X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הייעוץ המשפטי של משרד הפנים שב וקובע כי התקשרות המועצה המקומית בית אריה-עופרים עם חברת המדידות אורהייטק נגועה בפגמים חוקיים - במידות חומרה שונות המשרד לא יורה למועצה שלא להתחשב במדידות שנעשו במסגרת ההתקשרות הלא חוקית, אך ציין שאם המועצה תעשה זאת - היא עלולה לשאת בסיכונים משפטיים
▪  ▪  ▪
ראש מועצת בית אריה-עופרים, יהודה אלבוים [צילום: מתוך יוטיוב]
משרד הפנים: מועצת בית אריה שכרה חברת מדידות בלא מכרז ובניגוד לחוק
איציק וולף
חוות דעת משפטית של משרד הפנים קובעת כי ראש המועצה המקומית בית אריה-עופרים, יהודה אלבוים, פעל לכאורה בניגוד לחוק ולפסיקה כשהזמין חברה פרטית למדידת שטחי בתים תוך הפקרת ניסוח החוזה לידי הספק שכלל בו מנגנון תשלום וערעורים שהעמיד את הספק בניגוד עניינים * הספק טען שהוא אמור לקבל פטור ממכרז וראש המועצה הזמין ממנו שירותים ב-750 אלף שקל ללא מכרז * "ראויה התייחסות ישירה של המועצה לתוצאות האופרטיביות של אי-החוקיות הנטענת"
לרשימה המלאה

משרד הפנים שב וקובע כי המועצה המקומית בית אריה-עופרים פעלה בניגוד לחוק כשהתקשרה עם חברת מדידות ללא מכרז, לצורך מדידות בתי התושבים, אך הודיע כי הוא אינו מוסמך להורות למועצה האם להמשיך בהתקשרות עם החברה או להפסיק אותה וכי על המועצה להחליט מה תעשה בנושא - תוך נשיאה בסיכון של הליכים משפטיים שיינקטו נגדה.
כפי שפרסמנו ב-News1, המועצה המקומית בית אריה-עופרים התקשרה ללא מכרז וללא הסכם עם חברה לביצוע מדידות של הבתים לצורך חישוב מחודש של תשלומי הארנונה. זאת, לכאורה בניגוד לחוק ותוך הוצאה של 750 אלף שקל מן התקציב הציבורי של המועצה. על ההסכם, שנוסח על-ידי החברה הפרטית, חתום ראש המועצה, יהודה אלבוים.
מדובר בחברה אורהייטק מפתח תקוה, אשר נשכרה על-ידי המועצה לביצוע סקר נכסים לצורך בחינה של התאמת הנתונים המצויים בידי המועצה לצרכי גביית ארנונה לנתונים המצויים בפועל בשטח.
ההסכם בין המועצה המקומית לבין אורהייטק נחתם על בסיס מסמך ששלחה החברה לרשות המקומית. המסמך כולל חוות דעת של עורכת דין הטוענת כי המועצה המקומית יכולה להתקשר עם החברה מבלי שתצטרך לערוך מכרז. עוד קובע ההסכם את מודל השכר שתקבל החברה מן המועצה המקומית ולפיו הוא יחושב "על בסיס הצלחה", כלשון המסמך - 28% מתוספת החיובים שתאתר החברה בבתי התושבים, או 35% מתוספת החיוב אם המועצה תחליט שלא לחייב מחסנים או 'אדמות לטיפול'.
עוד קובע ההסכם נוהל ערעורים של התושבים על תוצאות סקר הנכסים ולפיו כל תושב שיבקש לערער על התוצאה יידרש להפקיד סכום של 350 שקל בידי החברה אם מדובר בערעור על חישוב בית מגורים ו-900 שקל כאשר מדובר במדידת בית עסק. סכום כסף זה יחולט אם הערעור על המדידה יידחה.
במכתב שנשלח השבוע (4.5.20) מלשכת היועץ המשפטי של משרד הפנים, נכתב כי לאחר בחינה נוספת של הסוגיה ולאחר שהתקבלה תגובת היועץ המשפטי של המועצה המקומית, לא משנה משרד הפנים את מסקנתו בדבר ארבעה קשיים משפטיים שעולים מן ההתקשרות:
  • הליך ההתקשרות לא נערך בהתאם להוראות חוזר מנכ"ל משרד הפנים כפי שהוחל על הרשויות ביהודה ובשומרון.
