X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חידוש חלקי של התחבורה הציבורית

הרכבות ישובו לפעילות מלאה ב-8 ביוני

קיבולת האוטובוסים תגדל ל-75% מערב חג השבועות עדיין אין בשורות באשר להפעלתם מחדש של קווים שהושבתו מיניבוסים ומוניות שירות יוכלו לפעול גם הם בקיבולת של 75 אחוזים מהמותר ברשיון הרכב מוניות פרטיות יורשו להסיע עד שני נוסעים מאחור
▪  ▪  ▪
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

התחבורה הציבורית תרחיב את פעילותה באופן ניכר, אך עדיין אין בשורות באשר להפעלתם מחדש של קווים שהושבתו. כך סוכם בדיון (יום א', 24.5.20) בהשתתפות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, שר הבריאות יולי אדלשטיין, סגני השרים המיועדים וגורמי המקצוע.
מערב חג השבועות (28.5.20), במערך האוטובוסים העירוני קיבולת הנוסעים תגדל מ-20 נוסעים ל-49 נוסעים באוטובוס רגיל ומ-30 נוסעים ל-75 נוסעים באוטובוס מפרקי. במערך האוטובוסים העירוני תותר נסיעה בעמידה.
קיבולת הנוסעים המותרת במערך האוטובוסים הבין-עירוני תגדל מ-23 נוסעים ל-46 נוסעים, כך שלמעט השורה הראשונה מאחורי הנהג, ניתן יהיה להשתמש בכל מושבי האוטובוס. עם זאת, האיסור על נסיעה בעמידה יימשך.
מיניבוסים ומוניות שירות יוכלו לפעול גם הם בקיבולת של 75 אחוזים מהמותר ברשיון הרכב. מוניות פרטיות יורשו להסיע עד שני נוסעים מאחור, גם אם אינם נדרשים למלווה.
רכבת ישראל תחדש את פעילותה באופן מלא ב-8 ביוני, ולא ב-1 ביוני כפי שתוכנן.
בימים אלה, בשל החג המוסלמי, עיד אל פיטר, החותם את חודש רמדאן, דולל משמעותית שירות התחבורה הציבורית בישראל, לנוכח מחסור בנהגים. הדילולל יימשך עד יום שלישי (כולל). משרד התחבורה לא מסר על כל הודעה מסודרת לציבור.
שרת התחבורה רגב אמרה: "זו הבשורה לה ציפו אזרחי ישראל. אני קוראת לציבור לסייע בידינו, לשאת באחריות ולפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אני מזמינה את הציבור להפנות שאלות לאתר משרד התחבורה ולשאר הפלטפורמות הדיגיטליות של המשרד״. שר הבריאות אדלשטיין אמר: "כבר מהשבוע שעבר אנחנו נמצאים בעיצומה של מגמת פתיחת המשק לרווחת הקהל והעסקים. אבל ההמשך תלוי בכל אחת ואחד מאיתנו - אם ישמרו על הנחיות משרד הבריאות. בלי שמירה קפדנית על ההנחיות - הקורונה עלולה לחזור ואיתה סגירת המשק״.
ארגון נהגי התחבורה הציבורית מסר: "חובה עלינו לפעול ביתר שאת נגד התפרצות מחודשת של הנגיף. יש להקפיד גם כעת על הפרדה מוחלטת בין הנהג לנוסעים ע"י התקנת המחיצות בהקדם. ארגון נהגי האוטובוסים יחד עם ההסתדרות הלאומית ימשיך להיות חוד החנית בהגנה על נהגי האוטובוסים בכל עת וזמן".

תאריך:  24/05/2020   |   עודכן:  24/05/2020
+עידן "קנה וצא" בחנויות בארה"ב
08:21 25/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הגישה הבסיסית של ענף המסחר האמריקני הייתה לעודד את הקונים להסתובב בחנויות כמה שיותר ולגעת כמה שיותר; עידן הקורונה מחייב שינויים עמוקים בכל ההיבטים של חיי המסחר - מסביר וושינגטון פוסט

הקורונה בארה
אין ייעוץ איפור [צילום: ל"מ אוטרו, AP]
+רווחי שטראוס עלו ב-0.3%: 171 מלש"ח
08:15 25/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מכירות שטראוס ב-3% ועמדו על 2.168 מיליארד שקלים  ▪  הגידול במכירות נבע בעיקרו ממכירות שטראוס ישראל וממגזר הממרחים והמטבלים  ▪  זאת, בעיקר בשל עלייה בביקושים למוצרים הללו בישראל ובארצות הברית בעקבות התפרצות נגיף הקורונה שהביא להסגר חברתי ולשהות ממושכת של אנשים בבתיהם  ▪  גידול בהוצאות המכירה והשיווק - בין היתר בגלל פרסומת של סברה בסופרבול האמריקני

יו"ר דירקטוריון שטראוס, עופרה שטראוס [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+עוזר בגנים פרטיים בי-ם נמצא נשא קורונה; 30 ילדים נשלחו לבידוד
23:47 24/05/20  |  איציק וולף

עוזר למלמד בגנים פרטיים בירושלים התגלה כנשא קורונה. מעיריית ירושלים נמסר האיש פונה לבידוד וכי לאחר בדיקת משרד החינוך והבריאות הוחלט לשלוח לבידוד קרוב ל-30 ילדים שהיו במחיצתו בשתי קבוצות נפרדות.
"הילדים ישהו בבידוד עד יום ראשון. אנשי צוות נוספים שהיו בקרבתו, גם נשלחו לבידוד", נמסר מעיריית ירושלים. עוד נמסר כי האיש חבש מסיכה כל זמן שהותו בכיתה, על-פי הכללים.

