X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קו 6 בעפולה. נוסע אחד בממוצע [צילום: אברהם שטרן]
קו 1 של דן. 112 נוסעים בממוצע [צילום: עידן יוסף]
ארגון בצלמו חושף כי המדינה משלמת עשרות מיליוני שקלים עבור קווי תחבורה ציבורית שנוסעים לרוב ריקים, כשמנגד ישנם קווי "סרדין" עתירי נוסעים עוד מגלה הבדיקה: בשניים מהקווים שקיבלו היתר לפעול בשבת מספר הנוסעים אפסי
▪  ▪  ▪

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מבזבזת כספי ציבור על קווי רפאים, קווי אוטובוס הנוסעים ריקים או עם מספר זעום של נוסעים. כך עולה מניתוח נתוני הנסיעות שערך ארגון בצלמו, לחודשים ספטמבר-דצמבר 2019.
כך למשל, קו 6 בעפולה הפועל מעל עשור מגיע לבית העלמין, הנמצא במרחק הליכה של 500 מטרים בלבד. הוא מסיע נוסע אחד בממוצע, וכל זאת ב-56 נסיעות בשבוע ו-5 תחנות בלבד.
קו רפאים נוסף הוא קו 10 של אגד, קו הלילה של אילת, שאפילו קיבל היתר לפעול בשבת ולהסיע בעיקר אוויר. למרות שהקו עובר ב-48 תחנות ועובר 545 ק"מ בשבוע, הוא מסיע 2-1 נוסעים בממוצע! קו נוסף שפעיל גם בשבת וסובל מהעדר ביקוש הוא קו 42 של נתיב אקספרס מתרדיון לאשבל (בחבל משגב שליד כרמיאל), שבו נוסעים בממוצע 4-3 נוסעים בלבד.
לרשימה המפוקפקת מצטרף גם קו 34 של חברת דן בדרום מפארק אופקים לאופקים ולישובי הסביבה, שמבצע כ-800 ק"מ בשבוע, אך מסיע רק נוסע אחד בממוצע. כמו-כן נכללים בה כמה קווי הזנה ("קו רציף") לתחנות הרכבת.
מן העבר השני, ישנם קווים עתירי נוסעים, שבהם לא פעם מוצאים נוסעים את עצמם עומדים זה לצד זה צפופים כמו סרדינים. כאלה למשל הם קו 1 של דן מפתח תקוה לבת ים שבו 112 נוסעים בממוצע וכמה קווים עירוניים של אגד בירושלים, כגון קו 74 (94 נוסעים בממוצע), קו 32 (78 נוסעים) וקו 75 (73 נוסעים).
יו"ר ארגון בצלמו, יהודה פואה, שהגיש את הבקשה לפי חוק חופש המידע, סיפר ל-News1 על התלאות אותן עבר עד להשגת המידע: "במשרד התחבורה לא ששו לתת את המידע, שללא ספק מביך את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. דרשו ממני דמי טיפול גבוהים, מסרו לי את המידע בקובץ סרוק ולא בקובץ אקסל ורק אחרי תלונה ליחידה הממשלתית לחופש המידע התקבל המידע המבוקש כעבור חצי שנה של המתנה".
באשר לממצאי המידע, אומר פואה: "הרשות לתחבורה ציבורית בהנהלתו של אמיר אסרף מתרשלת בעבודתה התכנונית, וים של כסף, עשרות מיליוני שקלים אם לא למעלה מכך, נשפך על קווים שמלבד הנהג מסיעים כלום ושום דבר. למפעילים זה נוח, כי הם מקבלים תשלום לפי קילומטרים, ללא קשר למספר הנוסעים, ובמקום שמשרד התחבורה יעשה את עבודתו לייעול המסלולים והשירות, הוא נותן יד למחדל הזה. ניתן היה בקלות לקחת את הכסף שהיה נחסך ולהקצות אותו לקווים אחרים שמפוצצים בנוסעים". לדבריו, שר התחבורה הקודם בצלאל סמוטריץ' התחיל להתוות דרך בנושא, כשהורה בחסות הקורונה שלא לחדש פעילות של קווים דלי נוסעים, ועל השרה הנוכחית מירי רגב להמשיך לקדם עשייה בנושא.
ארגון בצלמו מלווה את הנושא כבר שנים אחדות. בבקשת מידע קודמת שלו עלה כי 130 קווי אוטובוס של חברות שונות הסיעו פחות מנוסע אחד בממוצע לנסיעה ב־2017. ב-560 קווים התגלו פחות מ־5 נוסעים בממוצע לנסיעה באותה שנה. קווים אלה נסעו 47 מיליון ק"מ, ובחישוב כולל שילם עליהם משרד התחבורה כ־600 מיליון שקלים.

תאריך:  30/06/2020   |   עודכן:  30/06/2020
+למרות החשש מהתפרצות: הקווים למקומות הבילוי מתחדשים
20:52 30/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ממחר: קווי הלילה בכל הארץ חוזרים לפעול במתכונת הרגילה  ▪  חידוש פעילותם עלול להביא להתפרצות מסיבית של נגיף הקורונה  ▪  משרדי התחבורה והבריאות מסרבים לומר האם תיאמו את המהלך ביניהם

מועדון בפלורידה. בעולם סוגרים [צילום: ברין אנדרסון/AP]
רגב. פותחת קווים לא חיוניים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קווי הרפאים נחשפים: פחות מנוסע אחד בממוצע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
שרת התחבורה הנחתה לשוב ולאפשר תשלום במזומן לקשישים, למלווים לעיוורים ולמתנחלים    הבעיה: זה יהיה אפשרי רק בעוד כשבועיים
עידן יוסף
הפרופסור מיכאל בירנהק קובע: הרשות הארצית לתחבורה ציבורית קידמה ישומונים לתשלום עבור תחבורה ציבורית שאיפשרו הקמת מאגרי מידע ענקיים ואימתניים    הדבר נעשה תוך שהיא מפרה חוק יסוד, פוגעת בפרטיות הנוסעים ופועלת בחוסר הסמכה
עידן יוסף
דוח בקרת התחבורה הציבורית: השירות הלקוי ביותר בשרון (מטרופולין), בקווי פתח תקוה-תל אביב (דן) ובקווי בקעת אונו-אלעד (קווים)    שיפור ניכר בחברות גלים    ועוד: באילו ערים ניתן שירות טוב?
עידן יוסף
הרכבת חוזרת, אבל אחרת - שינויים בתנועת הרכבות בשל עבודות לחישמול הקו לאשקלון וטבעת השרון
עידן יוסף
לא הרכבת שהכרנו: נסיעות יוזמנו באמצעות שוברי נסיעה, איסור אכילה ושתייה, חובת עטיית מסכה גם בשיחות טלפון    שרת התחבורה: "שימרו על הכללים, כדי שחלילה לא נצטרך לצמצם שוב את מה שנפתח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il