  • לא קדמה להתקשרות חוות דעת משפטית וחוות דעת משפטית שכן ניתנה לאחר מכן לא בחנה את תוכן החוזה.
  • החוזה יצר כריכה בעייתית בין התשלום לחברה לבין הגדלת מדידת הבתים על ידה.
  • ההתקשרות נעשתה בדרך של חתימה של המועצה המקומית על מכתב שגובש ונוסח על-ידי החברה, לאחר שזו פנתה אל המועצה.
עו"ד רון אלמוג, מלשכת היועץ המשפטי של משרד הפנים, ציין כי שני הקשיים הראשונים שעולים מן ההתקשרות מהווים פגם בהליך ההתקשרות ושני הקשיים האחרונים "מעוררים קושי מסוים", כלשון המכתב.
עם זאת, ציינו במשרד הפנים כי יש להבחין בין אי-חוקיות פעולה לבין תוצאותיה וכי משרד הפנים לא עוסק בשאלת התוצאות האופרטיביות של אי-החוקיות הנטענת. "בהתכתבות נוספת כתבתי כי המועצה תפעל בעניין זה לפי שיקול דעתה, וכמובן תישא בסיכויים ובסיכונים המשפטיים והאחרים של כל דרך שתבחר בה", כתב עו"ד אלמוג.
חבר מועצת בית אריה-עופרים, רון לובה, שפנה ללשכה המשפטית של משרד הפנים בנושא ההתקשרות הלא חוקית של המועצה, אמר ל-News1 כי ישקול את הצעדים המשפטיים לצורך הבאת הנושא לטיפול רשויות החוק.
"העניין לא תם ולא נשלם,נלמד את החומר המשפטי הנמצא בידינו ונשקול את צעדינו המשפטיים כדי להביא את הנושא לטיפול רשויות החוק", אמר. לדבריו, בשנה בה יש משבר כלכלי חמור בעקבות נגיף הקורונה ובשנה בה אלפי תושבים איבדו את מקור פרנסתם יהיה זה אך ראוי שהמועצה המקומית והעומד בראשה, יהודה אלבוים, יערכו חשבון מסלול מחדש וישקלו את צעדיהם להביא הקלה ומזור לתושבים בנושא גביית הארנונה.

הסכם המועצה ואורהייטק
תאריך:  07/05/2020   |   עודכן:  07/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד הפנים לא יתערב בגבייה לפי התקשרות פסולה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איתמר לוין
עובדת סוציאלית מעיריית באר שבע תמכה בדרישתו של האב לגדל לבדו את התינוק - למרות שלא הייתה כל עילה להתערבותה והיא לא פנתה כנדרש לבית המשפט    גורמי הרווחה בעירייה התייצבו לצד האב, שבפועל חטף את התינוק, במקום לסייע לאמו    האב זכה לתמיכה גם של גורמי הרווחה ביישוב בצפון הארץ בו הוא מתגורר
איתמר לוין
המחוזי דחה את ערעורו של כרמל שאמה-הכהן על חיובו לפצות את יריבו הפוליטי משה רווח, בו הטיח האשמות חסרות שחר    שבח: פרסום בזדון של שקרים איננו "חובה על-פי דין"
איתמר לוין
האם המאמצת התעללתה בילד בצורה קשה וממושכת בשנות ה-90 ותשלם 290 אלף שקל    העירייה התעלמה מדוחות חוזרים ונשנים על המתרחש ותשלם 140,000 שקל
איתמר לוין
הפרקליטות: יצחק ביאזי קיבל 100,000 שקל מאדריכל במזרח העיר ומ"מאכער" שפעל בעירייה, תמורת מידע על הטיפול בעבירות בנייה של לקוחותיהם
איתמר לוין
אורן מלכה, שהיה הממונה על המועצה הדתית וסגן ראש העירייה, יישלח לעבודות שירות    יודה בגביית תשלום על אירועים פרטיים במבנה עירוני ובשימוש ברכב המועצה לצרכים פרטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il