X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח מחלקת המדינה האמריקנית על ישראל:

רק שוטרת אחת מטפלת בסחר בנשים

היחידה הישראלית האחראית על הסחר בבני אדם הצטמצמה לשוטרת אחת, אשר בין יתר תפקידיה היא האחראית היחידה למתן הכרה לנשים כקורבנות סחר בבני אדם עוד הומלץ בדוח כי על המדינה להגדיל את היקף החקירות, התביעות וההרשעות של הסוחרים, ולהחמיר את העונשים שיוטלו עליהם
▪  ▪  ▪
עלייה מדאיגה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

על אף התגברות הסחר בנשים לישראל בשנים האחרונות, ולמרות שבמסגרת הדוח נמצאו פערים רבים בהתנהלות במדינה, גם השנה דורגה מדינת ישראל בדירוג הראשון, של מדינות שבהן יש הכי פחות סחר בנשים. כך עולה מדוח מחלקת המדינה של ארצות הברית בדבר המאבק בסחר בבני אדם, שפורסם (יום ה', 25.6.20) בטקס רשמי בוושינגטון. דוח זה מדרג את מדינות העולם בהתאם לרמת המאבק שלהם בתופעה נלוזה זו.
ברקע הדברים יוזכר כי עד תחילת שנות ה-2000 תופעת הסחר בנשים למטרות זנות בישראל הייתה בשיאה. דוחות מחלקת המדינה האמריקנית שפורסמו באותן שנים, שלוו באיום בעיצומים כלכליים, הובילו את מדינת ישראל לפעילות מערכתית למאבק בסחר - חוקקו חוקים בנושא, נעשו מאמצי אכיפה נרחבים והוקמו מנגנוני הגנה קורבנות. כל זאת, לצד סיום בניית גדר הגבול בסיני, הובילו לכך שממדי תופעת הסחר למטרות זנות כפי שהייתה מוכרת עד אותה תקופה, צומצמו מאוד.
עם זאת, ברקע חתימת הסכמים דיפלומטיים המעניקים פטור מאשרת ביקור בין ישראל למדינות מזרח אירופה ומדינות חבר העמים, עולה מהשטח תמונה חדשה ומדאיגה בכל הנוגע לסחר בנשים אל ישראל, ומצבה של מדינת ישראל כיעד לסחר בנשים מידרדר מאז.
כיום עבירות הסחר מבוצעות בכסות של תיירות, לאחר שסוחרי נשים וחברות כוח אדם מפוקפקות, מתדרכות את הנשים כיצד להיכנס לישראל דרך נמלי התעופה כאשר הרשויות לא עושות דיין על-מנת למנוע את כניסתן וניצולן בישראל. לעיתים, עם תום אשרת התייר, הנשים תילקחנה ליעד הבא של רשת הסחר, בו תנוצלנה לזנות גם כן, וחלקן אף יוחזרו לישראל במסווה של תיירות. במקרים אחרים נשארות הנשים בישראל לאחר פקיעת אשרת השהייה, כשבעבר אף נעשה ניסיון לנצל את מערכת המקלט הישראלית, והכל תחת הוראות סוחרי הנשים.
בהתאם לדוח, העירה מחלקת המדינה האמריקנית כי היחידה הישראלית האחראית על הסחר בבני אדם הצטמצמה כך שהיא כוללת שוטרת אחת בלבד, אשר בין יתר תפקידיה היא האחראית היחידה למתן הכרה לנשים כקורבנות סחר בבני אדם. עוד הומלץ בדוח כי על המדינה להגדיל את היקף החקירות, התביעות וההרשעות של הסוחרים, ולהחמיר את העונשים שיוטלו עליהם.
עו"ד איילת דיין, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, מסרה בתגובה לדוח: "מקומה של ישראל בדירוג הראשון בדוח מחלקת המדינה האמריקנית איננו מובטח. אנחנו עדות לעלייה מדאיגה במקרי הסחר בנשים בישראל. הטיפול בתופעה על-ידי מדינת ישראל איננו מספק, ואף שכבר לפני למעלה משנה וחצי התקבלה החלטת ממשלה בדבר התוכנית הממשלתית למאבק בסחר בבני אדם, היא לא קודמה ולא הביאה לשינוי בשטח. המצב מחייב שינוי דחוף בסדרי העדיפות של רשויות המדינה, כל עוד לא מקודמת התוכנית הממשלתית, ימשיכו סוחרי הנשים לנצל את היעדרה כדי להביא לארץ עוד ועוד קורבנות ולנצל עוד ועוד נשים".
עו"ד חן שופן, ראש תחום פרויקטים מיוחדים במטה, אמרה: "בשנים האחרונות תופעת הסחר בנשים לישראל מרימה ראש, לאחר שזו שינתה את אופן הפעולה שלה. כיום, סוחרי נשים מביאים לישראל נשים, בעיקר ממדינות מזרח אירופה וחבר העמים, בהבטחות שווא, כשהם יכולים פשוט להטיס אותן לנמלי התעופה, שם הן נכנסות בקלות יחסית למדינה, תוך עצימת עין של הרשויות. בנוסף, המשטרה והפרקליטות אינן עושות מספיק כדי לחשוף את רשתות הסחר ולמצות את הדין עם העבריינים. רק לפני כשבועיים נתפסה רשת שסחרה בנשים למטרות זנות, אך מי שעמדה בראשה אפילו לא מואשמת בעבירות סחר בנשים, כפי שעולה מכתב האישום שהוגש לבית המשפט. אף על-פי שישראל עודנה מדורגת בדירוג הראשון לשנת 2019, אם לא יעשה מאמץ חד-משמעי להביא את העבריינים לדין באשמת עבירות של סחר בנשים, הסחר שכבר מתרחב והופך לנפוץ במדינה יתרחב ומדינת ישראל עשויה לחזור להיות מדינת יעד לסחר כפי שהיה בשנות ה-90".

