X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשלב הראשון תחודש רק פעילותם של הקווים הפועלים בשאר ימי החול השירות הבין-עירוני לא ישוב לפעול לפי שעה קווים עירוניים הפועלים גם בשבת ישובו לפעול
▪  ▪  ▪
תחנת אוטובוס בירושלים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

פעילות קווי התחבורה הציבורית העירוניים תחודש בסוף השבוע הקרוב, בימי שישי ובמוצאי השבת. בקווים שבהם פעלו האוטובוסים גם בימי שבת, תחודש הפעילות גם בשבת.
הקווים שפעילותם תחודש הם רק קווי התחבורה הציבורית העירונית שפועלים במהלך יתר ימי השבוע, אך לפי שעה לא תחודש פעילות של קווים שפעילותם הופסקה.
ברשות הארצית לתחבורה ציבורית פועלים לספק את דרישות הציבור לשימוש בתחבורה הציבורית במגבלת מספר הנוסעים. בפני הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עומד אתגר להגדיל את השירות לצבור כשמספר הנהגים והאוטובוסים מוגבל והדרישה לשימוש בתחבורה הציבורית גדלה בכל יום.

סמוטריץ' קיים שיחה מקוונת עם ארגוני החברה האזרחית

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ הזמין ביום רביעי את ארגוני התחבורה הציבורית לשיחה מקוונת פתוחה בנושא האתגרים בתחום התחבורה הציבורית במהלך ימי הקורונה ולקראת החזרה ההדרגתית לשגרה.
השר הציג את האתגרים העומדים בפני המשרד בפני נציגי הארגונים, הקשורים להשבה ההדרגתית של השירות. נציגי הארגונים עדכנו את השר בבעיות שעולות מהשטח, הציגו בפניו שאלות והציגו בפניו רעיונות לפתרונות יצירתיים למצב.
בפגישה השתתפו הארגונים 15 דקות, תחבורה בדרך שלנו, ישראל בשביל האופניים, מרחב, סיכוי, Future Mobility, אדם טבע ודין, תחבורה היום ומחר, לובי 99 ובארכבת.
נציגי הארגונים ביקשו מסמוטריץ' להעביר מידע סדור בעניין מתווה החזרה לפעולה ברכבת ובאוטובוסים, כדי לעזור לנוסעים להתכונן לקראת החזרה לשיגרה ולהבין את ההשפעות לגביהם. כמו-כן נידונו תקצוב וליווי מקצועי לרשויות המקומיות למימוש נתיבי אופניים טקטיים בדגש על מרחבי הליכה בטוחים להולכי הרגל, מודל הפעלות נסיעות לפי דרישה להחלפת קווים לא יעילים, פתרונות מיקרו מוביליטי בתחנות הרכבת, עבודה מול מטה החרום של הוועד הארצי של ראשי הרשויות הערביות, העברת התקציבים לתחבורה ציבורית לשנת 2019 מתוקף החלטה 922 ליישובים הערביים, החזרת שירות האוטובוסים בסופי השבוע ונושא הפיצויים לחוזי נסיעה לא ממומשים.
השר עדכן את הנוכחים כי בעקבות פניה של לובי 99 וארגון 15 דקות, הוא הורה להתחיל ליישם קווים בתחבורה חכמה וגמישה במרחב הכפרי ובאזורים בעלי ביקוש נמוך כיום לתחבורה ציבורית, כדי לתת פתרונות טובים יותר לתחבורה עבורם.
בעקבות שאלה של אדם טבע ודין ותחבורה היום ומחר בנוגע למסופים מותאמים לאוטובוסים חשמליים, ענה שר התחבורה כי כל המסופים המוקמים מעתה ואילך יהיו מותאמים להטענה של אוטובוסים חשמליים.
גם נציגי הארגונים וגם השר דיברו על משבר הקורונה כהזדמנות להאיץ מיזמים תשתיתיים, לקדם שלב נוסף בתוכנית ׳מהיר לעיר׳ ולקדם הכשרה של נהגי אוטובוס נוספים.

