משרד הכלכלה הודיע (יום ג', 12.5.20) על מתן הקלות לעסקים המשתתפים בתכונית "כסף חכם" ו"שער לשיווק בינלאומי", בעקבות משבר נגיף הקורונה.
תוכנית "שער לשיווק בינלאומי" (של"ב) מיועדת לחברות בעלות היקף יצוא נמוך המעוניינות להרחיב את פעילותן או לחברות שלא ייצאו בעבר ומעוניינות להתחיל לייצא ולשווק מוצרים או שירותים ומטרתה להעניק סיוע לחדור לשווקים הבינלאומיים. הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון של ההוצאות השיווקיות וליווי מקצועי של יועצים המתמחים בשוק היעד, עד 200 אלף שקלים המהווים כ-50% מהתוכנית השיווקית.
במסגרת תכונית כ"סף חכם", חברות ישראליות בהיקף מכירות של עד 200 מיליון שקלים ובעלות ניסיון מוקדם ביצוא, יכולות להגיש בקשה לקבלת סיוע דו-שנתי במטרה להגדיל באופן משמעותי את היקף המכירות.במסגרת התוכנית, ניתן לקבל השתתפות במימון הוצאות שיווקיות של עד 50% ובסכום כולל של עד 500 אלף שקלים למשך שנתיים.
כעת מודיע משרד הכלכלה על הארכת תקופת הסיוע בוכניות אלה. על-פי הנוהל שנקבע, כל עסק בתוכנית "כסף חכם" זכאי להגיש בקשה בהמלצת היועץ השיווקי להארכת תקופת הסיוע עד שנה נוספת ללא תוספת תקציב. בתוכנית של"ב כל עסק בתוכנית יהיה זכאי להגיש בקשה בהמלצת היועץ לליווי מעקב ובקרה להארכת תקופת הסיוע עד 6 חודשים נוספים מעבר למספר החודשים המצוינים בכתב האישור ללא תוספת תקציב.
בתוכנית כסף חכם תאושר הארכה אוטומטית ללא תוספת תקציב, באופן גורף, לכלל העסקים בעוד 6 חודשים נוספים שיתווספו למספר החודשים המצוינים בכתב האישור. עסקים שיהיו מעוניינים בפחות מ-6 חודשים, או לא יהיו מעוניינים כלל בהארכה, יעדכנו בהתאם את רכזת התוכנית. בתוכנית של"ב - תאושר הארכה אוטומטית ללא תוספת תקציב, באופן גורף, לכלל העסקים בעוד 6 חודשים נוספים שיתווספו למספר החודשים המצוינים בכתב האישור. עסקים שיהיו מעוניינות בפחות מ-6 חודשים, או לא יהיו מעוניינים כלל בהארכה, יעדכנו
בהתאם את רכזת התוכנית.