X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוד ליבר, דירקטור ובעל מניות בידיעות אחרונות, טוען:

נוני מוזס גרם לידיעות אחרונות הפסד מיליארד ש"ח במסחר בחוזים עתידיים

ליבר - נציג משפחת יודקובסקי המצויה בסכסוך עם בעל השליטה בידיעות אחרונות - מגלה שהעיתון החליט לממן ללא מגבלת סכום את הגנתו של מוזס בתיק 2000, לאחר שכבר שילם 1.35 מיליון שקל לעורכות דינו מגדיר את מוזס כ"אדם שככל הנראה הינו פושט רגל"
▪  ▪  ▪
נוני מוזס בפתיחת משפט נתניהו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

נוני מוזס, העורך האחראי ומנהל העסקים הראשי של ידיעות אחרונות, גרם לקבוצה הפסד של מיליארד שקל במסחר עתיר סיכונים בחוזים עתידיים. כך טוען (יום ג', 9.6.20) דוד ליבר, דירקטור בידיעות אחרונות מטעמה של משפחת יודקובסקי המצוי בסכסוך ממושך עם מוזס. ליבר מגדיר את מוזס כ"אדם שככל הנראה הינו פושט רגל".
ליבר פנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בבקשה לבטל שתי החלטות של דירקטוריון ידיעות מן החודש שעבר. החלטה אחת: העיתון יכסה את מלוא הוצאות ההגנה של מוזס בפרשה 2000, בה הוא מואשם במתן שוחד לראש הממשלה, בנימין נתניהו. השנייה: כהונתו של מוזס בשני תפקידיו תוארך בחמש שנים, עד שימלאו לו 72. ליבר אומר כי ההחלטות התקבלו בתמיכתם של מימי נופך-מוזס, בת-דודו של נוני, ושל בנק הפועלים, המחזיק במניות שהיו בבעלותו של אליעזר פישמן עד לפשיטת הרגל שלו.
נוני מוזס ואחותו ג'ודי שלום-ניר-מוזס מחזיקים ב-59% ממניות ידיעות, כאשר נוני הוא המחליט הבלעדי כיצד לנהוג מכוח אחזקה זו. נופך-מוזס מחזיקה ב-15% מן המניות, ובנק הפועלים - ב-14.6% (נציגו בדירקטוריון הוא עו"ד אבי פילוסוף). משפחתו של דב יודקובסקי, שהיה העורך הראשי של ידיעות עד שהסתכסך עם מוזס, מחזיקה ב-11.3% מן המניות. ליבר מציין, כי עד לפני חודש היו בידיה 15.2% מהמניות, אך הדירקטוריון החליט להרדים חלק מן המניות עליהן מונה כונס לבקשת בנק דיסקונט; הוא מעיר שטרם החליט כיצד להגיב על הצעד.
ליבר מגלה ברקע לתביעתו, כי בשלהי 2016 ביקש מוזס מן הדירקטוריון להאריך את כהונתו ב-12 שנים - בתמיכתם של נופך-מוזס ובנק הפועלים. לטענתו, בדיעבד התברר שהבקשה נבעה מן החריגה שהתנהלה באותה עת בפרשה 2000 - חקירה שהובילה להורדת ההצעה מסדר היום. עוד הוא אומר כי בסוף 2017 ניסה מוזס להעביר בדירקטוריון החלטת בזק שתעניק לו הלוואה בעשרות מיליוני שקלים למשך שבע שנים, בריבית נמוכה וללא בטחונות, וכאשר החזר פרעונה אמור לבוא רק מתוך דיבידנדים - אם יחולקו כאלה. לדברי ליבר, הבקשה עוררה חשש כבד לגבי מצבו הכספי של מוזס ונמשכה כאשר החל לדרוש פרטים עליה.
לגבי מימון הגנתו של מוזס אומר ליבר, כי עד כה שילמה ידיעות 1.35 מיליון שקל לצורך ייצוגו (בידי עוה"ד נוית נגב ואיריס ניב-סבאג). לטענתו, חוק החברות מונע מן החברה לממן את ההגנה, שכן המעשים המיוחסים למוזס נגדו את טובת העיתון: נכונותו לסחור בקו המערכתי של העיתון ולשנותו לטובת נתניהו, בתמורה לפעולות של נתניהו לצמצום תפוצתו של ישראל היום. ליבר מוסיף, כי אם מוזס יורשע - הרי שיתברר שפעולותיו היוו הפרה של חובות הזהירות והאמונים שלו לידיעות, מצב בו החוק אוסר על מתן שיפוי.
