X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
עוד תשעה ימים [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90]
גליקסמן. ביקורת על ארגון המורים
בית הדין הארצי לעבודה הכריע:

שנת הלימודים תוארך ב-9 ימים

קיבל את בקשת המדינה והורה לחברי ארגון המורים להמשיך את הלימודים בחטיבות הביניים עד 1 ביולי לא תוארך שנת הלימודים בכיתות י' צפויה הארכה דומה בגנים ובבתי הספר היסודיים
▪  ▪  ▪

הלימודים בחטיבות הביניים יוארכו עד 1 ביולי, בעוד הלימודים בכיתה י' הסתיימו היום (יום ו', 19.6.20). כך קובע בית הדין הארצי לעבודה. המשמעות היא, שגם בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים תוארך שנת הלימודים בתשעה ימים בשל מגיפת הקורונה, שגרמה למעשה להשבתת הלימודים למשך שלושה חודשים.
שר החינוך, יואב גלנט, הודיע השבוע, כי הלימודים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים (גן עד כיתה ו') יסתיימו ב-13 ביולי, כאשר ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ד' ימשיכו את לימודיהם במסגרת "בתי הספר של החופש הגדול". מסגרת זו תחל לפעול ב-14 ביולי ותסתיים ב-6 באוגוסט. עוד הודיע גלנט, כי תלמידי חטיבות הביניים והחטיבות העליונות (כיתות ז'-י') יסיימו את לימודיהם ב-1 ביולי. תלמידי י"א-י"ב ימשיכו בהכנות לקראת בחינות הבגרות שיחלו ב-22 ביוני ויסתיימו ב-27 ביולי.
ארגון המורים העל-יסודיים, המייצג את המורים בחטיבה העליונה וחלק מהמורים בחטיבת הביניים, סירב להאריך את השנה, ולכן ביקשו המדינה ומרכז השלטון המקומי להורות לו לעשות זאת. הסתדרות המורים - המייצגת את המורים בבתי הספר היסודיים, חלק מן המורים בחטיבת הביניים ואת הגננות - הסכימה קודם לכן להארכת השנה במוסדות אלו, אך הבהירה שלא תעמוד בסיכום זה אם לא יחויבו גם חברי ארגון המורים לעמוד בו.
השופטת לאה גליקסמן ניסתה להוביל את הצדדים להסדר, אך הדבר לא עלה בידיהם והשיחות נפסקו תוך האשמות הדדיות. היא דחתה את בקשת המדינה לעכב עד מוצ"ש את פרסום ההחלטה. גליקסמן קובעת, כי ההסכמה בין המדינה לבין הסתדרות המורים על הארכת הלימודים מחייבת גם את חברי ארגון המורים בחטיבת הביניים, ומדגישה: "אין לקבל את התנהלותו של ארגון המורים בעניין עובדי ההוראה בחטיבות הביניים. גם אם לשיטתו של ארגון המורים הוא ארגון העובדים היציג בחטיבות הביניים, הרי שנוכח פסיקתו של בית דין זה במספר רב של הליכים, וכל עוד לא נקבע אחרת, אין הוא מוסמך להתנהל ולפעול כארגון עובדים יציג של עובדי ההוראה בחטיבות הביניים. לפיכך גם אינו מוסמך להורות להם לפעול בניגוד להוראות ההסכמים הקיבוציים החלים עליהם ומחייבים אותם".
גליקסמן דחתה כאמור את הבקשה בנוגע לכיתות י', באומרה שאין מקור נורמטיבי המאפשר לחייב את המורים להמשיך בלימודים, שכן לא נחתם הסכם בין הארגון לבין המדינה, וזאת משום ששני הצדדים התבצרו בעמדותיהם. המדינה לא הוכיחה את טענתה ולפיה ארגון המורים התנהל בחוסר תום לב במו"מ, ומאחר שלא שהו בחופשה בתקופת החירום - לא ניתן לכפות עליהם להחזיר ימי עבודה. סמכותו של שר החינוך לקבוע את מועדי החופשות אינה כוללת סמכות לשנות את הסכמי העבודה עם המורים, ועל המדינה היה לפנות לבית המשפט במועד מוקדם יותר, מוסיפה גליקסמן.

