X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאבק נוסף לקראת פתיחת משפט נתניהו:

כמה סניגורים יהיו באולם

הפרקליטות סבורה שאין לפטור את נתניהו מהתייצבות להקראת כתב האישום נגדו סניגוריהם של נתניהו ומוזס מבקשים לאפשר לשניים מהם להיכנס לאולם; הפרקליטות: גם אנחנו רוצים נציג, כפוף לתנאי התו הסגול
▪  ▪  ▪
מגבלות על הנוכחות

שני מאבקים לקראת פתיחת משפטו של בנימין נתניהו (24.5.20): האם ראש הממשלה יתייצב לדיון הראשון וכמה עורכי דין של שני הצדדים יוכלו להיות נוכחים באולם.
סניגוריו של נתניהו, עוה"ד עמית חדד ומיכה פטמן, פנו לפרקליטות מיסוי וכלכלה וביקשו את הסכמתה לכך שנתניהו לא יחויב להתייצב לדיון הקראת כתב האישום. הם נימקו זאת בשלושה הסברים: עלות גבוהה של אבטחה שניתן לחסוך, מדובר בדיון טכני בו הוא מיוצג בידי סניגוריו וניתן יהיה לחסוך באולם את המקומות של נתניהו ומאבטחיו וכך יוכלו להיכנס יותר עורכי דין.
הפרקליטות השיבה בשלילה, בציינה את הוראת החוק: "בתחילת המשפט יקרא בית המשפט את כתב האישום באוזני הנאשם, ויסביר לו, אם ראה צורך בכך, את תכנו, אולם רשאי בית המשפט לא לעשות כן לגבי נאשם המיוצג על-ידי סניגור, אם הודיע הסניגור לבית המשפט, כי קרא את כתב האישום באזני הנאשם והסביר לו את תוכנו, ואם אישר הנאשם את ההודעה; דברי הנאשם וסניגורו יירשמו בפרוטוקול". לטענתה, האפשרות של הקראה בלא נוכחות הנאשם היא החריג לכלל, ויש חשיבות לנוכחותו לנוכח מראית פני הצדק. ההכרעה בנושא תעבור לבית המשפט.
במקביל ביקשו הסניגורים להגדיל את מספרם של אלו מביניהם שיורשו להיכנס לאולם בבית המשפט המחוזי בירושלים. בשל מגבלות הקורונה קבעו השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם, כי לאולם יוכלו להיכנס סניגור אחד של כל נאשם ונציג אחד של התביעה. עוד נקבע, כי יתר הסניגורים והעיתונאים יוכלו לצפות בדיון בשידור במעגל סגור בשני אולמות נוספים בבניין.
סניגוריהם של נתניהו ונוני מוזס מבקשים לאפשר לשניים מהם להיות נוכחים: חדד ופטמן מטעם נתניהו, נוית נגב ואיריס ניב-סבאג מטעם מוזס. לדבריהם, מאחר שהם עומדים לחלק ביניהם את הייצוג - יש חשיבות לכך שכל הארבעה יהיו באולם ויוכלו להביע את עמדותיהם בסוגיות של ניהול המשפט העשויות לעלות לדיון. הפרקליטות הסכימה לבקשה, בתנאי שגם היא תוכל לצרף עוד נציג מטעמה ושהדבר יהיה אפשרי מבחינת תקנות התו הסגול.

תאריך:  19/05/2020   |   עודכן:  19/05/2020
+הפרקליטות: סניגוריו של נתניהו מתלהמים
19:51 19/05/20  |  איתמר לוין

נמשכת ההתקוטטות המילולית בין סניגוריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין הפרקליטות. לאחר שהסניגורים טענו שהתנגדות הפרקליטות לשחרורו של נתניהו מהקראת כתב האישום נגדו נובעת מנימוקים תקשורתיים, הפרקליטות מגיבה (19.5.20):
"הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא כוזבת ומתלהמת. בקשת הסנגורים שראש הממשלה לא יתייצב להקראה נשענה על נימוקים הקשורים באבטחה ועלויות. לא היה בה שום נימוק שקשור להצגת תמונה של מר נתניהו על ספסל הנאשמים. ממילא תגובת הפרקליטות לא התייחסה לשיקול הזה בשום אופן, אלא לשיקולים ענייניים בלבד. צר לנו על כך שעורכי הדין נתנו ידם להתקפה פראית נגד עמיתיהם, נציגי התביעה, ועל הניסיון הכוזב לייחס לנציגי הפרקליטות שיקולים זרים שלא ממין העניין".

