X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הודאות מפורטות ופרטים מוכמנים

הורשע הנאשם המרכזי בפרשת דומא

עמירם בן-אוליאל רצח ביולי 2015 את בני משפחת דוואבשה הורשע בשלושה מעשי רצח, שני נסיונות לרצח, שתי עבירות הצתה וקשירת קשר ממניע גזעני זוכה מחמת הספק מאשמת חברות בארגון טרור
▪  ▪  ▪
בן-אוליאל. רצח הורים ותינוק [צילום: asir zion / יוטיוב]

הנאשם המרכזי ברצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא, עמירם בן-אוליאל, הורשע (יום ב', 18.5.20) בשלוש עבירות רצח, שתי עבירות של ניסיון לרצח, שתי עבירות הצתה ועבירה של קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, רות לורך, זיכתה את בן-אוליאל מאשמת חברות בארגון טרור.
הרצח בוצע ביולי 2015, בתגובה לפיגוע בו נרצח מלאכי רוזנפלד. אחרים היו מעורבים בתכנון, אך בן-אוליאל ביצע אותו לבדו. הוא ריסס כתובות "נקמה" ו"יחי המלך המשיח" והצית שני בתים בכפר בכוונה לגרום למותם של יושביהם. הבית הראשון, ביתו של מאמון דוואבשה, היה ריק מאדם. בבית השני לנו באותה העת סעד ורהאם דוואבשה וילדיהם הקטנים. כתוצאה ממעשיו של בן-אוליאל, נספו סעד, רהאם ועלי התינוק, ואילו אחמד, שהיה כבן חמש, נפצע באורח קשה.
בית המשפט ניהל משפט זוטא לאחר שבן-אוליאל והנאשם הנוסף טענו נגד קבילות ההודאות שמסרו בשב"כ ובמשטרה. הוא קבע, כי יש לפסול את הודאותיו של בן-אוליאיל שנגבו במהלך שתי החקירות בשב"כ בהן הופעלו נגדו "אמצעים מיוחדים", וכי אין מקום לקבל את שתי ההודאות העוקבות שניתנו לאחר חקירת הצורך הראשונה. כל ההודאות הבאות הוכשרו כראיה.
לורך אומרת: "מדובר בהודאות בעלות משקל גבוה התואמות את ממצאי הזירה, באופן שאינו מתיישב עם האפשרות שמדובר בהודאות שווא של מי שהינו חף מפשע. ההתרשמות הבלתי אמצעית מהנאשם, במהלך חקירותיו המתועדות, עדותו במשפט הזוטא והתנהגותו באולם בית המשפט, הינה, כי לא מדובר בנאשם המשתייך לקבוצת סיכון למסירת הודאות שווא. מדובר באדם פיקח, בעל זיכרון יוצא דופן, בעל עוצמה וחוסן פנימי העומד על עקרונותיו ואינו 'נוטה לרצות' את חוקריו.
"הודאותיו של הנאשם אל מול החוקר מיגל ניתנות ברצף, מפורטות מאוד, כוללות תיאורים אותנטיים ופרטים רבים, זאת למרות שהן ניתנות כחמישה חודשים לאחר הפיגוע. הנאשם עורך בדבריו הבחנה בין פרטים אותם זוכר בוודאות לבין פרטים שאינו בטוח בהם", היא אומרת. לורך גם מציינת את הדיוק הרב בשחזור שביצע בן-אוליאל, כך שלא ניתן לקבל את הטענה כאילו הוא ניחש פרטים אלו.
עוד אומרת לורך, כי כפי שדורשת הפסיקה - יש ראיות המהוות "דבר מה נוסף" המחזק את ההודאות. ראיות אלו כוללות את השחזור, מסירת פרטים מוכמנים ששניים מהם אף לא היו בידיעת החוקרים - צבע הרכב שחנה בזירה, ומאפייני החלון בבית השני וכיוון פתיחתו; מאפיינים של בקבוקי התבערה והזירה המתיישבים עם הממצאים ועם המאפיינים הייחודיים בה. גם הימנעותו של בן-אוליאל מלהעיד מחזקת את הראיות נגדו.
לורך גם דוחה את טענת האליבי, אותה העלתה ההגנה - אך כאמור בן-אוליאל לא העיד עליה. עדות ההגנה, ובהן אשתו של בן-אוליאל, לא ביססו טענת אליבי. יש ממש בטענת המדינה, לפיה הזמנים עליהם הצביעה אשתו אינם סותרים בהכרח את תיאוריו בהודאותיו. בן-אוליאל עצמו הבהיר בהודאתו את האופן בו פעל כדי לא להעיר את אשתו כשיצא לבצע את הפיגוע, וכיצד פעל כשחזר לביתו כדי שהיא לא תבחין בדבר.
בן-אוליאל זוכה מחמת הספק מאשמת חברות בארגון טרור בדמות התארגנות "תג מחיר". לורך אומרת כי קיים ספק סביר בדבר קיומו של ארגון כזה, ואפילו אם הדבר היה מוכח - נותר ספק סביר בשאלה האם בן-אוליאל השתייך לארגון כזה. הרצח בדומא אומנם היה מעשה טרור, אך הוא אינו מוכיח שבן-אוליאל עשה אותו כחבר בארגון טרור.
השופטים צבי דותן ודבורה עטר הסכימו עם לורך. את המדינה מייצגות עוה"ד יעל עצמון ודנה אלון, ואת בן-אוליאל - עוה"ד אשר אוחיון ויצחק בם.

