X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גבול ישראל לבנון [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
גבול ישראל לבנון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
בצה"ל מזהים עלייה בהתגרויות מצד ארגון הטרור ליד גדר הגבול בכר בצבא על המציאות בגבול הצפוני: האפשרות שחיזבאללה ינקום על פעולות המיוחסות לישראל בזירה - מטרידה דחיקת אירן מסוריה יוצרת הזדמנות
▪  ▪  ▪

בצה"ל מזהים בעת האחרונה עלייה בהתגרויות מצד חיזבאללה על גדר הגבול עם לבנון. יש יותר ניסיונות חצייה של הגבול, בעיקר באזורים שבהם אין גדר, כדוגמת הר דב. בגלל העלייה הזאת מציבים בצה"ל מארבים ומקיימים פעולות שונות ונרחבות מבעבר. בצה"ל מזהים גם סיורים של אנשי חיזבאללה על הגדר, בקו המגע. כמו-כן, ההערכה בצבא היא כי תקרית בין ארצות הברית לאירן בעירק או במפרץ עלולה להביא לתגובה של חיזבאללה נגד ישראל.
עוד אומרים בצה"ל כי האפשרות שחיזבאללה ינקום על פעולות המיוחסות לישראל בזירה זו היא "מטרידה", כלשונם.
בנוסף, יש עלייה בהברחות מלבנון לישראל. יש עלייה בביקוש לסמים מכיוון שאנשים שוהים בבית בשל משבר קורונה וצורכים יותר סמים. בעת האחרונה, בממוצע פעם ביומיים מסכלים בצה"ל הברחת סמים או אמצעי לחימה.
חיזבאללה צבר ניסיון בלחימה, אבל לא מול צבא מאורגן
בצבא מתייחסים לתוכנית חיזבאללה לכיבוש הגליל. על-פי התוכנית, מבקשים בארגון הטרור להשיג הישג מהיר בשעות הראשונות ללחימה. שני הכלים ההתקפיים בידי הארגון הם ירי תלול מסלול ואלפי לוחמים שנמצאים בקו החזית וממתינים ליום פקודה. מבצע מגן צפוני, שבו הותקפו מנהרות חיזבאללה, למעשה הסיר את הכלי הזה.
על מצבו הנוכחי של הארגון אומרים בצה"ל כי בעקבות הלחימה בסוריה, רואים התייעלות של חיזבאללה, והסטה מהגנה להתקפה. הם צברו ניסיון בלחימה, אבל זה ניסיון מול טרוריסטים ולא מול צבא מאורגן כמו צה"ל.
לפי צה"ל, חיזבאללה מורתע ממלחמה. חלק מכך בגלל התמזגות הארגון בתוך מוסדות המדינה, כשיש לו מה להפסיד. על המשבר הכלכלי שפוקד את לבנון אומרים בצבא כי הוא מדאיג. בצה"ל מסבירים כי המשבר הכלכלי נובע גם מהעיצומים על אירן, וזה מערער את חיזבאללה. הארגון לא במצב טוב, אבל האמל"ח ממשיך לזרום.
מתקפת מנע לא נכונה כעת
בצה"ל, כאמור, מעריכים כי תקרית מהותית בין האמריקנים לאירנים במפרץ או בעירק עלולה לגרום לחיזבאללה לפעול נגד ישראל, בסיכון גבוה. מניע אפשרי שני, ובסיכון נמוך יותר, הוא תגובה על פעולות המיוחסות לישראל במערכה שבין המלחמות.
ביחס להיערכות כוח רדואן של חיזבאללה בכפרים בקו המגע בדרום לבנון – בצה"ל חושבים כי מתקפת מנע נגד הכוחות המיוחדים של הארגון היא דבר שלא נכון לעשות לעת עתה.
ברמת הגולן הסורית פועלות שתי יחידות של חיזבאללה: תיק הגולן שאותו חשף צה"ל לפני כשנה וחצי, והפך מאז ליחידה מבצעית. היחידה השנייה מכונה "מפקדת דרום", גוף מטה שהקים הארגון ומטרתו לחנוך, לשדרג ולהגמיש את גיס 1 של הצבא הסורי (האחראי על החזית מול ישראל) המוקם מחדש. שני הגופים פועלים תחת נסראללה באופן ישיר, מתוך מטרה לאפשר חזית שנייה ברמת הגולן במקרה של עימות עם ישראל.
במסגרת המערכה שבין המלחמות, צה"ל מנהל מערכה במטרה למגר את שתי היחידות, אף שהדבר עלול לעורר תגובה מצדו של חיזבאללה.

תאריך:  21/05/2020   |   עודכן:  21/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקרית בין ארה"ב לאירן תגרור תקיפת חיזבאללה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
למה מטריד? זה הראש של בכיר בצה
נב  |  21/05/20 18:31
2
גנרלים אינטרסאנטיים- מזל שאיש
פרשננו  |  21/05/20 19:32
3
"מכת מנע" זו הפתעה חשובה.
אקטואלי  |  21/05/20 23:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
בשעות האחרונות התקבלו במערך הסייבר הלאומי דיווחים על-אודות אתרי אינטרנט בישראל שהושחתו עם מסרים אנטי-ישראלים    ככל הנראה הותקפו בין עשרות למאות אתרים    בחלק מהמקרים נעשה ניסיון להשתלט על מצלמות המחשב של הנכנסים לאתר
איציק וולף
איציק וולף
ראש הממשלה התייחס להודעה שפרסם המנהיג האירני העליון ובה קרא לפתרון סופי במאבק ישראל והפלשתינים    "איומיו של חמינאי לממש את הפתרון הסופי כנגד ישראל מזכירים את תוכנית הפתרון הסופי הנאצית להשמדת העם היהודי"
יוני בן-מנחם
המלך עבדאללה מזהיר את ישראל מפני סיפוח הגדה המערבית ובקעת הירדן ומאמץ את העמדה הפלשתינית במלואה. דבריו של המלך הם "מס שפתיים" לפלשתינים וישראל איננה יכולה לוותר על בקעת הירדן שמהווה נכס אסטרטגי לביטחונה,יש להשלים את הסיפוח לפני הבחירות בארה"ב
עמוס ידלין, איתי ברון
המכון למחקרי ביטחון לאומי מעדכן את הערכת המצב האסטרטגית שלו לנוכח אירועי הקורונה וההשלכות הצפויות של המגיפה, ומציג שורה של המלצות מדיניות וביטחוניות לממשלת החירום    בין המרכזיות שבהן: לשים לב לאירן ולחזית הצפון, להימנע מסיפוח ביהודה ושומרון, לפתח מומחיות בנוגע לסין ולהתכונן לאפשרות של זעזועים משטריים במדינות האיזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il