X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת עמידר מפנה נכים מדירות דיור ציבורי על סמך עדויות המגדירות אותם כ"פולשים טריים" עמידר" "אנחנו פועלים על-פי הנחיות משרד השיכון"
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

פינוי דיירים זכאים מדירות דיור ציבורי הוגדר במשרד השיכון כהליך שיש להימנע ממנו מכיוון שמדובר באוכלוסייה חלשה במיוחד שמסיבות שונות עמידר כשלה לתת להם פתרונות דיור. משרד השיכון התיר לפנות רק פולשים חדשים שנכנסו לדירות ב-30 הימים האחרונים. למרות זאת, עמידר מפנה נכים זכאים מדירות אליהם פלשו חודשים רבים קודם לכם, תוך תיוגם במשטרה כ"פולשים טריים" שמותר לפנותם תוך שלושים יום ממועד הפלישה.
"במזל מצאתי אישור שמוכיח שהמאבטח שיקר"
י. המטפל באמו הנכה דיירת עמידר מבאר שבע: "אמי נכה מרותקת לכיסא גלגלים וזכאית לדיור ציבור הולם, אבל חברת עמידר מצאה לה דירה בקומה רביעית ללא מעלית. אמי לא יצאה מהבית. בכל פעם שהייתה מוכרחה להגיע לבדיקות או לצילומים הייתי צריך לשאת אותה בזרועותיי. התחננתי שיתנו לה דירת קרקע נגישה אבל הם אמרו שאין. זה שיגע כי בסביבת מגוריה של אמי איתרתי מספר דירות קרקע מתאימות שעמדו ריקות במשך שנים. אבל עמידר סירבה לתת אותן לאמי. לא יכולתי לראות את הסבל של אימי והחלטנו לפלוש לאחת מדירות הקרקע האלה. גרנו בדירה מספר חודשים וחשבנו שמצאנו פתרון לבעיה כי לפי הנחיות משרד השיכון לא מפנים נכים כמו אימי שזכאים לדיור ציבורי. אבל טעינו. עמידר התלוננה במשטרה שאנחנו 'פולשים טריים' שמותר לפנות אותם, על סמך עדות של מאבטח מחברת אבטחה שהעיד שפלשנו לדירה שבועיים לאחר שביקר בדירה ומצא אותה ריקה. זו הייתה עדות שקר. יש לי קבלה וצילום של שליח שהביא אלינו לדירה מכשיר חשמלי בדיוק באותו יום שבו המאבטח העיד שביקר בדירה ומצא אותה ריקה. הבאתי את הקבלה למשטרה, אבל אני מודאג. בעיניהם אנחנו עבריינים והם נוטים להאמין לעמידר ולא לנו. אני מפחד ששוב יזרקו את אימי לדירה בקומה הרביעית".
"אני לא יכול לקבל מטפל סיעודי כי אין לי מקום בדירה"
עזריאל גהסי נכה נשוי ואב לשניים בני 10 ו12 מתגורר זה שנים בדירת קרקע זעירה בת 48 מ"ר. לאחר שנדחו בקשותיו לקבל דירת קרקע מעט יותר גדולה שתאפשר לו לנוע ביתר קלות בתוך הדירה, החליט לפני כתשעה חודשים לספח לדירתו דירת חדר קטנה צמודה לדירתו שעמדה ריקה במשך שנים "שיגע אותי הרוע שלהם. פה אנחנו מצטופפים עם שני ילדים מתבגרים בדירה קטנה שבקושי אפשר לזוז בה עם כיסא גלגלים ועל ידינו דירת חדר עומדת ריקה בלי שום שימוש, אז פלשתי לדירה הזאת ורווח לנו. במשך תשעה חודשים נהנינו מרווחה יחסית, חשבנו שסוף-סוף אפשר לגור בשקט, אבל אז באה עמידר עם המשטרה פינתה אותנו מדירת החדר הסמוכה והרסה אותה כך שאיש לא יוכל לגור בה. הם טענו שיש להם עדות שאנחנו 'פולשים טריים'. זה שקר. אנחנו לא פולשים ולא טריים. אני נכה מרותק לכיסא גלגלים ואני ישן על מיטה מיוחדת לנכים.
לאחרונה הביטוח הלאומי אישר לי מטפל סיעודי שאני לא יכול לקבל אותו כי אין לי מקום בדירה. אני זכאי לדיור ציבורי שעמידר החליטה שהוא עבריין".
ח"כ חוה אתי עטייה: לבדוק הפללת הדיירים
נושא פינוי הנכים מדירותיהם והפללתם כפולשים טריים, הועלה באחרונה על-ידי ח"כ חוה אתי עטייה שהביעה ביקורת על התנהלות עמידר. בשאילתה שהפנתה ח"כ עטייה לשר השיכון העלתה את הבעייתיות שבהליך הפינוי של דיירים זכאים מפלילה עמידר את הדיירים על סמך עדות אחת בלבד שאינה נבדקת ואינה מאומתת. ח"כ עטייה והדגישה שמדובר בדיירים המתקשים להתמודד עם הליכים פליליים המופעלים נגדם.
