X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האוצר על הרפורמה לתחרות בענף הבנקאות:

"המפץ התחרותי הולך להתרחש בשנה הבאה"

בנק ישראל: רואים ירידה במדדי הריכוזיות; עו"ד שטרום: המפנה צפוי ביוני 2021 אז אמורים לראות פריצה תחרותית כשלשכת המחשוב תפעל ושירותי המידע יהיו זמינים הוועדה אישרה דחייה של חצי שנה ברפורמה לניוד מקוון של חשבונות בנק
▪  ▪  ▪
הדיון בוועדת הכלכלה [צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן]

ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ יעקב מרגי, עסקה היום במעקב אחר הרפורמה בתחום הבנקאות והאשראי, שנועדה לצמצם את הריכוזיות ולהגביר את התחרות בענף הבנקאות. זאת בהמשך למעקב שהחלה הוועדה לקיים עוד בכנסת ה-20, אחר יישום החוק שנועד להגביר את התחרות בין הבנקים ולהוריד את מחיר השירות לצרכן.
בדיון אישרה הוועדה את בקשת האוצר לתקן את תקנות התוכנית הכלכלית, העוסקות בנושא מעבר של לקוחות מבנק אחד לאחר - ולדחות בחצי שנה את הכניסה לתוקף של ההוראה המחייבת לבצע ניוד חשבון מקוון. החובה הייתה אמורה להיכנס לתוקף ב-22 במרס 2021, אך לאחר התיקון תיכנס לתוקף רק ב-22 בספטמבר של אותה שנה. היו"ר מרגי הבהיר כי המשמעות היא שהמערכת מקבלת עוד שנה ושלושה חודשים ולא תהייה לה עילה לבקש ארכה נוספת. "אל תעזו לבוא לבקש בקשה שנייה", אמר.
את הסקירה על יישום הרפורמה לתחרות בענף הבנקאות פתח סגן הממונה על התקציבים באוצר, יוגב גרדוס, שציין כי ההכנסות של הבנקים מעמלות וריביות עומדות על 60 מיליארד שקל בשנה - וזה שוק שהוא גדול פי כמה וכמה משווקים אחרים בהם הוועדה מטפלת, כמו חלב, תעופה, תקשורת. לכן, הסביר גרדוס, הממשלה שמה לה למטרה לטפל בענף שהוא מאוד ריכוזי ועלותו לכל משפחה נאמדת באלפי שקלים בשנה. עוד ציין גרדוס כי אחד מחסמי התחרות הוא מערכת המחשוב, והוסיף כי המדינה פרסמה מכרז להשקעה של 200 מיליון שקל בלשכת מחשוב בנקאית, שתוכל לתת שירותים לבנקים חדשים או אגודות אשראי. "המפץ התחרותי הולך לקרות בשנה הבאה, כשלשכת המחשוב תפעל ושירותי המידע יהיו זמינים. בשנה הבאה נראה פרי לכל העמל שנעשה בשנים האחרונות", אמר.
מנהל חטיבת המחקר של בנק ישראל, ד"ר מישל סטרבצ'ינסקי, אמר כי הוא לא מאמין במפץ גדול שיוצר תחרות ביום אחד, אלא בשינויים קטנים שיביאו אט אט את התחרות. הוא הוסיף כי נעשו מהלכים, בהם הפחתת דרישות ההון העצמי, שנועדו להקל על-כניסת בנקים חדשים ואמר כי ניתן לראות ירידה במדדי הריכוזיות והתקדמות הדרגתית לקראת תחרות. עם זאת, לאחר הסקירה אמר היו"ר מרגי כי הוועדה הולעטה בים של נתונים אבל לא קיבלה תמונה לגבי התקדמות והתפתחות תחרות.
עו"ד דרור שטרום, שעמד בראש הוועדה להגברת התחרות בשירותים הבנקאיים והפיננסיים, אמר כי ליווה הרבה רפורמות אך זו החשובה מכולן, בגלל ההשפעה על הציבור, והקשה מכולן. הוא ביקש להדגיש כי אינו מייצג שום גוף שיש לו אינטרס בנושא, ואמר כי תחרות נבדקת מול האנשים ברחוב. "הם אלה ששואלים מי מתחרה עלי? האם הריבית יורדת? והאם אני יכול להבין מה שמציעים לי? ואלה השאלות שהיו צריכות לעלות בדיון הזה. הכוונה הייתה שתוך שנתיים-שלוש יהיו פה נותני אשראי חוץ בנקאיים בהיקפים משמעותיים יותר, שיתחרו על האשראי לצרכן. הוועדה צריכה לוות את היישום עד יוני 2021, אז מתלכדים כל החיילים על לוח השחמט ואמורים להבקיע, ואז צריך לראות פריצה תחרותית וירידה בריביות".

