X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כמעט 4 שנים לחוק להתדיינויות

ירידה חדה בהליכי סכסוכי המשפחה

בדיון ראשון של ועדת החוקה לעיגון הוראת השעה ליישוב סכסוכים משפחתיים כהסדר קבע הוצגה ירידה של 30% בתיקי מזונות בתי הדין הרבנים: "יש כ-50% משפחות שחסכנו מהן מאבק משפטי קשה ויקר" משרד הרווחה: 15% מהליכי הסכסוך נפתרים במהלך יישוב הסכסוך ביחידת הסיוע בממוצע של שתי פגישות
▪  ▪  ▪
[צילום: דוברות הכנסת]

החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה נקבע כהוראת שעה לשלוש שנים, ונוכח פיזור הכנסת הוארכה התקופה לכמעט ארבע שנים. הוא הוגבל במטרה לבחון את השלכותיו ולוודא שהוא משיג מטרותיו, בין היתר שאין בו כדי להחריף את מרוץ הסמכויות. הצעת החוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה (הוראת שעה) (תיקון מס' 2), התש"ף-2020, שנדונה (יום ד', 24.6.20) בוועדת חוק חוקה ומשפט, מבקשת לעגן את ההסדר כהוראת קבע.
ההסדר להתדיינויות, נועד לסייע לבני משפחה ליישב סכסוכים משפחתיים בהסכמה ולצמצם את ההתדיינויות המשפטיות ביניהם, באמצעות הפניית תובענות אלו תחילה להליך של יישוב סכסוך. אדם המעוניין להגיש תובענה בעניין של סכסוך משפחתי, נדרש תחילה להגיש לערכאה השיפוטית בקשה ליישוב הסכסוך, אשר מופנית ליחידת הסיוע שליד בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הדתי, יחידות בהן יושבים אנשי מקצוע כאמור, ורק לאחר מכן אם הצדדים לא הגיעו להסכמה, תערך התדיינות בבית המשפט או בבית הדין הדתי בנושא.
ועדת החוקה ערכה דיוני מעקב רבים על תהליך ההטמעה, שנתקל בתחילה בקשיים שונים, אך הנתונים שהועברו במהלך התקופה לוועדה, מצביעים על השפעה רבה שיש לחוק בהפחתת הדיונים המשפטיים בין בני משפחה בבתי המשפט למשפחה ובבתי הדין הדתיים.
יו"ר הישיבה, ח"כ אוסאמה סעדי, אמר בדיון: "בישיבה בה הארכנו את התוקף לשנה ביקשתי את הנתונים וכן ביחס ליחידות הסיוע ליד בתי הדין השרעים שעד כה לא קיימות שם. מרכז רקמן קובע שחסר מעקב ושלמרות שיש ירידה של 50% השאלה מה עלה בגורל התיקים שלא הוגשו בהם תובענות".
ח"כ מרב מיכאלי (העבודה), יוזמת החוק, ביקשה להבחין בין החוק לפגמים: "משבר כלכלי הוא הסיבה מספר אחת לגירושין ואנחנו בעיצומו של משבר כזה. החוק הצליח להוריד באופן ניכר את מספר הסכסוכים ואת העצימות שלהם. המשימה שלפנינו היא להופכו לחקיקת קבע ולתקן את מה שנלמד מהוראת השעה כניסוי שנערך שלוש שנים. חשוב שנבחין בין הדברים שיש לתקנם בחוק לבין התקלות שנובעות מיישום החוק. יש התנהלות לא מספיק טובה מבחינת המערכות הממשלתיות כמו עמידה בזמני החוק, סנכרון בין המוסדות השונים שעוסקים בהפעלת החוק, בעיות הדיור ליחידות הסיוע ועוד. אסור שהבעיות היישומיות יבלבלו אותנו עם תיקון סעיפי החוק. הבעיה שמעל הכל היא כוח האדם. העובדות הסוציאליות ביחידות הסיוע עושות עבודה מעולה ויש לחזק את כוח האדם. השאיפה היא להרחיב את התכולה גם לכל סכסוכי המשפחה אחרים".
בהתייחסה למקרי אלימות במשפחה, אמרה כי "יחידות הסיוע החלו בטיפול דווקא במקרי האלימות. אנחנו בצומת חברתי ותרבותי שבו הרבה מהכלים של המדינה לטיפול באלימות כלפי ילדות ילדים ונשים נכשלים. צווי ההגנה וההרחקה לא מספיקים. זה יכול להוריד את עצימות הסכסוך ולהחזיר להורים את השליטה על חייהם. חייבים לחזור לכיוון הזה".
עלייה במשך חיי התיק