בהקשר זה יש לציין שוועדת ברביבאי שבחנה את מדיניות הפינויים של המשרד, הבהירה שפלישה של דיירים הזכאים לדיור ציבורי לדירות ריקות, שעה שהם ממתינים לדירה מתאימה, אינה יכולה להיחשב כמעשה פלילי והמליצה לבחון בעזרת עובדים סוציאליים כל פלישה מסוג זה ולהימנע מלערב את המשטרה. המלצות ועדת ברביבאי שמונתה על-ידי מי שהיה שר השיכון יואב גלנט, נתקבלו וננקטו צעדים לעיגון ההמלצות בחקיקה. יצויין כי הוועדה המליצה גם על התחשבות ב"פולשים טריים" שנתפסו בתוך 30 יום מכניסתם לדירה הנפלשת, היות שמדובר בנשים במצוקה. לפי ועדת ברביבאי, יש לקיים ישיבה של ועדה מוסמכת שתגבש המלצה אם לפתוח נגד הפולשים הטריים בהליך משפטי או "לייצר גמישות" כלפיהם "לנוכח המשמעות של הוצאת משפחה לרחוב ללא כל אלטרנטיבה לדיור".
שני ישראלי, דוברת חברת עמידר: "חברת עמידר פועלת בהתאם להוראות החוק ולהנחיות משרד הבינוי והשיכון. חברת "רשת ביטחון" האמונה על תחום האבטחה במחוז הדרום, מבצעת עבורנו בדיקה ובקרה אחר דירות ריקות, שאינן מאוכלסות, וזאת על-מנת למנוע פלישות בלתי חוקיות לנכסי הדיור הציבורי. בהתאם לנוהל העבודה, חברות האבטחה מבצעות אחת לשבועיים בקרה בדירות, כדי לוודא שלא בוצעה אליהן פלישה. נסביר כי הליך הבקרה הינו קפדני וכולל צילום בפנים הדירה, באמצעים דיגיטליים הכוללים תיעוד מדויק של מועד הביקור. שכן במקרה בו לא קיים תיעוד - אין באפשרותנו לבצע פינוי. במקרה בו מתרחשת פלישה לדירת דיור ציבורי, מוגשת תלונה במשטרת ישראל. לאחר שהמשטרה בודקת ומתקפת את דיווחי הביקורים בדירה, אנו מפעילים את חברת הפינויים. כל ההליך המתואר נעשה בהתאם לחוק פינוי פלישה טרייה, תוך דיווח ותיאום מול משרד הבינוי והשיכון".
באשר לפינוי הנכה עזריאל גהסי מהדירה הסמוכה לדירתו מסרה הדוברת: "בשיחה שנערכה עם עזריאל אתמול, סוכם כי נפעל באופן מיידי לקדם מול משרד הבינוי והשיכון את בקשתו למעבר לדירה גדולה יותר, שתאפשר מגוריו של מטפל. באשר לדירה אליה פלשה המשפחה - הפינוי נעשה על-פי נוהל פלישות טריות במסגרת 30 יום. נבהיר כי הדירה נותרה ריקה בשל הליך משפטי שנוהל לגביה (עתירה מנהלית מול המחזיק הקודם). עם סיום ההליך והשבת הדירה לחזקתנו, פעלנו לקידום תוכנית להרחבת הדירה, נושא זה ידון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה באר שבע בימים הקרובים. נעשה ככל הניתן לסייע למשפחה, כך גם העברנו את בקשתם להרחבת המגורים לדירה הצמודה - אך זאת כמובן כפוף לחוק ועפ״י החלטת משרד הבינוי והשיכון".

תאריך:  28/06/2020   |   עודכן:  28/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמידר מפנה נכים מדירותיהם על סמך דיווחים כוזבים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שיא האבסורד
נחמיה תנא  |  28/06/20 10:20
2
שיא האבסורד
נחמיה תנא  |  28/06/20 10:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
מצלמות חכמות מזהות מספרי רישוי של מכוניות ומשוות אותן למאגרים של רכב גנוב ורכב ללא רישיון; התמונות של המכוניות נשמרות ללא מגבלת זמן    השופט נאיל מהנא קורא להסדיר בחקיקה את הפעלת המערכת, לאחר שהמשטרה אפילו לא קבעה נוהל לשימוש בה ובמאגר המידע אותו לא טרחה לרשום
עידן יוסף
ח"כ ינון אזולאי: החוק קובע שאסיר לא יהיה כבול במקום ציבורי. השב"ס, המשטרה ובתי המשפט פועלים בניגוד לחוק    הסנגוריה הציבורית: הבעיה אכן קשה    ח"כ ארבל: אסירים ישבו שעות ברכב ללא מזגן, ומצאתי עצמי מבקש שידליקו לאסיר מזגן"
איתמר לוין
המשטרה אינה פועלת בצורה ממשית לאכיפת מגבלות הקורונה, כי השיקול העיקרי שלה היה ונותר יחצ"ני    כל עוד הדרג המדיני יאפשר לה לנהוג כך, מספר החולים והמתים ימשיך לעלות
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מתאר כיצד הפך הפיקוד על משטרה עירונית ממשרה יוקרתית לאחת הכי פחות בטוחות בארה"ב    המפקדים משלמים את המחיר, במיוחד אם הם רוצים להנהיג רפורמות
איתמר לוין
דייוויד הנדרסון מספר בניוזוויק על מה שראה בעשור בו עבד בפרקליטות: שוטרים מנצלים לרעה את החסינות שהעניק להם בית המשפט העליון, תובעים משתפים איתם פעולה בשל קשרי העבודה והידידות, ואנשי חבר המושבעים הגדול מתומרנים שלא להגיש כתבי אישום נגד שוטרים אלימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il