תאריך:  11/05/2020   |   עודכן:  11/05/2020
+מתי תתעורר מחדש העיר שאיננה ישנה
13:08 12/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

העיר רחוקה מלעמוד בקני המידה הנדרשים מבחינה בריאותית, בעיות תחבורה קשות מצריכות פתרון ולא ברור האם שנת הלימודים הבאה תיפתח בספטמבר  ▪  ניו-יורק טיימס ממפה את הדרך הארוכה והקשה בדרך להסרת מגבלות הקורונה, שגם אחריהן יצטרכו הכל להסתגל למציאות חדשה

עדכון קורונה בניו-יורק, 11 במאי / NBC New York
דומינו פארק, ברוקלין [צילום: ג'ון מינצ'ילו, AP]
הרחוב ה-42, מנהטן [צילום: פרנק פרנקלין, AP]
+משרד העבודה והרווחה: תלמידי המכללות הטכנולוגיות חוזרים לשגרה
11:57 12/05/20  |  מירב ארד

משרד העבודה והרווחה מודיע: התלמידים במכללות הטכנולוגיות ובקורסים להכשרה מקצועית מתחילים לחזור לשגרה זהירה. החזרה החלקית ללימודים נעשית בהתאם למגבלות משרד הבריאות. במכללות הטכנולוגיות החלו השבוע הוראה בקבוצות של עד 15 סטודנטים כדי להמשיך ולקיים סדנאות, מעבדות, ולתמוך בהוראה המקוונת ועוד.
התאמות אלו יאפשרו לסטודנטים להשלים פערים, לקבל תמיכה לימודית ולגשת לבחינות הממלכתיות ולפרויקט הגמר, לסיים את הלימודים במועד המתוכנן ולהשתלב בהקדם בשוק העבודה. עקב התקופה המאתגרת, הלימודים צפויים להתארך בכשלושה שבועות אל תוך הקיץ.

+איש לא בא
11:38 12/05/20  |  יוסי גבאי   |   לרשימה המלאה

מחכים לנוסעים [צילום: יוסי גבאי]
+פומפאו לקראת ביקורו: "החלת ריבונות? ישראל תחליט"
11:21 12/05/20  |     |   לרשימה המלאה

רגע לפני הגעתו לישראל מחר, מזכיר המדינה האמריקני פומפאו בראיון מיוחד לישראל היום  ▪  על הריבונות: "אני רוצה להבין מה הממשלה החדשה חושבת"  ▪  על המאבק בקורונה: "ישראלים ואמריקנים פועלים במשותף למציאת תרופה"  ▪  ועל סין: "הם ניסו להחביא את הנגיף"

פומפאו. שיחות עם רה"מ וגנץ [צילום: אנדרו הרניק/AP]
+המענק לעסקים: נפתחה האפשרות לבקש סיוע להשתתפות בהוצאות קבועות
10:28 12/05/20  |  מירב ארד

באתר רשות המסים מפתחה (יום ג') האפשרות להגשת בקשות לקבלת מענק סיוע לעסקים להשתתפות בהוצאות קבועות, המהווה פעימה שלישית שלתשלום מענקי הסיוע למשק בשל ההשלכות הכלכליות של נגיף הקורונה. במסגרת זו, יכולים להגיש בקשה לקבלת מענק עסקים קטנים ובינוניים בעלי מחזור העולה על 18 אלף שקלים ועד 20 מיליון שקלים בשנה שנפגעו בתקופת קורונה.

+אל תהיו "טרמפיסטים"
09:52 12/05/20  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

המשק הלאומי הוא מערכת מוכללת ומשולבת. הסיכון העיקרי הוא שגיאה באיתור נכון של הנושאים ומרכזי המאמצים שבהם יש להשקיע את המקורות המוגבלים העומדים לרשותנו. צרו לעצמכם רזרבות ומרחבי ספיגה למשברים כל אחד בתחומי אחריותו ואל תהיו טרמפיסטים

[צילום: איתמר לוין]
+11 מי יודע
08:30 12/05/20  |  עו"ד אברהם פכטר   |   לרשימה המלאה

טוענים שבג"ץ לא נתן אמירה ערכית - שמעתי טוענים בכל כלי התקשורת שבג"ץ לא נתן אמירה ערכית מוסרית  ▪  טעות: אמר במפורש, לכל אזרח עומדת חזקת החפות, אישום הוא חשד, לא אשמה מוכחת, הזיכויים הוכחה לכל האמירות.

