X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נציג האוצר מתנגד: "תומכים במאבק בעוני באמצעות עבודה ולא קצבאות" יו"ר ועדת הרווחה: "תגיד לי בכמה אנשים מדובר, כמה אנשים יצאו לעבוד? כמה עלו מעל קו העוני? פה בוועדה דנים בנפשות ולא באחוזים"
▪  ▪  ▪
ברביבאי. ליצור מענה דומה [צילום: דובר צה"ל]

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות דנה (יום ג', 16.6.20) בבקשה להעלות לאור משבר הקורונה את רף השכר בו אדם הזכאי להבטחת הכנסה רשאי להשתכר מבלי שתיפגע קצבתו (הדיסריגרד). לדברי ח"כ אורנה ברביבאי, מיוזמי הדיון: "מדינת ישראל מתמודדת היום עם מציאות כלכלית מהקשות שידענו היקף הלא מועסקים והפגיעה במשפחות ובאוכלוסיות חלשות מחייבים שינוי שיתאים את המנגנונים למציאות הקיימת".
ברביבאי נתנה כדוגמה רפורמה שקידם בשנת 2017 ח"כ חיים כץ, בעת כהונתו כשר העבודה והרווחה, אשר הפחיתה משמעותית את שיעור קיזוז הקצבאות לאימהות חד-הוריות, מ-65% לכ-20% בלבד: "זו רפורמה שהצליחה מאוד, האימהות עדיין יוצאות לעבוד כי אנשים רוצים לצאת ולהתפרנס בכבוד. אני בטוחה שאפשר ליצור מענה דומה לאוכלוסיות נוספות שכל כך זקוקות לזה".
נציג אגף התקציבים במשרד האוצר, נתנאל אושרי, שלל את הדברים ואמר: "הורדת הדיסריגרד להורים עצמאיים לא השפיעה בצורה משמעותית על שיעורי התעסוקה ולא על המשכורת עצמה. שיעורי התעסוקה גדלו בפחות מ-1%, והמשכורות עלו בסכומים של בין 60 ל-480 שקל בחודש, כשבתקופה המקבילה העלייה בשכר המינימום הייתה גבוהה יותר. עוד הוסיף: "אנחנו תומכים במאבק בעוני באמצעות עבודה ולא קצבאות, מנגנון הקצבאות לוכד את המשפחות בעוני לאורך שנים". יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ דרש מאושרי להציג נתונים מספריים: "תגיד לי בכמה אנשים מדובר, כמה אנשים יצאו לעבוד? כמה עלו מעל קו העוני? פה בוועדה דנים בנפשות ולא באחוזים".
מנגד, עו"ד שרית דימרי מהלשכה המשפטית של הביטוח הלאומי תמכה בדבריה של ח"כ ברביבאי ואמרה: "על-פי הנתונים שלנו ממוצע השכר (ללא הקצבה) של אימהות חד-הוריות שזכאיות להבטחת הכנסה עלה מאז השינוי מ-2,700 שקל בחודש בינואר 2017 ל-3,225 שקל בחודש ביולי 2019. בהיקף התעסוקה הייתה עלייה של כ-200 איש. אנחנו מעוניינים להאריך את הוראת השעה או להפוך אותה להוראת קבע וגם חושבים שיש לשנות את הדיסריגרד באופן רוחבי לקבוצות נוספות, כפי שנעשה כאן עבור הורים עצמאיים".

תאריך:  17/06/2020   |   עודכן:  17/06/2020
+להפסיק לקרוא לנו המגזר הערבי
14:44 17/06/20  |  סונדוס סאלח   |   לרשימה המלאה

נאום בכורה של חברת הכנסת בישיבה ה-42 של הכנסת ה-23 [כ"ד בסיון התש"ף, 16.06.2020]

סונדוס סאלח [צילום: יח"צ]
+אושר בטרומית: תקופת ההתיישנות לתביעת תגמולי ביטוח תוארך לשבע שנים
13:49 17/06/20  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק חוזה הביטוח (תיקון - הארכת תקופת ההתיישנות), התש"ף-2020 של חבר הכנסת אופיר כץ. מוצע להאריך את תקופת ההתיישנות לעניין תביעת תגמולי ביטוח משלוש שנים לשבע שנים מיום שקמה למבוטח הזכות לתבוע תגמולים. בנוסף, מוצע לחייב את חברת הביטוח להודיע מבעוד מועד למבוטח שעדכן אותה או הגיש לה בקשה לתגמולים, או שמצוי עמה בהליך משא ומתן, על סיום תקופת ההתיישנות כ-12 חודשים לפני תום התקופה וכן כ-3 חודשים לפני תום התקופה.