+פרקליטי נתניהו: הפרקליטות ממשיכה בקמפיין רק לא ביבי
18:05 19/05/20  |  איציק וולף

עורכי הדין עמית חדד ומיכה פטמן, פרקליטיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טוענים כי התנגדות הפרקליטות לבקשת נתניהו להיעדר מהקראת כתב האישום היא "מופרכת בעליל", כלשונם.
"מדובר בדיון טכני ואין שום צורך בנוכחותו של ראש הממשלה באולם בית המשפט. יתר על כן, בנסיבות מסוימות הפסיקה מתירה למי שמיוצג ע״י עורך דין להעדר מחלק ניכר מישיבות ההוכחות בהמשך המשפט. קל וחומר שהדבר נכון כשמדובר בישיבה טכנית, בה ממילא לא יתרחש דבר שדורש עניינית את נוכחותו של רה״מ בדיון. יש לכך מספיק תקדימים בעבר. אין מנוס מלקבוע שתגובת הפרקליטות אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין רק לא ביבי״, טענו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה סניגורים יהיו באולם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רוח רפאים...
כולא ברק  |  19/05/20 18:53
2
"לנתניהו אין סיכוי למשפט צדק."
א.ל. רמת-גן  |  19/05/20 19:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
עו"ד דון סוסונוב
בית המשפט יכול להכריע במהירות ובקלות בפרשת מילצ'ן-פאקר, ויהיה בכך יתרון לכל המעורבים - ובמיוחד להשבת האמון בבית המשפט העליון    מנדלבליט אולי רוצה ליצור צבר של מעשי הפרת אמונים, אך יעילות הדיון צריכה לגבור על שאיפה זו
איתמר לוין
בית המשפט הטיל מגבלות על מספר הנוכחים באולם בעת הדיון הראשון, בשל הנחיות הקורונה    הדיון יועבר בשידור במעגל סגור לשני אולמות נוספים בבית המשפט המחוזי בירושלים - אך לא ישודר בשידור ישיר
עו"ד דון סוסונוב
קשה לראות כיצד יזכה בנימין נתניהו למשפט הוגן לאחר גל הפרסומים נגדו    עמדתה של הנשיאה אסתר חיות בנוגע לזכות להליך הוגן מטרידה גם היא
איתמר לוין
מ-12 בחודש ידונו בתי המשפט המחוזיים גם בנושאים פליליים - ולכן ניתן יהיה לקיים את ההקראה בעוד שבועיים    עם זאת, תנאי הריחוק החברתי עלולים לחייב דחייה נוספת בשל העדר מקום מספיק בבית המשפט המחוזי בירושלים
דן מרגלית
הייתה הצעה מאת אביגדור ליברמן לפתור את הסוגיה בחקיקה הקובעת כי אדם עם כתב אישום פלילי אינו יכול לכהן כראש הממשלה    אבל בתוך עמנו אנו יושבים ויודעים כי היא אפילו לא הונחה על שולחן הכנסת
רשימות נוספות
סקר: האמון במערכת המשפט - 48%  /  מחלקה ראשונה
פתיחת משפט נתניהו נדחתה  /  איתמר לוין
משפט נתניהו יחל כמתוכנן  /  איתמר לוין
התהום על שם ביבי  /  דן מרגלית
בוגרת הפקולטה למשפטים, אסתר חיות  /  עמוס שנער
ראיתי את כבודו מוחט את אפו  /  עמנואל בן-סבו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il