תאריך:  26/06/2020   |   עודכן:  26/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות זכויות אדם
עידן יוסף
שב"ס אמור היה להשלים את ההיערכות כבר לפני חודש    מ"מ נציב שב"ס על עיכוב בניית המתקן במגידו: "נתקע כי נתקע. כי בישראל זה ככה"    יו"ר ועדת הפנים: "לא בונים בית כלא מהיום למחר, זה לוקח שנים. אם אתה שם את הברקס היום זו בכייה לדורות"
עידן יוסף
מ"מ נציב שב"ס: "בשבועיים האחרונים הוכנסו 1500 טיפולים לאסירים על-ידי רופאים מומחים חיצוניים; מתגבש רעיון שיוצג לי מחר להקמת מתחמים טכנולוגיים בהם יוכלו להתקשר עורכי הדין עם אסירים"    יו"ר ועדת הקורונה: "הקורונה איננה מצדיקה שינוי בשום דבר הנוגע לזכויות אדם. נראה שאתם משתדלים לשמור על כך, וזה צריך להדריך אתכם גם הלאה"
איתמר לוין
המכון דירג 155 מדינות וישראל קיבלה 76 נקודות - שנה שנייה ברציפות של ירידה    המכון: מצב החופש והדמוקרטיה נמצא בירידה מזה 14 שנים    מצביע על מגמות מדאיגות בארה"ב ובהודו
איתמר לוין
מזוז: האיסור חל בכל מקרה, כי דירה היא מוצר    שטיין: דירה אינה מוצר, והאיסור הוא רק בדירות שנבנות על קרקעות רמ"י    הנדל נמנע מלהכריע במחלוקת בין עמיתיו
איתמר לוין
מינץ והנדל: יש ממש בנימוקי השב"ס - בעיות כוח אדם ומתן אפשרות לסוהרים לבלות בשבת עם משפחותיהם    ברק-ארז בדעת מיעוט: ההחלטה התקבלה בצורה פגומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il