תאריך:  30/06/2020   |   עודכן:  30/06/2020
+ירידה חדה במספר הקטינים יוצאי אתיופיה המעורבים בפלילים
02:56 01/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכפלה במספר עובדי ההוראה - התוכנית הממשלתית לשילוב יוצאי אתיופיה בחברה מתחילה לשאת פירות, אך יו"ר ועדת העלייה והקליטה מדגיש: חובה לקדם בני הקהילה למשרות איכותיות בשירות הציבורי

מחאת האתיופים [צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הוועדה תבחן את ההסדר החוקי של קרן העושר
02:50 01/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר האנרגיה שטייניץ: "הכנסות המדינה ממאגרי הגז לאורך השנים תגענה למאות מיליארדי שקלים"  ▪  "החלום שלנו הוא שעד 2030 לא יהיו אנרגיות מזהמות בכלל. אנחנו מקווים להגיע ל-30% ייצור חשמל מהשמש"

שטייניץ ודיכטר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+מאות חרדים בשל"ת שהוצאו לחל"ת אינם זכאים לדמי אבטלה
02:23 01/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נציג האוצר: "מגבשים פתרון אך לוקחים בחשבון שהם מקבלים דמי כלכלה גבוהים; גם בת הזוג יכולה לפרנס"  ▪  יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ: "הביאו פתרון עד מחר או שנכפה פתרון בחקיקה"

נתניהו ופינסקי. אפשר לתת מענק נקודתי [צילום ארכיון: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
+"הוועדה הולעטה בים של נתונים"
00:33 01/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

"לא קיבלנו תשובות לגבי התקדמות הרפורמה בבנקאות"  ▪  האוצר: המפץ התחרותי הולך להתרחש בשנה הבאה  ▪  בנק ישראל: רואים ירידה במדדי הריכוזיות  ▪  עו"ד שטרום: לא לכך ציפינו - המפנה צפוי ביוני 2021 אז אמורים לראות פריצה תחרותית וירידה בריביות

[צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+ועדת הפנים: לא לבירורי יהדות רק ליוצאי חבר העמים
23:34 30/06/20  |  עידן יוסף

ועדת הפנים ביררה טענות בדבר בדיקות בררניות שמקיימת רשות האוכלוסין וההגירה לבחינת יהדותם של ילדים ליוצאי מדינות חבר העמים. עו"ד רינה נשר מרשות האוכלוסין הבהירה שהבדיקות אינן ביוזמת הרשות, וכי רוב הילדים שרשומים "בבירור" הם ילדי אזרחים ישראלים שחיים בחו"ל. לדבריה, לנציגויות אין מערך רישום אזרחים ולכן הרובריקה פתוחה, ומקרב ילדי חבר העמים יש כ-60 ילדים בבירור.
יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ', סיכמה: "הוועדה דורשת ממשרד הפנים להעביר פילוח מדויק של המקרים שבהם האם רשומה כיהודייה והילדים לא. הוועדה קוראת לרשות ההגירה והאוכלוסין לוודא, כי אין מגמה מכוונת נגד עולים מברה"מ ואין בדיקות יזומות ללא חשד כנגד ציבור זה. הראיות המשמשות לסירוב הרישום צריכות להיות חזקות וללא כל ספק קטן".

+צווי סגירה מנהליים למקומות שיפעלו
בניגוד להוראות חקיקת הקורונה
23:10 30/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת החוקה אישרה בתום דיון ארוך את הצעת החוק וקבעה כי בצו הסגירה ניתן יהיה להפסיק רק חלק מהעיסוק או הפעילות, או לסגור את המקום כולו  ▪  במסגרת שיקול הדעת ניתן יהיה לקחת בחשבון גם את מידת הפגיעה בבעלי העסק ובציבור הרחב  ▪  הקלה על היכולת להשיג ולערער על צו הסגירה וקבעה כי הפעלת הסמכויות תיעשה על-פי אמות מידה שוויוניות ובהנחיה אחידה שתנוהל ע"י המשטרה ומשרד הבריאות

ההצבעה בוועדת החוקה
+אושר לקריאה שנייה ושלישית: הדיונים בוועדת השחרורים - בשיחת וידאו
13:38 30/06/20  |  מירב ארד

ועדת החוקה אישרה לקריאות שנייה ושלישית: גם הדיונים בוועדת השחרורים יוכלו להיערך בשיחת וידאו. מוצע להחיל את אותו ההסדר על הוועדה לעיון בעונש הפועלת מכוח חוק השיפוט הצבאי.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המפץ התחרותי הולך להתרחש בשנה הבאה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 23
איציק וולף
המליאה דחתה ארבע הצעות אי-אמון בממשלה שהגישו סיעות האופוזיציה    במהלך המענה להצעת ימינה עזב יו"ר המפלגה את המליאה במהלך תשובת שר הבריאות
מירב ארד
הבהירה: התהליך יהיה הדרגתי ויסתיים לא מאוחר מ-2030    "אם זה לא יקרה - תתרחש קטסטרופה סביבתית וכלכלית", הסבירה גמליאל
עידן יוסף
שר האוצר אמר בראיון לגלי צה"ל: "חלק ממבקרי רואים את המקום ה-30 מלמטה"    יו"ר הקואליציה: "אין לי ספק שדרכו תוביל אותו לכישלון פוליטי ומקצועי"
עידן יוסף
תוקפים את משרד הבריאות ודורשים לערב אותם בהחלטה על אזור מוגבל    ראש מועצת קריית יערים: "אני ברבע שעה יכול למפות את היישוב ולהחליט מי נדרש לבידוד. למשרד הבריאות ייקח שבועיים"    יו"ר ועדת החוקה: "יש תחושה שראש עיר שיותר מקושר ויודע להרים טלפונים לשרים יודע לצעוק על טעות ומטפלים בה"
איציק וולף
ראש הממשלה צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא סבור שהדיון הנוגע להחזר שווי השימוש ברכב שלו היה בעניין מוצדק, אך בעיתוי לא נכון    "עיתוי לא היה בזמן הנכון ועל כך אני מצר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il