+אושר בטרומית: פיקוח אלקטרוני על אדם שהוצא כנגדו צו הגנה
13:12 17/06/20  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק למניעת אלימות במשפחה (תיקון - פיקוח אלקטרוני על אדם שהוצא כנגדו צו הגנה), התש"ף-2020, של חברת הכנסת קרן ברק, אליה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ יואב סגלוביץ'. השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הציג את עמדת הממשלה וביקש להגדיש: "הכלי הזה איננו שמגביל את חירותם של הנשים, הוא רק מאפשר לפקח שהוראות בית המשפט אכן נאכפות." 75 תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יתקיים המשך הדיון.

+מקלב: "במשמרת שלי לא יהיה קו לכותל בשבת"
12:15 17/06/20  |  עידן יוסף

"במשמרת שלי לא יהיה קו אוטובוס לכותל המערבי בשבת" - כך השיב ‏סגן שר התחבורה אורי מקלב במליאת הכנסת לח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו), שהציע להפעיל אוטובוסים בשיטת מלא וסע לכותל עבור התיירים. מקלב השיב שאוטובוסי תיירים פרטיים פועלים ומלאים בתיירים. יו"ר הכנסת יריב לוין, שכיהן כשר התיירות, העיר כי מהכרותו עם הנושא, פתרון הגעה אל הכותל אפשרי רק באמצעות רכבל.

+2.4 מיליארד ש"ח להקמת מסלול הלוואות לעסקים בסיכון
11:13 17/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בנוסף אישרה הוועדה העמדת ערבות נוספת בסכום של 600 מיליון שקלים, להעמדת הלוואות בסכום של 4 מיליארד שקלים נוספים, במסלול הרגיל של הקרן

ועדת הכספים [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]
+יו"ר ועדת ביקורת המדינה על הפנסיות בצה"ל: "פשע שלטוני"
09:49 17/06/20  |  עידן יוסף

ח"כ עפר שלח, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, אמר בפתח הדיון שעוסק בהסדרי הפנסיה בצה"ל: "הסיפור הזה הרבה יותר גרוע מאיוולת. ב-2025 נהיה ללא פתרון וזה עלול להוביל למשבר בצבא הקבע ובצה"ל בכלל. זה פשע שלטוני שעברו ארבע שנים וזה לא תוקן. הכל יודעים שהמספרים לא מתכנסים לפתרון של ממש, ועדיין ממשיכים עם אותו מבנה. אנחנו בנקודה ייחודית לפתור את זה - אנחנו בתקציב שונה ואפשר להזיז הצידה מוסכמות כדי לפתור את הדברים. זאת ההזדמנות לשנות כיוון אם אנחנו לא רוצים להגיע למצב קטסטרופלי, שבאמצע העשור הזה נגיע למשבר גם בהקשר של תקציב המדינה וגרוע המזה, בצבא הקבע במדינת ישראל"

+התנגדות בכחול לבן לריבונות בבקעה
09:25 17/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התלבטות לגבי גוש אריאל  ▪  התנגדות במועצת יש"ע לתוכנית הריבונות בפעימות של נתניהו, לפיה בשלב הראשון תהיה החלת הריבונות ב־10% מההתיישבות שבלב השטח ההיסטורי ובשלב השני 20% הנותרים - ובהם הבקעה  ▪  "אל תיכנע לשמאל ולערבים"

גנץ. כחול לבן הרשמית מכחישה [צילום: מארק ישראל סאלם]
+משרד האנרגיה עצר פעילות מערכות באסדת לוויתן
00:29 17/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

העצירה - עד לתחקיר מקיף  ▪  מנכ"ל המשרד: חלק מהתקלות הן בשל אמות מידה גבוהות מאוד של בטיחות  ▪  יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה: כדי ליצור אמון בציבור, נדרשת שקיפות. הוועדה דורשת לקבל נתונים מדויקים על מהות התקלות