נתניהו. כשיר להרכיב ממשלה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+"מדינות פותחות את הכלכלה על עיוור"
07:44 12/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש תוכנית החירום בארגון הבריאות העולמי טוען כי מדינות רבות מסירות את צעדי ההרחקה החברתית מבלי שהן מיישמות צעדים אפקטיביים לאיתור חולים חדשים, באופן שעלול להביא להתפרצויות מחודשות של קורונה  ▪  "הנגיף עדיין כאן, אני בהחלט מוטרד מכך שמדינות מסוימות מכוונות את עצמן לנהיגה עיוורת בתקופה של החודשים הבאים"

ראיין. הנגיף עדיין כאן
+מדחומים במתחמים ציבוריים לא אמינים;
משרד הבריאות יודע אך אינו עושה דבר
07:06 12/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עשר בדיקות חום שונות בתל אביב הצביעו על סטייה כלפי מטה שבין 0.7 ל-6.7 מעלות מחום הגוף האמיתי  ▪  הסטייה הממוצעת הייתה שתי מעלות - מה שאומר שהמדחומים לא יאתרו חולי קורונה, שכן הם יצביעו על חום תקין של 36 מעלות במקום על חום של 38 מעלות המחייב מניעת כניסה  ▪  משרד הבריאות: יודעים שיש מדחומים מאוד לא מדויקים, אבל משרד הכלכלה לא קבע תקן מחייב  ▪  משרד הכלכלה: התקן צריך לקבל את אישור משרד הבריאות

מעלה שלמה פחות - וזה עוד טוב
אמצעי האבחון החשוב ביותר [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+נתניהו: להגביר האכיפה ולפזר ההתקהלויות
00:22 12/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש המל"ל טען כי ההתקהלויות במדורות ל"ג בעומר עלולות להוביל להתפרצות תחלואה בקורונה  ▪  ראש הממשלה הנחה את גופי אכיפת החוק להגביר את האכיפה ולפזר את ההתקהלויות

מדורה בשכונת מאה שערים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קווים עירוניים ישובו לפעול בסופי השבוע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עו"ד דגנית אלישיב
נכון לעכשיו בתי המשפט לא מפחיתים תשלומי מזונות בשל משבר הקורונה, שכן איש אינו יודע כמה זמן הוא יימשך ומה יהיו השלכותיו. ייתכן שבחודשים הבאים יהיה על השופטים לבחון כל מקרה לגופו ולקבוע קריטריונים בהם ייענו לבקשות הפחתה מצד המשלמים
איציק וולף
הממשלה אישרה תקנות לשעת חירום המעגנות את ההחלטה על קיצור התקופה הדרושה לקבלת דמי אבטלה ל-6 חודשים לכל מי שהחל את האבטלה עד סוף חודש אפריל
מירב ארד
כלל הארגונים בענף התיירות יקיימו מחאה על הפגיעה הכלכלית האנושה בכלל העוסקים בתחום    על-פי התחזיות שוק התיירות צפוי לחזור רק בעוד שנתיים והפגיעה נאמדת בהיקף של 20 מיליארד שקלים
שלומי אדר
כיצד ארגון עסקי שלא נמנה על סקטורים מחויבי רגולציה/תקינה יכול לפעול כאשר מעל ראשו עומדת "עננה" של "עלות מול תועלת" וכדאיות כלכלית כלשהי
עידן יוסף
משרד הכלכלה דוחף את משרד הבריאות לאשר פתיחת מסעדות ב-20 במאי    מציע כללים מחמירים כגון החלפת מדי העובדים עם תחילת העבודה, חיטוי שולחנות וכסאות בעת תחלופת הסועדים, וכן דרישה להדחת כלים בטמפרטורה של 70 מעלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il