במדע כחלק בלתי נפרד מדמותו של היהודי.
בתקופת הסכם אוסלו הביע עמדות נחרצות נגד ההסכם ונגד ממשלת השמאל. הוא פרסם פסק הלכה הקובע כי יש לסרב פקודה במקרה שנדרשים לפנות שטחי ארץ ישראל. כמו-כן, התיר עלייה להר-הבית ובמשך שנים עלה לשם בעצמו.
בשונה מרוב רבני הציונות הדתית, הרב רבינוביץ לא נמנה מתלמידי הרב קוק או הרב סולובייצ'יק (אם כי הייתה לו היכרות עם האחרון). לדבריו, את תפיסתו הציונית הוא קבל "מהתורה".
בעקבות דברי הרמב"ם במשנה תורה (הלכות מלכים ומלחמות יא) שייתכן שיהיה משיח שיצליח לכונן ממלכה אך לבסוף ייהרג וימות, סבר הרב רבינוביץ' כי לא ניתן לקבוע שהתקופה הנוכחית היא "אתחלתא דגאולה". עם זאת, הוא ראה בשיבת ציון ובמדינת ישראל "הזדמנות היסטורית לחדש את חיי עם ישראל בארצו לאור התורה". הוא דחה את התפישה שהגאולה תבוא מאליה, ולדעתו יש לפעול לחיזוק המדינה ותיקונה אך עם זאת להכיר בכך שתהליכים היסטוריים אורכים זמן רב.
את השיטה הדמוקרטית זיהה כיסודית בתורה. הוא מתבסס בין היתר על "שבעת טובי העיר", מושג המוזכר בתלמוד ובספרות ההלכה, המתאר מנהיגות אזרחית של הקהילה היהודית. לדבריו, עקרונות דמוקרטיים נוספים נמצאים גם ביהדות. למשל, עיקרון הפרדת הרשויות: מערכת המשפט ההלכתית אינה מופקדת בידי המלך, אלא בידי הסנהדרין, שהמלך כפוף לחכמיה בפעולות כמו יציאה למלחמת רשות.

תאריך:  06/05/2020   |   עודכן:  06/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הסכם אוסלו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרב נחום אליעזר רבינוביץ מת בגיל 92
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
יפעת גדות
לנו הוא תומך ותיק של איחוד הצלה שתרם לארגון שני אופנועי אמבולנס שמשמשים להצלת חיים בישראל    עוד השתתפו במופע: ליאור סושרד, אדם קנטור, דודו אהרון ורונה לי שמעון
אלי אלון
כמעט ללא פרסום בתקשורת, בשקט, רחוק מאור הזרקורים הלכה לעולמה (22.4.20) בביתה בתל אביב הרקדנית והמורה למחול יונה לוי-סייפן והיא בת 77 במותה    בשנות ה-60 הייתה מרקדניות המחול הבולטות בארץ הופיעה בעולם, וזכתה לפרסים ולתשואות    ב-1962 נבחרה לאחד מהתפקידים הראשיים בסרט "מרקו פולו" לצד אלן דלון
עידן יוסף
אמני ישראל מדליקים נר זיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה    התאחדו לסרטון לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בשיתוף מיזם "אלה האחים שלי" של גלי צה"ל
איציק וולף
דירקטוריון מגדל אחזקות הודיע על פיטורי גלעד, כפוף לשימוע, החל ב-30 באפריל    גלעד יסיים כהונתו כיו"ר מגדל ביטוח וכדירקטור בחברה    רן עוז ימונה למנכ"ל מגדל אחזקות    מוטי רוזן יכהן כיו"ר מגדל ביטוח
עידן יוסף
משפחתה פרסמה הודעה: "לא הנאצים ימ"ש ולא המחבלים הארורים ינצחו אותנו, אנו נמשיך לחיות עם אמונה גדולה ונביא חיים חדשים לעולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il