X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פיקארד. לא תביעה קנטרנית [צילום: יוטיוב / BakerHostetler]
מיידוף. תרומות מכספי ההונאה [צילום: סטיוארט רמסון, AP]
אירווינג פיקארד מדבר על פרשת מיידוף / BakerHostetler
שופטת בית המשפט העליון, יעל וילנר, קובעת סופית:

גופים ישראלים ייתבעו בארה"ב על מיידוף

הנאמן לנכסיו של מנהל ההשקעות הנוכל תבע בארץ 366 מיליון שקל מ-31 מוסדות אקדמיה ורפואה, בטענה שקיבלו כתרומות חלק מכספי המעילה כעת יוכל להגיש תביעה מקבילה גם בארה"ב - שעלויות ניהולה לבדן יגיעו למיליוני דולרים
▪  ▪  ▪

הנאמן לנכסיו של הנוכל ברנרד מיידוף יוכל להגיש תביעות ענק בארה"ב נגד עשרות גופים אקדמיים ורפואיים ישראלים, אשר על-פי הנטען קיבלו תרומות שמקורן היה ברווחים מההונאה שביצע מיידוף. כך קובעת סופית (יום ה', 25.6.20) שופטת בית המשפט העליון, יעל וילנר.
אירווינג פיקארד הוא הנאמן על נכסיו האישיים של מיידוף, המרצה עונש של 175 שנות מאסר על הונאת פונזי בהיקף של מיליארדי דולרים, ועל נכסי חברת ההשקעות שהייתה בבעלותו. הוא הגיש תביעות בארה"ב נגד נתבעים שונים, שמשכו לאורך השנים כספים שהשקיעו אצל מיידוף, בטענה שידעו או שהיו צריכים לדעת שמקורם בהונאה שביצע. ביניהם נמצאת עמותת ישעיה הורוויץ, אשר העבירה תרומות ענק לגופים בישראל.
בשל כך, הגיש פיקארד בישראל תביעה בסך 366 מיליון שקל נגד 31 מוסדות למחקר ולהשכלה גבוהה. בין המוסדות: האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בר-אילן, מכון ויצמן, הטכניון, המרכז הרפואי שיבא (תל השומר), המרכז הרפואי סוראסקי (תל אביב), בית החולים רמב"ם, שירותי בריאות כללית ומכון לב.
במאי אשתקד גם הודיע פיקארד, כי בכוונתו להגיש תביעה נוספת בארה"ב. לתביעה כזאת יש משמעויות מרחיקות לכת, שכן ההליכים המשפטיים בארה"ב יקרים במיוחד ועלותם במקרה כזה תהיה מיליונים רבים של דולרים. ספק אם פוליסות הביטוח של המוסדות הישראלים מכסות עלויות כאלה; אם לא - יהיה עליהם למצוא את המימון בעצמם; ואם כן - אין ספק שהדבר יגרום לזינוק בפרמיות העתידיות שלהם. לכן, מעבר לניהול הליך בזירה בלתי מוכרת, מדובר בסיכון כספי משמעותי למוסדות הנתבעים.
אוניברסיטאות בר-אילן, תל אביב והעברית, מכון ויצמן והחברות המסחריות שלהם ביקשו להוציא צו חוסם, אשר יאסור על פיקארד לתבוע אותן בארה"ב, בעיקר בטענה שמדובר בהליך מקביל לזה שכבר מתנהל בישראל. פיקארד טען, כי עילת התביעה בארה"ב תהיה שונה מאשר בישראל. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, גרשון גונטובניק, דחה בחודש מארס את הבקשה וכעת דחתה וילנר את הבקשה לערער על החלטתו.
וילנר אומרת כי השימוש בצו חוסם שמור למקרים קיצוניים ונדירים במיוחד, משום שהוא פוגע בזכות הגישה לערכאות. "הדברים הם בבחינת קל וחומר בכל הנוגע לחסימתם של הליכים במדינה זרה - מכבידים ומקשים ככל שיהיו. האמצעי הראוי, לדידי, להתמודדות עם הליכים משפטיים קנטרניים או בלתי-מוצדקים כאמור הוא פניה אל הערכאה הזרה בבקשה מתאימה לסילוק התביעה על הסף או לעיכוב הליכים, אשר תתברר בהתאם לדין הרלוונטי החל באותה המדינה ולשיקול דעתה של הערכאה המבררת", מוסיפה וילנר.
המקרה הנוכחי "רחוק מאותם מקרים קיצוניים ונדירים בהם מוצדק ליתן צו חוסם, תוך פגיעה בזכות הגישה לערכאות של המשיב, והפרת עקרון כיבוד הערכאות הזרות", קובעת וילנר. פיקארד לא יכול היה להגיש את התביעה בשל פסק דין שניתן בניו-יורק בשנת 2014 והדרך נפתחה בפניו רק כאשר בית המשפט לערעורים הפך את פסק הדין בתחילת 2019. "על פני הדברים, עסקינן בתביעה לגיטימית, שאיננה תביעת סרק וממילא נראה כי אינה נובעת מקנטרנות או מרצון לפגוע במבקשים".
וילנר מוסיפה: "בית המשפט לערעורים עמד בפסק דינו על אינטרס המשפט האמריקני בבירורן של תביעות השבה נגד נעברים משניים אשר קיבלו סכומי כסף הנובעים מן ההונאה שביצע מיידוף, וזאת למען המשקיעים שכספיהם נגזלו ולטובת הכלכלה האמריקנית בכללותה. אינטרס זה מעניק משקל ייחודי לעקרון הכיבוד הנוהג בין ערכאות זרות, ומטה אף הוא את הכף לצד דחיית הבקשה למתן צו חוסם". ההכבדה הכלכלית על הנתבעים הישראלים והנזק האפשרי מניהול ההליך המקביל, אינו מספיק כדי להצדיק את הצעד החריג של צו חוסם, וכך גם העובדה שזוהי זירה נוחה יותר מבחינת פיקארד, היא קובעת.
את המוסדות המבקשים ייצגו עוה"ד בועז בן-צור, גיא רוה, עופר פליישר, טל סלע, אייל דורון, רון ליבסון, גיל רון ונדב מיארה. את פיקארד ייצגו עוה"ד, עדי נורדמן, רן קמיל, אפרת שמעונוב וליאור גפן. מוסדות נוספים יוצגו בידי עוה"ד יעקב הילמן ויצחק גולדשטיין.