תאריך:  19/06/2020   |   עודכן:  19/06/2020
+גלנט: בתי הספר של החופש - מ-1 ביולי עד 6 באוגוסט
18:56 19/06/20  |  איציק וולף

בעקבות החלטת בית הדין הארצי לעבודה, פנה שר החינוך, יואב גלנט, למזכ״לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, וסיכם איתה על הפעלת ״בית הספר של החופש הגדול״ עבור ילדי הגנים ותלמידי כיתות א׳ עד ד', החל מיום 01.07.20 ועד יום 06.08.20.
לעובדי ההוראה יתאפשר לעבוד ב״בית הספר של החופש הגדול״ בתמורה לתשלום שכר נוסף.
״בית הספר של החופש הגדול״ יאפשר לתלמידים להשלים פערים שנוצרו בשנה האחרונה עקב התפרצות הקורונה. החזרה למסגרת חינוך משלימה בתקופה מאתגרת זו תאפשר גם יציבות למשק הישראלי ותסייע כלכלית וחברתית למדינה", נכתב בהודעת שר החינוך.

+הסתדרות המורים: הגנים והיסודי לחופש ב-30 ביוני
18:55 19/06/20  |  איציק וולף

הלימודים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים צפויים להסתיים כבכל שנה ב-30 ביוני. כך הודיעה הסתדרות המורים, בעקבות החלטת בית הדין הארצי ולאור ההסכם שנחתם בין המדינה לבין הסתדרות המורים בחודש אפריל.
"הרינו להבהיר כי הלימודים בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות בשירות המדינה, יסתיימו ביום 20.6.20 ובגני הילדים ובבתי הספר היסודיים ביום 30.6.20", נכתב בהודעה. עוד נכתב כי על פי פסיקת בית הדין רק הסתדרות המורים רשאית להנחות את מורי חטיבות הביניים כיצד לנהוג.

+הממשלה אישרה: מופעי תרבות החל מהערב
18:51 19/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הממשלה אישרה במישאל טלפוני לקיים החל מהערב מופעי תרבות בפני 250 צופים  ▪  רכישת הכרטיסים תיעשה מראש בלבד ולאורך כל זמן המופע יעטו הצופים מסכות

אישור מיוחד לעד 500 צופים [צילום: סרגיי אטאל/פלאש 90]
+תוספת תקנים מיידית לחקירות אפדימיולוגיות
15:25 19/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הבריאות הורה לתגבר באופן משמעותי ומיידי את כוח האדם העוסק בחקירות נדבקי הקורונה בכל לשכות הבריאות בישראל  ▪  "קטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה חשובה להתמודדות עם העלייה בתחלואה"

אדלשטיין. תגבור מיידי

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנת הלימודים תוארך ב-9 ימים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חדשות12 מדווחים בדיוק את ההיפך
עיתון בגרוש+חור  |  19/06/20 18:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
שר הבריאות הורה לתגבר באופן משמעותי ומיידי את כוח האדם העוסק בחקירות נדבקי הקורונה בכל לשכות הבריאות בישראל    "קטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה חשובה להתמודדות עם העלייה בתחלואה"
עידן יוסף
בשלוש שכונות ביפו נאסרה פתיחת מוסדות החינוך ונאסרה התקהלות מעל 10 אנשים    השכונות שעליהן הוטל הסגר הן שכונות 13 ו-24 ברהט ושכונה 2 בערערה בנגב
איתמר לוין
מספר החולים והמתים במדינה הוא השני בגובהו בעולם    ייתכן שברזיל תגיע לחסינות עדר, אך במחיר איום בחיי אדם - מדווח וושינגטון פוסט
עידן יוסף
מירב ארד
המדינה דורשת להוציא צווי מניעה שיחייבו את ארגון המורים ללמד 9 ימים נוספים    בעקבות סירובו של רן ארז מסרבת גם יפה בן דוד להאריך את שנת הלימודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il