ההסתדרות הודיעה להנהלת חברת מילגם על השבתת מערך מבחני הנהיגה המעשיים (טסטים) באזור שנמצא בזיכיון החברה - מפתח תקוה ועד צפון הארץ - מיום ד' (1.7.20). כ-120 עובדי החברה מבצעים כ-1,400 מבחני נהיגה מעשיים ביום על רכבים פרטיים ומסחריים, אוטובוסים, רכבים דו-גלגליים וחקלאיים.
בסוף השבוע הודיע איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות בראשות עו"ד אבי אדרי להנהלת החברה כי על-רקע גרירת הרגליים במו"מ להסכם קיבוצי ראשון ומבוי סתום אליו נקלעו הדיונים, לא נותרה בידי נציגות העובדים אלא לנקוט צעדים ארגוניים.
לדברי ההסתדרות, במהלך הפגישות בין הצדדים הציבה הנהלת החברה דרישות להתייעלויות פיננסיות כבדות משקל, ונימקה זאת בחוסר רווחיות ובמשבר הקורונה. עוד אומרת ההסתדרות כי נציגות העובדים גילתה הבנה ואחריות והסכימה לקיצוצי שכר משמעותיים לעובדים. מול התייעלות זו, הוסיפה, הציבה נציגות העובדים דרישה מהותית אחת - מנגנון "סיום העסקה" מוסדר לעובדים. הנהלת מילגם דחתה על הסף את דרישה זו, היחידה שהוצגה על-ידי נציגות העובדים.
בתחילת חודש מאי הוכרז סכסוך עבודה בחברה, ופגישה נוספת שנערכה לפני מספר ימים בניסיון להגיע לפתרון המחלוקות, לא הניבה פירות והובילה שוב למבוי סתום. במכתב שנשלח בסוף השבוע ע"י ממונה חטיבה ארצית באיגוד, עו"ד עמית הלל למנכ"ל מילגם שלומי אברשטרק, התריע הלל בפניו כי אם לא יהיה שינוי בהתנהלות החברה במו"מ, יחלו העובדים בצעדים ארגוניים, ויפסיקו לערוך מבחני נהיגה מעשיים.