+כ-400 בני אדם נדגמו במתחם "היבדק וסע" ברחובות
20:23 24/05/20  |  עידן יוסף

מגן דוד אדום הפעיל מתחם "היבדק וסע" נייד, סמוך לספורטק ולשכונה ההולנדית ברחובות, לבקשת משרד הבריאות ובשיתוף העירייה. זאת, לאור גילוי בדיקה חיובית לנגיף הקורונה במוסד חינוכי בעיר.
מפתיחת המתחם בשעה 9:00, נדגמו יותר מארבע מאות בני אדם, אשר זומנו מראש לביצוע הבדיקה. בשבוע האחרון נדגמו 13,498 בני אדם, בהם 10,951 דיירים ואנשי צוות בבתי אבות.

+תל אביב מובילה במספר הנדבקים החדשים
19:45 24/05/20  |  עידן יוסף

היום נוספו 10 חולי קורונה חדשים והחלימו 33. איש לא מת. מספר החולים הנדבקים הגבוה ביותר הוא בתל אביב - שבעה.

+האחריות על רכש הציוד לקורונה עוברת מהמוסד למשרד הבריאות
19:37 24/05/20  |  עידן יוסף

המוסד מחזיר את האחריות לרכש הציוד נגד קורונה למשרד הבריאות. רה"מ נתניהו נפגש עם ראש המוסד יוסי כהן, שהוביל את חמ"ל הרכש המשותף, והודה לו: "אנחנו כרגע מעבירים את הלפיד, אנחנו לא יודעים מה ילד יום, אנחנו לא יודעים מה ילד חודש. כיוון שרכשתם את הניסיון, תיזכרו אותו, ייתכן שנידרש לכך שוב". כהן אמר: "אנחנו בעצם במערכה של למעלה מחודשיים וחצי - נערכנו על-פי הוראתך לסייע למדינת ישראל בכל העולם של הרכש וההצטיידות, ומעבר לכך בכל הגבולות שאתה מכיר. ביום שלישי אנחנו מוסרים את הפיקוד על החמ״ל ועל כל האירוע הזה לידיהם האמונות של משרד הבריאות".

+"סין התחשלה דרך קשיים וסבל"
18:36 24/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שי מנסה להחזיר את סין לסדר היום שלפני המגיפה, תוך נקיטת צעדים למניעת גל שני שלה - ושכתוב ההיסטוריה כדי להעלים את הטעויות שלו בתחילת המשבר, כותב ניו-יורק טיימס

יחסי סין והמערב על רקע הקורונה, 20.5.20 / BBC
שי בוועידת המפלגה בשבוע שעבר [צילום: AP]
+אושרה הגדלת תכנית הסיוע ב-14 מיליארד שקל
17:48 24/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הרחבת התכנית כוללת תכנית חדשה בהיקף של 6 מיליארד שקל שתכלול מענקים שתכליתם תמרוץ להחזרת עובדים על מנת להוריד במהירות את שיעור האבטלה במשק.

[צילום: רונן זבולון/AP]
+"להכריז מהר על צעדי סיוע בתעסוקה"
17:15 24/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

פרופ' אמיר ירון הציג בפני הממשלה את עמדת בנק ישראל ביחס להרחבת התקציב לצורך הוצאה לפועל של צעדי סיוע כלכליים  ▪  "עלות התוכניות האלה, לצד אובדן ההכנסות ממסים בשל הפגיעה בפעילות הכלכלית, צפויה להגדיל את הגירעון לרמות שלא היכרנו שנים רבות"

פרופ' אמיר ירון [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+הנהלת חשבונות, קורונה
14:51 24/05/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אני כה שמח שהסתפחתי אליהם ולא להיסטרים  ▪  ברור שגם הם רצו טיפול, סגר למבוגרים, מסיכות, בדיקות, מכונות הנשמה  ▪  אבל לא להרוס את כל המשק הלאומי ולא לגרום למותם של חולים במחלות אחרות

להודות בטעות [צילום: מרסיו סנצ'ז, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרכבות ישובו לפעילות מלאה ב-8 ביוני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
שי מנסה להחזיר את סין לסדר היום שלפני המגיפה, תוך נקיטת צעדים למניעת גל שני שלה - ושכתוב ההיסטוריה כדי להעלים את הטעויות שלו בתחילת המשבר, כותב ניו-יורק טיימס
איציק וולף
הרחבת התכנית כוללת תכנית חדשה בהיקף של 6 מיליארד שקל שתכלול מענקים שתכליתם תמרוץ להחזרת עובדים על מנת להוריד במהירות את שיעור האבטלה במשק.
איציק וולף
פרופ' אמיר ירון הציג בפני הממשלה את עמדת בנק ישראל ביחס להרחבת התקציב לצורך הוצאה לפועל של צעדי סיוע כלכליים    "עלות התוכניות האלה, לצד אובדן ההכנסות ממסים בשל הפגיעה בפעילות הכלכלית, צפויה להגדיל את הגירעון לרמות שלא היכרנו שנים רבות"
דן מרגלית
אני כה שמח שהסתפחתי אליהם ולא להיסטרים    ברור שגם הם רצו טיפול, סגר למבוגרים, מסיכות, בדיקות, מכונות הנשמה    אבל לא להרוס את כל המשק הלאומי ולא לגרום למותם של חולים במחלות אחרות
איתמר לוין
אלו המתנגדים באופן עקרוני לחיסונים פועלים כעת במשותף עם הדורשים לבטל את מגבלות הקורונה, מדווח וושינגטון פוסט    ההסברים ההגיוניים של הממשל נופלים על אוזניים ערלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il