ח"כ איילת שקד (ימינה): "כשחוקקנו את הוראת השעה לא ידענו מה יהיו ההשלכות, וכשרת משפטים בדקתי את השנה הראשונה ולאורך זמן אני שמחה מאוד לראות שהסבל נחסך מזוגות רבים. מהנתונים רואים באופן ברור שיש ירידה משמעותית במספר התיקים המגיעים לבית המשפט ולכן החוק מוצלח ונכון. עם זאת יש עלייה במשך חיי התיק כשהוא מגיע לבית המשפט ויש לבדוק איך אפשר לקצר את ההליכים שמגיעים לבית המשפט".
עו"ד יעל בלונדהים ממשרד המשפטים אמרה: "רואים מגמת ירידה ברורה ויציבה של כ-50% בתובענות בבית המשפט ובבתי הדין. בוצע גם מדגם פיזי בתוך התיקים שהצביע על כך שרק 46% מהמשפחות שהגישו בקשה לסכסוך, הגישו לאחר מכן תובענות. הזוגות שלא הגישו תובענות דיווחו על שיפור במערכת היחסים. החוק זקוק ליציבות כהוראת קבע. דיני המשפחה בישראל נמצאים במקום לא יציב ויש חשיבות גדולה לכך. גם לנו יש שאלות לגבי מה קרה עם הזוגות שלא הגישו תובענות בסוף ההליך, אך זה לא בהכרח קשור לשאלת הוראת הקבע".
יהודית אסף, מנהלת יחידות הסיוע במשרד הרווחה, הראתה פגמים ביישום: "יש 35 יחידות סיוע אך לא תמיד מיושם החוק. יישוב סכסוכים אינו המדד היחיד. חלק מהפונים מופנים לטיפול וחלק מהמחלוקות נקודתיות. בשנה השלישית ליישום החוק, בשנים 2019-2018 נפתחו 24,256 תיקים. מתוכם בבית המשפט 16,817 ובבתי הדין הרבניים 7,439. התקיימו 23,157 פגישות במהלך השנה שזה מראה על ממוצע של שתי פגישות לתיק והתוצאות של ההתערבות הן שב-15% הליך הסכסוך נפתר במהלך יישוב הסכסוך ביחידת הסיוע. נתון נוסף הוא כ-40% של אי-התייצבות, במרבית המקרים, אי-התייצבות של צד אחד. 25% הסכימו לפנות להליך טיפול או גישור או מו"מ מחוץ ליחידת הסיוע ו-43% מתוך אלו שהתייצבו לא הגיעו להסכמה. עם זאת, השופטים והדיינים מרגישים הבדל לטובה בין אלו שהתייצבו ומגיעים לדיונים. בשנה הרביעית הנתונים דומים מאוד".
בהתייחסה לבתי הדין השרעים, אמרה כי "מה שחסר הוא תקנים נוספים. ביקשנו תוספת של 13 תקנים נוספים ואין תקציב. בביה"ד בבאר שבע היה קושי לגייס עובדים, אך יש מועמד שעבר את המיון הראשוני והמיון הסופי נקטע בשל הקורונה". בהתייחסה לטיפול במקרי אלימות, אמרה כי "הניסיון מלמד שיש ערך מוסף בשילוב בין כלים גישוריים וטיפוליים בהגנה של המערך שלנו".
עו"ד רפי רכס מהייעוץ המשפטי של בתי הדין הרבניים חיזק את הדברים: "הנתונים שלנו מצביעים על ירידה דרמטית במספר התיקים בכל ההליכים - גירושים, מזונות, ראיית ילדים. במערכת שלנו באמת ניתן לבדוק את המשפחות לפי תיקי אב של משפחות והתוצאות מדהימות. בתקופה המקבילה לפני החוק היו 8,871 משפחות שהחלו הליכים משפטיים, ובחוק עם כניסתו בתקופה המקבילה ירדנו ל-4,068. אח"כ זה עלה טיפה ל-5,168, בשנה השלישית 5,419 אבל עדיין ניתן לומר שבקצה יש כ-50% משפחות שחסכנו מהם מאבק משפטי קשה ויקר. לגבי שאלת ההסכמים, אין ירידה אלא עלייה קלה מדי ועדיין אחרי התוצאות המרשימות אפשר לשפר".
הד"ר גלי אביב מהנהלת בית המשפט, שפרסמה את מחקר הרשות השופטת, סיפרה: "בדקנו כמה משפחות פתחו תובענות לאחר שנה מסיום סגירת התיק וראינו שרק 46% הגישו. אנחנו רואים ירידה משמעותית ממוצעת של 20% בתיקי משפחה, אך תיקי משפחה מתחלקים לפי סוגי עניין וכל תיק מוגש בנפרד ואנחנו רואים ירידה של כ-30% בתיקי מזונות, ברכוש ירידה קטנה יותר של 13%. החוק רצה להביא לכך שרק הסכסוכים המורכבים יגיעו לבית המשפט ובגדול זה מה שקרה ולכן רואים התמשכות של התיקים שלוקח יותר זמן לסגור אותם".
