X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: EMS CLUB]

השמנת יתר היא כבר מזמן לא עניין של מראה בלבד, אלא סכנה בריאותית של ממש. מהי השמנת יתר? מה הן הסכנות של השמנת יתר על-פי משרד הבריאות, ואיך אפשר למנוע השמנת יתר או להיפטר ממנה בלי דיאטות כאסח ובלי לפגוע בגוף?
השמנת יתר אינה רק בעיה אסתטית
ההשלכות של השמנת יתר על בריאות האדם הן עובדה מדעית זה כמה עשורים. על-פי התוכנית למלחמה בהשמנת היתר של משרד הבריאות, השמנה פוגעת באופן משמעותי בבריאות, פוגעת באיכות החיים וביכולת התפקוד וגורמת לתחלואה גופנית ונפשית כרונית. במקרים קיצוניים, השמנה משמעותית עלולה אף לגרום לתמותה מוקדמת.
לפי נתוני משרד הבריאות, אחוז הילדים והמבוגרים הסובלים מהשמנה בישראל גדל באופן תמידי. סקר KAP משנת 2008 מצא, כי יותר משליש מבני 18 ומעלה סובלים ממשקל יתר, וכי 7.13% מבני 18 ומעלה סובלים מהשמנת יתר.
איך מאבחנים השמנת יתר?
הדרך לקבוע אם אדם סובל מהשמנת יתר היא באמצעות שימוש במדד BMI. מדובר במדד מקובל בעולם, שבעזרתו ניתן לבצע בדיקת עודף משקל ובדיקת השמנת יתר. מדד BMI בודק את היחס בין המשקל לבין הגובה.
הנוסחה לחישוב BMI היא - משקל חלקי גובה בריבוע. לדוגמה, אדם בגובה 1.80 מ' ששוקל 80 ק"ג, מדד ה-BMI שלו יהיה 24.7. מדד BMI שבין 25 ל-29.9 נחשב לעודף משקל. מדד BMI של 30 ומעלה נחשב להשמנת יתר.
השמנת יתר מעלה את הסיכוי לחלות בסרטן
לסובלים מהשמנת יתר יש כידוע סיכוי מוגבר לחלות בסוכרת, בכולסטרול גבוה, ביתר לחץ דם ובמחלות לב. על-פי האגודה למלחמה בסרטן, השמנת יתר עלולה לגרום גם למחלות כמו סרטן השד אחרי גיל המעבר, סרטן המעי הגס, רירית הרחם, הכליות, הערמונית, הלבלב ועוד סוגי סרטן אחרים.
השמנת יתר מעלה את הסיכון לפגיעה קשה מנגיף הקורונה
סכנה נוספת שעליה מצביעה האגודה למלחמה בסרטן, בכל הנוגע להשמנת יתר, היא סיכון מוגבר להידבק בנגיף הקורונה ולחלות במחלה הידועה בשם COVID-19. קביעה זו נשענת על נתונים שנאספו מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC), שביסס את הקשר בין השמנת ליתר לבין התפתחות COVID-19 בקרב נשאי נגיף הקורונה.
האם השמנת יתר היא תופעה גנטית?
טענה שנשמעת לא מעט היא שהשמנת יתר היא בעיה גנטית ושאין באמת דרך להתמודד עמה מלבד צום מוחלט. לפי משרד הבריאות, אומנם ישנה נטייה גנטית להשמנת יתר, אבל לא היא זו שגורמת להשמנה. מקור ההשמנה נעוץ בהפרת האיזון שבין כמות הקלוריות שאדם צורך ממזון לבין האנרגיה שאותו אדם מוציא בפעילות גופנית.
האם השמנת יתר קשורה לקצב חילוף חומרים איטי?
טענה נפוצה נוספת הקשורה להתמודדות עם השמנת יתר מתייחסת לאנשים שסובלים מחילוף חומרים איטי. תהליך חילוף החומרים הוא בעצם אותו תהליך של צריכת קלוריות מול יצירת אנרגיה.
חילוף חומרים איטי, בהקשר של עלייה או ירידה במשקל, פירושו למעשה כי הגוף מפרק שומנים בקצב איטי יותר מהקצב שבו הוא בונה מחדש תאים בעזרת הקלוריות שנכנסות לגוף. בזמן תהליך חילוף החומרים, הגוף מנתב את החומרים שאנו מכניסים לגוף לשימושים שונים. את החלבונים הוא הופך לחומצות אמינו, את השומנים לחומצות שומניות, את הפחמימות הוא הופך לחד-סוכרים וכולי.
חילוף חומרים גבוה, בהקשר של עלייה וירידה במשקל, פירושו שהגוף מפרק שומנים מהר יותר משהוא בונה מחדש את התאים, מה שגורם להבדלים בכמות האנרגיה המתבזבזת בזמן התהליך. במילים אחרות, תהליך חילוף החומרים הוא עוד דרך שבה הגוף "שורף" קלוריות.