תאריך:  18/05/2020   |   עודכן:  18/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הורשע הנאשם המרכזי בפרשת דומא
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צריך לחקור את הבלוף של השואה
ילדתימניחטוף  |  18/05/20 15:11
2
תכתוב שבן אוליאל הורשע ברצח,לא
רותי איזיקוביץ  |  19/05/20 13:00
 
- באמת היתה שואה או שאתם
גיל יוטינה  |  19/05/20 15:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הפרקליטות: ברלנד קיבל מיליוני שקלים תמורת "פדיונות נפש", ייעוץ, גיוס תרומות וחוגי בית - ולא דיווח עליהם לרשויות המס    חשוד גם בהלבנת הון בשל פעילותו להסתרת ההכנסות ובהעסקת עובדים במיליוני שקלים בלא דיווח
יצחק דנון
הרשות תובעת מששון לוי 3.8 מיליון שקל, בטענה שבמשך עשרות שנים פלש לחצר של הבית בו התגורר בשכירות    המשטרה פינתה את לוי בשנה שעברה לאחר שלא ציית לפסקי דין
עידן יוסף
שר הבריאות היוצא אומר כי היה סבור שהייתה בהלת יתר בזמן ההכנות למשבר    "ברגע שהמנכ"ל שלי אמר שהוא חושש מאוד מעשרת אלפים מתים, צעקתי בתוך ישיבה הממשלה שאני חולק על זה"    ראש הממשלה סירב להתייחס לדיווח שבר סימן טוב ימונה למנכ"ל משרדו
איציק וולף
קבוצת קופיקס עברה לרווח תפעולי וצמצמה את ההפסד ל-1.4 מיליון שקלים ברבעון, לעומת 4.1 מיליון שקלים ברבעון הראשון אשתקד    רשמה עלייה של כ-10% בהכנסות למרות ירידה בהכנסות בתי הקפה בתקופת סגר הקורונה
עידן יוסף
הענפים שנפגעו הכי הרבה ממשבר הקורונה: אומנות ובידור, שירותי אירוח ואוכל    נפגעו הכי פחות: מנהל ציבורי, רשויות מקומיות ואספקת חשמל וגז    מנכ"ל הביטוח הלאומי: "נניח על שולחן שר הרווחה הצעה לתיקוני חקיקה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il