עו"ד יעקב פרידברג מייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים: "ביחס לבתיה"ד השרעיים, שרת המשפטים הקודמת פרסמה צו למעט בבאר שבע שם היה קושי באיוש. לכן יש יחידות סיוע בכל בתי הדין השרעים וצריך להפעיל את החוק להסדר התדיינויות בצו".
השופט איאד זחאלקה, קאדי בית הדין השרעי לערעורים: "יש לנו בעכו ובסכנין עובדת סוציאלית אחת שמשרתת את שני בתי הדין במקום שלוש. בנצרת יש אחת במקום שתיים. בחיפה יש אחת ובבקה וטייבה, שם שני בתי דין גדולים בעומס התיקים, יש בינתיים רק עובדת סוציאלית אחת. בירושלים יש לנו עובדת סוציאלית אחת על 2.5 קאדים, שם יכול העומס להגיע ל-9,000 תיקים בשנה. בבאר שבע יש תקן של עובד סוציאלי אחד שלא מאויש ומכהנים שני קאדים באופן מלא. יש בעיית איוש קשה של שמונת התקנים הקיימים וקושי בהקצאת שבעה תקנים נוספים. בהנהלת בתי הדין השרעים אנחנו מוכנים להפעיל את יחידות הסיוע לוגיסטית ומשפטית".
עו"ד מיכל פיין, נציגת ציבור בוועדת ההיגוי ליישום החוק: "החוק עוסק במשפחות וסופר משפחות, ולעומת זאת המערכת הממוחשבת של הנהלת בית המשפט סופרת תיקים. בחינה של המספרים מהותית ביותר מבחינת מה ואיך סופרים. ביחידות הסיוע לפעמים שני בני הזוג מגישים בקשה ליישוב הסכסוך ואז יש באג במספרים. מבחינת הנהלת בית המשפט, במסגרת סכסוך הגירושים מוגשות מספר תביעות - גירושין, מזונות, רכוש ועוד כך שיכולים להיות גם חמישה מספרי תיקים. לכן חשוב בנתונים לבדוק את המשפחות שהחלו סכסוך ומי מתוכן הגיעו לבית המשפט. כמו-כן, יש תביעות שהחוק לא מתייחס אליהן. בבית המשפט מוגשים סכסוכים הרבה יותר רחבים כמו תיקי אלימות וירושה שלא נכנסים בגדר החוק. כל בדיקה אחרת עושה עוול לחוק שהיישום שלו מדהים".
כרמית פולק כהן מהמועצה לשלום הילד: "סוגיית שמיעת הילדים בהליך היא קריטית ופחות ניתן לה מקום גם בנתונים. כמה ילדים נשמעו ביחידות הסיוע? אין כוונה לכפות שמיעת ילדים אלא להבנות קריטריונים מאוד ברורים שיתוו שיקול דעת לשמיעתם, מתי נכון שיישמעו. זו מגמה עולמית והשיח של שמיעת ילדים צובר תאוצה".
השופט בדימוס פיליפ מרכוס: "מגמת החוק היא שלא יגיעו לבית המשפט. בני זוג שיש להם סכסוך יכולים להגיע להסכמה ואם זה דבר שגרתי שלא פוגע במובהק בילדים, אין צורך להביאו לבית המשפט. אין צורך שהמדינה תתערב, אלא אם יש ענייני ממון או מזונות. לכן, אין להתרגש מכך שהסכמים לא מובאים לאישור בית המשפט. להורים יש חובה להתחשב במה שילדיהם חושבים ואומרים ולכן אם ההורים מצליחים ביחידת הסיוע ליישב את הסכסוך יש לשאול האם התייחסו לעמדת הילדים בנושא".
עו"ד אביטל בגין מהסיוע המשפטי במשרד המשפטים: "הסיוע המשפטי הוא חלק מוועדת ההיגוי. היה לנו חשוב להדגיש את הצורך במחקרי המשך כדי להבין את האחוזים הגדולים יחסית והנעלמים של המשפחות שלא מגישות תביעה. נושא הקטינים חשוב מאוד ויש לקבוע קריטריונים שיעזרו ליחידות הסיוע לשמוע ילדים".
עו"ד אבישג עוזרד, מנהלת תחום חקיקה במרכז רקמן לקידום מעמד האישה: "הנתונים שהוצגו עדיין מותירים לא מעט שאלות לגבי הירידה בכמות אישורי ההסכמים, עלייה בכמות הדיונים המנומקים ועוד. גם בדוחות שהועברו לוועדה מדובר בהשערות ולא ידוע מה עולה בגורל אותן משפחות שלא מגישות תובענות. שופטים מעידים על כך שכשהיישוב נכשל זה דווקא מחריף את הסכסוך וכן נכתב שלא ניתן לערוך השוואה בנוגע לעומס על השופטים לפני ואחרי החוק. לא הובאו נתונים מצד הרשות השופטת האם יש באמת תועלת בהליכי מהו"ת במצבי אלימות במשפחה".