עבור רוב האנשים, משמעות הדבר היא כי עליהם להגביל את צריכת הקלוריות או להעלות את קצב שריפת הקלוריות על-ידי אימון. לגבי אנשים בעלי חילוף חומרים מהיר, קצב שריפת הקלוריות אצלם פשוט מתגבר בדרך-כלל מעצמו, ולכן הם יכולים להרשות לעצמם "לזלול" ובכל זאת הם ישרפו לא מעט קלוריות.
האם דיאטה בלבד יעילה למניעת השמנת יתר?
אז איך אפשר להימנע מהשמנת יתר ואפילו מעודף משקל? אם נחשוב לרגע על תהליך העלייה במשקל בצורה פשוטה, נבין שמדובר בתהליך מתמטי ולכאורה יבש: צריכת קלוריות בכמות הגדולה מהאנרגיה שאותו אדם מייצר תביא לעלייה במשקל.
האם זה אומר בהכרח שכדי לרדת במשקל צריך לאכול פחות? לא בדיוק. "שריפת הקלוריות", או בעצם יצירת האנרגיה, מתבצעת כל הזמן - באימון, במנוחה ואפילו בזמן אכילה ועיכול. כל דבר שאנחנו מכניסים לגוף עובר תהליך פירוק ומשמש את הגוף לבנייה מחודשת של תאים, והפסולת הנותרת - כלומר חומרים שהגוף אינו זקוק להם, כמו אמוניה או פחמן דו-חמצני - נפלטת בדרכים שונות, ובהן מערכת הנשימה.
שינוי פתאומי בקצב צריכת הקלוריות, בלי שינוי בכמות האנרגיה שאותה הגוף מייצר (כלומר, בלי שנתחיל להתאמן), עשוי להביא לתוצאה ההפוכה ולמנוע ירידה במשקל. מאחורי המורכבות הזאת עומד היגיון פשוט - הגוף רגיל לצרוך את מה שהוא צריך ולפלוט את מה שאינו צריך, אבל כשהוא מקבל פתאום כמות מופחתת של קלוריות הוא נכנס למצב של "מגננה" ואינו ממהר לפלוט החוצה דבר. תופעה זו מביאה, בין היתר, ליצירה מוגברת של תאי שומן נוספים בגוף.
מה החשיבות של פעילות גופנית בהתמודדות עם השמנת יתר או במניעתה?
כדי להיכנס למאזן קלורי שלילי לא מספיק לצרוך כמות מופחתת של קלוריות (מה גם ששינוי פתאומי שכזה אינו בריא גם מבחינות נוספות). מאזן קלורי שלילי, שמביא בסופו של דבר לירידה יעילה ובטוחה במשקל, מצריך "שריפת קלוריות", כלומר הוצאת אנרגיה. הדרך הפשוטה והיעילה ביותר להוציא אנרגיה היא על-ידי אימון גופני.
אימוני EMS אחת לשבוע יגרמו לגוף לשרוף יותר אנרגיה גם במנוחה
פעילות אירובית גורמת לגוף להוציא אנרגיה בזמן הפעילות עצמה, אבל פעילות אנאירובית מאלצת את הגוף להוציא אנרגיה גם בזמן מנוחה. תהליך הוצאת אנרגיה בזמן מנוחה מתרחש כשהגוף בונה מחדש את רקמת השריר, אותה רקמה שזקוקה לשיקום לאחר כל אימון אנאירובי.
רקמת השריר היא צרכנית אנרגיה גדולה, כך שככל שנעבוד עליה, נחזק אותה ונטפח אותה, כך קצב חילוף החומרים בגופנו יגבר ותהליך האיזון הקלורי יהפוך ליעיל יותר.
אימוני EMS מאפשרים לנו לעבוד על קבוצות שריר רבות באימון אחד של 20 דקות, אחת לשבוע. מכונת ה-EMS מגבירה את פעילות השריר, מה שמצריך שיקום אינטנסיבי יותר שלו, כך שהשריר צורך יותר אנרגיה בזמן מנוחה משהיה צורך לאחר אימון רגיל.
אימון EMS הוא אימון ברמת קושי עולה, כך שהוא מתאים גם למי שאינם ספורטאים או רגילים להתאמן בחדרי כושר. מניעת השמנת יתר היא לא בשמיים - היא במרחק של בניית תפריט מסודר (ולא דיאטת כאסח), קצת כוח רצון ולא יותר מ-20 דקות שבועיות של אימון.
EMS Club
מזמינים אותך להגיע לתוצאות, לשמור על משקל תקין ובריא וליהנות מהיתרונות של אימון בעוצמה מוגברת, פעם בשבוע במשך 20 דקות בלבד. לרשימת הסניפים ולפרטים נוספים, בקרו באתר שלנו.

תאריך:  14/05/2020   |   עודכן:  14/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il