תאריך:  25/06/2020   |   עודכן:  21/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גופים ישראלים ייתבעו בארה"ב על מיידוף
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קרן וקסנר ואפשטיין
בקרוב ברק  |  25/06/20 18:04
2
זה
שמ  |  27/06/20 09:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
היו"ר לשעבר של ועד עובדי נמל אשדוד נדון ל-150 שעות של"צ    המדינה: העונש סוטה מהמדיניות שקבע ביהמ"ש העליון ומבוסס על קביעות מוטעות של המחוזי
מירב ארד
בסה״כ נעצרו ועוכבו לחקירה 26 חשודים בהם גם בעלים של מכללה    על-פי החשד פעלו החשודים לקדם מכרזים שבאחריות הרשויות בתמורה לטובות הנאה שוות כסף
איתמר לוין
ארבע בכירים לשעבר בפרוטרום שוחררו בערבות לאחר שנחקרו בחשד למתן שוחד לבכירים ברוסיה ואוקראינה, רישום כוזב, מרמה ועבירות דיווח: יהודאי, אלון גרנות, ארי רוזנטל וגיא גיל    רשות ני"ע: יהודאי ורוזנטל הכחישו את החשדות
איתמר לוין
חיות דחתה את בקשתו של חסן לדיון נוסף    קובעת שבניגוד לטענותיו - לא נקבעו כל הלכות חדשות בפסק הדין שהרשיע אותו בארבע עבירות של מרמה והפרת אמונים
איתמר לוין
העמותה טענה שהיא הבעלים של דירות שרכש גומא אגיאר המנוח ברובע היהודי    המחוזי קבע שזהו ניסיון לעשוק את ילדיו ואלמנתו וחייב אותה בהוצאות של 360,000 שקל; העליון המליץ לעמותה חד-משמעית למשוך את הערעור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il