הצעת החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (הוראת שעה) (תיקון מס'2) התש"פ–2020 / מסמך רקע
• מוצע שהוועדה תקבל נתונים עדכניים בדבר השפעת החוק, בין היתר, על מספר התובענות המוגשות בבתי המשפט לעניני משפחה ובבתי הדין הדתיים, אחוז המקרים שבהם מגיעים להסדרים זמניים ולהסדרים קבועים ביחידות הסיוע, אחוז המקרים שממשיכים לאחר פגישות המהו"ת להליכים ליישוב סכסוך בהסכמה. כמו כן, מוצע לשמוע האם יש אינדיקציות לכך שהפגישות מסייעות להנמכת עוצמת הסכסוך גם במקרים המגיעים להתדיינות בבית המשפט או בבית הדין
וועדת ההיגוי ליישום החוק להסדר התדיינויות (הוראת שעה), התשע"ה-2014 / סיכום עבודת הוועדה
הדוח מורכב מארבעה פרקים. הפרק הראשון מפרט את עיקרי החוק והרקע לחקיקתו. הפרק השני מפרט את הליכי חקיקתו של החוק והתקנות להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה, התשע"ו- 2016 וההערכות ליישומו. הפרק השלישי עוסק ביישום החוק, ובין היתר מפרט נתונים סטטיסטיים שונים וממצאי מחקרים שנערכו לצורך בחינת יישום החוק - המחקר שנערך על-ידי מכון מאיירס - ג ’ וינט - ברוקדייל ביוזמת משרד הרווחה, העוסק ביישום החוק ביחידות הסיוע; המחקר מטעם מחלקת המחקר של הרשות השופטת העוסק ביישום החוק בבתי המשפט; המחקר מטעם מחלקת המחקר של משרד המשפטים העוסק ביישום החוק בבתי הדין הרבניים. הפרק הרביעי מפרט את דיוני וועדת ההיגוי והמלצותיה.
החוק להסדר התדיינויות בתיקי משפחה / דוח
דוח זה מציג מחקר מקיף על אודות השפעת יישום ה"חוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה )הוראת שעה(, התשע"ה-2014( "להלן: החוק( על בתי המשפט לענייני משפחה. החוק נכנס לתוקף ביום 16.7.17 .סעיף 1 לחוק קובע כי מטרתו היא "לסייע לבני זוג ולהורים וילדיהם ליישב סכסוך משפחתי ביניהם בהסכמה ובדרכי שלום, ולצמצם את הצורך בקיום התדיינות משפטית, מתוך התחשבות במכלול ההיבטים הנוגעים לסכסוך ובטובתם של כל ילדה וילד". מהצעת החוק הממשלתית עולה כי הניסיון המוכח במדינות רבות ברחבי העולם מראה כי הנהגת השימוש במנגנון של יישוב סכסוכים בהסכמה - מיס"ב ) Dispute Alternative ADR – Resolution ;להלן: ADR )לפני הגשת התביעה, מונעת ברובם הגדול של סכסוכי המשפחה את הצורך בהתדיינות בבית המשפט ומאפשרת לצדדים לממש באופן הדדי את הרצונות והאינטרסים שלהם בנושאים שבתובענה לשביעות רצונם. על כן, יש חשיבות רבה להביא את הצדדים לסכסוך המשפחתי ליישב את הסכסוך ביניהם בהסכמה בלי להגיע לקיומה של התדיינות משפטית, ולהעמיד לרשותם כלים שיסייעו להם בהשגת ההסכמות בשלב מוקדם, לפני הגשתם של כתבי בי–דין. (70 עמ')
תאריך:  25/06/2020   |   עודכן:  25/06/2020
+יוארכו רישיונות ואישורים שתמו בחודשים האחרונים
13:32 25/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יוארכו רישיונות שמועדם תם פג בין 10.3.20- 30.6.20  ▪  תהיה הארכה של עשרה שבועות למי שמועד הפקיעה של רישיונו שלו חל בתקופה שבין 1.7.20- 31.8.20  ▪  יו"ר הוועדה יפעת שאשא ביטון: אסור לנצל הארכת מועד בדיקת בטיחות תקופתית - ויש לבצע בדיקות אלו במועדם