[צילום: המשרד להגנת הסביבה]
+חוק "השוטר מעודה" אושר סופית בכנסת
00:09 17/06/20  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ובקריאה שלישית את חוק הוצאה לפועל במסלול מזונות. מדובר בהצעת חוק ממשלתית שאליה הוצמדה הצעת חוק פרטית של חברי הכנסת משה ארבל וינון אזולאי (ש"ס). החוק שהתקבל יאפשר להורים שנפסק עבור ילדיהם פסק דין למזונות לגשת להוצאה לפועל ולגבות את המזונות שנפסקו במסלול מקוצר.
הדבר יתאפשר בלי צורך לשכור עורך דין, בלי שכר טירחה מנופח, ובלי ביורוקרטיה מסורבלת. פעולות העיקול והגבייה תבוצענה ישירות על-ידי רשות האכיפה והגבייה. מתהליך זה אף החייבים יוצאים נשכרים מכיון שטרם המסלול הייחודי הזה, שכר טירחת עורך הדין היה מתוסף לגובה החוב לחייב. היתרון המשמעותי במסלול זה הוא גבייה יעילה של תשלומי מזונות שנפסקו ובכך יוכלו הילדים הזכאים להם לרווחה ולחינוך טובים יותר.

[צילום: ערוץ כנסת]
+בשעה שש בבוקר ייכנס לתוקף חוק הקורונה
23:17 16/06/20  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון ולקיום תוקפן של תקנות שעת חרום. עשרה ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים. החוק ייכנס לתוקף בשעה שש בבוקר.
יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר אמר במליאה: "כשבאנו להתקין את התקנות היו קולות בוועדה שאמרו שכבר אין קורונה. רופא אני לא, והכתפיים שלנו צרות מדי כדי שנגיד שאנחנו לא מחדשים שום דבר. מצד שני לא יכול להיות שזכויות ברורות נרמסות תחת מצב חרום. הצומת שבין פיקוח נפש לבין זכויות האזרח הוא בעייתי ולכן אנחנו צריכים להביא חקיקה מתוקנת שתמצא את האיזון בין הדברים".
ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד): "היינו רק חברי אופוזיציה שהצביעו בוועדה בעד החוק. זה חוסר אכפתיות של חברי הכנסת מהקואליציה, ושל השרים. זה מעיד על הדרך שבה הם רואים אותנו ואת המוסד הזה. אנחנו לא הצבענו בעד החוק של הממשלה אלא בעד חוק שיצרנו בוועדה. לא שינינו את החוק אלא יצרנו חוק חדש".

+ברוך גזהי מש"ס לא יכהן בכנסת
21:23 16/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אחרי שדיבר בגנות נשים וערבים, ונחשפו התבטאויות שלו מהעבר, הודיע הרב בן העדה האתיופית שאמור היה להתמנות לחבר כנסת בעקבות החוק הנורווגי כי הוא מוותר על מקומו  ▪  במקומו ייכנס יעקב אברהם זכריהו

גזהי. נאלץ לפרוש [צילום: יוטיוב]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כים: להעלות את הדיסריגרד לזכאי הבטחת הכנסה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
עידן יוסף
העצירה - עד לתחקיר מקיף    מנכ"ל המשרד: חלק מהתקלות הן בשל אמות מידה גבוהות מאוד של בטיחות    יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה: כדי ליצור אמון בציבור, נדרשת שקיפות. הוועדה דורשת לקבל נתונים מדויקים על מהות התקלות
עידן יוסף
אחרי שדיבר בגנות נשים וערבים, ונחשפו התבטאויות שלו מהעבר, הודיע הרב בן העדה האתיופית שאמור היה להתמנות לחבר כנסת בעקבות החוק הנורווגי כי הוא מוותר על מקומו    במקומו ייכנס יעקב אברהם זכריהו
איציק וולף
ועדת הפנים של הכנסת אישרה הארכה של שנה וחצי להוראת השעה המסמיכה רשויות מקומיות להטיל על התושבים אגרת שמירה וקראה למשרדי הממשלה לכנס ועדה משותפת שתפעל למציאת פתרון קבע לסוגיית אגרות השמירה ותדווח לוועדה בכתב אחת לשלושה חודשים
איציק וולף
ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה פה אחד החרגה של עובדי המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים מצו ההסכמים הקיבוציים    משרד ראש הממשלה יקדם חקיקה שתייתר את הצורך בהארכה שנתית של ההחרגה
איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שנועדה לעודד החזרת מובטלים לשוק העבודה    המענק יינתן רק אם העובד שעבורו מבוקש המענק, ישתכר לפחות 3,300 שקלים בכל חודש, כדי לכלול גם עובדים במשרה חלקית לתוך מעגל התעסוקה    העלות הכוללת: 5.5 מיליארד שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il