לדברי ליבר, הדירקטוריון ניסה לעקוף את האיסור לממן את הגנתו של מוזס על-ידי החלטה להעניק לו הלוואה. אלא שבניגוד להלוואה רגילה, כאן לא נקבע הסכום שיועמד לטובת מוזס, לא נקבעו מועדי ההחזר, אין ריבית מוסכמת ואין בטחונות. הוא אומר כי מוזס סירב להוכיח שיש לו יכולת החזר, למרות שקיים חשש כבד בנוגע ליכולתו לפרוע את ההלוואה. הדירקטוריון אישר את ההלוואה "בלי לבדוק האם אכן מר מוזס פושט רגל או 'רק' אדם שחב סכומי עתק לצדדים שלישיים אחרים". ליבר טוען לשורה של ליקויים בהחלטות הדירקטוריון על השיפוי/ההלוואה ועל הארכת כהונתו של מוזס: הן נוגדות את חוק החברות, עומדות בניגוד לכללי הממשל התאגידי, הדירקטורים לא פעלו לטובת החברה ובצורה עצמאית, וההחלטות התקבלו ללא דיון כראוי ובלא מסירת המידע הדרוש.
בנוגע להפסדים שגרם לטענתו מוזס לעיתון - ליבר טוען, כאמור, כי הללו נגרמו ממסחר בחוזים עתידיים (בדומה להפסדי העתק שנגרמו בתחום זה לפישמן, אותו מגדיר ליבר כ"מנטור" של מוזס). הוא מציין, כי נראה שבנוסף להפסדים מכספי העיתון, מוזס סחר ככל הנראה במכשירים אלו גם בכספו הפרטי - בהלוואות שקיבל מבנק הפועלים, לו הוא חייב סכומי עתק. ליבר מבקש למנות את ד"ר טל מופקדי לבדיקת הנושא.
ליבר מבקש מבית המשפט לבטל את ההחלטות על השיפוי/ההלוואה והארכת הכהונה של מוזס; לקבוע שמוזס, נופך-מוזס ופילוסוף הפרו את חובותיהם כדירקטורים כלפי ידיעות; ולהורות להם למסור לו מידע מלא על ההפסדים שנגרמו בשל המסחר בחוזים העתידיים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד עופר פירט ולירון ליברמן, וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  09/06/2020   |   עודכן:  05/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוני מוזס גרם לידיעות אחרונות הפסד מיליארד ש"ח במסחר בחוזים עתידיים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בקיצור מוזס הוא סחיט ולכן סחט
הגלשנית  |  9/06/20 21:15
2
השנאה לביבי הפילה את מוזס ל"ת
מייק  |  9/06/20 22:47
3
אילו חברי דירקטוריון טבע היו
לדין על רשלנות  |  12/06/20 18:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
מתי דוד
המגיפה הרפואית של הקורונה שפרצה בהפתעה וגרמה לשיבוש כל סדרי החיים השיגרתיים, חוללה גם תופעה חיובית בציבור    אלפי מתנדבים מכל חלקי הציבור התגיסו לסייע לכל החולים, הבודדים, ניצולי השואה, הזקנים ולכל סוגי הנזקקים לעזרה
איציק וולף
ליאורה בביאן, העובדת שהגישה תצהיר בעד שרה נתניהו, שוחחה עם סילבי גנסיה שעובדת גם היא במעון ראש הממשלה    בהקלטה מדברות השתיים על הלחצים שמופעלים עליהן לחתימה על תצהירים בעד אשת ראש הממשלה    השתיים מלינות על היחס המזלזל והמשפיל שקיבלו משרה נתניהו    עו"ד יוסי כהן: שרה נתניהו היא הקרבן, מדובר בקמפיין מתוזמן
אפרים הלפרין
ויכוח מתוקשר בין שני העיתונאים אלי ציפורי ואביעד גליקמן מסתיים באמירה של גליקמן "ההדלפות הן נשמת אפה של העיתונות"
אפרים הלפרין
אחרי למעלה משנה, ואחרי עתירות חוזרות ונשנות, בזבוז כסף לרוב, בזבוז זמן לרוב, החליטו השופטים ב-CLEAR CUT, פה אחד, את מה שהיו חייבים להחליט בתחילת הדרך, כבר לפני למעלה משנה
איתן קלינסקי
אני מתקשה להאמין, שאפשרי בכלל במדינת ישראל, שמערכת ארגונית כלשהי תבוא לבית המשפט ותתקין שם את מערכת ההגברה, שתמתין לנאשם כדי שבאמצעותה ישא את דבריו נגד כל המערכת התובעת אותו לדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il