יוארכו אישורי עבודה בגובה ועגורנים [צילום: יעקב נחומי, פלאש 90]
+"אפעל לאסור בחוק ההתקשרות עם קרן וקסנר"
13:15 25/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

טוען: על-אף משבר הקורונה ראוי שמדינת ישראל תקצה סכום ראוי לטובת הכשרת בכיריה בשירות הציבורי ובכך תוותר על תרבות השנורר ותמנע אחת ולתמיד מצב בו אנשים פרטיים בעלי ממון, מעצבים, להלכה ולמעשה, בצלמם ובדמותם, דמויות מפתח במדינת ישראל"

סמוטריץ'. להכשיר את בכירי השירות הציבורי [צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90]
+ח"כ שלח: לשקול מחדש הפיטורים בערוץ הכנסת
11:45 25/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ח"כ עפר שלח קורא להנהלת ערוץ הכנסת לתת הזדמנות נוספת לעובדים שהיא מעוניינת לפטר בעקבות הדלפת סרטון ההתפרצות שלו בשידור  ▪  "צריך לשקול מחדש פיטורים של אנשים בעת משבר שכזה"

שלח. לתת הזדמנות נוספת [צילום: מן הטלוויזיה]
+כשלי רפורמת הקנביס: מסקנות בתוך חודש
01:24 25/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סגן שר הבריאות: "יעד מרכזי הוא הורדת המחיר למטופלים"  ▪  הפרופסור גרוטו: "היינו שמחים להכניס את הקנביס הרפואי לסל התרופות אם היה אפשר אבל אין מספיק ראיות מדעיות לכך"

[צילום: ערוץ כנסת]
סגן השר יואב קיש והיו"ר חיים כץ [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+איכוני השב"כ אושרו בקריאה ראשונה
22:16 24/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק המסמיכה את שירות הביטחון הכללי להשתמש ביכולות האיכון שלו לצורך מעקב אחרי חולי קורונה  ▪  השר שטייניץ: כל מי שמנסה להכחיש את האיום שבמגיפה ואת הסיכון שבמגיפה אינו אלא שרלטן ומאחז עיניים


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידה חדה בהליכי סכסוכי המשפחה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק המסמיכה את שירות הביטחון הכללי להשתמש ביכולות האיכון שלו לצורך מעקב אחרי חולי קורונה    השר שטייניץ: כל מי שמנסה להכחיש את האיום שבמגיפה ואת הסיכון שבמגיפה אינו אלא שרלטן ומאחז עיניים
עידן יוסף
ועדת הפנים מבקשת מגופי התכנון וממשרד התחבורה לבחון כיצד מייצרים כלי עבודה תכנוניים, שיאפשרו התניה בין אכלוס של שכונה חדשה לבין ביצוע תוכניות התחבורה של השכונה כפי שהן מאושרות בתוכנית המתאר
מירב ארד
גם על ההתיישבות - וגם תוריד מחירים לצרכן הוועדה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את בקשת משרדי החקלאות והאוצר לשמור על התכנון לחצי שנה, כאשר אם תבקש הממשלה הארכה של חצי שנה נוספת - ידרשו המשרדים לקבל את אישורה של הוועדה ולדווח לה על התקדמות באסדרת הענף
עידן יוסף
בדיון ראשון להכנת "חוק המסגרת" בוועדת החוקה אמר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: "הכנסת תקבע את גבולות הגזרה; קיבלנו 20,000 הערות מהציבור"    יו"ר ועדת החוקה: "לא נשמש חותמת גומי לכל נוסח שיגיע לוועדה"
עידן יוסף
ישומון המגן 2.0 כבר מוכן להפצה לאנדרואיד, ולאייפון עוד כשבוע    הפתרון המוביל למי שאין לו טלפון חכם: צמידים עם שן כחולה    הבעיה: כל צמיד עולה כ-15 דולר ול-3.64 מיליון אזרחים אין טלפון חכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il